De pil

04-09-2011 10:48 16 berichten
Hey ik ging laats logeren bij me zus maar was de pil vergeten. Toen ik hem die ochtend erna wou innemen zag ik dat die van die dag der voor ook nog in zat. Toen heb ik die enne gewoon de ochtend genomen en die ander in de avond. Zou ik nou meer kans hebben om zwanger teraken? Want in je stop week schijn je ook gewoon beschermd tezijn!! Dus wat zou 2 dagen vergeten dan meer kans geven?
Alle reacties Link kopieren
Wat staat er in de bijsluiter?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je maakt een grapje toch?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 04 september 2011 @ 11:04:

Je maakt een grapje toch?Lautje is en grapjasje, dat hattik al eerder door..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:lautjje16 schreef op 04 september 2011 @ 10:48:

Want in je stop week schijn je ook gewoon beschermd tezijn!! Dus wat zou 2 dagen vergeten dan meer kans geven?

Ja maar de hoeveelheid hormonen is erop ingesteld dat je die stopweek hebt. Je kunt dus niet zomaar overslaan onder het motto van 'dat doe je in de stopweek ook'.

Kijk idd even in de bijsluiter, daar staat meestal een soort stappenplan in. Wat te doen als je welke pil bent vergeten. Ik zou het er niet op gokken hoor.
Een kennis van mij was ook 2 dagen achter elkaar de pil vergeten, maar raakte mooi zwanger. Ik zou dus als ik jou was er niet van uit gaan dat je in je stopweek veilig bent.

Ik neem aan dat je 2 pillen bent vergeten in de laatste week van de strip? Dan moet je er meteen een nieuwe strip achteraan slikken, zonder stopweek (advies van een vriendin die apothekersassistente is, ik heb nm ooit hetzelfde probleem gehad).
Dit is toch niet echt serieus he?

Oh, ik heb je even geloept, afgaand op je andere topics vrees ik het ergste. Het idee om de bijsluiter te lezen is zeker een gek idee he?
Hmm ik kan niet loepen op mijn mobiel Erwt... Maar TO opent wel vaker domme topics dus?
Kennelijk ben je aan anticonceptie begonnen zonder je er ook maar enigszins in te verdiepen.....

Als je normaal de pil goed slikt, ben je natuurlijk in je stopweek beschermd (dat zou wat moois zijn zeg, dat je dan opeens niet beschermd was)

Die bescherming hangt wel af van goed gebruik. Zomaar twee pillen overslaan en denken dat je dan beschermd bent omdat je dat in de stopweek ook bent, getuigt van een enorme naiviteit en duidelijk onbegrip van werking van de pil.

Natuurlijk heb jij nu meer kans om zwanger te worden, omdat je 2 pillen hebt gemist. (hangt wel samen met in welke week je ze vergeten bent, maar goed).
Neeeeeeeeeeeeeeeeeee! Dit kun je niet menen....

*als je kunt lezen, zou ik de bijsluiter eens gaan lezen*
Ai, je tweede topic al over het vergeten van de pil.

Eigenlijk vind ik dat als je de werking van de pil niet begrijpt je eigenlijk niet moet seksen...

Net zoals je niet mag gaan rijden zonder rijbewijs.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 04 september 2011 @ 11:49:

Ai, je tweede topic al over het vergeten van de pil.

Eigenlijk vind ik dat als je de werking van de pil niet begrijpt je eigenlijk niet moet seksen...

Net zoals je niet mag gaan rijden zonder rijbewijs.Eens!!!
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~

Yes! Zwanger!
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Na je stopweek begint het rijpen van een nieuwe eicel. Het slikken van de pil houdt dat rijpen tegen.

Daarom is het juist in de eerste week na je stopweek zo belangrijk dat je geen pil vergeet.

Bovendien had je de vergeten pil tegelijk met de andere pil moeten slikken die je 's ochtends slikte, en niet pas in de avond. Deze dingen staan allemaal duidelijk in de bijsluiter.

Je bent op dit moment in ieder geval niet volledig beschermd tegen zwangerschap, door die vergeten pil. Lees even in je bijsluiter hoe lang je er nu een condoom naast moet gebruiken, voordat het weer veilig is.
quote:Java schreef op 04 september 2011 @ 12:21:

Na je stopweek begint het rijpen van een nieuwe eicel. Het slikken van de pil houdt dat rijpen tegen.

Daarom is het juist in de eerste week na je stopweek zo belangrijk dat je geen pil vergeet.

Bovendien had je de vergeten pil tegelijk met de andere pil moeten slikken die je 's ochtends slikte, en niet pas in de avond. Deze dingen staan allemaal duidelijk in de bijsluiter.

Je bent op dit moment in ieder geval niet volledig beschermd tegen zwangerschap, door die vergeten pil. Lees even in je bijsluiter hoe lang je er nu een condoom naast moet gebruiken, voordat het weer veilig is.

Dat klopt geloof ik niet. Twee pillen tegelijk innemen is onzinnig. De vergeten pil alsnog innemen heeft geen zin.

TO, je slikt dus normaal 's avonds?

Je bent dus een pil vergeten in te nemen op stel woensdagavond, dan had je tot donderdagochtend om die pil in te nemen. Echter heb jij dat niet gedaan. (1 pil vergeten dus)

Je pil van donderdagavond heb je dus vrijdagochtend ingenomen, samen met die van woensdagavond....., en vrijdagavond heb je weer je gewone vrijdagavondpil ingenomen.

Enorm zooitje dus, en je snapt er niks van. Geen onbeschermde sex hebben in deze periode dus!

Ik weet niet zo goed of ik de strip zou afmaken, dat ligt aan welke pil je vergeten bent.... Dat staat vast in de bijsluiter..
Ik ben het eens met de uitspraak dat als je niet weet hoe de pil werkt, je ook geen sex moet hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven