Lijf & Lijn alle pijlers

Koolhydraatarm dieet vanaf nu!

12-08-2011 09:40 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,



Ik schrok me dood toen ik m'n vakantiefoto's bekeek..

(ik zal hierin vast niet de enige zijn) dus ik dacht.. moet er echt wat aan gaan doen.

Ik wil zo'n 10 kilo afvallen maar het gaat helaas niet vanzelf.

Er staan een hoop goede verhalen over koolhydraat-arm dieet op internet en het lijkt me wel wat!

maarr... ik moet echt gemotiveerd worden en ik weet ook niet zo goed waar ik moet beginnen.

Ik heb wel sinds gister de suiker vervangen door een zoetje en eet geen brood meer maar volkoren crackers. Het is een begin!



Wie doet er met mij mee? ik ga eind september op vakantie (again!) en dan wil ik er toch graag al een paar kilo proberen af te hebben.

Kunnen eventueel een tabel maken en recepten en tips uitwisselen .
Alle reacties Link kopieren
Koop een boekje waar de calorieën en koolhydraten in staan en kijk wat je wel/niet zou moeten eten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Als je nou eens gewoon minder eet?

Al die onzin met koolhydraatarm en al die andere dieet-vormen.

Gewoon MINDER eten
Alle reacties Link kopieren
Ik quote mezelf maar eens.quote:Maja82 schreef op 09 augustus 2011 @ 15:51:

O: koffie of thee of zuivel en 2 boterhammen met boter oid en beleg (of iets vergelijkbaars zoals een kom yoghurt met muesli)

T:boterham met boter en beleg + stuk fruit

L: zuivel, 2 boterhammen met boter oid en beleg (of iets vergelijkbaars) en iets van rauwkost

T:boterham met boter en beleg + stuk fruit

D: wat de pot schaft. maar niet 2x opscheppen tenzij het extra groente is. Rustig aan met jus en sausjes.

T:Zuivel (als je nog niet aan de 2 porties zuivel zit op die dag of mag ook als je geen kaas op je brood heb gehad deze dag)



http://www.voedingscentru ... gelijkse-hoeveelheid.aspx



Drinken koffie, thee, water en ander spul zonder kcal.

Max 125gram vlees per dag inc broodbeleg.

Naast je basis (menu hier boven) mag zo'n 150 - 250 kcal aan extra (frisdrank suiker in de koffie koekje bij de koffie)

2x per week intensief bewegen



Geen honger, wel gezond aan het afvallen. Zo'n 1 a 2 kilo per maand.



Als je op gewicht ben kan je wat meer gaan eten.

Dit kan je helpen om wel voor altijd op gewicht te blijven zonder gekke dieeten en andere onzin.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds begin dit jaar 23 kg afgevallen door weinig tot geen koolhydraten te eten.

Maar heb dit wel onder begeleiding van een diëtiste gedaan.

Brood en crackers zijn eigenlijk hetzelfde, dus dat heeft trouwens niet zoveel zin.



Ik eet s'ochtends een flinke bak yoghurt met fruit

geen tussendoortjes

als lunch 2 boterhammen met kaas en een cup a soup als ik op mijn werk ben en als ik thuis ben eet ik vaak een salade, een goed gevulde ommelet of een soepje

geen tussendoortjes

als diner eet ik gewoon mee met de pot, maar laat dan de rijst/aardappels/pasta weg



Als ik s'avonds nog honger heb, dan eet ik vaak een stukje komkommer met een beetje boursin erop



Ik heb wel wat recepten voor je, ga even zoeken
Alle reacties Link kopieren
Aubergine schotel:



3 Grote aubergines

Zout

Olie om in te bakken

2 Uien

1 Knoflookteen

1 Blik gepelde tomaten (blokjes)

1 Scheutje rode wijn

Peper, basilicum

200 gr. Mozzarella

100 g Parmezaanse kaas



Verwijder de kronen van de aubergines en snijd ze in plakken van 1/2 cm. Bestrooi de plakken met zout en laat ze 20 minuten staan. Dep ze droog en frituur ze in hete olie goudbruin (ik had dit afgelopen zaterdag gewoon in de grillpan gedaan met een beetje olijfolie, de aubergines worden anders erg klef). Laat ze uitlekken op keukenpapier. Schil intussen de uien en snipper ze.

Fruit de uien zacht in twee lepels olie. Knijp de knoflook erboven uit.



Voeg de tomaten met sap toe en druk ze fijn. Schenk er wat wijn bij en laat de saus op laag vuur 30 minuten zacht pruttelen. Maak hem op smaak met peper, zout en basilicum. Snijd de Mozzarella in dunne plakken

Leg nu laag om laag de aubergine, tomatensaus, Mozzarella en Parmezaanse kaas in een ingevette ovenschaal.

Eindig met een laag Mozzarella. Bak de schotel 40 minuten in een voorverwarmde oven (200 graden)
Alle reacties Link kopieren
Tomaten/paprika soep (staafmixer nodig)



2 grote rode paprika's

1 kilo mooie rijpe tomaten

1 grote ui

6 tenen knoflook

olijfolie

bosje verse basilicum

eventueel bouillonblokjes



* ui en knoflook klein snijden en fruiten in olijfolie

* gesneden tomaten en paprika toevoegen met wat water/bouillon en tien minuten laten koken

* pureren met de staafmixer

* eventueel water toevoegen om de juiste dikte te verkrijgen

* op smaak brengen met kruiden zeezout

* fijngehakte basilicum toevoegen en niet meer laten koken
Alle reacties Link kopieren
Om te beginnen doe je het met die crackers al niet goed, die zijn namelijk niet koolhydraatarm.



Ik zou gaan weight watchen als ik jou was. Leer je gezond en verantwoord afvallen.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:lelytjevandalen schreef op 12 augustus 2011 @ 09:47:

Ik ben sinds begin dit jaar 23 kg afgevallen door weinig tot geen koolhydraten te eten.



Heel erg raar



Ik weet niet van welk gewicht je kwam maar 23 kilo doe je (gezond gezien) minimaal 46 weken over.
Alle reacties Link kopieren
@lelytjevandalen en Maja82

Super dank jullie! dat zijn tips die ik kan gebruiken..



@himalaya ik ga idd even op zoek naar zo'n boekje.



@Lyndah ik eet niet zo gek veel en van MINDER ETEN kom je juist aan!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Maja82 schreef op 12 augustus 2011 @ 09:50:

[...]





Heel erg raar



Ik weet niet van welk gewicht je kwam maar 23 kilo doe je (gezond gezien) minimaal 46 weken over.





Als ik zeg dat ik minstens nog het dubbele af moet vallen weet je vast wel welk gewicht ik had.



Daarbij ben ik aan het begin van het jaar ziek geweest, toen 6 kg afgevallen (die tel ik gewoon lekker mee)

En 46 weken over 23 kilo hoeft niet. Volgens de dietiste is 1 kg per week netjes. De ene week is het iets meer en de andere week iets minder. Vooral aan het begin ging het erg snel
Alle reacties Link kopieren
@ crackers.. dank jullie, ik dacht dat ik daarmee goed bezig was! zo zie je maar...





Ik ga de crackers omruilen voor yoghurt.

Wat voor fruit is het beste? ik begreep dat kiwi's goed zijn en daarentegen druiven weer niet..
Alle reacties Link kopieren
Druiven en bananen hebben van nature veel suikers.



Ik eet vaak aardbeien of kiwi in mijn yoghurt.

Ik neem trouwens van die dikkere griekse yoghurt. Die vind ik het lekkerste zonder suiker. Is iets minder zuur
Alle reacties Link kopieren
Wat lelytje van dalen eet vind ik wel erg weinig.



Ik at ook niet veel dacht ik. Ik bleekniet regelmatig te eten en ik beknibbelde op de maaltijden waardoor ik snaaibuienkreeg.

Nu eet ik voldoende tijdens de maaltijden en heb ik geen tot weinig last meer van snaaibuien. Een extra aardappel of 2 scheppen groente meer telt kwa kcal veel minder aan dan een snaaibui savonds.

Verder probeer ik mezelf er aan te houden maar 1 tractatie per 2 dagen aan te nemen. Dus nu een tractatie van een collega is vanavond en mogen geen koek(je) bij de koffie of ijsje op het terras (als het er weer voor is).
Alle reacties Link kopieren
quote:lelytjevandalen schreef op 12 augustus 2011 @ 09:53:

[...]





Als ik zeg dat ik minstens nog het dubbele af moet vallen weet je vast wel welk gewicht ik had.



Daarbij ben ik aan het begin van het jaar ziek geweest, toen 6 kg afgevallen (die tel ik gewoon lekker mee)

En 46 weken over 23 kilo hoeft niet. Volgens de dietiste is 1 kg per week netjes. De ene week is het iets meer en de andere week iets minder. Vooral aan het begin ging het erg snel



Oke dan is het niet raar maar ik denk dat je jou menu niet moet volgen zonder deskundige begeleiding. De recepten klinken wel lekker.



Ik probeer trouwens om geen druiven en banaan op dezelfde dag te eten. Verder wissel ik veel af.
Ik ben sinds begin dit jaar zo'n 7 kilo kwijt geraakt. Ik ben dus wel minder gaan eten. Bij het ontbijt en lunch een boterham minder. Veel meer fruit, biscuitjes ipv dikke koeken, geen chips ed, bij het toetje yoghurt ipv extra lekkere toetjes, geen sausjes meer bij de groente.



Op verjaardagen heb ik altijd lekker meegegeten met nootjes, gebakjes ed. Geen dieet maar wel verantwoord eten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maja82 schreef op 12 augustus 2011 @ 09:56:

Wat lelytje van dalen eet vind ik wel erg weinig.



Ik at ook niet veel dacht ik. Ik bleekniet regelmatig te eten en ik beknibbelde op de maaltijden waardoor ik snaaibuienkreeg.

Nu eet ik voldoende tijdens de maaltijden en heb ik geen tot weinig last meer van snaaibuien. Een extra aardappel of 2 scheppen groente meer telt kwa kcal veel minder aan dan een snaaibui savonds.

Verder probeer ik mezelf er aan te houden maar 1 tractatie per 2 dagen aan te nemen. Dus nu een tractatie van een collega is vanavond en mogen geen koek(je) bij de koffie of ijsje op het terras (als het er weer voor is).Dit doe ik dus ook, waardoor ik geen behoefte meer heb aan tussendoortjes. Werkt voor mij het beste (ik neem vaak geen genoegen met 1 koekje, 1 dropje of wat verder waar maar 1 voor staat)
Alle reacties Link kopieren
Da's echt netjes Tuorrebout!
Alle reacties Link kopieren
quote:Maja82 schreef op 12 augustus 2011 @ 09:57:

[...]





Oke dan is het niet raar maar ik denk dat je jou menu niet moet volgen zonder deskundige begeleiding. De recepten klinken wel lekker.



Ik probeer trouwens om geen druiven en banaan op dezelfde dag te eten. Verder wissel ik veel af.Dat doe ik ook, gaf ik in mijn eerste post al aan.
Alle reacties Link kopieren
val niet in de val van een dieet zoals een koolhydraat beperking. Eet gewoon gezond en lekker, doch minder, en ga sporten
Alle reacties Link kopieren
quote:lelytjevandalen schreef op 12 augustus 2011 @ 10:00:

[...]





Dat doe ik ook, gaf ik in mijn eerste post al aan.



Voor TO is het dus niet te adviseren om zelf te doen. Of ze moet er een dieetiste bij zoeken. Sowieso dit jaar wordt het nog vergoed! Als je eens met een deskundige naar je eetpatroon wil kijken kan je dat het beste dit jaar doen.



2 weken lang alles bijhouden wat je wanneer in je mond stopt, kan ook goed helpen. Dan zie je al snel wat jou valkuil(momenten) zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik denk niet dat ik een deskundige bij nodig heb, ik wil 10 kilo kwijt, en ben trouwens ook begonnen met sporten hoor!

maar ik wil graag wat tips en motivatie voor een eetpatroon.



Ik wil echt niet op een streng dieet, maar wat dingen aanpassen.

Ik was waarschijnlijk wat onduidelijk in mijn openingspost.. sorry!
Alle reacties Link kopieren
quote:Maja82 schreef op 12 augustus 2011 @ 10:04:

[...]





Voor TO is het dus niet te adviseren om zelf te doen. Of ze moet er een dieetiste bij zoeken. Sowieso dit jaar wordt het nog vergoed! Als je eens met een deskundige naar je eetpatroon wil kijken kan je dat het beste dit jaar doen.



2 weken lang alles bijhouden wat je wanneer in je mond stopt, kan ook goed helpen. Dan zie je al snel wat jou valkuil(momenten) zijn.Ik heb TO dat ik ook niet geadviseerd. Ik gaf aan hoe ik het deed, onder begeleiding van een dietiste.
Alle reacties Link kopieren
in je OP zeg je dat je een koolhydraatarm dieet wil, naast dat deze manier erg ongezond is, is er ook een rebound effect. Het gewichtsverlies is tijdelijk
Alle reacties Link kopieren
je nieuwe eetwijze moet de rest van je leven vol te houden zijn anders kom je keihard weer aan. en hoe ouder je wordt hoe sneller je aankomt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven