Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.



Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.



Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.



Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.



Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.



Wees welkom!
nicole123 schreef:
28-10-2017 21:42
Hoe zijn de legotreinen wat betreft uit elkaar vallen? Als je er een beetje ruw mee speelt, vallen er dan continu delen vanaf of valt dat mee? En kun je makkelijk poppetjes enzo in de trein zetten en weer eruit? Dat zou een voordeel zijn tov de Marklin, daar kun je verder niet veel meer mee doen dan rondjes rijden.

Er vallen zeker niet makkelijk delen af. Behalve als je 2 treinen laat botsen natuurlijk.

Een voorbeeld van een makkelijk te bouwen trein is bijvoorbeeld lego 60051. Is ook gelijk een basisset die je eindeloos kan uitbreiden.

Bij de Wehkamp hebben ze vanaf vandaag de lego trein echt super scherp geprijsd. Gister 105,- vandaag 89.95.
anoniem_91317 wijzigde dit bericht op 29-10-2017 07:51
8.51% gewijzigd
smart79 schreef:
28-10-2017 21:20
Oh dat is gaaf. Zie al een hele kamer vol liggen met diverse soorten rails.
Dat is ook vaak zo. Met de way to play ook nog er onderdoor met alle autootjes erop. En daarna de playmobil sets opzetten; dit is de halte bij het speeltuintje, dit is de halte bij het zwembad, dit is de halte bij het vakantiehuisje. Heel erg leuk!
NYC schreef:
28-10-2017 21:52
Dat is ook vaak zo. Met de way to play ook nog er onderdoor met alle autootjes erop. En daarna de playmobil sets opzetten; dit is de halte bij het speeltuintje, dit is de halte bij het zwembad, dit is de halte bij het vakantiehuisje. Heel erg leuk!

Super leuk! Wij hadden vroeger een vloerkleed met oa blauwe banen er in. Daar kon ik ook uren spelen met mijn Fabuland. Blauwe banen was dan get water enz.

Zo'n echte speler is smartje niet. Helaas. Hopelijk komt dat nog.
Alle reacties Link kopieren
Voor verjaardag dus - Barbie Camper
Voor sint - iets van numnoms / MLP / Barbie
voor kerst - geen idee, lego denk ik

Het wordt de laatste sinterklaas voor ons, ze wordt 8 jaar en gelooft er volgens mij al jaaaaaaren niet in, ja ze gelooft in de kado's.
Reden dat we het nu nog niet definitief verteld hebben is omdat haar vriendinnen een jaar jonger zijn (dus nog 6) en we bang zijn dat ze gaat vertellen hoe het zit. Volgend jaar gaat ze naar groep 5, dan kom je er niet meer onderuit

Voor haar verjaardag heb ik een hele lijst kunnen maken met kado's voor de visite, ben blij dat me dat gelukt is.. het viel niet mee hahahaha
Nicole, Bij de Wehkamp hebben ze vanaf vandaag de lego trein echt super scherp geprijsd. Gister 105,- vandaag 89.95. Ze hebben ook een set met extra rails.

Sowieso hebben ze daar lego in de aanbieding deze dagen.
fanatic schreef:
29-10-2017 07:44
Voor verjaardag dus - Barbie Camper
Voor sint - iets van numnoms / MLP / Barbie
voor kerst - geen idee, lego denk ik

Het wordt de laatste sinterklaas voor ons, ze wordt 8 jaar en gelooft er volgens mij al jaaaaaaren niet in, ja ze gelooft in de kado's.
Reden dat we het nu nog niet definitief verteld hebben is omdat haar vriendinnen een jaar jonger zijn (dus nog 6) en we bang zijn dat ze gaat vertellen hoe het zit. Volgend jaar gaat ze naar groep 5, dan kom je er niet meer onderuit

Voor haar verjaardag heb ik een hele lijst kunnen maken met kado's voor de visite, ben blij dat me dat gelukt is.. het viel niet mee hahahaha

Fijn dat het gelukt is. Het kan soms zo lastig zijn om alles te bedenken.

Zo ben ik steeds aan het schuiven tussen sinterklaas en kerst.
Alle reacties Link kopieren
smart79 schreef:
29-10-2017 07:56
Fijn dat het gelukt is. Het kan soms zo lastig zijn om alles te bedenken.

Zo ben ik steeds aan het schuiven tussen sinterklaas en kerst.
Het is super lastig omdat ze een week voor sinterklaas jarig is.
En 8 jaar is ook een moeilijke leeftijd. Ze vindt sylvanian families super leuk, maar ik ga er gewoon niet meer aan beginnen, nog een verzameling erbij waar ze misschien over een half jaar op uitgekeken is.

Kado's als foto camera's en selfiesticks komen ook nog wel een keer, ze valt overal nu een beetje tussenin.
En echt hobby's heeft ze nog niet. En zit ook nog niet op een sport waar ze dingen voor nodig heeft
Alle reacties Link kopieren
voor prijzen legotrein is brickwatch ook een goede om ff te kijken. kun je zien of je echt de beste deal hebt ;-)
Ik denk dat ik voor verjaardag oudste een legotrein wil geven maar goed ik wacht wel even tot ik een hele goede aanbieding voorbij zie komen ik heb daar nog bijna 6 maanden voor.
pimpelmeesje123 schreef:
29-10-2017 08:06
voor prijzen legotrein is brickwatch ook een goede om ff te kijken. kun je zien of je echt de beste deal hebt ;-)
Ik denk dat ik voor verjaardag oudste een legotrein wil geven maar goed ik wacht wel even tot ik een hele goede aanbieding voorbij zie komen ik heb daar nog bijna 6 maanden voor.

Goede tip. Ik koop eigenlijk nooit lego, als ik het koop is het vaak in Duitsland.
Het is deze week de laatste week dat je mee kan doen aan de jumbo cashback actie.

Ik heb de dessineo en poepie knor gekocht. Betaal nu maar 28,49 in totaal na aftrek cashback :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
smart79 schreef:
29-10-2017 08:33
Goede tip. Ik koop eigenlijk nooit lego, als ik het koop is het vaak in Duitsland.
Als ik lego koop is het altijd met 15% in de kortingsweken
smart79 schreef:
29-10-2017 08:35
Het is deze week de laatste week dat je mee kan doen aan de jumbo cashback actie.

Ik heb de dessineo en poepie knor gekocht. Betaal nu maar 28,49 in totaal na aftrek cashback :cheer2:
Mooie deal! Ik zat er zelf ook aan te denken, maar nog niet gedaan. Ik heb al best veel en er komt nog iets bij voor de treinbaan bij de lidl.
Zou misschien wel mooi zijn voor de verjaardag van de oudste eind december. Al wil ik die het elfenbos van playmobil geven.
Alle reacties Link kopieren
smart79 schreef:
29-10-2017 07:53
Nicole, Bij de Wehkamp hebben ze vanaf vandaag de lego trein echt super scherp geprijsd. Gister 105,- vandaag 89.95. Ze hebben ook een set met extra rails.

Sowieso hebben ze daar lego in de aanbieding deze dagen.
Dank voor de tip. Ik ga het sowieso nu nog even niet kopen, want heb al genoeg cadeaus voor Sinterklaas. Uitbreiding voor zijn houten treinbaan had ik nog wel op het Sinterklaas lijstje kunnen zetten voor familie (ga ik nu niet doen als op korte termijn wellicht die lego baan komt), maar een baan van 90 euro gaan zij echt niet kopen. Dus het is pas voor over ongeveer een half jaar voor zijn verjaardag. Ik ga in de tussentijd Brickwatch in de gaten houden voor een mooie deal. Ik had ook even op Marktplaats gekeken, naar daar vragen ze er maar liefst 70-75 euro voor! o_o
Alle reacties Link kopieren
smart79 schreef:
29-10-2017 08:35
Het is deze week de laatste week dat je mee kan doen aan de jumbo cashback actie.

Ik heb de dessineo en poepie knor gekocht. Betaal nu maar 28,49 in totaal na aftrek cashback :cheer2:
Ik heb even opgezocht wat Dessineo is en wat leuk zeg! Ik had dat als kind fantastisch gevonden. Voor mijn zoon is het niks, die heeft een broertje dood aan tekenen en kleuren, maar ik houdt hem in mijn achterhoofd voor als dochter wat ouder is, want die is er denk ik wel het type voor.
Alle reacties Link kopieren
Nog een vraag: heeft iemand tips wat betreft plakkaatverf? We hebben nu alleen waterverf, maar voor verven van bijv karton en het goed mengen van kleuren werkt dat niet. Dus ik wil op dochters verlanglijstje echte plakkaatverf zetten. Ik wil niet van die enorme flessen, maar eerst maar eens gewoon een paar potjes in rood, geel en blauw ofzo. Maakt het nog uit of het van SES, Hema of merkloos is, wat betreft hoe het verft en uitwasbaarheid (van de handen, uit de kleding, etc)?
Alle reacties Link kopieren
Super leuk topic! Ik ben bezig met cadeautjes voor Sinterklaas voor mijn zoontje van 4,5 jaar. Hij houdt heel erg van kleine auto's, garages ed. Hij heeft alleen al heel veel kleine autootjes en ook al een aantal garages. Van way to play hebben we een versie van de action (heel goedkoop, maar leuk voor uren spelplezier). Ook hebben we een kleed van de Ikea. Volgens mij zijn we dus helemaal compleet... zou geen toevoeging meer weten. Jullie?
Hebben van playmobile een race auto gekocht. Hoop dat hij dat leuk vindt, met de andere playmobile speelt hij weinig...

Het is ook een echt spelletjes kind. En behoorlijk slim. Iemand nog leuke ideeen? Hebben nu al Monopoly junior gekocht.
Alle reacties Link kopieren
leoni schreef:
29-10-2017 12:14
Mooie deal! Ik zat er zelf ook aan te denken, maar nog niet gedaan. Ik heb al best veel en er komt nog iets bij voor de treinbaan bij de lidl.
Zou misschien wel mooi zijn voor de verjaardag van de oudste eind december. Al wil ik die het elfenbos van playmobil geven.
Weet jij (of iemand anders) of het spul van de Lidl op brio past?
my-little-appletree schreef:
29-10-2017 17:48
Weet jij (of iemand anders) of het spul van de Lidl op brio past?
Past perfect! Sterker nog, volgens mij ís het Brio. Het design is echt precies hetzelfde, zelfde materialen, zelfde poppetjes ook, alleen net een andere kleurstelling. En een ander doosje en prijskaartje ;) .

Onze oudste heeft vorig jaar wat treinbaan-aanvullingen gekregen van Sint, van de Lidl. Laatst heb ik in de speelgoedwinkel echt verbaasd met wat Brio in mijn handen gestaan (we hebben zelf voornamelijk BigJigs en Mentari, niet zoveel Brio dus ik ken niet alles) omdat het zoooo precies hetzelfde was als de Lidl-sets die we hebben.
Alle reacties Link kopieren
appeltjesgroen schreef:
29-10-2017 18:20
Past perfect! Sterker nog, volgens mij ís het Brio. Het design is echt precies hetzelfde, zelfde materialen, zelfde poppetjes ook, alleen net een andere kleurstelling. En een ander doosje en prijskaartje ;) .

Onze oudste heeft vorig jaar wat treinbaan-aanvullingen gekregen van Sint, van de Lidl. Laatst heb ik in de speelgoedwinkel echt verbaasd met wat Brio in mijn handen gestaan (we hebben zelf voornamelijk BigJigs en Mentari, niet zoveel Brio dus ik ken niet alles) omdat het zoooo precies hetzelfde was als de Lidl-sets die we hebben.
Top! Bedankt, dan weet ik waar ik ga shoppen :biggrin: Ik zat ook al te kijken naar het houten eten, heeft ook een veel leuker prijsje dan in de speelgoedwinkel.
nicole123 schreef:
29-10-2017 14:38
Nog een vraag: heeft iemand tips wat betreft plakkaatverf? We hebben nu alleen waterverf, maar voor verven van bijv karton en het goed mengen van kleuren werkt dat niet. Dus ik wil op dochters verlanglijstje echte plakkaatverf zetten. Ik wil niet van die enorme flessen, maar eerst maar eens gewoon een paar potjes in rood, geel en blauw ofzo. Maakt het nog uit of het van SES, Hema of merkloos is, wat betreft hoe het verft en uitwasbaarheid (van de handen, uit de kleding, etc)?
Ik heb die van de action. De verven goed en is uitwisbaar. Ik krijg het ook zou van de tafel af. Nu moet ik wel zeggen dat ik de tafel gelijk af doe en ze wel met een schort laat verven. De verf op de kleding is dus niet veel
my-little-appletree schreef:
29-10-2017 17:48
Weet jij (of iemand anders) of het spul van de Lidl op brio past?
Het spul van lidl past niet goed op dat van Ikea, maar of het op brio past weet ik niet. Dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Ik werd echt blij van de ikea speelgoedfolder. Nu nog hopen dat zoon die treinen straks ook leuk vindt :-D

Edit Lidl bedoel ik dus. Maar de set van ikea vind ik ook leuk.
anoniem_355978 wijzigde dit bericht op 29-10-2017 19:53
23.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik mis echt folders geloof ik... Heeft ie een speelgoedfolder? En die van de Lidl heb ik ook niet gekregen.

Hier is tot nu toe alleen de haba en lobbes folder binnen gekomen.
leoni schreef:
29-10-2017 18:50
Het spul van lidl past niet goed op dat van Ikea, maar of het op brio past weet ik niet. Dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Past het helemaal niet of gewoon net niet helemaal lekker?
Ik zag bij Lidl een houten parkeergarage die ook op een treinbaan kan worden aangesloten en leek me wel leuk, maar wij hebben de Ikea treinbaan.
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
29-10-2017 19:40
Past het helemaal niet of gewoon net niet helemaal lekker?
Ik zag bij Lidl een houten parkeergarage die ook op een treinbaan kan worden aangesloten en leek me wel leuk, maar wij hebben de Ikea treinbaan.
Als het het zelfde is als brio past het niet helemaal lekker, maar krijg je het wel in elkaar het stuk te maken ofzo. Ik heb hier nu brio en ikea liggen, ik krijg het prima in elkaar alleen ons kind niet. Normaal bouwt hij zelf en nu moet ik helpen. Voor alleen een garage aan de baan lijkt het me geen punt alleen met de rails van beide merken vind ik het niet prettig dus stappen wij van ikea af (na kerst dan want dan is er genoeg ander spul in huis).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven