Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
ja rustig hier, Miss is een weekendje weg toch? En nu druk aan het feesten zeker...

Leuk Balpen, zo'n brief! Ik moet er na elke vakantie weer aan wennen dat ik rekening moet houden met schooltijden. Die vrije dagen zijn dan best lekker!

Ziss, super dat je je oppas geregeld hebt!

moet meisje gaan vermaken...
Miss, van harte met je verjaardag!

Hier goed nieuws, vandaag op de echo een kloppend hartje gezien. Ze mat ongeveer 6,5 week (ik schat zo'n 7 weken), over drie weken mag ik nog eens om de echte termijn te bepalen.

Nu wordt het echt. Hopelijk blijft alles goed gaan en komt er bij ons een ukkie bij.
Geweldig BMS, super gefeliciteerd! Gaat het aan de andere kant vooralsnog even goed?
oja, vergeet ik helemaal mijn goede nieuws: ik word weer tante!!!

Zusje is bijna 12 weken zwanger, joepie!!

BMS, gefeliciteerd met je goede echo!
BMS, wat leuk, al een echo gehad! Hoe voel je je? Is je roosterprobleem ook weer opgelost?

Blondiezz, leuk weer een baby in de familie!

Miss.Hoera!!!!! How was jullie weekend?

Verder weinig puf geloof ik. Duik snel mijn bedje in.
Gefeliciteerd BMS! Leuk dat je meteen een echo kreeg. Blondieszz, jij gefeliciteerd met je nieuwe neefje of nichtje!

Balpen, klinkt leuk zo'n brief. Ik kan me herinneren dat ik een ansichtkaart kreeg als uitnodiging voor de kleuterschool. Die heb ik nog heel lang bewaard. Ik ben trouwens blij dat zoon nog lang niet naar school hoeft als ik van anderen hoor wat dat voor opvanggedoe met zich meebrengt.

Ik heb volgende week de tweede afspraak bij de gyn. Geen idee wat daarvan de bedoeling is want het bleek dat mijn eerste afspraak bij de verkeerde persoon was. Kennelijk is er iemand die zich specifiek richt (naast haar andere dingen) op vruchtbaarheidsproblemen. Vervelend is alleen dat dat spreekuur op dinsdagochtend is en dan werk ik. Grrr. Ik ga dus meteen informeren of dat is omdat er alleen dan bepaalde mensen in huis zijn of dat het is om te voorkomen dat de patiënten van die ochtend worden geconfronteerd met dikke buiken. Als dat het is wil ik echt mijn volgende afspraak op een woensdag of donderdag. Ik ben niet zo huilie-huilie dat ik over de rooie ga van een zwangere, ik heb er meer stress van dat ik een verklaring moet verzinnen waarom ik veel te laat kom op een werkdag terwijl ik er normaal gesproken rond 7.45 ben. Morgen moet vriend zijn donatie afleveren bij het lab. Puberaal als ik ben moest ik bepaald gniffelen toen ik dat potje in m'n handen gedrukt kreeg met de mededeling dat hij 'm moest vullen. Maar goed, ik hoop dat het alsnog vanzelf gaat lukken. Heb het gevoel dat dat nu zo is maar ach, daarin heb ik me al vaker vergist.
hallo allemaal en dank voor alle felicitaties! tot nu toe is hte nog niet zo heel erg om 40 te zijn geloof ik

we hebben een heerlijk weekend gehad in Riga. heel mooi weer gehad, op veel terrasjes gezeten,lekker geslenterd. heerlijk allemaal. leuk om even de tijd te hebben met de grote jongens en ondertussen te weten dat de kleintjes het enorm naar hun zin hadden bij mijn schoonzus (die al vroeg wanneer we weer zouden gaan ). was top dus!

bms: heerlijk, die goed echo! super!

plukkie: kun je niet gewoon zeggen dat je naar de huisarts moet of naar d etandarts ofzo? oof naar de garage voor je auto ofzo? en wb dat opvanggedoe: dat lijkt van te voren altijd erg ingewikkeld, maar in de praktijk went dat heel snel allemaal!

nou, ga even iemand verschonen en daarna me klaarmaken voor de speeddate bij het uwv (tsja..)
quote:MissBR schreef op 13 september 2011 @ 10:02:

plukkie: kun je niet gewoon zeggen dat je naar de huisarts moet of naar d etandarts ofzo? oof naar de garage voor je auto ofzo? en wb dat opvanggedoe: dat lijkt van te voren altijd erg ingewikkeld, maar in de praktijk went dat heel snel allemaal!

Ik vrees dat het zoiets moet worden ja. Maar ik vind het compleet not done om dat soort afspraken te maken op een werkdag als je parttime werkt. Tandarts en zo kunnen prima op die vrije dag(en), daar hoeven collega's geen last van te hebben. Bij vorige werk was een parttimer die altijd het consultatiebureau plande op een werkdag, ik vind dat echt asociaal.

quote:MissBR schreef op 13 september 2011 @ 10:02:

nou, ga even iemand verschonen en daarna me klaarmaken voor de speeddate bij het uwv (tsja..)Is dat een verplichting, speeddaten voor een nieuwe baan? (neem ik aan toch) Want je bent toch bezig met voor jezelf beginnen? Of ga je nog voor beide opties?
Haha, ja dat speeddaten is een verplichting. Moet in een half uur een aantal uitzendbureaus spreken en mijn cv achterlaten. Ik ben op twee sporen aan het kijken, heb een gewone baan ook nog niet afgeschreven. Verwacht niet veel van uitzendwerk hoor,maar ik moet daar wel heen.

Ach ja, het duurt maar heel even, dus zal wel lukken..

En wb werk: je hebt gelijk, maar soms kan het niet anders toch? En als je het al bijna nooit doet, dan mag het nu wel toch? Niet teveel de nadruk op leggen en gewoon aangeven dat je later zult zijn ivm afspraak in het ziekenhuis. Sterkte!
Miss, even iets heel anders, had jij nou eerst ook Facebook en nu niet meer, of is dat iets dat ik heb bedacht?
BMS, fijn dat je een goede echo hebt gehad! Wat leuk dat er weer zoveel kindjes hier op komst zijn. Voor mijn gevoel is het alweer heel lang geleden dat ik zwanger was, terwijl Pansje toch nog geen 4 maanden oud is.

Blondies, leuk dat er weer een kleintje in de familie bijkomt.

Plukkie, ik kan me herinneren dat wij in het medische molengebeuren niet zoveel in te brengen hadden qua dag en tijstip voor een afspraak. Of we zouden dan pas maanden later weer terecht kunnen. Ik had dan wel weer het geluk dat mijn eisprong telkens voor het weekend was zodat de behandeling op zaterdag kon plaatsvinden. Maar misschien dat het in jouw ziekenhuis anders is (en ik hoop natuurlijk dat een behandeling bij jou niet nodig is). Ik zou gewoon zo'n soort smoes verzinnnen als Miss noemt.

Miss, klinkt erg goed dat weekendje weg. Wij hebben ons ook goed vermaakt, weliswaar slechts in Nederland. Hansje lekker gespeeld, gezwommen etc. Hij was helemaal onder de indruk van het bos; lekker met takken slepen, op omgevallen bomen klimmen. Moeten we toch vaker doen. Hij riep de hele tijd "Allemaal boom". Gisteren had hij opeens hoge koorts en moest hij begin van nacht overgeven. Vanochtend nogal snel aangebrand, dus maar dagje thuis gehouden. Inmiddels heeft hij alweer behoorlijk praatjes. En ik heb een doel van mijn zwangerschapsverlof op het nippertje gehaald: foto album voor Hansje is klaar. Wel stok achter de deur van Hema, want tweede album voor helft van prijs t/m vandaag.
Tja LB, ik ga het wel zien. Het is gewoon een spreekuur. Op dit moment wil ik alleen maar weten of er iets is dat een zwangerschap in de weg staat (zoals mogelijk het littekenweefsel van de ks, zoals de vorige gyn zei). Ik heb geen idee van het mogelijke traject daarna maar ik denk niet dat ik verder wil gaan dan het slikken van wat pillen. Prikken zie ik echt niks in, dan blijft zoon maar gewoon enig kind.

Goed dat je je fotoboek klaar hebt!
Klinkt goed die weekendjes weg van LB en Miss!

Wij hebben a.s. weekend een bijzonder weekendje weg: vrienden van ons gaan trouwen, en hebben hun hele feestgezelschap uitgenodigd voor een heel feestweekend. We moeten zaterdag tussen de middag inchecken en zitten all-in tot de volgende middag! Was nog wel een geleur met kinderen onder brengen, normaal geen probleem, maar nu kon er niemand! (uiteindelijk gaat dochterlief naar zusje, maar die kan er in hun huis écht geen twee hebben) en komen mijn ouders eerder terug van hun vakantie om zoonlief op te vangen. Pfft wat een geregel, maar heb er wel zin in. Zit nog in een enorm kleding-dubio, want met dresscode (elegant voor za.overdag, feestelijk voor 's avonds, verzorgd voor zondag). Vond het een goed excuus voor drie sets nieuwe kleding, maar manlief dacht daar anders over .

Net iets héél leuks gedaan! Ben met de kinderen naar een pluk-tuin geweest hier in de buurt. Nou dat was me toch een succes! Dochterlief was niet weg te slaan bij de frambozen, zoonlief leek net dracula want die vond de bramen het lekkerst, en natuurlijk allebei de aardbeien. En zelf je appels en peren uit de boom plukken is natuurlijk ook heel erg leuk, en leerzaam! En prijs viel me ook alles mee: 1,5 kg appels, kleine kg peren, 500 gr. aardbeien, 200 gr. frambozen en 250 gr. bramen, bij elkaar net 6 euro! En dan te bedenken dat je zo veel mocht eten als je opkon (ook wel 500 gram denk ik, kinderen bléven maar plukken en eten).
Zag ook dat ze a.s. zaterdag appelplukdagen hebben, wellicht een tip voor jullie: APPELS PLUKKEN
Plukkie, ik heb wel fb, maar doe er niks mee, zal wel aan mij liggen, maar ik vind het niet leuk.

Balpen: klinkt leuk, dat weekendje! (en ik was wel voor 3 setjes nieuwe kleding gegaan hoor!)

Lb: jullie ook lekker weekendje gehad dus. Heerlijk! Moet je nu maandag weer beginnen? Heb je er zin in?

Ik was net bij UWV... Haha! Voornamelijk op zoek naar lager opgeleid personeel of meteen moeilijk doen over 32 uur... Ik heb mijn vorige banen ook in 32 uur gedaan, dus kan nooit zo moeilijk zijn toch? Nou ja, we zullen zien..

Nu even ezelt op een chocolaatje trakteren (ik was tenslotte jarig en ook nog op de fiets heen en weer naar de stad) en dan mijn eten voorbereiden (dat moet vroeg vandaag ivm training... Als je denkt dat school veel gedoe met zich meebrengt: dat is niks vergeleken bij zoon die op iets hoger niveau sport...)
Klinkt erg leuk, Balpen van dat plukken. Wie weet dat ik Hansje op die manier nog aan het fruit eten krijg... En vriend heeft jarenlang als vakantiewerk in de appelpluk gewerkt en zei laatst nog dat hij graag een dagje wilde plukken maar dat het hem aan tijd ontbreekt. Misschien dat we dit wel kunnen gaan doen zaterdag. Wel even zien hoe we dit met een van de vele septemberverjaardagen gaan combineren.... (alleen al in onze directe familie van ouders en broers/zussen zijn er in september vijf jarig en dan hebben we het maar niet over heel veel vrienden en ooms, tantes, neven, nichten die jarig zijn)
Miss, ik krijg wel weer zin in werken zo langzaam aan.

Wat een gedoe is dat verplicht solliciteren enzo altijd. Eigenlijk alleen maar voor de vorm.

oh, zoon wordt wakker
Ben er ook nog, zit ontzettend in de mee lees stand hier.

Maar kon het niet laten om even te laten weten dat de Hema aktie 2e album gratis verlengd is tot 20 sept hahahahaha.

Tot zover mij altijd nuttige bijdrage . Verder alles goed hier.
Zit ook even in de meeleesstand en Miss, FB, niet leuk? Denk dat mijn meeleesstand te maken heeft met het feit dat ik FB te leuk vind, maar ja, ieder z'n ding.

Gefeliciflapstaard trouwens, Miss, met deze enorme mijlpaal! Leuk dat jullie weekendje Riga geslaagd was, wil ik ook altijd nog een keer naar toe.

Het wereldje van UWV en Sociale Dienst ken ik via mijn werk redelijk goed, wil je eigenlijk liever niet in terecht komen. Maar ja, in deze tijden kan het vaak niet anders, het is allemaal een stuk strenger geworden heb ik me laten vertellen. Dat van die verplichtingen was eerst niet zo.

Scuba, bedankt maar weer voor je altijd nuttige bijdrage

O ja, zoon was vorige week keihard gevallen op kdv (de FB-ers onder ons hebben gezien hoe hard). Enorm ei op z'n oog, nog langs HA geweest, maar gelukkig aan oog zelf niets beschadigd. Het is nu allemaal iets geslonken en hij heeft nu een ordinair blauw oog. Morgen moet ik naar CB, als ze me nu maar niet verdenken van huiselijk geweld..
Vanavond ga ik trouwens sportief doen, kijken bij een sportschool en daarna baantjes zwemmen.

Morgen komt de oppas voor het eerst, moet ik weer sportief gaan doen, haha..
Scuba, bedankt dat je het nu pas meldt van de Hema, anders was dat album nu natuurlijk nog niet af geweest...

Gaudi. heel goed sportief! Ik wil eigenlijk ook weer gaan zwemmen maar vertrouw het zwembad waar ik altijd heen ging nog niet zo erg. Is zo lang dicht geweest om vage redenen. Maar gisteren weer aan zumba gedaan, vind het echt heel leuk. Kwam ik iemand tegen van zwangerschapsgym van Hansje die inmiddels ook tweede kind heeft gekregen. Haar kids zitten op zelfde kdv als die van Gaudi. Ze woont bij mij in de straat (maar kom haar echt nooit tegen), dus we kunnen elkaar nu in de gaten houden en verplichten om naar die zumba te blijven gaan
Morgen dames,

Miss: beetje laat maar nog gefeliciteerd! (dacht dat het volgende week was)

Jullie weekend klinkt leuk!

En wat FB betreft: helemaal mee eens, ik heb ook een account maar vind er niets aan. Ga hem dus binnenkort ook weer verwijderen.

LB: goede stok achter de deur om te blijven gaan!

Gaudi: wat vervelend zeg van zoon. Gelukkig slinkt het alweer iets.

Balpen: leuk die pluktuin!

Plukkie: ik had dat in de zwangerschap als ik zo vaak naar de gyn moest ook altijd onder werktijd. Vond het wel vervelend maar ze hadden nu eenmaal alleen maar spreekuur op die tijden. Zou dus ook gewoon iets vaag als 'moet even naar het ziekenhuis" of dat je met zoon heen moet of zo zeggen.

Hopelijk heb je wel wat aan de afspraak.

Hier op een onchristelijke tijd wakker omdat ik met man de halve nacht in het ziekenhuis gezeten heb. Hij was vannacht even naar beneden gegaan om iets te drinken en naar de WC te gaan en toen hoorde ik hem schreeuwen en een dreun en een blaffende hond. Blijkt hij onderuit te zijn gegaan van de maagpijn?? Mooi gat in zijn hoofd die gehecht moest worden en even in de gaten houden. De arts dacht dat het een heftige buikgriep is die rondgaat, maar wel even kijken wat er gebeurd vandaag. Ben nu dus maar wat werkmailtjes aan het rondsturen en even rustig de tijd om te forummen. Ik moet om 7 uur zijn werk even bellen (hij slaapt nu) en dan zijn de kinderen ook al zo weer wakker. Als ik nu nog ga slapen wordt ik alleen maar ellendiger.
LB, ik ging ook altijd naar dat zwembad, toen een paar keer in West geweest (toen het dicht was) en gister gewoon weer naar dat zwembad dus. Vertrouw het prima hoor, ze hebben zoveel testen etc. gedaan en ik vind het ook gewoon een fijn zwembad.

Leuk dat de Zumba zo leuk is trouwens en ik ben wel benieuwd wie dat dan is waarmee je gaat. Er zijn nog niet zoveel kindjes op 'ons' kdv dus kans is dan groter dat je elkaar wel eens gezien / gesproken hebt.

Jee, Pada, schrikken zeg!! Hopelijk is het inderdaad een aanval van heftige buikgriep. Ook niet fijn, maar dat gaat straks dan wel weer over. Sterkte met het geregel etc.
Tjee Pada wat schrikken zo midden in de nacht. Gaat het nu een beetje met je man? Hij zal naast de buikpijn ook wel flinke koppijn hebben als hij zo'n smak gemaakt heeft. Sterkte om de dag door te komen vandaag!
Ook even zwaar in de meeleesstand. Druk op mijn werk, begonnen met sporten, veel afspraken, dus weinig tijd om te forummen.

Miss, en LB, fijn dat jullie weekendjes zo goed bevallen zijn! Trouwens eens met Miss en Pada. Ik vind facebook ook niets aan, in tegenstelling tot mijn halve familie en vriendengroep helaas.

Balpen, klinkt super jullie komende weekend! En dat fruitplukken ook!

BMS, vroeg ik op hyves of je een echo hebt binnenkort, lees ik hier dat je die al hebt gehad en dat alles goed was. Super!

Pada, wat schrikken van je man! Hoe is het nu met hem? Rot ook dat je nu zo'n slechte nacht hebt gehad.

Trouwens apart om te lezen dat zoveel kinderen nog de kleding van vorig jaar aan kunnen. Dat is bij uk absoluut niet het geval. voor haar heb ik juist al een hoop nieuw gekocht voor de herfst/winter.

Vanavond wordt het babybadje en de tummy tub opgehaald door een collega van manlief. Voelt wel heel definitief dat de eerste babyspullen nu weg gaan. Ondanks dat ik heel zeker weet dat ik geen 3e wil, doet dit me toch wat. Raar he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven