BBL verzorgende IG
vrijdag 23 oktober 2015 om 16:31
Ik wil graag de BBL opleiding verzorgende IG volgen! Wie heeft deze ook gedaan, hoe beviel het in combinatie met gezin?
Er zijn een aantal zorgcentrums die de opleiding aanbieden,iemand een idee hoeveel leerlingen er ongeveer worden aangenomen per ronde?
Stel dat ik er niet bij zit, hoe ga ik dan toch deze opleiding volgen?!
En, is een woon- werk afstand van 20 km te doen voor in de zorg?
Groetjes
Er zijn een aantal zorgcentrums die de opleiding aanbieden,iemand een idee hoeveel leerlingen er ongeveer worden aangenomen per ronde?
Stel dat ik er niet bij zit, hoe ga ik dan toch deze opleiding volgen?!
En, is een woon- werk afstand van 20 km te doen voor in de zorg?
Groetjes
woensdag 28 oktober 2015 om 23:23
quote:Debby77 schreef op 28 oktober 2015 @ 21:46:
Ik heb net gekeken op de site van het verzorgingshuis waar ik ga solliciteren. Onder het stukje van arbeidsvoorwaarden staat dat je loon krijgt via leerling vvt . Dan lees ik dat er MOGENLIJK een voorbereidende periode is, van 7 of 9 maanden. Dan krijg je een zakgeld vergoeding.
Ik snap er niet veel meer van, word er een beetje zenuwachtig om. Dat zou voor ons een grote mindering in loon zijn per maand en dat is niet te doen.
Bellen vind ik niet zo netjes, ben er nog niet eens op gesprek geweest haha
Jullie hebben dus wel meteen een normaal of iig een passend salaris gehad ?
Zou er haast buikpijn van krijgen
Wil dit zo graag!
Ik ging meteen aan het werk en kreeg dus meteen leerlingensalaris (dit is maar minimumloon, hou daar rekening mee).
Als je eerst een paar maanden voorbereidende lessen moet doen zonder te werken krijg je geen salaris maar zakgeld.
Ik heb net gekeken op de site van het verzorgingshuis waar ik ga solliciteren. Onder het stukje van arbeidsvoorwaarden staat dat je loon krijgt via leerling vvt . Dan lees ik dat er MOGENLIJK een voorbereidende periode is, van 7 of 9 maanden. Dan krijg je een zakgeld vergoeding.
Ik snap er niet veel meer van, word er een beetje zenuwachtig om. Dat zou voor ons een grote mindering in loon zijn per maand en dat is niet te doen.
Bellen vind ik niet zo netjes, ben er nog niet eens op gesprek geweest haha
Jullie hebben dus wel meteen een normaal of iig een passend salaris gehad ?
Zou er haast buikpijn van krijgen
Wil dit zo graag!
Ik ging meteen aan het werk en kreeg dus meteen leerlingensalaris (dit is maar minimumloon, hou daar rekening mee).
Als je eerst een paar maanden voorbereidende lessen moet doen zonder te werken krijg je geen salaris maar zakgeld.
donderdag 29 oktober 2015 om 07:54
Met het minimum loon had ik al rekening gehouden, is ongeveer gelijk aan wat ik nu voor drie dagen werken in de winkel verdien. Ik las bij sommige instellingen dat wanneer de BVP niet haalbaar is voor de werknemer er een contact op maar gemaakt kan worden.
Ik stuur mijn motivatiebrief met cv morgen op, mocht ik worden uitgenodigd voor een gesprek en het blijkt dat er iid eerst zakgeld vergoeding gekoppeld is aan de eerste maanden, heb ik iig geoefend voor een sollicitatie!
Ik kan er natuurlijk ook niet vanuit gaan dat dit al De Baan is !
Ik stuur mijn motivatiebrief met cv morgen op, mocht ik worden uitgenodigd voor een gesprek en het blijkt dat er iid eerst zakgeld vergoeding gekoppeld is aan de eerste maanden, heb ik iig geoefend voor een sollicitatie!
Ik kan er natuurlijk ook niet vanuit gaan dat dit al De Baan is !
donderdag 29 oktober 2015 om 09:22
quote:Debby77 schreef op 29 oktober 2015 @ 07:54:
Met het minimum loon had ik al rekening gehouden, is ongeveer gelijk aan wat ik nu voor drie dagen werken in de winkel verdien. Ik las bij sommige instellingen dat wanneer de BVP niet haalbaar is voor de werknemer er een contact op maar gemaakt kan worden.
Ik kan er natuurlijk ook niet vanuit gaan dat dit al De Baan is !Succes!
Ik kan er natuurlijk ook niet vanuit gaan dat dit al De Baan is !Succes!
If you can dream it, you can do it.
donderdag 29 oktober 2015 om 09:30
vrijdag 30 oktober 2015 om 08:14
4,5 uur mogen we schoolwerk doen op stage. Bij mij lukt dat helaas niet omdat ik in de thuiszorg werk. Thuis ben ik wel meer dan 4,5 uur bezig. De meeste weken tenminste. Komende week sowieso. Gisteren een stapel opdrachten gekregen voor verslagen en ik moet nog een proeve uitwerken. De komende dagen ben daar wel druk mee.
zondag 1 oktober 2017 om 18:25
Vraagje ik zit er ook over te denken om de verzorgende IG BBL opleiding te gaan volgen, mits ik een werkplek kan krijgen? Zelf geen ervaring in de zorg maar geen plezier meer in huidige werk en dit is eigenlijk altijd al een droom geweest. Dus ik ben aan het onderzoeken of dit haalbaar aar is. Weet iemand wat je ongeveer gaat verdienen als leerling( ben 41 jaar en alleenverdiener) ?dalliance schreef: ↑23-10-2015 17:06Mijn moeder (nu 55) heeft haar opleiding afgelopen jaar afgerond. Ik denk dat de opleiding voor mijn moeder iets onder haar niveau is, waardoor ze er makkelijk doorheen is gerold. 'Rollen' doet haar wel een beetje tekort, want ze heeft heel hard gewerkt, maar haalde dan ook vrijwel altijd een 8 of 9. Mijn broertje en ik zijn al wat ouder (beide in de 20) en hebben dus niet veel zorg nodig. Ik woonde al op mezelf en mijn broertje is vlak na de start van mijn moeder haar studie ook op zichzelf gegaan. Ik denk dat het met jongere kinderen ook wel moet lukken, maar ik denk dat je dan wel een partner nodig hebt die de kinderen/koken/huishouden wat op kan vangen. Zeker met avond- en nachtdiensten zul je een partner wel enorm gaan waarderen denk ik:p Verder heb je zelf ontzettend veel discipline nodig. Je sociaal leven komt op een wat lager pitje te staan en in de avonduren zul je veel bezig moeten zijn met je studie.
Mijn moeder haar klas bestond geloof ik uit een man of 30, en volgens mij was er dan nog een extra klasje ook nog. Een woon- werkafstand van 20 km moet wel te doen zijn, lijkt mij. Wel als ik naar mijn moeder kijk in ieder geval.
Disclaimer: Dit is natuurlijk allemaal gebaseerd op de (indirect beleefde) ervaring van één vrouw. Mijn moeder is ook nog eens uitzonderlijk gedisciplineerd en plichtsgetrouw dus dat tekent deze ervaring dan ook behoorlijk denk ik.