Vind het zo erg...

03-09-2011 23:33 280 berichten
Alle reacties Link kopieren
O
quote:helene31 schreef op 04 september 2011 @ 02:03:

Meds heeft gelijk. We zijn vijf pagina's verder en je roept alleen maar dat hij niet kan praten. Het beeld dat ik zo krijg is dat jullie beiden moeilijk communiceren en samen is dat nog lastiger natuurlijk.

Heb jij zelf al hulp gezocht?Communiceren doen je samen, als de 1 zegt dat de ander niet kan communiceren zegt ie daarmee ook iets over zichzelf
-
O
quote:mimimama schreef op 04 september 2011 @ 01:57:

@mootje, ja dat is het idd :( en telkens hoop ik weer dat het misschien wel goed komt. Maar het wordt gewoon steeds duidelijker dat dat een illusie is... En het vreet allemaal zo ontiegelijk veel energie! Ik ben sowieso iemand die heel moeilijk toneel kan spelen. Wat zou dat soms makkelijk zijn zeg...

Okay, wat stoort je het meest aan hem? Graag in punten onder elkaar.

Bijvoorbeeld

1 als ik praat kijkt hij naar de televisie

2 hij pulkt in zijn neus

3 hij plast naast de pot

Etc.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:mimimama schreef op 04 september 2011 @ 02:06:

@meds ik kan het wel onder woorden brengen waarom, maar dat is een veel te lang en veel te herkenbaar verhaal.

Dat hoeft helemaal niet, je kan best zeggen dat je man je slaat, je uitscheldt of wegloopt uit confrontatie, daaruit kunnen we niet afleiden wie je bent. Ik denk dat je het niet kan concretiseren omdat het niet concreter is dan een "gevoel"

@mootje dat is idd iets wat je voelt. En dat hij van me houdt is wel zo maar het respect, van BEIDE kanten is nu zover te zoeken. En daar voel ik mijzelf ook vaak schuldig over hoor. De ruzies zijn soms ook echt niet normaal.Dus hij moet jou respecteren terwijl jij hem ook niet respecteert? Is het een wedstrijd ofzo? Hij moet jou eerst weer respecteren en dan zal je hem ook respecteren? Je kan niet eisen dat een ander je met respect behandelt als je dat zelf ook niet doet. Wat bedoel je met: de ruzies zijn soms niet normaal? Slaat hij je? Sla jij hem? Achtervolgen jullie elkaar met de deegroller, staat wekelijks de politie aan de deur?

-
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:mootje1977 schreef op 04 september 2011 @ 02:06:

@meds Ik ben het niet met je eens dat ik elk relatieprobleem twee schuldigen zijn.

Er zijn altijd twee schuldigen, in ieder conflict heb je twee partijen nodig. Als 1 partij niet meedoet is er geen conflict, zo simpel is het. Er zijn extreme situaties in geval van mishandeling, verslaving en bedrog die uitzondering vormen op de regel.

En of er reden is voor drama maakt MM zelf wel uit, volgens mij. Ik ben het wel met je eens dat MM kan proberen zelf gelukkig te worden in dit huwelijk. Maar wat als dat echt niet kan? Als je echt alles hebt geprobeerd?Je weet niet of je alles hebt geprobeerd, net zo min dat je weet of je gelukkig zal zijn zonder hem of wanneer je doodgaat. Sommige dingen weet je gewoon niet, het heeft niet zoveel zin om daar steeds over na te denken
-
O
Wat zou er moeten wijzigen dan?
-
quote:mimimama schreef op 04 september 2011 @ 02:13:

@helene, ik probeer dagelijks een gesprek aan te gaan en idd, misschien kan ik het dan zelf ook niet zo goed hè... Ik zoek ook geen schuldige in dit verhaal. Dat heeft namelijk geen zin. Ik heb echt niet het idee dat alles door hem komt. Zelf heb ik al hulp gezocht idd maar ik kan wel weer alleen ergens zitten praten en dan?! De situatie blijft verder ongewijzigd.Situaties veranderen ook niet maar zo. Waarom zijn jullie nog niet samen bij een relatietherapeut geweest? In relaties draai je vaak in kringetjes, het heeft niet zoveel zin om dagelijk datzelfde gesprek te willen voeren, je hebt iets nodig dat de vicieuze cirkel doorbreekt en daar kan een relatietherapie je bij helpen
quote:mootje1977 schreef op 04 september 2011 @ 02:16:

@meds Als ik iemand zomaar zou slaan, zou die ander dan ook schuldig zijn?irrelevante vraag
quote:mootje1977 schreef op 04 september 2011 @ 02:16:

@meds Als ik iemand zomaar zou slaan, zou die ander dan ook schuldig zijn?

Mootje, Meds zegt toch al zelf dat het anders ligt in geval van geweld of misbruik?

De schuldvraag is trouwens helemaal niet relevant.
Het gaat volgens mij ook niet om schuld trouwens. Dat zou te makkelijk zijn. MM, wat voor hulp heb je gezocht?
Mimimama, wat wil je met dit topic? Je wijst namelijk alle suggesties van de hand en scheiden is ook geen optie?
Relaties zijn ook een spiegel, je laten je eigen onvolkomenheden zien, en grijpen daarmee direct terug op je jeugd. Wat je in je jeugd leert over relaties breng je later in de praktijk, ook al wil je het niet.

Daarom is therapie zo relevant, je reactiepatroon gaat vaak niet over je partner maar over jou en jouw onvolkomenheden die terug te voeren zijn op je jeugd. Als je dat inziet weet je dat het niet je partner is die je machteloos maakt
-
Denk je dat het mogelijk is om je verwachtingen over hoe je het graag wilt bij te stellen, en te leren leven met hoe het nu is? Heb je daar weleens over nagedacht?
Eens Enn
O
-
Geef nou eens antwoord op de vragen die zijn gesteld, allemachtig, hoe moeilijk kan communiceren zijn.

Hebben jullie al relatietherapie gehad? en zo nee, waarom niet?

Wat wil je morgen aankaarten en bij wie?

Ben je altijd zo omslachtig in je verbale uitingen?
quote:helene31 schreef op 04 september 2011 @ 00:55:

[...]

Een goede therapeut weet ook raad met gesloten mensen.

Hoe goed je als therapeut ook bent, de kans van slagen van de therapie hangt toch echt volledig af van de input van de cliënt.

We weten er wel raad mee hoor, maar dan eerder in de zin van: geef maar aan wanneer je klaar bent om je open(er) te stellen (lees: aan het werk te gaan) want dan pas gaan wij ook aan de slag.

Maar dat bedoel je waarschijnlijk niet
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Fijn, je klinkt in elk geval iets daadkrachtiger. Laat nou die verwachtingen eens los en ga het gesprek open in.

Slaap lekker straks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven