Werk & Studie alle pijlers

4 jaar lang 55 uur per week werken? Geen OP

20-05-2024 16:31 104 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-06-2024 15:04
Reden: OP gewist, maatregelen zijn genomen
99.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ella-333 schreef:
21-05-2024 07:20
Ik kan hier onmogelijk 3 of 4 jaar mee wachten. Ik ben al 26. Hoe ouder ik ga worden, hoe moeilijker.
Dan begin je over een half jaar. Wat is een half jaar op een mensenleven.
Of je begint gewoon in september.

Hoe ging de opleiding die je net hebt afgerond? Gehaald in de termijn die er voor staat? Kwam je uit met de aangegeven studielast?
Pelle schreef:
21-05-2024 07:50
Dan begin je over een half jaar.
Of over vijf jaar of over 10 jaar of over 20 jaar.
Hoezo al 26?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ella-333 schreef:
20-05-2024 17:00
Ik vraag me gewoon af of het het waard is. Ik wil echt wel hard werken, maar ik weet niet of ik het aankan. En daar voel ik me slecht bij. Ik ben nog maar eind 20 en ik heb gewoon het gevoel dat ik minder kan dan iemand anders. Ik weet dat het nu de moment is om het te doen (zonder andere verplichtingen). Maar 40 uren werken en dan nog minimum 15 uur per week besteden aan werk is bv. 2 avonden van 3 uur na werk van 19-22u en dan bv. een hele weekenddag van 8u. Dat wil zeggen dat ik de komende 4 jaar nog maar 1 dag weekend heb/ontspanning/...
Ik heb in mijn omgeving iemand die te maken heeft met een burn-out en ik zie wat dat met die persoon kan doen. Dit zou ik graag willen vermijden.
Ik zou beginnen met investeren in 15 uur coaching. Ik ga ervan uit dat je daarna veel beter de afweging kunt maken voor jezelf!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik merk uit de reacties dat je een forum verleden hebt als het om dit onderwerp gaat. Ik ken je niet, dus zal een poging wagen vanuit mijn eigen ervaring: ik werk zelf al jaren ongeveer 50 uur in de week. Soms minder en heel af en toe meer. Het is te doen, maar ook zwaar. Daarnaast hebben mijn man en ik en dochter van 6 die na school ook aandacht vraagt die ik met liefde geef en waarmee er ook huiswerk gemaakt moet worden. Als gevolg hiervan heb ik weinig tijd voor mij (beetje forummen tussen de bedrijven door, af en toe een kop koffie met een vriendin, maar het is aanpoten). Omdat ik vanuit huis werk sinds de pandemie heb ik geen reistijd. Maar week in week uit is pittig. Of je het kan, weet je pas wanneer je het ervaart. En als het niet lukt, dan kun je altijd nog een van de twee parttime doen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja…. Misschien kan je je beter focussen op het vergroten van je netwerk dan een (onnodige) studie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ella-333 schreef:
21-05-2024 07:20
Ik kan hier onmogelijk 3 of 4 jaar mee wachten. Ik ben al 26. Hoe ouder ik ga worden, hoe moeilijker.
Je gaat ervoor of niet. Als blijkt dat het niet lukt doe je een stap terug: andere smaken zijn er niet. Vanuit mijn ervaring kan ik zeggen dat het pittig is (heb ook ruim een jaar tussen de 60-70 gewerkt) en ben bijna 15 jaar ouder dan dat jij bent. Ik werk dit jaar nog veel en heb dan de intentie om het iets rustiger aan te doen, want een goede work life balans is mij meer waard dan £££.

In jouw geval twijfel je. Maar je twijfel en besluiteloosheid gaan je niet helpen in deze. Je kan het ook gewoon doen en kijken hoe het gaat. Blijkt het te veel te zijn, dan jou je in overleg mogelijk minder werken bijvoorbeeld of wat langer over de studie doen. Je doet het of niet en pas als je het doet merk je vanzelf waar het schip strandt.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou zeggen dat het kan.

Ik, chronisch ziek, heb een voltijd studie gedaan met een parttime baan, daarnaast zorgde ik voor mijn dominante partner die weigerde een vinger uit te steken in het huishouden en was ik ook student assistente.

Toen ik afgestudeerd was en mij van deze partner had ontdaan moest ik wel even bijkomen maar het is me wel gelukt.

Discipline.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij twijfel niet doen.
Zo te lezen twijfel je.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ella-333 schreef:
21-05-2024 07:20
Ik kan hier onmogelijk 3 of 4 jaar mee wachten. Ik ben al 26. Hoe ouder ik ga worden, hoe moeilijker.
Al 26.... :rofl:

Je hebt nog 40+ jaar voor de boeg, die 3 of 4 jaartjes zijn peanuts.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Ella-333 schreef:
21-05-2024 07:20
Ik kan hier onmogelijk 3 of 4 jaar mee wachten. Ik ben al 26. Hoe ouder ik ga worden, hoe moeilijker.
Johhhh, toen moest ik nog zo ongeveer aan mijn studentenleven beginnen. Leg die druk op jezelf nou niet te hoog!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ella-333 schreef:
21-05-2024 07:20
Ik kan hier onmogelijk 3 of 4 jaar mee wachten. Ik ben al 26. Hoe ouder ik ga worden, hoe moeilijker.
Zucht. Het is niet of of, het kan allebei. En een studie én bouwen aan je sociale leven.

Maar even reëel, als je 26 jaar weinig contacten (familie/vrienden) hebt gehad, lijkt me sterk dat je nu plotseling een vol sociaal leven zult hebben. Ik zou eieren voor mijn geld kiezen en lekker die opleiding gaan doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik adviseer je om over een week de vraag opnieuw te stellen. Wellicht krijg je dan weer een ander inzicht
Alle reacties Link kopieren Quote
MX1982 schreef:
20-05-2024 22:23
Ik woon in een land waar een normale werkweek 50 - 55 uur is, plus overuren. Meestal werk ik rond de 60 uur. Wen je gewoon aan hoor. Gewoon doorwerken en niet zeuren.

Dolletjes. Gelukkig woon ik in een land waar zo’n 36 uur fulltime is, part-time heel normaal en mensen naast hun werk ook nog tijd hebben om te leven.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoveel topics heeft to toch helemaal niet geopend?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
september schreef:
21-05-2024 09:43
Zucht. Het is niet of of, het kan allebei. En een studie én bouwen aan je sociale leven.

Maar even reëel, als je 26 jaar weinig contacten (familie/vrienden) hebt gehad, lijkt me sterk dat je nu plotseling een vol sociaal leven zult hebben. Ik zou eieren voor mijn geld kiezen en lekker die opleiding gaan doen.
Juist een studie is vaak wel een goede gelegenheid om (weer opnieuw) te gaan investeren in nieuwe vriendschappen. Maar bij voorkeur ben je niet 40 uur per week kwijt aan werken/studeren/leren dan, anders heeft alsnog niemand tijd of energie.
Alle reacties Link kopieren Quote
calvijn1 schreef:
21-05-2024 11:47
Zoveel topics heeft to toch helemaal niet geopend?
6 over precies hetzelfde. De 5e was 10 dagen geleden, inmiddels 11.
En nog een paar andere.
Alle reacties Link kopieren Quote
Olea schreef:
21-05-2024 11:51
Juist een studie is vaak wel een goede gelegenheid om (weer opnieuw) te gaan investeren in nieuwe vriendschappen. Maar bij voorkeur ben je niet 40 uur per week kwijt aan werken/studeren/leren dan, anders heeft alsnog niemand tijd of energie.
ze heeft net haar associate degree gehaald. Daar heeft ze dan ook geen vriendschappen aan overgehouden blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
calvijn1 schreef:
21-05-2024 11:47
Zoveel topics heeft to toch helemaal niet geopend?
15 topics in totaal geopend, waarvan een aantal over exact hetzelfde onderwerp. in een aantal daarvan nooit meer gereageerd. In totaal 37 posts.
Dit begint toch echt op een obsessie te lijken ...
Alle reacties Link kopieren Quote
Pelle schreef:
21-05-2024 11:56
6 over precies hetzelfde. De 5e was 10 dagen geleden, inmiddels 11.
En nog een paar andere.
4-11-2023, toen overwoog ze in februari te starten – 0 reacties TO
20-12-2023 – 0 reacties TO
05-01-2024 – 0 reacties TO
10-03-2024 – 1 reacties TO
10-05-2024 – 1 reacties TO
En nu de 6e.
En dan tel ik het topic over op kamers gaan niet mee, maar dat ging wel over hetzelfde – 0 reacties TO
Alle reacties Link kopieren Quote
Ella-333 schreef:
20-05-2024 17:00
Ik vraag me gewoon af of het het waard is. Ik wil echt wel hard werken, maar ik weet niet of ik het aankan. En daar voel ik me slecht bij. Ik ben nog maar eind 20 en ik heb gewoon het gevoel dat ik minder kan dan iemand anders. Ik weet dat het nu de moment is om het te doen (zonder andere verplichtingen). Maar 40 uren werken en dan nog minimum 15 uur per week besteden aan werk is bv. 2 avonden van 3 uur na werk van 19-22u en dan bv. een hele weekenddag van 8u. Dat wil zeggen dat ik de komende 4 jaar nog maar 1 dag weekend heb/ontspanning/...
Ik heb in mijn omgeving iemand die te maken heeft met een burn-out en ik zie wat dat met die persoon kan doen. Dit zou ik graag willen vermijden.
.

Dan heb je toch het antwoord op je vraag?
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar heb je dan wel tijd voor een relatie?
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.svb.nl/nl/aow/aow-leeftijd/uw-aow-leeftijd
Kijk eens wanneer je aow krijgt en hoeveel jaar je nog hebt om te leren en te werken. Ik gok minimaal 40, misschien wel 45 jaar.
En dan is nu een paar maanden of een jaar wachten een probleem?
Gisselle schreef:
21-05-2024 09:17
Ik zou zeggen dat het kan.

Ik, chronisch ziek, heb een voltijd studie gedaan met een parttime baan, daarnaast zorgde ik voor mijn dominante partner die weigerde een vinger uit te steken in het huishouden en was ik ook student assistente.

Toen ik afgestudeerd was en mij van deze partner had ontdaan moest ik wel even bijkomen maar het is me wel gelukt.

Discipline.
Ik heb je een bericht gestuurd
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom wil je eigenlijk doorstuderen? Het hoeft niet he? Ik heb toen ik net klaar was met de studie de eerste 3 a 4 jaar ook nog daarnaast gestudeerd. Werkte 4 dagen (4x9) en de vijfde dag ging ik naar school of had ik zelf studie.

Dan ging ik zaterdag en zondag studeren, maar zaterdagmiddag en avond was ik gewoon weer in de stad om drankjes te doen met vrienden. Op die leeftijd lukt dat allemaal zonder moeite. Nu zou ik er wel moeite mee hebben.

De studiedruk is de ene week ook zwaarder dan de andere week, dat kan je allemaal plannen. Dus als je wat lichter zit (aan het begin van een blok) kan je vaker afspreken, maar dan wel de discipline hebben, niet blijven hangen tot 4u 's ochtends maar gewoon om 22u weg zodat je zondag weer verder kan. Richting tentamens was ik weer minder beschikbaar.

Het was wel even aanpoten maar verschil is, ik had geen twijfel. Ik denk als je al begint met ik weet niet of ik het red, dan weet ik niet of het een juiste keuze is.

Vraag jezelf af, wat is het doel van deze studie en is het waard om hier in te investeren in tijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pelle schreef:
21-05-2024 12:06
4-11-2023, toen overwoog ze in februari te starten – 0 reacties TO
20-12-2023 – 0 reacties TO
05-01-2024 – 0 reacties TO
10-03-2024 – 1 reacties TO
10-05-2024 – 1 reacties TO
En nu de 6e.
En dan tel ik het topic over op kamers gaan niet mee, maar dat ging wel over hetzelfde – 0 reacties TO
En ook op andere fora.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven