Geld & Recht alle pijlers

Wat heb JIJ gedaan voor het contact vader-kind

18-09-2018 06:48 990 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat heb JIJ gedaan om het contact tussen vader en kinderen te herstellen en om contact met hem te houden? Wat heb JIJ gedaan om toch steeds met hem in contact te blijven?

Dit waren de vragen die mijn advocate me gisteren stelde ikv onze rechtszaak tegen mijn ex mbt exlusief ouderlijk gezag.
Korte samenvatting:
(ex ziet onze twee kinderen al jaren niet meer, ondanks dat hij hier nog steeds recht op heeft. Ik vraag nu exclusief ouderlijk gezag, ex verzet zich hiertegen)
hanaa wijzigde dit bericht op 02-03-2019 15:11
Reden: Privacy
82.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
23-05-2019 23:19

Ik ben ook es benieuwd of ie effectief begeleid contact aanvraagt.

Als ie al 8 jaar niet naar de kinderen omkijkt, waarom zou hij het dan nu wel doen?
ik vermoed dat dit ook de insteek van de rechter is
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
24-05-2019 15:42
ik vermoed dat dit ook de insteek van de rechter is
Ik denk dat hij wel de begeleiding gaat opstarten. Hij kon er 8 jaar mee wegkomen omdat hij toch niks te verliezen had. Er stond nooit iets op het spel. Nu wel, nu kan hij het ouderlijk gezag kwijt spelen, hell no dat hij DAT laat gebeuren.

Mijn advocate zei nog tegen de rechter: 'meneer de rechter u weet toch wel dat we hier staan omdat de MOEDER deze zaak heeft opgestart, niet omdat hij zelf het initiatief heeft genomen'.
Dit alles is een reactie van hem op mijn zaak rond ouderlijk gezag.
Dus samengevat, er valt deze keer voor HEM veel te verliezen. Dat hij 8 jaar lang de liefde van zijn kinderen verloor interesseerde hem niet veel, hij heeft er immers nog 3 rondlopen. Het gaat om hem. Het gezag verliezen is als het verliezen van zijn mannelijkheid. Dat laat hij niet gebeuren.
Maar waarom wil hij in 's hemelsnaam gezag over kinderen die hij niet eens meer kent? Die hij in 8 jaar niet / nauwelijks meer heeft gezien?
Waar hij waarschijnlijk niet eens van weet naar welke school ze gaan?


Wat zou hij te protcollen hebben over school, geloof, vakanties, hobby's, ... als hij ze op hun 4 en 1 (als ik goed tel?) in de steek heeft gelaten?


Kennen de kinderen zijn gezicht nog?
Of zouden ze hem zelfs op straat niet meer kunnen aanduiden als "vader"?


Waarom wil hij persé nog iets te zeggen hebben over hun leven? Als hij al jaren niet meer bij dat leven hoort? En waarschijnlijk ook nog es geen cent alimentatie betaalt.


Bovendien ... Straks is je dochter 12 en mag verder gehoord worden over "omgangsrecht".
Wat verwacht hij dat zij gaat zeggen?
Dat ze elke 2 weken een weekendje naar een vreemde man wil?
Die band is ie sowieso kwijt, hoor.


Dat ie dus maar zijn best doet voor de andere 3 kinderen.
(En wie weet hoeveel heeft ie er intussen.)
En het daar héél misschien niet verknoeit.

In plaats van jou voortdurend te pesten.


Daar had ie pakweg 6 jaar geleden maar aan moeten denken.
Toen waren de meubels misschien nog te redden.



Ook zonder gezag kan hij ze overigens blijven betitelen als "zijn kinderen".
Het is niet omdat hij niks meer te zeggen heeft over scholen, vakantie, een eventuele verhuis, ... dat hij ze ineens niet meer verwekt zou hebben.
Zijn mannelijkheid blijft wat mij betreft dus intact.
Die man gaat niks doen hoogstens nog wat laatste zuchtjes. Gewoon omdat het kan.
Hij heeft het nooit gedaan voor zijn kinderen dus nu ook niet.
Jammer dat de rechter er niet direct een klap op geeft maar dat is het systeem.Nu moet je weer volhouden. Uiteindelijk komt het wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
25-05-2019 14:44
Maar waarom wil hij in 's hemelsnaam gezag over kinderen die hij niet eens meer kent? Die hij in 8 jaar niet / nauwelijks meer heeft gezien?
Waar hij waarschijnlijk niet eens van weet naar welke school ze gaan?


Wat zou hij te protcollen hebben over school, geloof, vakanties, hobby's, ... als hij ze op hun 4 en 1 (als ik goed tel?) in de steek heeft gelaten?


Kennen de kinderen zijn gezicht nog?
Of zouden ze hem zelfs op straat niet meer kunnen aanduiden als "vader"?


Waarom wil hij persé nog iets te zeggen hebben over hun leven? Als hij al jaren niet meer bij dat leven hoort? En waarschijnlijk ook nog es geen cent alimentatie betaalt.


Bovendien ... Straks is je dochter 12 en mag verder gehoord worden over "omgangsrecht".
Wat verwacht hij dat zij gaat zeggen?
Dat ze elke 2 weken een weekendje naar een vreemde man wil?
Die band is ie sowieso kwijt, hoor.


Dat ie dus maar zijn best doet voor de andere 3 kinderen.
(En wie weet hoeveel heeft ie er intussen.)
En het daar héél misschien niet verknoeit.

In plaats van jou voortdurend te pesten.


Daar had ie pakweg 6 jaar geleden maar aan moeten denken.
Toen waren de meubels misschien nog te redden.



Ook zonder gezag kan hij ze overigens blijven betitelen als "zijn kinderen".
Het is niet omdat hij niks meer te zeggen heeft over scholen, vakantie, een eventuele verhuis, ... dat hij ze ineens niet meer verwekt zou hebben.
Zijn mannelijkheid blijft wat mij betreft dus intact.
De kinderen weten niet eens hoe hij eruit ziet (ze waren 4 en 2).
Hij weet zelf niet eens wie zijn kinderen zijn. Ik denk heel eerlijk dat moest hij zijn dochter van 12 jaar nu op straat tegenkomen op dezelfde stoep hij haar totaal niet meer herkent. De band is kapot hoor, als het al ooit tot een contact komt wordt het hooguit een verplicht nummertje voor hem. Ik heb mijn kinderen nog niets verteld over de begeleiding. Ik wacht het vonnis af, dan wacht ik op zijn initiatief.
Alle reacties Link kopieren
Jane Doe schreef:
25-05-2019 15:01
Die man gaat niks doen hoogstens nog wat laatste zuchtjes. Gewoon omdat het kan.
Hij heeft het nooit gedaan voor zijn kinderen dus nu ook niet.
Jammer dat de rechter er niet direct een klap op geeft maar dat is het systeem.Nu moet je weer volhouden. Uiteindelijk komt het wel goed.
Dit alles is gewoon een tegenreactie op mijn rechtszaak. Ben echt heel erg benieuwd of hij hier überhaupt geld in wil steken. De begeleiding kost geld, de advocaat, er komen nog extra zittingen, dat gaat aardig oplopen voor hem. Bovendien heb ik hem laatst een afrekening voor de buitengewone kosten gestuurd. Hij heeft niet betaald. Ik zal dus een deurwaarder moeten inschakelen.
Mijn dochter start september op de middelbare school, alle kosten moeten gedeeld worden. Kosten uniform (ze gaat naar een uniform school), boeken, busabonnement, aanschaf school materiaal. Dit zijn kosten die hij binnenkort ook moet betalen en ik zit al te wachten tot hij de vorige afrekening betaald. Een deurwaarder hiervoor kost hem ook weer geld. Vandaar dat ik heel benieuwd ben of hij deze kosten wil maken en de moeite wil steken om naar Antwerpen te komen rijden voor 15 minuten contact (hij woont 40 km verder).
Alle reacties Link kopieren
Ex stuurt mij een brief dat ivm buitengewone uitgaven vd kinderen. Er is geen overleg geweest over die kosten dus wil niet meer betalen (omvat: sport en hobby's, school benodigdheden met bewijs van betaling en bewijs van school).
Nou dat belooft voor de toekomst....
Waarom meteen een brief, waarom niet eerst overleggen via de mail aangezien hij dat zo graag wil... :roll:
En hoe luidt het vonnis?
Alle reacties Link kopieren
Vonnis bevat oa medische kosten, schoolkosten en alle school benodigdheden, lidgeld van sport en hobby's en voor persoonlijke ontwikkeling. Overleg staat er ook in maar dat wordt geïnterpreteerd als overleg over hoe duur eea mag zijn. Het gaat over zaken zoals spullen die mijn dochter nodig had voor schoolkamp. Ik had hem een lijst van de school gestuurd, met daarbij bonnetjes dat ik die aankopen had gedaan (school gaf aan wat nodig was: zaklamp, waterschoenen), lidgeld van hun sportclubs en creatieve atelier. Hij wil dat niet meer betalen en omdat ik dat eerst aan hem had moeten vragen (!!) en omdat hij vindt dat ze teveel doen.
Daarnaast weigert hij een laptop te betalen voor zijn zoon. Ik had keurig de brief van school erbij gedaan waarin wordt gezegd dat kinderen die extra ondersteuning nodig hadden thuis online konden oefenen op hun oefenprogramma. Ik had geen laptop meer en stelde de aankoop steeds uit. Maar voor zoon was het nodig. Ik heb de allergoedkoopste van de media markt gehad. (en nu blijkt goedkoop duurkoop te zijn trouwens) . Hij weigert dit te betalen omdat hij die verblijfskosten vindt.
Het pesten is begonnen. Hij beweerde in de rechtzaal nog enorm van zijn kinderen te houden en elke dag aan ze, te denken... Wat een loser is dit.. En hij wil zgn weer een goede band met zijn kinderen...
Nou ja, je bent nu toch met een advocaat bezig. Laat die maar reageren. Prachtig bewijs voor jou weer straks dat die man een uilenbol is.
Alle reacties Link kopieren
boerinnetje-van-buuten schreef:
05-06-2019 09:45
Nou ja, je bent nu toch met een advocaat bezig. Laat die maar reageren. Prachtig bewijs voor jou weer straks dat die man een uilenbol is.

Ik ga die brief zeker bewaren!
Best grappig om te lezen dat hij overleg eiste over alles. Hij heeft nooit een rol in hun leven willen spelen, maar als het over geld gaat eist hij overleg....Grappig en treurig tegelijk eigenlijk want ik vind het enorm pijnlijk om te lezen dat hij zijn kids niks gunt, alles is gewoon een show bij hem. Hij gaf ook aan te willen stoppen met betalen voor de creatieve ateliers omdat dit niet verplicht is. Twee weken geleden beweerde hij in de rechtzaal enorm van zijn kinderen te houden en elke dag aan ze te denken... Twee weken later een brief dat hij voor hun hobby's niet meer wilt betalen...
Wat erg voor je kinderen dat hij niks voor ze over heeft, het zal je vader maar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hij is de strijd weer heftiger aan het maken. Wat je zegt, het is zo tegenstrijdig met zijn verhaaltjes in de rechtbank, beschouw dit soort brieven als bewijsmateriaal voor de volgende rechtszaak. Hopelijk haalt zo'n gedachte de negatieve emotie ervanaf voor jou. Verwacht geen positiviteit van hem.
bloem1970 wijzigde dit bericht op 05-06-2019 21:36
Reden: Spelfout
0.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dit is geen nieuws toch? Dit is wat hij al 8 jaar doet, dus laat hem maar. Hij graaft zijn eigen graf. Bewaar alles, documenteer alles en wacht rustig af tot in zijn graf gaat liggen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Dikke knuffel, Hanaa. Geniet dubbel van je kinderen, geef ze dubbel zoveel liefde, hun vader hebben ze niet nodig.

Leg kopieen van de brieven en mails bij je advocate neer en sla ze zelf ook heel goed ergens op. Ik ben benieuwd of je ex het traject gaat opstarten aangezien hij nergens geld voor over heeft.....
Gewoon getreiter als altijd. Loop direct de weg af die nodig is om het geld te innen.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Hanaa, wat een gedoe weer met je ex. Ik snap die brief van hem niet. Hartstikke dom ook van hem, want dit kan je tegen hem gebruiken.

Goed bewaren dus.

Dikke knuffel voor jou en jouw kinderen. :hug:
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Maak extra kopiën en leg die elders neer bij familie/advocaat die je kan vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Caaf-Dracula schreef:
07-06-2019 10:45
Jeetje Hanaa, wat een gedoe weer met je ex. Ik snap die brief van hem niet. Hartstikke dom ook van hem, want dit kan je tegen hem gebruiken.

Goed bewaren dus.

Dikke knuffel voor jou en jouw kinderen. :hug:
de afgelopen rechtszaak was gewoon uitstel van executie voor ex, en dat weet ie zelf ook wel, dus die gaat lekker trappen en treiteren
ik geloof echt niet dat die ergens in zijn lichaam een greintje motivatie heeft om begeleide omgang te gaan opstarten
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
07-06-2019 11:42
de afgelopen rechtszaak was gewoon uitstel van executie voor ex, en dat weet ie zelf ook wel, dus die gaat lekker trappen en treiteren
ik geloof echt niet dat die ergens in zijn lichaam een greintje motivatie heeft om begeleide omgang te gaan opstarten
Ja, maar met die brief geeft hij Hanaa wel weer munitie. Ik denk ook wel dat hij donders goed weet dat die rechtszaak uitstel van executie was. Maar nu werkt hij zichzelf tegen.

Ik geloof ook niet dat hij de motivatie heeft voor begeleide omgang. Wat een figuur.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Uitspraak rechter is binnen!

Hoofdlijnen:
(niet citeren aub)


Tijdens eerdere zaken werd door de rechtbank vast gesteld dat vader geen bijdrage in natura levert
Bij monde van zijn advocaat beweerde de vader bij hoog en bij laag en bij herhaling dat hij een goed en regelmatig contact had met zijn kinderen
Moeder ontkende dit
De kinderen zijn gehoord. Uit dit gesprek hebben we af kunnen leiden dat ze hun vader niet kennen. Ze hebben geen of nauwelijks herinneringen aan hem.
Hetgeen de vader bij monde van zijn raadsheer verkondigde is niet waar.

2e zitting
Vader ontkent niet meer dat hij zijn kinderen niet kent. Hij geeft aan dat dit komt doordat de moeder weigerde de kinderen mee te geven.
De moeder ontkent dit ten stelligste. Haar beweringen worden gestaafd door tal van aangiften bij de politie
Zij vertelt gedetailleerd welke pogingen zij destijds deed opdat de vader toch contact zou willen met de kinderen. Pogingen die allen tevergeefs waren.

Hoe dan ook, tot op heden is nog niet aangetoond dat het tegen het belang van de kinderen is dat de kinderen contact hebben met hun biologische en wettelijke vader. Zij hebben hier weliswaar geen behoefte aan, maar het is in hun belang dat zij minstens kennis maken met hun verwekker

Deze contacten dienen te gebeuren in een neutrale bezoekruimte. De kosten hieraan verbonden dienen uitsluitend door de vader betaald te worden, ook het aandeel van de moeder.
Wij zullen nadien na het eindverslag nagaan of andere contacten mogelijk zijn tussen vader en de kinderen

Het is aangetoond dat er na jarenlang, door desinteresse van de vader, geen contact tussen partijen is, en dat overleg over de kinderen onmogelijk is.

We zullen na het eindverslag nagaan of het volledig ouderlijk gezag exclusief aan de moeder dient te komen zoals zij vordert.

Ondertussen wordt zij wel gemachtigd om alleen met de kinderen naar het buitenland op vakantie te gaan en om alleen hiervoor de formaliteiten te vervullen en de documenten aan te vragen, nu de vader al jarenlang alle interesse in de kinderen verloren lijkt te hebben.
De moeder wordt ook gemachtigd om alleen de scholen van de kinderen te kiezen.


Nieuwe zitting : eind oktober 2019
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk zwart op wit wat ik jarenlang probeer te bewijzen!!
Door niks anders dan de desinteresse van de vader hebben de kinderen geen contact met hun vader.
Ik ben zo blij dat ze mij geloofden!!!
Alle reacties Link kopieren
Hij wordt verwekker genoemd!!!

Dit klopt helemaal, hij heeft 0,0 bijgedragen aan het grootbrengen van de kinderen. Heerlijk om te lezen dat hij voor het gerecht ook gezien wordt als slechts een verwekker :-)
Alle reacties Link kopieren
Meelezer hier. Wat ontzettend fijn Hanaa! Ik word er een beetje emotioneel van, wat een gevecht is het geweest en wat fijn dat je wordt geloofd en dat er een goede kans is op exclusief ouderlijk gezag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven