Werk & Studie alle pijlers

bbl opleiding verpleegkunde

23-03-2013 16:01 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat het nu moeilijk is om een bbl opleiding te vinden maar over twee jaar hoop ik klaar te zijn met de opleiding verzorgende en dan wil ik graag bbl verpleegkunde gaan doen. Heeft iemand daar ervaring mee en hoe veel verdien je ongeveer als je de bbl opleiding volgt? En de plek waar je bent betaatlt dan toch ook de kosten? En je hebt geen lesgeld? Wat als ik dan bijv op mezelf wil wonen, zou het dan lukken met de kosten van de bbl opleiding als ik gewoon huur?
Ik heb zelf de opleiding BBL verpleegkundige gedaan, maar niet als doorstromer, 'gewoon' rechtstreeks door vanaf de middelbare school.

Wat je verdiend is oa afhankelijk van je leeftijd, bij ons was het toenertijd zo dat we eerst 5 maanden school hadden en toen ook minder verdienden dan op het moment dat we echt aan het werk zijn gegaan. (maar ik geloof dat dat inmiddels wel iets veranderd is.)

Het ziekenhuis waar je werkt betaald inderdaad alle kosten omtrent je opleiding, er zijn ook nog een aantal ziekenhuizen die zgn 'zusterflats' hebben, maar deze raken wel een beetje uit geloof ik. (of iig dat ze een aantal studio's/ studenten woningen hebben, de echte flats geloof ik niet meer...)

Afhankelijk van hoe duur je huur is, moet dat volgens mij wel lukken. Ik ken er iig genoeg die in zo'n woning/ op zichzelf wonen tijdens de opleiding.

Succes!
Ik heb een BBL in het ziekenhuis gedaan.

Ik vond het een fijne opleiding, en ik merk ook nu ik gediplomeerd ben dat ik aardig wat streepjes voor heb op vpk die BOL opleiding heb gedaan.

Tijdens mijn opleiding kreeg ik leerlingen salaris dat is een schaal lager dan gediplomeerde vpk. En ik moet zeggen verdiende aardig wat, ik ben in die tijd ook op me eigen gaan wonen, kon alles goed betalen.

succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven