Eind 2006/ begin 2007 vanaf 6 maart 2011

06-03-2011 09:17 2499 berichten
Alle reacties Link kopieren
En wederom een nieuw topic

Klik hier voor een link naar het vorige deel

En het topic daarvoor

Hier nog een ouder topic

En het Theehuizentopic!

Flubberbuikjestopic

Noot aan mezelf; excel, photoshop, photobucket....
anoniem_2998 wijzigde dit bericht op 12-12-2011 15:22
Reden: Tabel
% gewijzigd
Super Ringel, ik ga ze meteen toevoegen!!!!!

Pebbs, hoe is de nacht gegaan?

Mirjam, wat lastig dat je er zo alleen voor staat. Heeft je man niet vrij kunnen nemen? Nog een poosje en dan kunnen jullie heerlijk genieten van jullie huis!
Benieuwd Pebbs hoe de eerste nacht is gegaan en natuurlijk aan het wachten op de foto's

Heerlijk dagje vrij. Gisteren kwam er bij het AMK om half 5 een crisis binnen. Was pas na 6en weg. Viel nog mee want in eerste instantie zouden we ter plekke inschatting maken, nu veel telefoontjes. Ben wel helemaal blij met mijn nieuwe functie op werk. Af en toe heftig, als het om kleintjes zoals Zach gaat. Dan ga je toch vergelijken.

Leuk die oude topics. Zat ook wat terug te lezen. Toen was ik veel meer bezig met de ontwikkeling van Aimee, wat ze kon. Was haar bij wijze groot aan het kijken. Nu boeit het mij niet zo. Zachje mag gewoon een bolle baby blijven. Word ik dadelijk zo iemand die haar kind klein laat blijven.

We moeten nog steeds een meeting organiseren, alweer 2 jaar geleden en dadelijk komt de baby van Annie er ook aan. Daarvoor nog? Iemand optie wbt wie, wat en waar?
Er is weer een hoop geschreven... ik zit lekker even op de bank met Thijm, die zit Elmo te kijken. We hebben vanochtend grote boodschappen gehaald, bij oma koffie gedronken en we zijn naar de huisarts geweest. Thijmen hoest al een week als een zeehond en 's nachts is hij steeds wakker, helemaal benauwd en vannacht echt in paniek. De dokter kon helaas niets anders zeggen dan een flinke verkoudheid met veel slijm, grieperig. Als het erger wordt mag ik wel terug komen maar nu kon hij niets voor ons betekenen helaas.

Straks Jasmijn van school halen en dan even aankijken wat we gaan doen. Het is druilerig weer dus het zal voornamelijk binnen spelen worden denk ik.

@Pebbles: Ik ben ook benieuwd naar de eerste verhalen en foto's van Valentijn. Hoe loopt de bv?

@Mirjam: Klinkt heftig, dat verhuizen...en je moet veel alleen doen. Hopelijk verloopt nu alles voorspoedig en kun je snel settelen in je nieuwe woning.

@Babba: Haha, heel herkenbaar, het klein houden van je tweede kind. Je zult zien, een jongen is ook veel minder bijdehand en een echt mama's kindje...en dan is het ook wel logisch als je hem klein houdt, hihi.

@Annie: Bedankt voor het bijhouden van de tabel. Leuk die oude topics!

@Krokus: Fijn dat Roan niet gehuild heeft! Werken jullie nog met een beloningssysteem ofzo? Anders zeg ik: sticker plakken, hahaha!

@Ringel: Ben jij al begonnen met je nieuwe baan eigenlijk?

@Ris: Zoefff...daar was Ris en weer weg. Hoe is het met jou en je suikers?

@Meeting: Lijkt me ook weer hoog tijd voor een meeting. Ik zie Pebbs natuurlijk regelmatig en met Annie en Ris erbij naar de musical was ook echt superleuk. We hebben het al eens over een nachtje weg gehad, lijkt me ook erg leuk... Maar voor de kids is meeten in zo'n binnenspeeltuin misschien gewoon het leukste. Hoewel ik die van de laatste keer niet fantastisch vond, hier in de buurt ken ik veel leukere. Niemand een kennis in het midden van het land die er verstand van heeft ofzo?
Daarin missen we Pepiet.....Ik ken een heel leuke binnenspeeltuin hier in het dorp, super overzichtelijk en de kinderen gewoon hun gang gaan. Maar ik snap dat het voor jullie dan wel een enorm stuk rijden is. (maar is de overweging meer dan waard )

Vond de vorige ook niet zo denderend, maar ahd ook te maken dat Jongste nog baby was enz. En een heel goede reden voor de meet, we schrijven gewoon al 5 jaar samen!

Ik ga oudste van school plukken.

Laters!
Ik heb een beetje gegoogled en in Utrecht zit Kidzcity. Zij zijn wel best duur, 10 euro entree p.p. vanaf vier jaar, maar ze bieden ook kinderfeestjes arrangementen aan waarvan volwassenen ook gebruik mogen maken. Dat kost 10,75 p.p. en dan krijg je er patatjes en drinken bij. Kijk maar eens op de site kidzcity.nl en dan achter het tabblad 'kinderfeestje' of zoiets. Reserveren niet nodig. Kinderen tot en met 3 jaar gratis. Lijkt me best leuk!!!
Zit het dan een beetje dicht bij Utrecht CS? )ben nog steeds geen held in het rijden in grote steden, raak helemaal de kluts kwijt) Of ik moet achter krook aanrijden dan durf ik wel denk ik.......
Dat ziet er leuk uit Mmmoi en inderdaad handig als het mt de trein te doen is

Lees nu vanaf centraal nog 7 minuten met een bus of trein naar Utrecht Zuilen en die stopt voor de deur. Wel te doen lijkt mij.
Als je de routebeschrijving leest, ligt de speeltuin niet in het centrum maar is het heel makkelijk met de auto bereikbaar. Ik ben ook niet zo'n held in steden maar ook niet met de trein dus ik wil er ook makkelijk met de auto kunnen komen!
Ik heb net ons oudste, nog bestaande, topic gelezen. Geweldig! Hahahaha en vooral dat Mirjam toen nog bij de februari dames schreef en bij ons "inbrak" hahahaha.

Toch wel jammer als dat na verloop van tijd verdwijnt. Iemand die zich geroepen voelt om het te kopiëren?
Hoi hoi,

Haha, ik heb gisteren ook zitten bladeren door de oude topics. Idd, die februari-dames, wat was dat voor iets raars eigenlijk dat er zo'n strijd was. Het eerste oude topic is van maart 2007, jammer dat we daardoor een hoop van onze zwangerschapsperikelen missen....

Mmmoi, leuk idee hoor. Lijkt mij ook wel wat. Is het een idee om de kinderen een dag te laten spijbelen van school zodat we op een doordeweekse dag kunnen? Ik heb daar zelf niet zo'n moeite mee, in het weekend is het vaak druk in zo;n park en de herfstvakantie zullen we niet tegelijk hebben. Ik heb er geen problemen mee om nog voor mijn uitgerekende datum te gaan, ik ben pas 15-11 uitgerekend, dus dat duurt nog wel even.

Laat maar weten!
Hier gaat het helemaal goed.

Valentijn slaapt en drinkt en is echt een voorbeeldige baby. De meiden zijn helemaal gek met hem en het is echt genieten om ze samen te zien.

Vandaag zijn de meiden naar school/creche en manlief is aan het werk dus het is erg rustig hier vandaag. Wel erg lekker maar ook wel erg stil.

Een meeting lijkt me heel gezellig. Locatie maakt mij niet zoveel uit. Ik ga liever niet op een schooldag of er moet net toevallig studiedag zijn ofzo.

@mmmoi: ik vond het heel fijn dat ik je dinsdag even heb gesproken. Het is erg jammer dat we zo ver uit elkaar wonen.
@Pebbs: Dat is geheel wederzijds... Ik vind het wel heel speciaal dat er uit dit forum zo'n fijne vriendschap is ontstaan. Ik mis het echt dat ik niet zomaar langs kan komen, zeker nu je weer bevallen bent. Ik zag de foto van Valentijn op Hyves, wat lijkt hij op Floor zeg. Echt heerlijk weer, zo'n knuffel erbij. Fijn dat hij het zo goed doet. Hoe doe je dat met de meiden naar school/opvang brengen? Heeft je man dat gedaan? Over een poosje moeten we zeker langs komen, ik baal er van dat ik niet sneller aan je bed kan staan... en we moeten ook nog steeds een weekend weg ofzo, lijkt me supergezellig!

Alle andere meiden, ik heb ook in de oude topics zitten lezen en was heel veel namen van toen alweer vergeten. Het is echt wel bijzonder dat er zo'n hechte club is ontstaan uit zoveel verschillende meiden. Ik heb de afgelopen vijf jaar echt als waardevol ervaren. Een meeting is dan ook weer hoog tijd vind ik!!! Knuffel voor jullie allemaal.

Ik ben vanmorgen in het dorp geweest voor kraamcadeautjes en daarna ben ik langs gegaan bij mijn vriendin die vrijdag bevallen is. Ook een lekker ventje hoor, zes pond, mooi kindje. Nu zit Thijmen lekker K3 te kijken, die is net wakker. We gaan zo Jasmijn van school halen en dan gaan de kinderen vroeg in bad en in de pyjama's eten, want mijn ouders komen om 18 uur oppassen. Ik heb een avond met etentje met alle jongerenwerkers van de kerk en mijn man is pas rond 21 uur thuis van zijn werk vandaag. Hij is wel tussen de middag thuis komen eten, hij stond wafels te bakken toen ik Thijmen en Jasmijn van school had gehaald, dat was wel een leuke verrassing!
Pebbs, wat een mooi mannetje Best flink al, hoeveel woog hij. Geniet geniet. Weet jij ook, wat gaat de tijd snel. En dat pasgeborene is er eigenlijk na 4 weken af. Kan al niet meer voorstellen dat Zach zo klein was. Nu echt een beertje geworden.

Meeting op een schooldag zou ik best prima vinden, Nu kan het nog. Moet wel iedereen zien zitten inderdaad.

Inderdaad bijzonder al 5 jaar aan het schrijven met elkaar. Kan me ook niet voorstellen dat dat zomaar stopt.
Ik heb er ook niet zoveel moeite mee om een dagje te spijbelen. En met mijn werkuren moet door de weeks prima te regelen zijn.

Ik ben per 15 september in dienst (precies 2 jaar en 2 weken nadat ik ben gestopt met werken) en 19 september draai ik mijn eerst dient weer. heb er zin in.
Ringel, Babba en Annie willen dus evt een doordeweekse dag.

Pebbs, wanneer zijn er vrije dagen van Floor?

En hoe zit het met de anderen?

Heb me vandaag ziekgemeld van mijn werk...de eerste keer sinds tijden. Ik heb wat last van mijn bekken, ben moe en huil om alles....ik kan nu de hele ochtend even rustig aan doen. ben alleen thuis.....Lief had gisteren een Bossche Bol voor me meegenomen, zo'n echte. Die ga ik nu eten..Hmmmmm.
ben eigenlijk wel benieuwd naar pebbels bevallings verhaal!

vanochtend gepoetst bij m'n poetsadresje....weer gezellig hoor. maar het is s'ochtends wel even racen om de boel op tijd de deur uit te krijgen.... (en lekker dat ik het vind!!!!)
Ik 'spijbel' liever ook niet, maar als het echt niet anders kan, dan moet het maar. Ik denk echter dat Ris en Mirjam daar ook niet achter staan. En als ik haar van school thuis moet houden, dan het liefst op een vrijdagmorgen.

Ik ben vanmorgen op kraamvisite geweest bij mijn collega. Thijmen heeft lekker gespeeld met haar driejarige zoontje. Nu zitten Jasmijn en Thijmen te knutselen samen. Thijm moet eigenlijk naar bed, maar ze zijn zo lief aan het spelen samen, ik wacht er nog maar even mee.

Mijn man gaat vanmiddag een fietsje ophalen voor Jasmijn bij iemand van Marktplaats. 20 inch alweer. Ze is echt uit haar oude fiets gegroeid, het is geen gezicht als ze naast mij moet fietsen. Ze trapt zich rot. Iemand nog interesse in en leuke 16 inch? Hihi.

Dit weekend lekker weinig plannen hier. Rustig aan doen dan maar. Het wordt geloof ik wel aardig weer dus misschien morgen een stukje fietsen?
Kan Jasmijn al zonder zijwieltjes fietsen? Jeutje he. We hebben een tijd geleden ook een nieuwe fiets voor Oudste gekocht, maar ze vertikt het er op te fietsen. het kwartje moet denk ik nog even vallen, maar ze vindt het gewoon nog te eng.

mijn schoonvader komt vanavond langs, om zijn, sja hoe noem je dat? voor te stellen. Ze zijn niet echt een stel (ze is nl een buurvrouw een paar huizen verderop, van zijn huis wel te verstaan) maar ze trekken wel heel veel met elkaar op. Ben heel erg benieuwd. Schoonpa vroeg laatst nog aan Lief, of hij het niet te snel vond na het overlijden van zijn moeder. Maar ja, wat is snel? We moeten het eerst maar eens meemaken (en het is voor hen natuurlijk ook retespannend)
@Ringel: Ja, daar hadden we het laatst nog over hier op het forum, het fietsen zonder zijwieltjes. Floor kon het vorig jaar al en Jasmijn heeft het in april geleerd. Volgens mij kunnen nog meer kindjes hier het ook; Hanna iig weet ik. Jasmijn kan het inmiddels zo goed dat ze elke dag naar school fiets (vijf minuten maar toch) en ze is al een paar keer op de fiets naar oma geweest. Ze moet nog wel goed leren uitkijken want dat doet ze nog niet goed genoeg. En ze zal het fijn vinden als ze nu een 20 inch krijgt want ze trapte zich echt dol op die oude.

Thijmen lag uiteindelijk om 13 uur in bed en is nog steeds niet wakker! Wat een heerlijkheid, die rust hier in huis. Jasmijn heeft zitten knutselen, met pony's gespeeld en zit nu een filmpje te kijken. Ben benieuwd hoe ze reageert op haar 'nieuwe' fiets; ze weet nog niet waar papa naartoe is
he hoi,

@ringel, Roan fietst ook nog niet zonder zijwieltjes. Vind het prima zo. Hij kijkt ook nog niet goed uit, dus ik vind het ook wel goed dat hij nog met zijwieltjes fietst. Gaan ze toch een stuk langzamer.

@meet. Leuk, maar ik houd Roan niet thuis van school. Vindt het te druk in een schoolweek om ook nog eens 4 uur te reizen. Hoop dus ook dat we het plannen in onze herfstvakantie (15 okt tm 23 okt). Wanneer het dan een weekdag is, maakt het me niet uit. Enneh, kunnen we de noorderlingen wat tegemoet komen door het een keer iets meer richting Zwolle te doen?

Roan vond het vanochtend weer pittig om afscheid te nemen. Ben een half uur in de klas blijven zitten. Juf vroeg zelf waarom ik niet even bleef. Er is trouwens een jongetje bij Roan in de klas die nu al naar een renn4 school gaat. Kereltje is 5 (groep 2) en schijnt niet meer te houden te zijn. Roan had het afgelopen vakantie al een paar keer over hem gehad. Dat hij het een stout jongetje vond. Sneu voor het jochie zeg, dat hij zich niet kan handhaven.
op de site "uitmetkinderen.nl" kun je een stad/plaats uitzoeken en dan leuke uitjes die je met kinderen kunt doen. Ook veel binnenspeeltuinen.
Mmmoi had het goed ingeschat; ik ga liever niet spijbelen voor een meeting... sorry!

Ella is wel eens ooit vrij, maar dat is dan op mijn werkdagen natuurlijk. Dus dat gaat 'm ook niet worden. In Krooks herfstvakantie (zo vroeg?!) zijn wij nog aan het werk, dus dat is ook niet handig.

Mss de kerstvakantie? (serieuze vraag hoor!) Dan kunnen we gelijk een soort van superverjaardagsfeest houden omdat ze dan bijna allemaal 5 zijn of heel snel daarna worden.

Zwolle is voor ons geen probleem; treintje of auto, maakt niet uit.

Kan alleen niet met Babba samen gaan met 4 kids in de auto

Pebbs; hoeissut met jou?

Ella fietst ook los trouwens, wel op een heel klein fietsje, ze trapt zich het apezuur, maar ja... ze past nog niet op een grotere zonder zijwielen (wel met, maar dan hoeft ze niet bij de grond te kunnen). ze fietst naar school (niet tussen de middag ivm korte tijd), maar wil altijd op de stoep fietsen. zE kijkt nog niet altijd goed uit, maar ik heb op schooldagen ook niet veel tijd over om dat uitgebreid te gaan oefenen! Doen we wel in de weekends! Maar ze gaat wel hard op dat ding hoor... jeeeezus!

Zo, nu naar bed, mijn batterij van de laptop is ook bijna leeg (stoute ik.... ik mopper altijd op mijn man dat hij laptopt zonder stroom... doe ik het nu zelf ook!)

xxxx
Haha dan hebben de ontaarde moeders pech en doen wij het netjes op een vrije dag.

Haha RIS wanneer hebben wij dan weer herfstvakantie. Nee zoek het wel op.

Kerstvakantie zitten wij in Afrika, daar meeten mag ook. We hebben net een fantastisch huis gehuurd bij het strand. Zwolle sta ik ook voor open als het dichtbij een station is. Of toch ergens een goedkoop Roompothuisje. En dan bv overnachten van zaterdag tot zondag. Wie al vanaf vrijdag wil, komt dan.

Om 700 wat iedereen hier wakker, behalve vriend. Aimee heeft straks ballet voor de eerste keer.

Aimee fiets ook nog niet los. We oefenen ook nooit, wilden wein de zomer doen. Tooch maar eens een plan maken.

Zach is heerlijk aan het mopperen, ga hem maar eens in bad plempen.
whehe. Ik denk dat ik redelijk voorop loop in ontaardheid hoor. Ik vind het tijdens een schoolweek echter te druk om 2 uur heen, 3 uur iedereen zien en dan 2 uur terug. Daar is de schoolweek te intensief voor voor hem.

Een weekenddag vind ik ook prima. Een zaterdag in oktober ofzo.
Genieten, wij hebben zo'n heerlijke dag gehad vandaag! Prachtig weer natuurlijk, dat begon al goed. Eerst zijn we even wezen shoppen bij een kinderwinkel in het dorp die 20 jaar bestond en daarom allerlei acties had. Ik heb een leuk vest en een spijkerbroek van Noppies voor Thijmen gekocht. We kregen consumptiebonnen voor gratis koffie en ijs bij het pannenkoekenrestaurant ernaast, dus daar hebben we toen in de zon op het terras gezeten. Daarna verder gewinkeld in het dorp. Een mandje en een bel van K3 gekocht voor Jasmijn om haar fiets (die mmman gisteren meegebracht heeft) compleet te maken. Die fiets is trouwens een enorm succes. Die banden zijn meer dan anderhalf keer zo groot als die 16 inch. Ze kan nu echt volwaardig naast ons fietsen. Het is een K3 fiets; paars met roze. Hij zag er echt nog heel netjes uit en wat niet netjes meer was is nu vervangen of opgeknapt door de man. Hij lijkt gewoon als nieuw. Jasmijn was er superblij mee en erg verrast. We hebben wel gezegd dat ze nu voor haar verjaardag een klein cadeautje krijgt. Ze leek dat helemaal te begrijpen...

Tussen de middag hebben we met het gezin op het strand geluncht. Heerlijk op loungebanken in de zon een broodje carpaccio eten, dat is geen straf! Daarna nog even verder gewinkeld, niet echt veel gekocht ofzo, maar lekker rond gekeken. Ik heb me even georiënteerd op laarzen voor Jasmijn maar die zijn dit jaar ook weer echt zo belachelijk duur, daar word ik niet blij van...heb nog niks gekocht.

Toen we thuis kwamen heeft mmman met Jasmijn een kwarktaart gemaakt en versierd met zilveren balletjes en roze hartjes En Thijmen en ik keken de smurfen op nieuwe dvd (ik aan de binnenkant van mijn ogen af en toe, haha). Toen de man en Jasmijn bij ons aanschoven zijn Thijmen en ik vlak daarna het avondeten gaan klaarmaken. Croissantjes uit de oven, sinaasappeltjes persen, eitje koken, etc. Was echt superleuk, hij hielp echt al op zijn manier mee. Toen lekker gegeten, even gedanst op Adèle (vindt Jasmijn leuk) en douchen en naar bed voor de kindjes. Heerlijke dag dus al met al. Vanavond komen nog vrienden borrelen dus wordt ook nog gezellig.

Morgen hebben we gemeentedag van onze kerk. Houdt in: laagdrempelige gezinsdienst met veel kinderliedjes. De 'preek' gaat over een bruiloft dus mogen de kindjes in verkleedkleding komen. Jasmijn heeft oma's bruidsjurk (verkleedjurkje van de Hema) al geleend en klaarliggen...haha. Daarna is het met zijn allen lunchen in de kerk en dan voor de jonge gezinnen een vossenjacht door het dorp en de ouderen ook een soort speurtocht door de kerk ofzo. Daarna is het koffie drinken en afsluiten met een soort quiz ofzo. Lijkt me supergezellig, er komen ook veel kindjes die Jasmijn kent, dus dat wordt een leuke dag ook voor de kids.

Hebben jullie nog leuke plannen dit weekend, of al leuke dingen gedaan?

@Pebbles: Hoe gaat het met je meisje, en met Valentijn? Ik heb toch zo'n leuk cadeau voor hem gekocht in het dorp vanmorgen, nu heb ik nog meer zin om hem te zien zodat ik het kan geven hahaha.Thijmen heeft het ineens weer elke dag over Floor en Eva, als we het over kindjes hebben, of we zeggen 'wie is de liefste mama' dan zegt hij 'mama mmmoi en floor en eva ook lief' haha heel schattig.

O daar komt mijn vriendin met d'r man, tot later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven