Een auto huren

03-09-2011 09:07 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat dat eigenlijk een auto huren? Ik heb gegoogled naar websites van autoverhuurders in de buurt, en de meeste vragen ongeveer 25 tot 75 euro per dag, afhankelijk van de grootte van de auto (afhankelijk van de prijs die je zou betalen als je een dergelijke auto kocht). Huur je hem langer, dan betaal je per dag minder. Voor een paar honderd euro kun je een auto short-leasen.

Maar ik heb een aantal vragen:

- Wat zijn de bijkomende kosten? De prijs hierboven zijn volgens mij slechts om mee te beginnen;

- Hoe zit het met de benzine of diesel? Het lijkt me logisch dat je de tank op jouw kosten bijvult als die leeg is. Wie veel rijdt betaalt ook meer.

Wie heeft er ervaring met het huren van een auto? En wie heeft er adviezen voor mij?
World of Warcraft: Legion
[quote]himalaya schreef op 03 september 2011 @ 09:59:

[...]

Maken ze geen kopie van je creditcard? Ik heb (in het buitenland in ieder geval) nooit borg hoeven betalen, maar misschien is het in NL wel anders.[/quote]

Niet iedereen heeft een creditcard.
quote:ladytruckster schreef op 03 september 2011 @ 10:14:

Niet iedereen heeft een creditcard.Dat weet ik. Maar dan is het ook niet zo vreemd als er een forse borg (in verhouding met het te huren object) betaald moet worden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 03 september 2011 @ 09:41:

Wat in geval van Hans ook een wassen neus is, want ik begrijp dat hij wel al zijn rijbewijs heeft, maar amper rijdt/gereden heeft.Met de rijvaardigheid die ik nu heb, vind ik het overigens niet verstandig een auto te huren. Eerst een aantal rijlessen. Als de frequentie van die lessen afneemt, omdat mijn rijvaardigheid gegroeid is, overweeg ik een auto te huren of wat vaker in de auto van mijn vader te rijden.
quote:hans66 schreef op 03 september 2011 @ 10:46:

[...]

Met de rijvaardigheid die ik nu heb, vind ik het overigens niet verstandig een auto te huren. Eerst een aantal rijlessen. Als de frequentie van die lessen afneemt, omdat mijn rijvaardigheid gegroeid is, overweeg ik een auto te huren of wat vaker in de auto van mijn vader te rijden.

Verstandig Hans!

Daarom vind ik het ook zo'n rare regel, dat je een X-aantal jaren je rijbewijs moet hebben. Terwijl dat helemaal niet betekent dat je 'dus' veel rij-ervaring hebt. Maar aan de andere kant zou ik ook niet weten hoe ze het moeten controleren.
Even een zijsprongetje, maar zou het niet handiger zijn om je rijvaardigheid pas weer op te gaan poetsen (en dure lessen te nemen ) als je daarna ook regelmatig kan rijden op het op peil te houden. Als je dus een eigen auto hebt gekocht en niet afhankelijk bent van je vader en/of af en toe een auto huurt.
Niet iedereen wil een eigen auto Borderwalk...

Ik rij ook alleen als ik een auto huur voor vakanties e.d. Als dat een tijdje niet gebeurt zorg ik ook dat ik mijn vaardigheid bijhoud met een ritje per Greenwheel, vooral ook om me weer eens per auto te omringen met trams and randstedelijke fietsers.
Voor wat betreft de borg, volgens mij heb ik ook wel eens de borg kunnen pinnen, en dan werd het bij terugbrengen van de auto automatisch weer op mijn rekening gestort. Je moet het geld dan dus wel op je rekening hebben staan, maar je hoeft het niet cash bij je te hebben.

Hans, misschien is het handig om te bedenken hoe vaak je ongeveer per maand een auto wilt gaan gebruiken. Volgens mij hoeft Greenwheels helemaal niet duurder te zijn namelijk, maar dat hangt er maar net vanaf wat je wilt gaan doen met de auto en hoe vaak.
Misschien een of twee keer per maand, misschien een keer per twee maand. Ik zal Greenwheels eens vergelijken met andere autohuurmogelijkheden.
Bij Greenwheels gaat het niet zozeer om hoe vaak maar om hoe lang en hoe ver. Je betaalt namelijk uurtarief, kilometertarief en benzinetarief. Dat telt nogal aan. Ik heb zelf een abonnement omdat ik 2x per week een km of 15 moet rijden (in the middle of nowhere) en dan ongeveer 3 uur weg ben. Dit kost me 7,50 (3x uurtarief) + 1,50 (kilometertarief) + 1,50 (bezinetarief). Dat vind ik behoorlijk aan de prijs voor dat ministukje rijden + een paar uurtjes weg zijn. Als je verder wilt rijden dan stijgen de kosten exponentieel.

Hans, waarom wil je je rijvaardigheid eigenlijk oppoetsen? Heb je het echt nodig?
Hans, je hebt ook connectcar of autodelen, daar zou je ook op kunnen zoeken. Is hetzelfde principe als Greenwheels.
quote:zonneroosje schreef op 03 september 2011 @ 09:15:

Waarom die vraag hier plaatsen en niet verder lezen op de websites van de autoverhuurbedrijven? Dan weet je alles .....

Ik begrijp dit soort vragen niet ....bijna alle vragen op het forum kun je beter bespreken met je huisarts/partner/notaris/advocaat/P&O'er/beste vriendin. Maar toch staat het hier. Fijn toch, hebben we ook nog wat te lezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven