Werk & Studie alle pijlers

Been there done that ... uitzichtloos

11-08-2019 01:14 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eerdere topics van mij ging over mijn werk verleden, het gevoel van falen en telkens op de verkeerde plek zitten. Nou there we go again...

Na lastige banen te hebben gehad (onder mijn niveau, eigen bedrijf beëindigd en contracten die niet verlengt worden door reorganisatie of omdat ze geen vast contract willen geven) waarvoor ik telkens totaal voorbij liep aan mezelf met het gevolg paniek aanvallen en wekelijks spanningshoofdpijn, raakte ik in mei werkloos. Eigenlijk heel goed want ik ben in die 6 weken dat ik thuis zat nog nooit zo rustig gewordenen en Mn eigen waarde weer ontdekt, ik had 11 maanden recht op WW en mijn werkbegeleider van het UWV vond het ook zeker een goed idee dat ik mezelf weer zou gaan ontwikkelen op persoonlijk vlak. Vervolgens kreeg ik al heel snel een nieuwe baan in de branche waar ik graag werkzaam in wil zijn, de ww stopgezet plus een andere goede baan waar ik opnieuw was uitgenodigd voor een sollicitatie afgewezen

Nieuwe baan : Ik heb daar hele duidelijke afspraken gemaakt en alles was rozen kleur en manen schijn, enkel totaal niet ingewerkt, daarentegen mocht ik gelijk doen en laten wat ik wilde dus dat ik totaal niet werd begeleid of ingewerkt had ik de eerste weken nog niet zo’n last van, ik vond zelf wel werk en mijn voordeel ik zie wat er gedaan moet worden. De proeftijd ging voorbij en heel de sfeer draaide om. De baas blijkt veel stres te hebben wat afgereageerd word op het personeel, je word totaal genegeerd of weg gewuifd, totaal niet mijn mentaliteit. Niets word geleerd, ik moet het maar aan de collega’s vragen, totaal niet de manier hoe ik de functie “assistent” bedrijfsleider kan waarmaken.

Goed de maand was dus net voorbij de afspraken over flexibiliteit waren zeer duidelijk en goedwillig naar mij, ik had die week wat extra gewerkt en ik vroeg dus voor de eerste keer of ik een half uur eerder weg kon ( toen het 40 graden was) Nou hij veranderde in een hork, slaan op de tafel met een luide stem en ik citeer “ ik ben hier de baas en ik bepaal wat hier gebeurt, wat jij hebt heb ik helemaal niks mee te maken. Ik ben vervolgens rustig gebleven en gezegd dat ik het jammer vond dat hij zo reageerde, wel laten weten dat ik hier niet van gediend was vooral ook om de afspraken, gezegd dat ik de tijd afmaakte en het wel prima vond, later kwam hij terug om het te lijmen. Een week later kwam hij of ik tot zijn bedachte tijd kon werken , ik heb hem gevraagd hoe we dat dan met de uren doen aangezien de week ervoor er zoveel strubbelt waren en weer ging hij over de kook en begon me te manipuleren met iets wat hij me zelf had toegezegd. Ik heb gezegd dat ik Mn normale werktijd werk en heb het daarbij gelaten. Dus tot nu toe is de sfeer klote, ik heb het niet naar Mn zin en heb weer spannings hoofdpijn continu. Ww heb ik geen recht meer op, maar het liefste stop ik vandaag nog. Voor dat ik daar begon heb ik tegen mezelf gezegd dat ik belangrijk ben, dat ik niet meer op een negatieve manier ga stressen om werk maar ik zit weer in het zelfde schuitje... Geen communicatie, alleen op een neerbuigende wijze zeggen als er iets mis gaat , maar totaal geen inbreng van de eigenaar ... Wat zouden jullie doen ? Ik voel me er echt weer zwaar beroerd onder 😔 Ik heb het gevoel weer helemaal vast te zitten dus ik denk dat ik dinsdag maar naar de huisarts ga. Is er een manier om na 2 maanden nog aanspraak op mijn ww te maken?
anoniem_380349 wijzigde dit bericht op 11-08-2019 01:30
9.29% gewijzigd
Misschien moet je het woordje 'maar' voorlopig even uit je vocabulaire schrappen? Op alle opmerkingen, zelfs degene waarover je schrijft dat er iets inzit, komt iedere keer opnieuw de reactie 'maar ik....'
Daardoor kom je hier op mij over als een enorme betweter die alleen maar doet alsof ze iets van een ander aan wil nemen, maar eigenlijk gewoon gelijk wil krijgen dat ze het allemaal al fantastisch doet en het aan de anderen ligt dat het steeds maar weer mislukt.
Alle reacties Link kopieren
Avage schreef:
12-08-2019 11:16
Je zou een goede leidinggevende kunnen zijn.

Van mij zeggen ze ook dat ik een leidertype ben.

Maar. Als je een leidinggevende bent heb je automatisch ook een leidinggevende. En daar gaat het bij mij mis. Ik trek dat niet, ik wil alles uitpluizen en aan de kaak stellen, eerlijkheid, openheid, zo is het in bedrijven gewoon 10/10 keer niet...

Ik werk nu als extern adviseur aan bedrijven, dan mag je alles roepen en zeggen en een beetje in porren/roeren, daar word ik zelfs voor betaald.

Misschien heb je daar iets aan, zou zoiets niet iets voor je zijn? Waar ligt je kracht?
Precies dat! Je slaat de spijker op zn kop. Fijn om te lezen hoe jij dit hebt ervaren en jouw weg hierin ,dat je ondanks het tegengas in jezelf bent blijven geloven en van jouw skills je kracht hebt gemaakt. Hopelijk ben je nu goed op je plek?

Blijkbaar ben ik toch niet de enige :p eerlijkheid, openheid, en geen hypocriet gedoe, als dit wel het geval is kan ik mijn mond ook niet houden, niet omdat ik het beter weet maar omdat het anders kan en omdat dat de afspraken waren. Tja hiermee roep je al snel weerstand op... ook ik heb te horen gekregen dat er door mij veel praktijken zijn veranderd. Ook dat ik niet meer onder een baas zou kunnen werken, wat ik zelf onzin vind overigens het heeft totaal met de houding en mentaliteit van de desbetreffende baas te maken. Maar goed daar koop ik zelf natuurlijk niks voor..


Extern adviseur... ja lijkt me eigenlijk wel leuk 😄 Ik heb wel eens met het idee gelopen om op vacatures te reageren als rayonmanager bijvoorbeeld, kortgeleden nog een bericht gekregen of ik interesse had in een baan als vertegenwoordiger/accountmanager. Ik wacht nog op reactie maar de vakantietijd hou ik even in het achterhoofd. Het enige wat ik me dan kan bedenken waar ik dan misschien tegen aan loop is dat je geen vaste (veilige) plek hebt. Dat gevoel moet ik maar eens los gaan laten denk ik

Mijn kracht, hoe zal ik dat eens omschrijven...

Ik zie waar er geld verdiend kan worden haha. Waar de kansen liggen. Dit door neuromarketing toe te passen bijvoorbeeld, kijkend door de ogen en het gevoel van de klant, naar het product, de uitstraling van het bedrijf, schappenplannen en indeling, veiligheid op de werkvloer en de bedrijfs processen en deze te verbeteren met als doel om meer omzet en tijd te winnen. Ik durf bij te verkopen en mensen te laten nadenken over bepaalde zaken. Ik bekijk alles van 2 kanten. Daarnaast wil ik altijd alles weten en leren om mezelf te blijven uitdagen

Zoek je een collega? 🤪
Alle reacties Link kopieren
Haha mooi hoe je meteen enthousiast bent ! :mrgreen:

Dat vurige in je reacties, ik heb maar een paar posts van je gelezen en niet de historie, maar misschien zou vertegenwoordiger en sales/marketing/marktbewerking wel meer je vakgebied kunnen zijn inderdaad.

Het feit dat je erover nadenkt zegt al iets.

Je bent dan "ondernemer in loondienst" dan heb je dus niet al die shit erbij van een eigen zaak, maar je unieke eigenschappen worden wel meer gewaardeerd. Of nouja, zolang er omzet tegenover staat natuurlijk.

Misschien qua moed dat je nog net een extra stapje kan maken.... en echt gaan geloven in jezelf en dat je kwaliteiten waarde hebben. Alle omzwervingen en eventuele geflopte banen ten spijt. Als jij het niet doet, wie dan wel?
Uit alles blijkt dat je geen reflectie toepast op je eigen handelen en je eigen gedrag. Je kijkt alleen maar naar externe factoren, niet naar jezelf.
Daarbij kom je enorm betweterig over, je valt iedereen aan die je probeert iets uit te leggen en je vindt eigenlijk dat je de wijsheid in pacht hebt. Dat straalt uit je posts hier.
Je bent overtuigd van je eigen kunnen en denkt succesvol te zijn in alles wat je doet. Dat blijkt echter niet uit het verleden en je bent zelf niet in staat te zien waar dat aan ligt.

Je bent niet in staat naar jezelf te kijken door de ogen van een ander, dus hoezo denk jij wel door te hebben hoe een ander kijkt naar een product, dienst of bedrijf?

In elke HBO opleiding is zelfreflectie een belangrijk onderdeel van de studie, van alle vakken. Was je daar in je opleiding wel goed in?
Alle reacties Link kopieren
Ik hou mezelf altijd voor: het mag best makkelijk gaan. Als je ervoor moet vechten, is het misschien gewoon niet jouw ding...

(ik heb ook de nodige omzwervingen gemaakt)
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
12-08-2019 12:30
Uit alles blijkt dat je geen reflectie toepast op je eigen handelen en je eigen gedrag. Je kijkt alleen maar naar externe factoren, niet naar jezelf.
Daarbij kom je enorm betweterig over, je valt iedereen aan die je probeert iets uit te leggen en je vindt eigenlijk dat je de wijsheid in pacht hebt. Dat straalt uit je posts hier.
Je bent overtuigd van je eigen kunnen en denkt succesvol te zijn in alles wat je doet. Dat blijkt echter niet uit het verleden en je bent zelf niet in staat te zien waar dat aan ligt.

Je bent niet in staat naar jezelf te kijken door de ogen van een ander, dus hoezo denk jij wel door te hebben hoe een ander kijkt naar een product, dienst of bedrijf?

In elke HBO opleiding is zelfreflectie een belangrijk onderdeel van de studie, van alle vakken. Was je daar in je opleiding wel goed in?
Tja... Begrijpend lezen leer je op de basisschool, een gebrek aan empathie en bekritiseren was en ben jij waarschijnlijk er goed in, ook een onderdeel van je opleiding? Kom op zeg.... vertel me dit eens: Waar beschrijf ik dat ik succesvol ben? Waar zeg ik dat ik de wijsheid heb? Als dat zou zijn dan zou ik ten eerste dit topic niet openen, waarschijnlijk zou ik niet vertellen dat IK tegen dingen aan loop, dat IK moeite hebt met bepaalde dingen. Dat ik daar een onderdeel van ben is duidelijk. heb Je al mijn berichten wel gelezen of reageer je omdat je interessant wil doen? Wat ik me afvraag, wat zou ik volgens jou wel of niet moeten vertellen om minder arrogant over te komen? Jouw oordeel is hoe jij de dingen bekijkt, niet zoals ze zijn
Ad-astra schreef:
12-08-2019 12:59
Tja... Begrijpend lezen leer je op de basisschool, een gebrek aan empathie en bekritiseren was en ben jij waarschijnlijk er goed in, ook een onderdeel van je opleiding?
[...]
heb Je al mijn berichten wel gelezen of reageer je omdat je interessant wil doen?
Reageer je op je werk ook zo?
Alle reacties Link kopieren
Avage schreef:
12-08-2019 12:29
Haha mooi hoe je meteen enthousiast bent ! :mrgreen:

Dat vurige in je reacties, ik heb maar een paar posts van je gelezen en niet de historie, maar misschien zou vertegenwoordiger en sales/marketing/marktbewerking wel meer je vakgebied kunnen zijn inderdaad.

Het feit dat je erover nadenkt zegt al iets.

Je bent dan "ondernemer in loondienst" dan heb je dus niet al die shit erbij van een eigen zaak, maar je unieke eigenschappen worden wel meer gewaardeerd. Of nouja, zolang er omzet tegenover staat natuurlijk.

Misschien qua moed dat je nog net een extra stapje kan maken.... en echt gaan geloven in jezelf en dat je kwaliteiten waarde hebben. Alle omzwervingen en eventuele geflopte banen ten spijt. Als jij het niet doet, wie dan wel?

Ontzettend lief dat je het zo omschrijft, doet me goed om te lezen. Dit geeft mij toch wel een andere kijk op de situatie en vooral op mezelf.

Het is niet altijd zo zwart wit als de dingen lijken. In je eigen kracht geloven is het belangrijkste wat er is. Je gaf aan dat je ook aardig wat omzwervingen hebt gemaakt, uiteindelijk is dat alleen maar een heleboel ervaring . Ik ga me eens verdiepen in jouw gegeven functies, wie weet wat voor deur er open gaat ;) dankjewel voor je positieviteit en stukje kracht dat je meegaf in je berichten 😄 doet me goed!
Het is opvallend dat bijna alle reacties gelijk zijn maar je dat niet ziet. Dat je denkt dat je de wijsheid in pacht hebt, dat je betweterig bent en geen enkele zelfreflectie toont. Dat het alleen aan anderen ligt.
Dat je je in geen enkele reactie kunt vinden behalve in hetgeen Avage zegt, bevestigt dat ook.

Het is bijzonder jammer dat je de reacties niet als mogelijkheid ziet om eens op een andere manier naar je eigen handelen te kijken. Je bent alleen maar druk met alles te weerleggen in plaats van eens rustig na te denken.
Daarmee is dit topic een gemiste kans voor je geworden.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
12-08-2019 13:09
Reageer je op je werk ook zo?

Heb je je eigen bericht gelezen? Ik mag toch hopen dat je in het echte leven ook niet zo met mensen omgaat.


Iedergeval, je weet heel goed hoe je me moet bekritiseren, prima dat mag.. maar ik vraag waar dat uit blijkt? En waar ik dingen wel en niet gezegd zou hebben. Bekritiseren mag, maar dan graag wel onderbouwd. Zodat ik er eventueel iets mee kan. Je interpretatie is vrij maar maar moet wel gebaseerd zijn op feiten en niet mij van iets beschuldigen terwijl jouw manier van schrijven niet veel anders is ;)

Daarnaast heeft dit totaal niets te maken met het onderwerp aangezien ik vraag naar jullie mening en niet naar een persoonlijkheidstest
Je wordt nergens van beschuldigd. Lees je eigen berichten eens terug en geef antwoord op je eigen vragen zonder er externe factoren bij te betrekken.
Parallella schreef:
12-08-2019 13:21
Het is opvallend dat bijna alle reacties gelijk zijn maar je dat niet ziet. Dat je denkt dat je de wijsheid in pacht hebt, dat je betweterig bent en geen enkele zelfreflectie toont. Dat het alleen aan anderen ligt.
Dat je je in geen enkele reactie kunt vinden behalve in hetgeen Avage zegt, bevestigt dat ook.

Het is bijzonder jammer dat je de reacties niet als mogelijkheid ziet om eens op een andere manier naar je eigen handelen te kijken. Je bent alleen maar druk met alles te weerleggen in plaats van eens rustig na te denken.
Daarmee is dit topic een gemiste kans voor je geworden.
Eens
Alle reacties Link kopieren
Zelfreflectie met geweld erin proberen te slaan bij iemand heeft sowieso nog nooit gewerkt denk ik 8-)

We maken allemaal fouten, we groeien allemaal op zonder zelfreflectie. Dat komt later pas.

Iedereen die hier iets zegt over zelfreflectie was dus ooit ook op een punt dat ze geen zelfreflectie hebben (en misschien wel nog steeds).

Aan de andere kant, als 90% van de lezers hetzelfde opvalt in iets wat je schrijft zit er meestal een kern van waarheid in :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Problemen en moeilijke mensen horen nu eenmaal bij mensgerichte en/Of ondersteunende beroepen. Het is niet altijd leuk en makkelijk daarom krijg je er ook salaris voor. Indien je dat soort druk niet aan kunt dan kun je beter matrassentester worden ofzo en verder een beetje dromen over jouw perfecte arbeidsleven en alle gemene mensen die jouw droom in de weg staan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Avage schreef:
12-08-2019 13:56
Zelfreflectie met geweld erin proberen te slaan bij iemand heeft sowieso nog nooit gewerkt denk ik 8-)

We maken allemaal fouten, we groeien allemaal op zonder zelfreflectie. Dat komt later pas.

Iedereen die hier iets zegt over zelfreflectie was dus ooit ook op een punt dat ze geen zelfreflectie hebben (en misschien wel nog steeds).

Aan de andere kant, als 90% van de lezers hetzelfde opvalt in iets wat je schrijft zit er meestal een kern van waarheid in :mrgreen:

95% 🤪

Er zal echt wel een kern van waarheid in zitten, dat ontken ik ook echt niet, ik lees mijn eigen berichten anders dan iemand anders. De toon van de meeste reacties hier... arrogant zijn en mezelf beter voelen dan een ander daar kan ik me dan helaas totaal niet in vinden, dat vat ik op als een pure belediging. Niemand is hoger dan iemand en het draait allemaal om wederzijds respect. Ook op de werkvloer.

Respect staat voor mij heel hoog. Ik laat me dus ook niet door een baas onder sneeuwen, zo behandel ik mensen ook niet. Ik ben direct en duidelijk en in zeg wat ik denk maar wel altijd rekening houdend met het gevoel van een ander. Mogelijk is dit voor sommige mensen confronterend en kom ik hierdoor arrogant of bedreigend over, maar komt nooit uit zichzelf... Dit zou trouwens best mijn valkuil kunnen zijn in dit alles.

De andere kant:
Dat onderscheid me misschien van de massa 😅 oh dat komt natuurlijk zelfingenomen over 🤭🤣 🤣🤣

Het is toch wat..
Alle reacties Link kopieren
meisje85 schreef:
12-08-2019 08:40
Je zou je iig af kunnen vragen waarom jij steeds in zee gaat met bedrijven waar het na een x-periode allemaal anders uitpakte dan je vooraf dacht of dan je vooraf was voorgeschoteld. Dat is in ieder geval een patroon dat je zou kunnen onderzoeken. En denk ik ook zou moeten onderzoeken als je dit niet meer wil. Doorzie je de mooie praatjes van anderen niet goed? Luister je niet voldoende naar je onderbuik? Zoek je naar verkeerde bedrijven, die niet passen bij jouw visie?
Je hebt helemaal gelijk, goede vragen waar ik wat meer aandacht aan moet besteden ! Ik denk dat ik inderdaad wel gevoelig ben voor mooie praatjes, mezelf snel laat meeslepen. Ik wil zo graag “op mijn plek” zijn en vastigheid hebben... achteraf gezien had ik zoals in dit bedrijf wel een onderbuik gevoel tijdens de sollicitatie waar ik niets mee gedaan heb. Ook de baan hiervoor had ik een onderbuik gevoel en werd mij geadviseerd door meerdere mensen om iets anders te zoeken, maar ik werd zo verblind door het idee dat ik een vast contract zou krijgen.. vastigheid dat ik ook hierin niet naar mijn eigen gevoel heb geluisterd. Je hebt een bepaalt idee hoe je je leven vorm wilt geven, mijn leeftijd speelt daar ook misschien wel een rol bij (dertigers dilemma?) dus geen vast contract was een flinke teleurstelling, maar vooral teleurgesteld in mezelf... want ik heb niet geluisterd naar de adviezen en ik heb weer gefaald..
Niet geluisterd naar adviezen?
Goh....
Alle reacties Link kopieren
Ad-astra schreef:
12-08-2019 17:16
Je hebt helemaal gelijk, goede vragen waar ik wat meer aandacht aan moet besteden ! Ik denk dat ik inderdaad wel gevoelig ben voor mooie praatjes, mezelf snel laat meeslepen. Ik wil zo graag “op mijn plek” zijn en vastigheid hebben... achteraf gezien had ik zoals in dit bedrijf wel een onderbuik gevoel tijdens de sollicitatie waar ik niets mee gedaan heb. Ook de baan hiervoor had ik een onderbuik gevoel en werd mij geadviseerd door meerdere mensen om iets anders te zoeken, maar ik werd zo verblind door het idee dat ik een vast contract zou krijgen.. vastigheid dat ik ook hierin niet naar mijn eigen gevoel heb geluisterd. Je hebt een bepaalt idee hoe je je leven vorm wilt geven, mijn leeftijd speelt daar ook misschien wel een rol bij (dertigers dilemma?) dus geen vast contract was een flinke teleurstelling, maar vooral teleurgesteld in mezelf... want ik heb niet geluisterd naar de adviezen en ik heb weer gefaald..

Mijn inbreng hier in? Eerlijk.... ik zou het niet weten, ze waren altijd positief en blij met mijn inbreng. Wel zeg ik wat prioriteit heeft. De reden van ontslag was dan ook dat de eigenaar bang was dat wij in de toekomst zouden gaan botsen. Realiteit: Er kwamen familie leden in het bedrijf werken waar ik plaats voor mocht maken
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het leuk want ik snap je wel een beetje denk ik. Zulke dingen als hier tegen jou gezegd worden, ze zijn tegen mij ook heel vaak gezegd en dan trekken mensen soms best fel van leer.

Dat ik niet zo arrogant moet doen, denken dat ik alles beter weet, niet eindeloos overal tegenin moet gaan. Laat het nou toch gaan, leg je er bij neer.

Tja dat kan ik niet. Ik ging alleen maar meer overal tegenin omdat ik dacht dat ik me moest verdedigen. Ja maar jullie snappen het niet. Zien jullie dit dan niet?? Ik doe toch niemand kwaad? Dit schrijf ik in de verleden tijd maar kan net zo goed in de tegenwoordige tijd. :)

Wat ik schreef nu maak ik er mijn werk van om een afwijkende mening te hebben en nu is het ineens heel treffend en verfrissend hoe ik denk. :P Ik moet het dan wel onderbouwen uiteraard maar ik neem heel graag de verantwoordelijkheid op me om misstanden te helpen rechtzetten en mensen te helpen, dan bloei ik helemaal op.

Sommige mensen zijn gewoon meer dan gemiddeld koppig en halsstarrig en neigen steeds weer de touristische route te nemen in het leven ipv het gebaande pad, soms ook maar door omstandigheden zo geworden. Betekent niet dat ze niet net als iedereen liefde, support en soms gewoon een aai over hun bolletje nodig hebben.

Ze zullen je na je dood niet herinneren omdat je zo'n geweldig goed aangepast persoon was, maar juist om je gekkigheid en omdat jij soms zei wat iedereen dacht maar niemand durfde te zeggen. Als het soms lijkt alsof de hele wereld tegen je is, vertrouw dan daar maar op.
Tja Avage, ik denk zomaar dat jij echt uit ander hout bent gesneden dan TO. Om zoals jij consultant te kunnen zijn , moet je namelijk vooral kunnen luisteren. En echt horen wat mensen zeggen. En doorvragen , soms nog meer doorvragen om duidelijkheid over de vraag achter de vraag te krijgen. En pas dan kun je eventueel je verfrissende kijk op de kwestie geven, als je ook kunt inschatten dat de klant daar klaar voor is of open voor staat. En bedenken welke interventie wanneer handig is om in te zetten.

Maar TO lijkt daar niet toe in staat. Ze luistert/leest hier al niet wat er tegen haar wordt gezegd, maar draait haar eigen verhaal nog eens af. Blijft hangen in hoe zij het ziet i.p.v. na te denken of anderen wellicht een punt kunnen hebben. Het komt hier over alsof ze echt alleen haar kant van het verhaal, haar ervaring en haar visie kan zien. Alles vanuit haar eigen perspectief, niet in staat een ander perspectief te zien.

Dat kan, maar dan lijkt me jouw baan niet de meest geschikte voor haar.
anoniem_381792 wijzigde dit bericht op 12-08-2019 21:11
0.25% gewijzigd
@Avage, jij bent nu een stap verder dan TO. TO heeft nog wat stapjes te gaan in leren wel open te staan voor andermans mening over haar functioneren en adviezen en opmerkingen wel ter harte te nemen, ook al herken je jezelf er in eerste instantie niet in.

Je moet je niets aan laten praten, maar ook niet alles zomaar naast je neerleggen.
Alle reacties Link kopieren
To wanneer je steeds weerstanden ervaart bij een ander dan is het misschien eens tijd om je af te vragen wat er bij de ander gebeurt dat weerstand oproept. En niet alleen vanuit je eigen perspectief of aanname. Maar vragen: Wat is de reden dat je boos wordt? Wat is de reden dat je dit nu zegt?....Etc eens kijken wat er achter zit ipv alleen tegengas blijven geven. De gevoelens van gerespecteerd willen worden, angst of woede van een ander zijn net zo legitiem als jouw gevoelens. Je kunt op je werk niet alleen van jezelf uit gaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
12-08-2019 20:13
@Avage, jij bent nu een stap verder dan TO. TO heeft nog wat stapjes te gaan in leren wel open te staan voor andermans mening over haar functioneren en adviezen en opmerkingen wel ter harte te nemen, ook al herken je jezelf er in eerste instantie niet in.

Je moet je niets aan laten praten, maar ook niet alles zomaar naast je neerleggen.
Jullie hebben het idee dat ik geen vragen stel, adviezen niet in ontvangst neem (welke adviezen?) en ik er maar over heen wals. Goed dat is jullie mening. Dan vind ik het toch bijzonder dat jij zelf nu weer een reactie geeft terwijl ik je eerder al meerdere vragen heb gesteld die je niet hebt beantwoord.... je reageert niet om een bijdrage te leveren of om te helpen, je reageert om interessant te doen, jezelf beter te voelen om iemand anders een slecht gevoel aan te praten. Zelfs mijn eerste vraag heb je niet beantwoord... grappig he. De vragen: wat is jullie mening? Wat zouden jullie doen? Hoe bekijken jullie de situatie? En wat zijn jullie ervaringen hierin? Waaruit blijkt dat ik betweterig zou over komen of waar zeg ik dat ik me beter voel? Hierop krijg ik Geen reactie... vervolgens zeggen dat ik niet lees of reageer .... maar wel iemand persoonlijk in twijfel brengen, beoordelen op basis van een topic bericht hoe diegene zich op de werk vloer wel of niet zou gedragen, iets wel of niet zou kunnen. Ja heel volwassen...

Ik hoop dat er nooit iemand met ernstige psychische problemen hier een topic gaat openen....
lise1985 schreef:
12-08-2019 13:09
Reageer je op je werk ook zo?
.
Jeetjemina, inderdaad.
En de enige post die in je straatje past komt neer op: je wil je mening kunnen geven zonder daar tegenspraak op krijgen. Als er weerstand komt ligt het aan de ander, omdat zij niet het licht hebben gezien en jij wel.

Leidinggevende zijn betekent niet dat je zegt hoe het moet. Het zegt dat je goed met mensen om kan gaan, dat je de krachten en valkuilen van individuen en een team kan zien en daar op kan inspelen zodat het team efficiënt, productief en fijn gaat werken. Het is juist een kunst als jij zo verfrissend/scherp/whatever bent om met mensen om te kunnen gaan zodat je je verfrissende ideeën kan overbrengen op een manier die mensen kunnen oppakken in plaats van een manier die mensen afstoot.

Je klinkt als een 'my way or the highway' type in dit topic.

Je schrijft dat je in dit topic terugkrijgt dat je arrogant zou overkomen. Dat is toch opvallend? Dat je bij zo veel mensen zo overkomt? In plaats van dat als een 'pure belediging' op te vatten zou ik me achter m'n oren krabben wat maakt dat je op zo veel mensen op die manier overkomt (ook al bedoel je het niet zo). Want dat kan betekenen dat je niet overkomt zoals je zou willen. Dan kan bijdragen aan de interactie tussen jou en andere mensen wat, gezien je werkgeschiedenis, niet altijd goed verloopt.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo ben je vrij van psychologische problemen? Je maakt achtereen volgens pathologische keuzes, wanneer je wordt gevraagd om ook naar je eigen aandeel te kijken of naar de motieven van een ander dan ga je om je heen slaan....lijkt mij een blauwdruk van een pathologisch psychologisch patroon.

Ook je laatste post staat weer bol van het vinger wijzen en aannames over motieven van de ander.

Wil je dit nou veranderen of kom je hier alleen je gelijk halen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven