Werk & Studie alle pijlers

affiliate webistes? Realistisch?

13-03-2011 16:08 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Recent ben ik zeer geïnteresseerd geraakt in online marketing en heb sinds enige tijd de affiliate marketing ontdekt.

Ik mijn huidige baan kan ik mijn ei niet kwijt en mijn interesses in deze baan gaat daarom ook hard achteruit.. De uren die ik erin stop vreten tegenwoordig al mijn energie op. Eigenlijk zou ik al mijn energie stoppen in de affiliate marketing. Dus in dat gene waar ik wel in geïnteresseerd ben.

Maar hoe realistisch ben ik als ik denk dat ik uiteindelijk met huidige baan kan opzeggen en me fulltime met deze markt bezig kan houden?

Zijn er dames/heren op dit forum aanwezig die ook met affiliate marketing werken? Zouden jullie je ervaring willen delen?

Ik zou graag willen weten of jullie dit parttime of fulltime beoefenen. Hoelang het duurde voordat jullie geld gingen verdienen en of jullie nog tips hebben?

Momenteel ben ik mijzelf aan het inlezen bij M4n. Hoe zijn jullie begonnen?

Groetjes,

BlauwGroen
Wil je een website beginnen en daar advertenties op plaatsen?

Je zal je dan ook moeten verdiepen in SEO (Search Engine Optimalisation) en Marketing. Jouw website moet gevonden worden en moet een hit zijn anders komt er niemand en kan er ook niemand klikken op je advertenties.

Je kan er fulltime mee bezig zijn maar dit wil niet zeggen dat je evenredig daarnaar gaat verdienen. Het handigste is een website waar je niet zo heel veel van de content moet wijzigen (onderhoudsvriendelijk is).

Je zal ook moeten nagaan of je met een affiliatebureau wilt werken. Dit is wel eenvoudig (ik gebruikte Tradetracker en vindt die gebruiksvriendelijker dan Daisycon) en snel op te zetten. Sommige vergoedingen zijn erg hoog maar je moet maar net in die markt zitten (hypotheken verzekeringen en reizen). De vergoedingen kunnen ook veranderen en dat moet je wel bijhouden. Het kan (afhankelijk van je branche) handiger zijn om een paar goede afspraken te maken met een paar vaste adverteerders. Voorbeeld: je website gaat over sporten maak dan 1 op 1 afspraken met een fitnesschool, fysiotherapeut, etc. (Die vind je namelijk niet zo snel bij de affiliatebureaus). Je kan ze ook (laten) aanmelden bij een affiliatebureau en het zo via hun regelen (heb je geen apart registratiesysteem nodig).

Hopelijk heb je hier wat aan. Succes!
Wat zou jouw website interessant maken voor bezoekers? Heb je daar al over nagedacht?
Misschien kun je klein beginnen door dit naast je huidige werk op te pakken? En zien hoe het loopt. Probeer ook naar de positieve punten in je huidige werk te kijken.. Lijkt me onverstandig om gelijk fulltime hiermee aan de slag te gaan en je baan op te zeggen.
Als ik eerlijk ben, denk ik niet dat het realistisch is om je huidige baan op te zeggen en dan te denken dat je met affiliate marketing evenveel zult verdienen. Als het zo gemakkelijk zou zijn, zou iedereen dat doen.

Je moet er behoorlijk mee wat verdienen, minstens vijfduizend euro per maand, omdat je ook belastingen moet betalen en je eigen pensioen etc. moet betalen. Er zijn echt niet veel affiliates die zoveel verdienen; dat is alleen de top; het overgrote merendeel verdient hoogstens enkele tientjes per maand. Daarbij is het bij affiliate marketing per maand onzeker hoeveel je verdient; je kunt er nooit van tevoren rekening mee houden.

Het kan wel; van affiliate marketing leven, maar dan moet je echt weten wat je doet, dus verstand van websites, internetmarketing, een origineel concept hebben, bij voorkeur een organisatie met medewerkers hebben en heel hard werken. Maar dat zijn echt uitzonderingen en ik krijg eerlijk gezegd door jouw posting (überhaupt dat je dit op het vivaforum post) niet de indruk dat jij die uitzondering bent. Dus doe wat met affiliate als hobby, maar zeg alsjeblieft niet je baan er voor op. Daar krijg je spijt van.
Bedankt voor de reacties, goed om te zien dat er een aantal mensen zijn die het kennen.

Misschien helpt het om erbij te vertellen dat ik op een marketing afdeling werkzaam ben. Om me heen veel over SEO en SEA hoor en in staat ben om concepten neer te zetten. Ik werk alleen nog niet online, dat is nieuw.

Daarnaast was ik ook niet van plan om maandag mijn ontslagbrief in te leveren om dit fulltime aan te pakken. Mijn excuses als dit zo over kwam.

Waarom is dit een slechte site om deze post te plaatsen? Toch zijn er mensen die erop reageren. Ik was erg benieuwd of dit onderwerp, affiliate marketing, ook bij de mensen bekend is en of mensen dit geprobeerd hebben. Dus de mensen die al in de marketing/communicatie/online hoek zitten zijn wel interessant, en kunnen mij goed op weg helpen. Waarschijnlijk werken de meesten die nu gereageerd hebben ook in de branche.

Maar wat ik (ook) graag hoor zijn verhalen van mensen die (ik neem maar een voorbeeld) vanuit de zorgsector met affiliatemarketing in aanraking zijn gekomen. En daar uiteindelijk fulltime in zijn gaan werken.

Daarnaast is internet een koud medium, je kunt post lezen zoals jij dit wilt.

"Wil je een website beginnen en daar advertenties op plaatsen?"

Ja, daar komt het eigenlijk wel op neer. Ik wil dan wel een specifiek product of merk op een website plaatsen en daar de SEO van optimaliseren.

Dit maakt de website in mijn ogen ook direct weer interessant voor de bezoekers, zij zoeken gericht op dit product of merk.

Daarnaast zit ik er over na te denken om een blog te starten over een onderwerp. Ik noem maar wat.. E-books en daar dan relevante producten en of advertenties van winkels bij plaatsen.

Puur ook om te kijken wat het verschil is en wat dit voor vorm aan neemt. Echter is een blog wel tijdrovender, je moet daarnaast ook direct de social media inschakelen om bekendheid te verkrijgen. Daar gaat dan ook nog meer tijd in zitten.

Ik sta ingeschreven bij Daisycon en M4N. Tradtracker heb ik nog niet bekeken. Over Daisycon lees ik de laatste tijd slechte berichten, inderdaad over de gebruiksvriendelijkheid.

Over het specifiek richten op de sportschool om de hoek heb ik nog niet nagedacht. Ook niet over het feit dat deze mogelijkheid

er ook is. Goed punt.

En van hard werken ben ik overigens ook niet vies hoor ^^

Hebben jullie allemaal functies is de online marketing wereld en spreken jullie uit (jaren lange) ervaring?
Met een blog zul je ook niet genoeg gaan verdienen om ervan te kunnen leven. Dat kunnen maar heel weinig mensen, bijvoorbeeld Perez Hilton, maar dan moet je heel goed zijn, heel veel geluk hebben er bovendien dag en nacht mee bezig zijn om iedere dag tenminste acht blogppostings op je blog te zetten.

Het kan wel een leuk zakcentje zijn, een paar honderd euro per maand is bereikbaar. Maar dus niet genoeg om van te leven.
Mjin bescheiden mening. Als je een website op een enkel product wilt baseren dan moet het wel een echt interessant en uniek product zijn waar nog niet veel mensen (= je concurrenten) een website/blog over schrijven (dus geen Ipad maar bijvb. wel een heetwater kookkraan, ben effe vergeten hoe die ook alweer heet).

Een merk lijkt al een betere keuze maar waarmee ga jij je onderscheiden (tov anderen)? Een blog schrijven is prima maar alleen als je daarmee écht het idee heb dat je je als proffessional kan onderscheiden of omdat je er humor in verwerkt. Dat mensen het de moeite waard vinden om bij jou te komen. Tenslotte draait het er om dat de mensen bij jou willen komen en willen terugkomen. Pas wanneer je dat voor elkaar hebt zou affiliatemarketing een succes kunnen worden.

Daarnaast zal je je moeten verdiepen in de affiliatevergoedingen in jouw branche. Hoeveel kliks en/of verkopen moeten er worden verricht voordat jij een leuk inkomen hebt, hoeveel bezoekers heb je dan nodig? Kortom maak een businessplan + financieel plan (zie KvKwebsite).
Jouw website moet een meerwaarde hebben: wat heb jij je bezoeker aan je website voor extra's te bieden (behalve advertenties, daar zitten ze echt niet altijd op te wachten)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven