Werk & Studie alle pijlers

Associate degree

31-10-2017 10:55 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag,

Graag wil ik starten met de opleiding Bedrijfskunde Associate degree.
Ik wil graag hier de voor- en nadelen van weten.
Na het behalen van je Ad kun je daarna instromen in 3e jaar van MER - opleiding?

Groetjes van meisje uit Utrecht....
Je stelt een veel te brede vraag om op te kunnen antwoorden. Voor- en nadelen op welk gebied? Baankansen? Zwaarte van de opleiding? Of voor- en nadelen ten opzichte van een volledige hbo-opleiding? Of ten opzichte van een mbo-opleiding? Hier kunnen we niet zoveel mee.

En welke informatie heb je zelf al opgezocht of nagevraagd bij de onderwijsinstelling zelf? Dat lijkt me stap 1.
Koffiehagedis schreef:
31-10-2017 11:34
Je stelt een veel te brede vraag om op te kunnen antwoorden. Voor- en nadelen op welk gebied? Baankansen? Zwaarte van de opleiding? Of voor- en nadelen ten opzichte van een volledige hbo-opleiding? Of ten opzichte van een mbo-opleiding? Hier kunnen we niet zoveel mee.

En welke informatie heb je zelf al opgezocht of nagevraagd bij de onderwijsinstelling zelf? Dat lijkt me stap 1.
Het was meer een vraag ten opzichte van een volledige HBO. Dit navragen bij de onderwijsinstelling zelf was niet eens in mij opgekomen. Heel erg bedankt voor de tip!
Waarom wil je een tweejarige opleiding doen en niet meteen de vierjarige. Ik ken de ad-variant wel, maar ik heb het idee dat het soms nog vrij onbekend is.
Alle mensen bij mijn opleiding die de AD deden, wilde uiteindelijk toch allemaal de 4jarige MER doen. Dus zonde als je niet gelijk voor de 4jarige variant gaat. Er was er maar 1 die het bij de AD liet, die kreeg niet meer betaald van haar baas.
Volgens mij kan je vrij makkelijk doorstromen, maar onze studenten miste een half jaar aan vakken (wat het laatste halfjaar AD is gefocust op stage, terwijl bij de 4jarige MER nog extra lessen bedrijfseconomie, spss enzo kregen. Dat moesten zij later nog allemaal extra bijscholen.
Het is een beetje nikserig...geen mbo en geen hbo ...soort mbo+ of hbo-/-.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
De Associate Degree ligt nogal onder vuur. Voor werkgevers kan de status nogal onduidelijk zijn.

De (grote) HBO instelling waar ik werkzaam voor ben, heeft de keuze gemaakt om de AD-opleidingen uit te faseren en daarna helemaal niet meer aan te bieden. Ter info.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven