'Nepvacatures'
maandag 15 december 2014 om 22:23
Ik had vandaag een sollicitatiegesprek bij een bekend uitzendbureau, voor een vacature waar ik online op gesolliciteerd heb. Het duurde zeker drie kwartier. De recruiter zei uiteindelijk dat het een heel goed gesprek was, maar dat ze momenteel geen vacature hebben maar ik word opgenomen in een soort poule. Ik vroeg of het vaker voorkwam dat er bij hun aan het einde van een gesprek bleek dat er niet écht een vacature was, en ze zei dat het niet zo werkte en dat ik de vacature waarschijnlijk verkeerd gelezen heb. Enfin, ik lees later de vacature terug en er staat letterlijk: Wij hebben een vacature voor functie X bij bedrijf Y voor Z uren per week. Ik vroeg mij af of dit vaker gebeurd? Ik heb niet zo veel sollicitatie ervaring, en ben dit dus ook nog nooit tegen gekomen.
dinsdag 16 december 2014 om 23:21
quote:Kattengrasspriet schreef op 15 december 2014 @ 22:30:
Nou, ik heb dus gesolliciteerd op de site van het uitzendbureau zelf, op een 'vacature' die vanmorgen geplaatst was. Het is een heel groot internationaal bedrijf, maar ik wil geen naam noemen.
Kan zijn dat ze gewoon hun bestand willen vullen met geschikte mensen, zodat ze lullig gezegd iemand achter de hand hebben als er iemand weggaat.
Edit: ik ben mosterd, volgende keer maar eerst de rest vd reacties lezen
Nou, ik heb dus gesolliciteerd op de site van het uitzendbureau zelf, op een 'vacature' die vanmorgen geplaatst was. Het is een heel groot internationaal bedrijf, maar ik wil geen naam noemen.
Kan zijn dat ze gewoon hun bestand willen vullen met geschikte mensen, zodat ze lullig gezegd iemand achter de hand hebben als er iemand weggaat.
Edit: ik ben mosterd, volgende keer maar eerst de rest vd reacties lezen