Werk & Studie alle pijlers

2 leuke vacatures, 1 bedrijf

30-01-2013 21:37 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou da's wat. Ik zie bij 1 bedrijf wat me enorm aanspreekt 2 interessante vacatures.

1 voor een algemere office functie waarbij het meer om organiseren/regelen/ondersteunen gaat. Iets waarmee ik veel ervaring heb.

De tweede is een communicatiefunctie. Ik zit nu in 2e jaar deeltijd communicatie. Die functie ambieer ik maar ik heb alleen een korte stage-ervaring hierin. Dus ben bang dat ik nog niet goed genoeg daarvoor ben.

Maarja, als zij zien dat ik voor dat vak studeer en er niet voor solliciteer maar voor de veilige weg kies, dus het organisatorische, ben ik bang dat ze denken dat ik niet genoeg zelfvetrouwen heb of iets dergelijks.

Kortom, ik weet niet wat ik moet doen!

Kan je in 1 brief naar 2 functies solliciteren? En hoe doe je dat zonder dat het teveel weg heeft van "ik doe maar wat als ik maar een baan krijg".
Voor beide functies een eigen brief schrijven waarin je eventueel refereert aan de sollicitatie voor de andere functie.

Iig niet een brief schrijven voor twee functies, dat staat echt heel erg 'ik kan niet kiezen dus doe maar gewoon op allebei de functies, het maakt me niet uit wat voor baan ik krijg'.
anoniem_155694 wijzigde dit bericht op 30-01-2013 21:44
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Ik zou bellen, je dilemma voorleggen en dan hoor je snel genoeg wat ze zoeken. Als ze een heel ervaren iemand zoeken voor de communicatie functie kan je dat achterwege laten. Enige nadeel is dat ze misschien vinden dat je voor de office functie wel geschikt ben maar je mogelijk niet aannemen omdat ze bang zijn dat je zo weer weg bent als je ergens anders een communicatie-functie kan krijgen.

Ik heb een hoop brieven geselecteerd maar knappe schrijver die voor beide banen gemotiveerd kan schrijven, het een zal het ander tekort doen lijkt me..
Ligt er aan hoe groot het bedrijf is. Bij een groot bedrijf heb je grote kans dat de ene sollicitatiecommissie helemaal niets weet van brieven voor de andere vacature.

Dan zou ik dus gewoon twee brieven schrijven en niet noemen dat je ook op een andere functie in hetzelfde bedrijf hebt gesolliciteerd.

Je moet natuurlijk wel zorgen dat de twee brieven elkaar niet tegenspreken. Dus niet in allebei zetten dat het je droombaan is.

ik geloof eigenlijk dat ik het sowieso zou doen. Als ik in een sollicitatiecommissie zou zitten zou ik tijdens het doornemen van de brieven voor een vacature niet graag lezen dat iemand ook nog op een andere functie heeft gesolliciteerd. Dan zou ik willen weten welke functie dan de voorkeur heeft en de ander terzijde leggen.
Het is een klein bedrijf met minder dan 10 personen.

En ik wil erg graag bij dat bedrijf werken. Of het nou in de ene functie of de andere is. Plezier en betrokkenheid vind ik belangrijker dan mijn functie specifiek.

Misschien wel handig dat ik ze eerst bel. Kan ik inderdaad mijn situatie uitleggen en aangeven dat ik met een dilemma zit.
waarom zou je in dat geval niet een open sollicitatie schrijven waaruit blijkt waar jij goed in bent en wat jij zoekt in een functie?
@mamartine31

Kan dat? Ik dacht dat open sollicitaties alleen waren voor wanneer er geen vacatures zijn. En ik heb altijd het idee bij open sollicitaties dat die op een stapeltje niet behandelen belandden.

Is mijn kans niet kleiner als ik een open sollicitatie stuur dan echt gericht op 1? Ik wil namelijk echt zo graag bij dat bedrijf werken dat ik geen risico's wil nemen om het te verpesten
Als je daar echt heel graag wilt werken, zou ik alleen solliciteren op de functie waarop je de meeste kans maakt. Het zit erin (in deze tijd), dat 10tallen mensen op dezelfde functie solliciteren.
Ik denk ook dat bellen de beste optie is. Zo toon je in ieder geval al interesse en krijg je waarschijnlijk ook een beetje een idee wat ze zoeken. Ik zou het overigens niet voorleggen als een 'dilemma', maar meer dat je graag wat meer weet over beide vacatures.
Ik ga voor de office functie. Meer uren en past beter bij werkervaring.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven