Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
quote:steph schreef op 04 september 2011 @ 11:56:

Noa_lynn, is daar echt een kaartenwinkel genaamd de Egel?? Wist ik he-le-maal niet, wat lief van je pa Nee, serieus is echt lief van hem.

Lieve ma ook nog om een kaart op te sturen.

Verslaafde ouders.... De Egel, er zijn ook wel eens meetings gehouden in Rotterdam en dan gingen ze ook hierheen.

Daar was ik dan weer niet bij.

Mijn ouders zijn bijna net zo erg als ikzelf.

Mijn moeder en zus hebben ook een tijdje aan postcrossen gedaan maar zijn er weer meegestopt, mn moeder denkt erover om haar kaarten en postzegels aan mij te doneren .

Tuurlijk mag dat, moeders.. .

Marisje, volgens mij hebben wij nog niet echt kennis gemaakt hier. Welkom! Bij mij zijn er ook een aantal kaarten lang onderweg en de mensen van die profielen zijn ook al lang niet online geweest.Vaak door de vakantietijd inderdaad, maar soms registreren mensen de kaarten niet zo regelmatig of stoppen mensen ook gewoon met postcrossing zonder zich af te melden... Grrrr.

Noa_lynn, wat leuk dat je ouders zo met je meedenken! Dat is lief, als je de kaarten en postzegels van je moeder mag overnemen!

Ligaa, wow, een kaart van Dali uit Taiwan! En met eten, wat je laatst aan je profiel had toegevoegd, toch?

Steph, al aan het aftellen voor je vakantie! Alvast veel plezier! Meestal heb ik doordeweeks niet zoveel tijd om hier te schrijven, dus ik wens je nu alvast maar een fijne vakantie.

Tine, dat klinkt als een supermooie vakantie! Behalve je val dan, natuurlijk! Autsj!

Snjokorn, wat leuk dat je weer komt solliciteren! Hopelijk inderdaad de laatste keer!

Neferisis, het is alweer een paar pagina's geleden, maar je vroeg naar de viering van de verjaardagen in de klas. Ik geloof niet dat ik echt iets heel bijzonders doe, maar als je nog leuke ideetjes hebt, houd ik me aanbevolen! Ik heb 1 jarige gehad tot nu toe, de volgende is pas halverwege deze maand, geloof ik.

Anita, (over verjaardagsfeestjes gesproken) hoe staat het met de voorbereidingen voor het verjaardagsfeest van je dochter?

Hier geen kinderthema de afgelopen week, maar wel de Poolse weken... Om de paar dagen lag er weer een Zozo of Mwah of Bleh uit Polen in de bus. Ik ben ook wel weer toe aan een nieuw thema! Gelukkig had ik ook nog de supermooie kaarten van JJ en Noa_Lynn! Een mooie Inkognito uit mijn favorieten van JJ en een mooie optische illusie van Noa_lynn (met een olifant, misschien kennen jullie 'm wel), daar was ik echt heel blij mee! Verder een paar hurrays, dus zijn er ook weer wat kaarten verstuurd. Vandaag is er een expired (helaas, geen Kazachstan op mijn landenlijstje dus, diegene is ook al 2 maanden niet meer op de site geweest), dus weer een adres aangevraagd. Straks gaat er een strandkaart op weg naar Engeland.
Marisje. China komt weleens langer aan maar net wat Stereogram zegt vakantie zeerwaarschijnlijk. Ik vind het asiocaal als je op vakantie gaat, langer dan een weekend, en niet op inactive zet. Dat doen er overigens wel veel hoor.

Jammer dat het zolang duurt voordat je een kaart krijgt, hopelijk verlies je de moed niet en postcross je wel door.

Stereogram, dank je. Het fijne is dat hier de zon nog schijnt. Maar ja hoelang nog?? Volgende week is het zeker zon waar we heengaan.
Ik verlies de moed niet hor!

Ik vind het erg leuk en kijk uit naar mijn kaart die hoop ik spoedig komt, haha.

Ja, ik vind het ook niet leuk dat mensen zich niet op in-actief zetten als ze op vakantie zijn! Ik kon geen kaarten meer sturen omdat er al 4 kaarten lang onderweg zijn.

hopen dat iedereen weer snel terug is van vakantie, haha.
Leuk dat dit topic nog steeds zo actief is. Ik heb een tijdje terug ook eens meegeschreven. Ben sinds een paar weken weer actief met postcrossing, nu weer tien kaarten onderweg. Helaas ook alweer 1 bijna expired.

Ik zat bij mijn verzonden kaarten te kijken en zag dat ik noa lynn ook al eens een kaart heb gestuurd. Grappig.
quote:Kristin schreef op 04 september 2011 @ 16:12:

Leuk dat dit topic nog steeds zo actief is. Ik heb een tijdje terug ook eens meegeschreven. Ben sinds een paar weken weer actief met postcrossing, nu weer tien kaarten onderweg. Helaas ook alweer 1 bijna expired.

Ik zat bij mijn verzonden kaarten te kijken en zag dat ik noa lynn ook al eens een kaart heb gestuurd. Grappig.Wat is jouw naam daar dan?
Ik heb je een beatrix potter kaart gestuurd vorig jaar augustus op je nr.3 account. Mijn pc-naam is anders dan mijn nick hier, dus zet ik liever niet hier
Ik heb hm gevonden, had al mn accounts al nagelopen maar kwam geen Kristin tegen .
Zo zo veel te lezen!

Heb het druk gehad met leuke en minder leuke dingen de afgelopen dagen.

Stereo, de kaarten voor het feestje zijn de deur uit.

Taart besteld, nu nog een arrangement scoren bij een leuk speelgebeuren.

Maar die kan ik op zondag niet bereiken.

Ook al leuke spulletjes voor de aankleding gekocht.

Hier vandaag een hurray uit China na 59 dagen.

Dacht echt even dat ik er weer een expired bij had zeg.

2 kaarten geschreven e en is dus een woonplaatskaart onder weg naar USA en een kaart met een giraffe uit Blijdorp naar Rusland
Hallo Kristin welkom terug, jammer van die bijna-expired

Hallo Marisje, het komt allemaal goed. Ik mag nu 14 tegelijk onderweg en houd het soms niet meer bij wat er uit gaat en binnenkomt.

Ik heb even een flinke stapel kaarten uitgezocht op wat ik wil ophangen en wat in de doos gaat en eens door oude profielen gestruind naar mooie favourites.

Ik zat al een tijd te denken aan hoe ik mijn kaarten het beste kan ophangen. Ik wil er geen gaten in maken (punaises) of plakband oid gebruiken. Ik gebruik nu plakgom, maar soms krijg je er vetvlekken van op de kaarten, DUS!

heb ik gelezen over magneetverf en ik denk dat ik dat op een muur ga doen. Het is een primer en je kunt daarna elke gewenste kleur overschilderen.

heeft iemand van jullie ervaring met magneetverf?

Ik heb nog een hurray gehad en mag nu weer een stuk of 6 kaarten aanvragen, misschien doe ik er straks een paar, schrijf nu nog een landschap naar Duitsland.
driedubbel

vreemd ging ineens dubbel
quote:Ligaa schreef op 04 september 2011 @ 20:21:

heb ik gelezen over magneetverf en ik denk dat ik dat op een muur ga doen. Het is een primer en je kunt daarna elke gewenste kleur overschilderen.

heeft iemand van jullie ervaring met magneetverf?

Heb eens gehoord dat je meerdere lagen van die verf moest doen vanwege de metaal/magneetdeeltjes, zodat het beter pakt.

Heb het niet uitgeprobeerd, ik heb ze nu nog heel saai in meerdere tijdschriftcassetes gescheiden liggen per account en tags/RR bij elkaar.

Er hangen sinds vorig weekend wel 3 fotolijsten van Xenos in huis, in 2 daarvan gaan de leukere kaarten, als ze erin passen.

In die andere komen Luca en Tygo (is een hartvorm )
Ligaa: ik heb een muurtje met magneetverf. Heb drie lagen er op zitten en dan nog moet je sterke magneten hebben. Voor kaarten kan je op zich ook wel die van de Xenos gebruiken. Ik heb op dit muurtje ook mijn mooiste PC-kaarten. Wilde al gaan vragen wat jullie met de kaarten doen. Ik heb de rest in een doosje zitten.

Noa: goed dat je me gevonden hebt! Is Chrisy hier trouwens nog aan het posten?
Ik heb trouwens ook een kaart naar Duitsland die al 16 dagen onderweg is. Is toch ook niet helemaal normaal. Meisje is 4 dagen geleden nog wel online geweest. Nou ja, we wachten maar rustig af.

Hebben jullie trouwens wel eens bij de Tinstarcompany.com besteld? Ik vind dat ze wel leuke kaarten hebben.
quote:Kristin schreef op 04 september 2011 @ 21:46:

Voor kaarten kan je op zich ook wel die van de Xenos gebruiken.

Bedoel je de verf van de Xenos?

Bij de tinstarcompany heb ik wel een paar keer besteld, jammer dat ze alle kaarten nu iets duurder hebben gedaan, met de verzendkosten erbij word het dan toch weer duur.
Nee sorry ik bedoel de magneetjes van de xenos. Je hebt van die spiegelmagneetjes in verschillende vormen. De verf heb ik bij de bouwmarkt gehaald.

Hoeveel verzendkosten komen daarbij dan?
Chrisy postcrost nog steeds maar nam eind vorig topic afscheid hier in het topic van dit topic.
Steph, ik heb ook al meerdere kaarten uit Maleisie ontvangen en dat zijn ook allemaal plaatjes.

Arme Ligaa, met al je kinderkaarten! Maar fijn dat het hardlopen goed ging! Gisteren ook goed gegaan? Ik had ook al 2 mensen die graag griezelkaarten willen ontvangen. En ik heb ervaring met magneetverf, eens maar nooit weer wat mij betreft! Het ging om een klein oppervlak en na 5 (!!!) lagen werkt het nog niet goed, alleen bij hele lichte papiertjes in combinatie met sterke magneten.

Poezels, fijne vakantie!

Snjo, leuke nieuwe profielfoto. Of is het niet nieuw? En wat goed dat je weer deze kant op komt, ik ga duimen. Helaas ben ik nog steeds te schijterig voor een meeting..

Lien, jammer van die lege Hurray.

Neferisis, eindelijk ja! Oh en ik heb zooo'n zin in mijn nieuwe uitdaging. Het gaat nog veel spannender worden trouwens.. meer daar over op hyves.

JJ, hai guy!

Kozoo, wat gaaf zo'n aszegel!

Jeetje Tine, wat een pech heb jij zeg. Nog veel pijn? Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad en dat je op de valreep HEM nog uit hebt kunnen zwaaien.

Hoi Kristin en Marisje!

Morgen maar weer eens wat adressen aanvragen want het gaat hard met de Hurray's! Allemaal leuke berichten Slaap lekker allemaal, hier zal het nog wel even duren... erg benauwd in de slaapkamer!
quote:juuf schreef op 04 september 2011 @ 22:40:

Arme Ligaa, met al je kinderkaarten! Maar fijn dat het hardlopen goed ging! Gisteren ook goed gegaan? Ik had ook al 2 mensen die graag griezelkaarten willen ontvangen. En ik heb ervaring met magneetverf, eens maar nooit weer wat mij betreft! Het ging om een klein oppervlak en na 5 (!!!) lagen werkt het nog niet goed, alleen bij hele lichte papiertjes in combinatie met sterke magneten.

Bedankt juuf, ik heb inmiddels wat rond gegoogled en lees wat jij schrijft overal. Ga er dus niet aan beginnen. Ik had er denk ik meer van verwacht in het ziekenhuis kon ik op de muur achter mijn bed kaarten ophangen met het grootste gemak, niet perse sterke magneten en had me zoiets voorgesteld.

Misschien makkelijker een ijzerplaat over te verven/behangen o.i.d. Helaas is de wand van gips en zal dit de plaat niet kunnen dragen. Nou, maar even overleggen met handige DIY vader.

En over het rennen, ik ben nog steeds verslaafd, begin het nu ook echt te zien aan mijn figuur (jee!), ik was vanochtend al om half 8 onderweg, was heerlijk rustig en hoefde nergens te wwachten bij het stoplicht.
Gisteren kwamen er twee kaarten binnen, een jakkiebah en een kat(?).

Dit weekend drie adressen opgevraagd: naar Portugal gaat een mapcard, naar Italië een stilleven met boeken en naar Griekenland een postzegel.

@Kozoo > ik heb gisteren genoten van de laatste zomerdag, heerlijk in de tuin gerommeld en een fietstocht gemaakt. Vanmiddag was het buiten ook zalig. Heb jij vandaag ook nog op tijd op het balkon doorgebracht?

@Tine > wat heb je veel gezien in Italië, zelfs het marmer van dichtbij... Arme meid, ik hoop dat de pijn snel wegtrekt en de wond nu eens eindelijk goed geneest.

@Ligaa > volgens mij kon de dame het envelopje wel waarderen. Jammer voor de jongens bij PostNL.

Magneetverf heeft absoluut minimaal drie lagen nodig. Op een houten deur werkt het iets beter dan op een muur, maar je hebt inderdaad sterke magneten nodig.

@Marisje > Sommige ansichten zijn nou eenmaal heel lang onderweg, maar de kaart die je naar Taiwan hebt gestuurd gaat waarschijnlijk niet meer geregistreerd worden. Deze PC-er is al twee maanden niet meer online geweest, dus afwachten tot deze expired raakt en dan hopen op een beter adres.

@Noa_lynn > lieve paps en mams heb jij!

Ik heb 'de Egel' al zo vaak voorbij zien komen, ik ben wel benieuwd naar dit kaartenparadijs.

@Stereogram > jammer van Kazachstan, ik weet hoe je je voelt, baal nog steeds dat mijn kaarten naar Costa Rica nooit geregistreerd zijn.

Ik zal eens bij de kinderen informeren hoe hun juffen/meesters de

verjaardagen vierden. Van de juf uit groep 2 (toen mocht ik er ook nog bij zijn) kan ik me een act herinneren met een koffer die open ging na het zingen van een bepaalde liedje waaruit dan twee 'feestbeesten' (handpoppen) kwamen die dan samen met de kinderen de jarige in het zonnetje zetten d.m.v. liedjes en dansjes en uiteindelijk de feestslingers bij hem/haar omhingen. Een van de slingers (met naam eraan) mocht aan het eind van mee naar huis en de ander moest dan terug gestopt worden in de koffer (heel zachtjes want de feestbeesten lagen al uitgeput te slapen).

@Kirstin > welkom terug bij dit topic. Ik bestel af en toe bij de TSC en moest de laatste keer 1,84 aan porto betalen (12 kaarten besteld).

@Juuf > nou ja, te schijterig voor een meeting en wel les geven? Ouderavonden zijn echt veel enger dan een uitje met een groep kaartenschrijvers!
Hoihoi, ik ben de eigenares van de webshop die hierboven genoemd werd (mag geen namen noemen, zal ik dus ook niet doen), ik zwerf al 10 jaar rond op dit forum, en ik ben al bijna op 300 verzonden kaartjes bij postcrossing (jaja, ik ben ook een verslaafde postcrosser). Ik breek heel even in op dit topic (ik was eigenlijk onderweg naar een ander kletstopic op Overig). Ik zag de vraag voorbij komen over verzendkosten, daar kan ik even een kort antwoord op geven: je betaalt gewoon de werkelijke verzendkosten volgens tnt tarief (oh, dat is nu NL post, ik moet er nog steeds aan wennen), dus dat hangt af van het aantal kaarten en dus het gewicht. Helaas zijn de meeste kaarten iets duurder geworden (meestal 5 of 10 cent), dit komt doordat de leveranciers de laatste maanden ook hun prijzen hebben verhoogd.

Ok, en dan breek ik nu weer even uit, veel postcrosplezier verder!
Welkom terug Kristin, leuk dat je het postcrossen weer hebt opgepakt!

Tine: wat fijn dat je zo'n geweldige vakantie gehad hebt, het klinkt echt als een supervakantie!

Zaterdag lagen er hier 2 kaarten op de mat, een mwah uit Wit-Rusland (de postzegel was leuk dus die heb ik er af gesloopt hihi) en een wel geinige uit Taiwan. Die mag nog even bewaard blijven Ik bewaar mijn kaarten in een doos gesorteerd op land van herkomst en een aantal mooien staan op het randje van mn magneetbord boven mn bureau. Daarnaast hangen er ook nog een aantal op een lelijke witte kast op zolder, die nu dus heel fleurig is! Mijn Smurfenkaarten zitten in een smurfennotebookje en de Nouvelles zitten in een fotoalbum van National Geographic... ik wil graag de buddhakaarten in een zen-album gaan maken en de dierenkaarten ook apart in een album! Ik wil dus eigenlijk meer naar gesorteerd op thema toe...
Kristin welkom terug.

Wauw wat zijn er veel kaarten binnen gekomen bij jullie. Hopelijk ook eentje hier vandaag.
Ligaa way to go met je hardlopen!! Goed bezig! En ik zou denk ik dat magneetverf idee maar laten varen, als de ervaringen zo slecht zijn. Je kunt ook een mdf plaat of groot (schildersdoek) nemen en die bijvoorbeeld behangen. Daar heel strak linten op spannen zodat je de kaarten er onbeschadigd tussen kunt hangen.

Of wat ik zelf vaak doe is ze klemmen met punaises. Dus niet in de kaart prikken maar er net onder en/of boven en goed aandrukken, blijft prima zitten!

He Kristin, welcome back, ik herinner me jou nog

Leuk dat je ook nog postcrosst.

Juuf: Ja ik ben ook wel heel blij met mijn as-zegel!

Nef: ik heb zaterdag heerlijk op het balkon gezeten in de zon. Wel steeds kort, maar heb er wel echt even van genoten

Fijn dat jij lekker in de tuin hebt gerommeld en gefietst. En ik smelt altijd zowat hoe leuk jij over je kinderen schrijft!

Tine: welkom thuis! Dat klinkt als een heerlijke, drukke, wel-heel-veel-gezien- vakantie.

En supers dat je hij-die-boven-woont nog even gespot hebt, haha.

Jammer he, als je een kaart mag sturen naar een bijzonder land en dat die vervolgens niet aankomt... balen is dat,

Voor de rest:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven