Werk & Studie alle pijlers

Ben ik echt zo dom?

27-06-2017 14:14 101 berichten
Ik heb even een oppepper nodig.
Wij hebben Poolse mensen in dienst via een payrollingbedrijf, en een van hen had als nieuweling het geld nog niet gehad. Ik had het bureau waar hij vandaan komt gemaild met zijn uren van de afgelopen weken. Nu had ik dit per ongeluk naar de groep van het personeel gestuurd ipv naar het bedrijf zelf (groep e-mailadressen had praktisch dezelfde naam). Gelukkig klopten vrijwel alle e-mailadressen niet en kreeg ik ze terug, het mailtje is nu nog bij ongeveer 4 personen aangekomen. Maar mijn leidinggevende is er wel achter gekomen. Ik kon wel door de grond zakken toen hij er naar vroeg.
En ohja, ik ben net 18, nog in opleiding en aan het afbouwen met AD, dus niet op z'n stabielst op dit moment. Ik voel me dus gelijk vreselijk klote.
Ben ik echt zo'n stommeling? :(
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te lezen dit! Op m'n vorige werk had ik tot m'n grote frustratie maar zeer beperkte schrijfrechten op de website, terwijl ik regelmatig content daarop wilde plaatsen. Na veel zeuren kreeg ik eindelijk uitgebreidere rechten. Ik ging uiteraard direct lekker aan de slag. Binnen een half uur werd ik in gebeld door een collega: ik had blijkbaar niet een bepaalde subpagina, maar de hele website verwijderd :facepalm:
Gezien je jonge leeftijd zullen ze het wel geen drama vinden

Toen ik 20 was stuurde ik een speech (vertaling) voor de minister die !!DRINGEND!! bezorgd moest worden per mail op naar zijn secretaris. 10 min later kreeg ik die aan de lijn in totale paniek. WAAR WAS DIE SPEECH? Hij had nog altijd niks ontvangen???!! Blijkbaar zaten er in ons adresboek 2 mensen met de naam van die secretaris. Geen idee naar wie ik de speech van de minister heb gestuurd, maar het was een behoorlijke misser :D
anoniem_330937 wijzigde dit bericht op 27-06-2017 20:40
78.30% gewijzigd
De volgende keer moet je het vertellen als je een fout hebt gemaakt. Verder is het geen punt. Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal wel eens. Je moet alleen leren om het netjes op te lossen en het juist niet te verstoppen voor je leidinggevende.
Courage-- schreef:
27-06-2017 20:25
Volgens mij vat je dit nu wel net iets te licht op; ik denk dat medewerker zijn of haar geld niet kreeg omdat de uren niet naar het payroll-bedrijf waren gegaan. Dat kan best vervelend zijn.
(maar eens: fouten maken is menselijk).
Dat bedoel ik helemaal niet. Tuurlijk is dat erg voor die persoon.
Maar het gaat hier dacht ik over dat TO die mail naar iedereen had gestuurd (met daarin de gewerkte uren).
Fouten maken hoort er bij :)

Overigens, mocht je nog een keer per ongeluk een e-mail sturen die je niet had willen versturen / naar verkeerde persoon en etc. Met outlook kan je een 'recall' doen (dat werkt alleen als de e-mail nog niet gelezen is)

Open de e-mail die je verkeerd verstuurd hebt
Boven in scherm kun je naar actions (acties) sorry mijn outlook is in het engels en een optie is dan 'recall message'

Heeft mij al een aantal keren gered van een blunder :)
dwynwen schreef:
27-06-2017 20:41
Fouten maken hoort er bij :)

Overigens, mocht je nog een keer per ongeluk een e-mail sturen die je niet had willen versturen / naar verkeerde persoon en etc. Met outlook kan je een 'recall' doen (dat werkt alleen als de e-mail nog niet gelezen is)

Open de e-mail die je verkeerd verstuurd hebt
Boven in scherm kun je naar actions (acties) sorry mijn outlook is in het engels en een optie is dan 'recall message'

Heeft mij al een aantal keren gered van een blunder :)
Dat werkt wel alleen bij bedrijven met een eigen mailserver. Maar dat is bij de meeste organisaties wel zo.
Maar bij je persoonlijke outlook thuis op je pc (niet outlook in de cloud) werkt dat dus niet. :)
In mijn tijd bij evenementen organisatie had ik het sinterklaas feest in mijn pakket; dacht alles geregeld te hebben; strooigoed, locatie, cadeaus veel cadeaus, aantal pieten zelfs americo was er.
Wat was ik in mijn nopjes.
Kom ik er de ochtend van het feest achter dat ik 1 heel belangrijk ding vergeten ben; bevestigingsmail naar de man die sinterklaas zou spelen.
Ai Ai Ai dat was me een drama. Nog nooit zo stom gevoeld. Heb het jaren aan moeten horen door mijn collega's.

Btw; mijn oom heeft ons gered! Hij kon last minute Klaas zijn.
Courage-- schreef:
27-06-2017 20:41
Dat werkt wel alleen bij bedrijven met een eigen mailserver. Maar dat is bij de meeste organisaties wel zo.
Maar bij je persoonlijke outlook thuis op je pc (niet outlook in de cloud) werkt dat dus niet. :)
Ok, ja logisch. Ik gebruik inderdaad alleen outlook op het werk maar toen ik van de recall message leerde jaren terug heeft mij dat echt een paar keer gered haha.

heel af en toe roept een collega mij in paniek 'hoeeee recall ik nog maar?'

:)
Straatnaam op een visitekaartje verkeerd spellen. Die dus waren voor een nieuwe locatie van het bedrijf waar ik werkte. Locatie zou diezelfde week nog open gaan (binnen twee dagen).
orkenflow schreef:
27-06-2017 20:09
En zorg dat je elke nacht goed slaapt, nooit ergens werkt waar in de buurt verbouwd of geheid wordt, nooit op de kamer komt met een collega met ADHD, werk niet voor buitenlandse klanten bij wie je geen flauw idee hebt welk stukje naam de voornaam is en welk de achternaam, en flos bij elke poetsbeurt.
Inderdaad! En zorg er ook voor dat je nooit iemand feliciteert met haar zwangerschap als je het niet 100% zeker weet. Gaat ook altijd fout.
Belangrijk ook: Leg dit nooit uit aan die persoon. Zo van. "Nu je er zelf over begint feliciteer ik je graag met je zwangerschap. Ja, ik zag eerder wel dat je een dikke buik had, maar ik wist niet zeker of je gewoon een vette pens had gekregen van het aankomen of dat je echt in verwachting was..." Dat maakt het er niet beter op.
anoniem_272099 wijzigde dit bericht op 27-06-2017 21:49
0.41% gewijzigd
blueeyes*3 schreef:
27-06-2017 20:53
Straatnaam op een visitekaartje verkeerd spellen. Die dus waren voor een nieuwe locatie van het bedrijf waar ik werkte. Locatie zou diezelfde week nog open gaan (binnen twee dagen).
Vriend van mij heeft wel eens zijn eigen naam verkeerd gespeld op een affiche. :proud:
Xaiandra schreef:
27-06-2017 21:31
Inderdaad! En zorg er ook voor dat je nooit iemand feliciteert met haar zwangerschap als je het niet 100% zeker weet. Gaat ook altijd fout.
Belangrijk ook: Leg dit nooit uit aan die persoon. Zo van. "Nu je er zelf over begint feliciteer ik je graag met je zwangerschap. Ja, ik zag eerder wel een dikke buik had, maar ik wist niet zeker of je gewoon een vette pens had gekregen van het aankomen of dat je echt in verwachting was..." Dat maakt het er niet beter op.
En zeg ook altijd "gefeliciteerd!"
In mijn jonge jaren flapte ik er nog wel eens: "Oh jee! Was dat de bedoeling?" uit.
Wij hadden een keer een opdracht gekregen via de mail om een aantal Belgen rond te leiden in het bedrijf. Ipv het mailtje door te sturen heb ik allen beantwoorden gedaan waarbij dus ook mijn manager stond:
"Allee dat hij die Belgen zelf maar rond gaat leiden en patatakes gaat voeren, ik ga het niet doen. Dikke doei" 😊
TO, jouw actie zou ik hooguit 'even niet zo handig, maar vergissen is menselijk' noemen. Hier ga je niet op aangekeken worden hoor denk ik, kan gebeuren.
Leuk om hier andere blunders te lezen. Even nadenken of ik er nog een weet van mezelf...
8-)
Een vergadering plannen met een groep externen op een abond, maar vergeten te regelen dat iemand het gebouw voor ze open zou doen. En ze hadden geen privenummer dat ze konden bellen. Ze stonden dus voor een donker, leeg gebouw en moesten onverrichter zake weer naar huis :facepalm:
Xaiandra schreef:
27-06-2017 19:56
Je kunt al heel veel van deze fouten voorkomen (of de schade beperken) als je er een gewoonte van maakt uit principe altijd nette mails te schrijven en respectvol over mensen te praten.
+1. Ik wil echt geen moraalridder zijn, maar als ik aan het werk ben, schrijf of zeg ik nooit iets wat niet door de beugel kan, tenzij ik echt zeker weet dat we 'onder ons' zijn op de vrijmibo.
Ik heb vorige week iets gedaan cq laten doen waardoor de hele organisatie 2 dagen lang niet kon emailen. Oeps. Was niet mijn schuld, maar ik was er wel verantwoordelijk voor. En ik kon diep door het stof bij het management.
Belle73 schreef:
27-06-2017 14:17
Als leidinggevende zou ik vooral willen weten wat je hebt gedaan om je fout te herstellen. Fouten maken is menselijk en dat overkomt iedereen wel eens.
Dit!
:flirting: bedankt voor jullie berichtjes!
En wat een klein foutje heb ik gemaakt vergeleken bij deze hilarische fouten :rofl:
Courage-- schreef:
27-06-2017 20:27
Ja eens. Mondeling zou ik nog wel eens wat kunnen zeggen, maar op de mail. Nooit. Veel te riskant ook. (blijkt ook weer in dit topic).
Dit ja. Ik ben altijd bang dat zoiets toch een keer bij een klant terecht komt, doordat iemand die mail gebruikt voor iets anders om naar de klant te sturen. Dus als een hele lastige klant iets wil, net mailtje naar wie het betreft. Met eventueel een telefoontje of persoonlijk bezoek er achter aan om de complicaties uit te leggen. Want bij sommige... :frusty:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Leuk topic, sommige verhalen
zijn erg!

Ik heb vroeger in een kapsalon gewerkt en een man VOL in z'n oor geknipt! Hij bloedde als een rund en het wilde niet stoppen.
Ik voelde me zo rot en schuldig!
Gelukkig was het een schat van een man en vond hij het het niet eens erg.
orkenflow schreef:
27-06-2017 20:09
En zorg dat je elke nacht goed slaapt, nooit ergens werkt waar in de buurt verbouwd of geheid wordt, nooit op de kamer komt met een collega met ADHD, werk niet voor buitenlandse klanten bij wie je geen flauw idee hebt welk stukje naam de voornaam is en welk de achternaam, en flos bij elke poetsbeurt.
En vergeet de zonnebrand niet
Stage lopen op een lab.
watermonsters verzamelen, allemaal in glazen potten in een flessenrek. Achterop de fiets onder de snelbinders. (Was een groot bedrijf dus moest je aan de andere kant zijn nam je een fiets). Ja hoor heel de handel klapt er af, net op het moment dat de chef langsfietst.
Heb trouwens ook diezelfde fiets een andere keer bij de lift gezet, want op 2de etage net achter die lift was een tappunt waar ik een monster moest halen. Niet dus, was een andere lift een meter of wat verder. Ik vergeet dat natuurlijk en neem die lift omlaag. Beneden heel vreemd kijken omdat fiets kwijt is. Na wat heen en weer geloop, gelukkig gevonden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Genoeggedronken schreef:
28-06-2017 02:41
+1. Ik wil echt geen moraalridder zijn, maar als ik aan het werk ben, schrijf of zeg ik nooit iets wat niet door de beugel kan, tenzij ik echt zeker weet dat we 'onder ons' zijn op de vrijmibo.
'Niet door de beugel kunnen' is een rekbaar begrip. Natuurlijk moet je in een mail niet schelden, grof doen f roddelen. Maar zo'n mailtje als over die Belgen, da's gewoon grappig, goed voor de sfeer onder collega's en voor je eigen humeur. Ik zou knettergek worden als ik altijd formeel moest zijn. En dat er af en toe dan een sarcastische opmerking bij de verkeerde komt, daar kan ik mee leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven