Werk & Studie alle pijlers

Beetje spijt..

04-09-2017 09:11 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen!

Ik ga bijna beginnen met mijn opleiding, mediavormgever. Ik vind de opleiding heel leuk, zelf wil ik later in het leger. De twee hebben geen link met elkaar. Ik voel nu al een beetje spijt van mijn keuze nu. De opleiding is echter wel handing voor later als ik stop met het leger. Toen ik voor de opleiding koos had ik echter geen spijt alleen nu wel een beetje. De opleiding die ik nu doe is zelf ook heel duur met het materiaal wat ik moet aanschaffen. Ik weet niet wat ik nu moet doen..
Advies?
Zou fotografie gaan doen, dan kun je leger en oorlogsfotografie wellicht combineren.
Waarom heb je je niet aangemeld bij het leger dan?
Kun je tegenwoordig geen nuttige opleidingen meer gratis volgen vanuit het leger trouwens? Vroeger hoorde je dat mensen er rijbewijzen van motor tot vrachtwagen gratis konden halen en ook opleidingen waar ze na hun legertijd iets mee konden.
Als je na het leger wil gaan werken in de branche waar je deze opleiding voor gaat doen dan loop je toch alweer hartstikke achter? Dat is juist iets dat zich ontzettend snel ontwikkelt lijkt me...

Kun je nog stoppen en je aanmelden voor het leger of eventueel een opleiding die daarbij aansluit (eventueel een sportopleiding ofzo)?
je vindt de opleiding we leuk, en je hoopt daar ooit wel werk in te vinden na het leger?

dan zou ik de opleiding afmaken. wie weet wil je over een paar jaar het leger helemaal niet meer in, of je komt niet meer door de selectie heen.

daarnaast heeft ook het leger een goede mediastrategie nodig. ze zijn ook actief op social media, adverteren, vormgeving van folders, krantjes, etc.

vind je de opleiding echt niets, en is de kans op werk sowieso niet zo groot. dan kan je overwegen om te switchen.

misschien eens gaan praten met een decaan of studieadviseur?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Een vriendin van mijn dochter diet een soort gelijke opleiding en loopt nu stage bij defensie. Wellicht is dat ook een optie voor jou
redbulletje schreef:
04-09-2017 09:22
Kun je tegenwoordig geen nuttige opleidingen meer gratis volgen vanuit het leger trouwens? Vroeger hoorde je dat mensen er rijbewijzen van motor tot vrachtwagen gratis konden halen en ook opleidingen waar ze na hun legertijd iets mee konden.
Jawel.

Mijn neef zit al meer dan 20 jaar in het leger en heeft er rijbewijzen gehaald en een diploma automechanica. Zou dus in theorie automonteur kunnen worden.
Geen idee wat hier verder de voorwaarden voor zijn.
Wat wil je in het leger gaan doen? Een studiegenoot van mij wilde eigenlijk straaljager piloot worden, maar kwam niet door de selectie. Dan is het handig iets achter de hand te hebben wat je ook erg leuk vind...
Toen mijn neefje het leger in wilde gaan werd hem geadviseerd eerst een gewone opleiding te gaan doen zodat hij, na het behalen van zijn diploma, op een beter/passender niveau bij Defensie kon solliciteren. Op de site staat volgens mij wel vermeld welke profielen ze over het algemeen naar op zoek zijn.
De kans bestaat dat je niet door de selectie komt van het leger, afhankelijk van wat je daar precies wil gaan doen.

Ik vind het verstandig dat je een andere opleiding wil gaan doen. Een dergelijke creatieve opleiding kost nou eenmaal meer geld dan alleen lesgeld en boeken. Ik moest een hoop teken- en schildermateriaal aankopen, software licenties voor studenten, een goeie computer had ik al. Maar dat had je allemaal allang kunnen weten, voordat je je inschreef voor die opleiding.

Wat als je toch besluit dit niet te willen doen, wat zou dan je plan zijn?
MN-- schreef:
04-09-2017 09:20
Waarom heb je je niet aangemeld bij het leger dan?
TO is misschien te jong? Je moet minimaal 17 zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven