Vind het zo erg...

03-09-2011 23:33 280 berichten
Alle reacties Link kopieren
O
O
Als hij niet wil veranderen en jij kunt niet verder met hoe het nu is houdt het misschien wel op... Moet je zijn familie zien, of kan je die ontwijken? En als je hen niet meer ziet, zou het dan wel goed/beter tussen jou en je man kunnen worden?
quote:mimimama schreef op 04 september 2011 @ 00:41:

Relatietherapie zit er hier niet in. Er wordt toch niet gepraat. De antwoorden zijn alleen;" ja is goed" "ja zeg ik toch" "weet ik niet" "zeg jij het maar" "ik wil het gewoon zo laten"

Een goede therapeut weet ook raad met gesloten mensen.

Je lijkt veel in te vullen en al tien stappen verder te zijn dan je man.

Nogmaals: hebben jullie al hulp gezocht?
O
O
ik begrijp niks van dit verhaal, je wilt dus scheiden vanwege zijn familie???
Nee meds dat was een voorbeeld.
quote:mimimama schreef op 04 september 2011 @ 01:06:

@helene, dat klopt ook wel dat ik dingen zelf invul. Moet ik ook niet doen. Ik weet me geen raad meer. Vandaar dat ik nog maar 1 oplossing zie. En ook daarop is de reactie hetzelfde :( ik vind het echt heel erg hoor! Hou zoveel van hem!!!!! Maar dit is toch niet goed voor de kinderen? Ik en m'n man maken alleen maar ruzie. Echt iedere dag.

En daarom roept hier praktisch iedereen: ga in relatietherapie. Jullie zijn samen de verantwoordelijkheid voor een gezin aangegaan. Je bent het jezelf en jullie kinderen verschuldigd om je relatie een laatste kans te geven.

Ik vind ook dat je dat best tegen je man mag zeggen. Dat je een punt hebt bereikt waarop het kiezen of delen is. Of in therapie of uit elkaar. Want zo kun je niet blijven doorgaan.
je wilt scheiden omdat hij niet kan praten? Maar dat wist je toch? Of is dat ineens gekomen?
Het is mij ook geheel niet duidelijk wat er nu aan de hand is.

Je bent heel verdrietig lees ik, dikke knuffel!
volgens mij ben je zelf bang om tot de kern te komen van jullie probleem. Anders zou je de optie van bijv. relatietherapie niet zo gemakkelijk afserveren. Of heb ik het mis?
O
Wat is nou precies de reden dat je nu echt wilt scheiden?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wat is er gebeurd of niet gebeurd waardoor je zo overstuur bent?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
En sorry dames dat het niet zo'n duidelijk verhaal is met alle details maar dan wordt het zo herkenbaar voor mensen. Het is gewoon KUT!!!

(ja sorry)
quote:mimimama schreef op 04 september 2011 @ 01:23:

@Helene, dat soort dingen heb ik al vaker gezegd. Helaas helpt dit niet. En het doet ook heel veel zeer, en schaam me er ook voor, dat het is mislukt. Want zo voelt het. Die laatste kans heb ik het nu zovaak gegeven. En dat ik in de "ik-vorm" spreek komt ook doordat ik het gevoel heb dit allemaal alleen te moeten doen.

Dan was je of niet duidelijk of je koos het verkeerde moment.

Zoiets moet je niet in een vlaag van boosheid roepen, maar op een rustig moment bespreken.
Leven jullie langs elkaar heen? Is er veel ruzie?
Dus: ga rustig zitten met je man en leg het uit.

Gaat hij akkoord met therapie, dan maken jullie meteen een afspraak.

Wil hij niet, dan wordt het tijd om afspraken te maken over een scheiding. Want dat je zo niet verder kunt en wilt is mij wel duidelijk inmiddels.
Ja, dat van die laatste kans herken ik.. heb ik het ook al heel vaak gegeven... Waarom wil je man niet in relatietherapie? Heb je dat al een keer gevraagd?
Je blijft om de hete brei heendraaien. Dat het geen prater is wist je waarschijnlijk al lang. Jullie zijn wellicht blind gaan varen, zoals het 'hoort': samen trouwen en kids krijgen.

Tot ineens doordringt dat je dingen mist in je leven.

Ga eerst eens zitten met je man, en probeer hem te zeggen wat je hier schrijft. Ik denk dat jullie pogingen tot praten niet zijn gelukt, doordat jullie je beiden niet volledig open kunnen stellen tot elkaar. Met rust praten, je wensen en gedachten voorleggen; niet hysterisch worden, zou kunnen helpen.
Volgens mij las ik ergens dat ze al in relatietherapie geweest zijn en vanuit deze therapie kwam het advies dat man alleen hulp nodig had. Deze is opgestart en TO geeft aan dat ze geen verandering ervaart ondanks de hulp die man krijgt.
Je schrijft dat je niet wilt scheiden. Is dat enkel vanwege de kids, of omdat je nog niet zeker weet of je met hem door wilt?
O
Lijkt mij zinniger dat beiden bij de gesprekken zijn, niet enkel man.
Maar waar gaan de meningsverschillen dan over? De kinderen , geld?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven