Relatie met iemand van andere afkomst?

31-03-2020 21:20 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraagje, vooral uit nieuwsgierigheid. Ik ben van Turkse afkomst en ben islamitisch opgevoed. Maar omdat ik niet meer gelovig ben, heb ik niets met Turkse meisjes en val ik dus vooral op Nederlandse meisjes (zie mezelf ook als Nederlands, daar niet van).

Wat ik me afvraag, is het volgende: in hoeverre zijn jullie bereid om een jongen van een andere afkomst te daten? Zijn er bepaalde dingen die een rol spelen? Of moeten jullie over bepaalde vooroordelen overheen komen? Ik ben erg benieuwd.
student1997 wijzigde dit bericht op 31-03-2020 21:36
7.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Moreina schreef:
01-04-2020 08:48
Ik ben geen Nederlandse, maar denk dat het voor de meeste dames er ook aan ligt hoe praktiserend de familie is, want dat jij niet gelooft is éen ding maar vaak zie je toch een hoop bemoeizucht vanuit familie die probeert hun waarden en normen door te drukken. Helemaal wanneer er kinderen in het spel zijn gaat het vaak mis.
Je zal maar een meisje krijgen die vervolgens haar hele leven in de nek wordt gehijgd door neven en ooms. Want de trots moet gewaarborgd worden brrrrr.
Ik lees jou graag. Ben nu heel benieuwd wat jouw afkomst is, als je dat wil tenminste.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Lachattenoir schreef:
01-04-2020 20:37
Dat tweede is wel apart, want zodra ze merken dat hij hartstikke Nederlands is, zouden er toch geen issues moeten zijn? Ik kan me hier zo weinig bij voorstellen.

Edit: ik herinner me ineens dat topic van een half Turks meisje wiens date allemaal racistische dingen zei: relaties/zou-mijn-afkomst-mede-oorzaak- ... s/398275/2

Ook zo'n gekkie die haar alleen als exotisch hapje zag. Misschien kunnen veel mensen ras/etniciteit en persoonlijkheid toch niet goed loskoppelen. Eng hoor.
Ja klopt, dat is bij hem ook zo. Dat bij de derde date blijkt dat ze PVV stemt.

Maar goed, het is een schat van een jongen en ik hoop vooral dat hij iemand tegenkomt die bij hem past. Hij heeft de laatste jaren weinig geluk gehad in relaties, al denk ik persoonlijk dat dat ook komt doordat hij voor de verkeerde vrouwen valt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met een half Syrische man getrouwd die door zijn Nederlandse moeder is opgevoed. Vader was niet in beeld. Het enige Syrische aan hem is zijn temperament en zijn uiterlijk. Verder net zo Nederlands als bloemkool. Oh en de namen van man en zoon zijn Arabisch, maar met een Nldse achternaam.
beetjegek schreef:
02-04-2020 07:56
Ik ben met een half Syrische man getrouwd die door zijn Nederlandse moeder is opgevoed. Vader was niet in beeld. Het enige Syrische aan hem is zijn temperament en zijn uiterlijk. Verder net zo Nederlands als bloemkool. Oh en de namen van man en zoon zijn Arabisch, maar met een Nldse achternaam.
Bijzonder wel, dat je aan driekwart Nederlandse kinderen Arabische namen hebt gegeven. Wilde je man dat graag? Aangezien zijn vader niet meer in beeld is.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn zat mooie Arabische namen. Ik kan mij best voorstellen dat je daarvoor kiest.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Vaak zijn ze zo niet islamitisch en wel heel westers maar toch moeten de kinderen dan Arabische profetische namen. Ik zou er niet aan kunnen wennen.
Mijn dochter is een indo, ik val zelf niet op oerhollandse mannen ik kan ze niet knap vinden haar vader is behalve zijn uiterlijk een echte kaaskop, en dat ie heerlijk indisch kan koken dan..
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
02-04-2020 08:22
Vaak zijn ze zo niet islamitisch en wel heel westers maar toch moeten de kinderen dan Arabische profetische namen. Ik zou er niet aan kunnen wennen.
Mijn dochter is een indo, ik val zelf niet op oerhollandse mannen ik kan ze niet knap vinden haar vader is behalve zijn uiterlijk een echte kaaskop, en dat ie heerlijk indisch kan koken dan..
Turkse en Arabische namen worden steeds gangbaarder, over twintig jaar weet je niet beter, wen je vanzelf aan.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Lachattenoir schreef:
02-04-2020 08:05
Bijzonder wel, dat je aan driekwart Nederlandse kinderen Arabische namen hebt gegeven. Wilde je man dat graag? Aangezien zijn vader niet meer in beeld is.
Nee dat wilde we samen. En hij heeft een naam die je bijna nooit hoort en niet typisch Arabisch klinkt. En hoezo is dat bijzonder? Mijn eerste kind is weer half Indo en die wilde ik Laila noemen. Vind ik mooi. En zijn vader is wel in beeld gekomen hoor, toen hij 16 was. Maar de beste man is overleden. De neefjes van mijn man hebben ook Arabische namen, terwijl ze een Nederlandse moeder hebben.
Alle reacties Link kopieren
Student1997 schreef:
01-04-2020 19:59
Wat vind je interessant aan ze?
ze hebben iets mysterieus Over zich heen, vaak moeilijk te doorgronden. :hihi:
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
beetjegek schreef:
02-04-2020 12:52
Nee dat wilde we samen. En hij heeft een naam die je bijna nooit hoort en niet typisch Arabisch klinkt. En hoezo is dat bijzonder? Mijn eerste kind is weer half Indo en die wilde ik Laila noemen. Vind ik mooi. En zijn vader is wel in beeld gekomen hoor, toen hij 16 was. Maar de beste man is overleden. De neefjes van mijn man hebben ook Arabische namen, terwijl ze een Nederlandse moeder hebben.
Ik vind het bijzonder dat je een kind dat meer Nederlands dan Arabisch is, in Nederland, waar arbeidsmarktdiscriminatie volop aan de orde is, een Arabische eerste naam geeft.

Met bijzonder bedoel ik niet dat het zelden gebeurt, integendeel. Vooral als de vader Arabisch is zie je dat die kids ook Arabische namen hebben. Opzienbarend is misschien het betere woord.

Mijn kinderen worden straks een kwart Surinaams. Een Surinaamse (eerste) naam ga ik ze toch echt niet geven.
Alle reacties Link kopieren
Lachattenoir schreef:
02-04-2020 14:31
Ik vind het bijzonder dat je een kind dat meer Nederlands dan Arabisch is, in Nederland, waar arbeidsmarktdiscriminatie volop aan de orde is, een Arabische eerste naam geeft.

Met bijzonder bedoel ik niet dat het zelden gebeurt, integendeel. Vooral als de vader Arabisch is zie je dat die kids ook Arabische namen hebben. Opzienbarend is misschien het betere woord.

Mijn kinderen worden straks een kwart Surinaams. Een Surinaamse (eerste) naam ga ik ze toch echt niet geven.
eens, hier wint "gezond verstand" het van principes
Dus ja, ik sta er helemaal voor open om met een man te daten met een andere achtergrond dan ik. Onze culturele achtergrond moet echter wel grotendeels hetzelfde zijn. En no way dat ik mijn kinderen 'ethnische' eerste namen ga geven. Ook ben ik behoorlijk femistisch en ik merk dat mannen uit niet-Westerse culturen daar vaker moeite mee hebben.
Alle reacties Link kopieren
De oorspronkelijke cultuur en religie liggen altijd op de loer en kunnen zich openbaren bij mogelijke gebeurtenissen des levens als geboorte van een kind, overlijden van dierbaren of ontslag, om maar iets te noemen. Zie boek en film "Not without my daughter". Een zoon een Arabische naam geven in een Westers land met een Westerse moeder kan al een indicatie zijn dat oorspronkelijke cultuur en religie wel degelijk meespelen.
Ook bijvoorbeeld ultieme haat tegen de westerse wereld kan zich opeens openbaren bij ogenschijnlijk geintegreerde personen in de vorm van het Sudden Jihad Syndrom.
.
De afkomst maakt mij niet zoveel uit, mijn vriend komt uit Venezuela. Ik vind het wel belangrijk dat we qua toekomstbeeld en kernwaarden op 1 lijn zitten. Ik zou bijvoorbeeld niet met iemand een relatie kunnen hebben die mannen en vrouwen niet als gelijkwaardig ziet of tegen homoseksualiteit is.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
02-04-2020 14:35
eens, hier wint "gezond verstand" het van principes
Bijna niemand raadt dat het een Arabische naam is. Hij heet geen Achmed ofzo. Ze schrijven het dan ook bijna altijd als de Engelse meisjesnaam. Als ze het niet weten dan hè. En dan nog, het is een prachtige naam en hij is net zo blond als ik met grijze ogen. Mensen hebben geen idee waar die naam vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
02-04-2020 07:56
Ik ben met een half Syrische man getrouwd die door zijn Nederlandse moeder is opgevoed. Vader was niet in beeld. Het enige Syrische aan hem is zijn temperament en zijn uiterlijk. Verder net zo Nederlands als bloemkool. Oh en de namen van man en zoon zijn Arabisch, maar met een Nldse achternaam.
Wel weer apart dat hij een Arabische naam heeft. Zou ik zelf niet willen.
Alle reacties Link kopieren
Doorenvogels55 schreef:
02-04-2020 16:13
Wel weer apart dat hij een Arabische naam heeft. Zou ik zelf niet willen.
Ik wel dus. Waarom apart? Als ik hem Jan Klaassen wil noemen kan dat toch ook? Ik zou bijna de racismekaart trekken, omdat mijn zoon zijn naam bepaalde dingen zou uitlokken..De meesten hier staan er negatief tegenover.
Ik ben getrouwd met een moslim. Ik zeg voor herkenbaarheid liever niet uit welk land, maar stuur me gerust een pb.
Hij is zeer westers. Als hij dat niet was, was ik nooit met hem getrouwd. Officieel is hij moslim, maar ik heb er nog nooit iets van gemerkt aan zijn gedrag. Niet halal etc, maar ook niet dominant, zoals je helaas ziet bij sommige islamitische mannen.

Het was voor mij en mijn familie nooit een probleem, maar voor zijn familie des te meer.
Alle reacties Link kopieren
Loekie12345 schreef:
02-04-2020 16:32
Ik ben getrouwd met een moslim. Ik zeg voor herkenbaarheid liever niet uit welk land, maar stuur me gerust een pb.
Hij is zeer westers. Als hij dat niet was, was ik nooit met hem getrouwd. Officieel is hij moslim, maar ik heb er nog nooit iets van gemerkt aan zijn gedrag. Niet halal etc, maar ook niet dominant, zoals je helaas ziet bij sommige islamitische mannen.

Het was voor mij en mijn familie nooit een probleem, maar voor zijn familie des te meer.
Mijn schoonvader was moslim, maar zelf getrouwd met Nederlandse vrouwen. ( niet tegelijk) en zijn schoondochters waren ook Nederlands. Ik dronk heerlijk een drankje met hem. Totaal geen probleem. Mijn man is Atheïst.
beetjegek schreef:
02-04-2020 16:23
Ik wel dus. Waarom apart? Als ik hem Jan Klaassen wil noemen kan dat toch ook? Ik zou bijna de racismekaart trekken, omdat mijn zoon zijn naam bepaalde dingen zou uitlokken..De meesten hier staan er negatief tegenover.
Ik vind het vreselijk dat mensen zo denken en het is ook niet oké. Alleen het maakt voor mij wel dat ik mijn kind niet zo'n naam zou geven. Ik wil namelijk gewoon de beste kansen voor mijn kind. Daarin ben ik heel praktisch ingesteld. Ik zou bijvoorbeeld wel een tweede en/of derde niet-westerse naam kiezen. Heeft het kind toch minder last van.
Ik heb 2,5 jaar een relatie met een Turkse moslim en ik ben ongelovig en Nederlands. En heel eerlijk merk ik echt bijna geen problemen. We hebben soms een andere mening over iets, maar verder vind ik een relatie met iemand die een andere cultuur heeft alleen maar leuk. Ik hou wel van nieuwe culturen en zijn/mijn familie zijn heel accepterend. Wel veel vooroordelen om je heen helaas. Mensen die opmerkingen maken over buitenlanders in het algemeen en dan vergeten dat ik er een relatie mee heb en mij dan geschrokken aankijken.. en dan standaard: oh maar dat geldt niet voor jouw vriend hoor!1!11!

Onze kinderen krijgen waars. 3 namen: 1e is Turks maar ook redelijk in het Nederlands uit te spreken, 2e naam is Nederlands en 3e naam weer heel Turks. En Turkse achternaam. Ik geloof ook niet dat er over 15 jaar nog steeds sprake is van arbeidsdiscriminatie.

Niet citeren uit herkenbaarheid.
beetjegek schreef:
02-04-2020 17:03
Mijn schoonvader was moslim, maar zelf getrouwd met Nederlandse vrouwen. ( niet tegelijk) en zijn schoondochters waren ook Nederlands. Ik dronk heerlijk een drankje met hem. Totaal geen probleem. Mijn man is Atheïst.
Daarmee kun je mijn man denk ik goed vergelijken, al wonen wij niet in Nederland. Mijn man spreekt ook geen Nederlands. Dus mocht er bij hem ooit sprake zijn dat hij een nieuwe vrouw moet zoeken (hopelijk niet haha) dan wordt dat wsl geen Nederlandse. Ook geen strenge moslim vermoed ik zo.
Ik weet eigenlijk wel zeker dat discriminatie op de arbeidsmarkt over 15 jaar nog bestaat. Onderzoek laat namelijk zien dat Nederlander juist minder tolerant wordt ten opzichte van etnische minderheden. Je kind een Turkse voornaam én achternaam geven gaat hem/haar dus sowieso niet helpen. Maar goed, iedereen maakt daarin eigen afwegingen. Mij zou het 't principe niet waard zijn.
Lachattenoir schreef:
02-04-2020 18:28
Ik weet eigenlijk wel zeker dat discriminatie op de arbeidsmarkt over 15 jaar nog bestaat. Onderzoek laat namelijk zien dat Nederlander juist minder tolerant wordt ten opzichte van etnische minderheden. Je kind een Turkse voornaam én achternaam geven gaat hem/haar dus sowieso niet helpen. Maar goed, iedereen maakt daarin eigen afwegingen. Mij zou het 't principe niet waard zijn.
Ik kan mij dat echt bijna niet voorstellen. Wij leven in een grote stad in een yuppen wijk. En minstens 50 % van de kinderen uit mijn zoontje zijn klas zijn halfbloedjes. Dat word straks allemaal nog meer. Tegen de tijd dat mijn kind groot is word hij aangenomen door een hele nieuwe generatie Nederlanders. En mijn ervaring is dat die een stuk toleranter en meer ruimdenkend zijn.

Maar goed wie zal het zeggen. Ik maak mij er in ieder geval weinig zorgen om kijkende naar mijn man een voormalig vluchteling ( ruim 25 jaar geleden) met de meest islamitische namen die er zijn.
Alle reacties Link kopieren
Lachattenoir schreef:
02-04-2020 18:28
Ik weet eigenlijk wel zeker dat discriminatie op de arbeidsmarkt over 15 jaar nog bestaat. Onderzoek laat namelijk zien dat Nederlander juist minder tolerant wordt ten opzichte van etnische minderheden. Je kind een Turkse voornaam én achternaam geven gaat hem/haar dus sowieso niet helpen. Maar goed, iedereen maakt daarin eigen afwegingen. Mij zou het 't principe niet waard zijn.
Ons ook niet. Mans achternaam is een redelijk neutraal gelukkig, de meeste mensen hebben in eerste instantie niet door dat het om een Turkse naam gaat.
if we all light up, we can scare away the dark...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven