Ben ik echt zo dom?
dinsdag 27 juni 2017 om 14:14
Ik heb even een oppepper nodig.
Wij hebben Poolse mensen in dienst via een payrollingbedrijf, en een van hen had als nieuweling het geld nog niet gehad. Ik had het bureau waar hij vandaan komt gemaild met zijn uren van de afgelopen weken. Nu had ik dit per ongeluk naar de groep van het personeel gestuurd ipv naar het bedrijf zelf (groep e-mailadressen had praktisch dezelfde naam). Gelukkig klopten vrijwel alle e-mailadressen niet en kreeg ik ze terug, het mailtje is nu nog bij ongeveer 4 personen aangekomen. Maar mijn leidinggevende is er wel achter gekomen. Ik kon wel door de grond zakken toen hij er naar vroeg.
En ohja, ik ben net 18, nog in opleiding en aan het afbouwen met AD, dus niet op z'n stabielst op dit moment. Ik voel me dus gelijk vreselijk klote.
Ben ik echt zo'n stommeling?
Wij hebben Poolse mensen in dienst via een payrollingbedrijf, en een van hen had als nieuweling het geld nog niet gehad. Ik had het bureau waar hij vandaan komt gemaild met zijn uren van de afgelopen weken. Nu had ik dit per ongeluk naar de groep van het personeel gestuurd ipv naar het bedrijf zelf (groep e-mailadressen had praktisch dezelfde naam). Gelukkig klopten vrijwel alle e-mailadressen niet en kreeg ik ze terug, het mailtje is nu nog bij ongeveer 4 personen aangekomen. Maar mijn leidinggevende is er wel achter gekomen. Ik kon wel door de grond zakken toen hij er naar vroeg.
En ohja, ik ben net 18, nog in opleiding en aan het afbouwen met AD, dus niet op z'n stabielst op dit moment. Ik voel me dus gelijk vreselijk klote.
Ben ik echt zo'n stommeling?
dinsdag 27 juni 2017 om 14:18
Waar mensen werken, gebeuren fouten. Dus het was misschien niet zo handig, maar een fout kan gebeuren. Zelf heb ik ook wel eens de verkeerde persoon gemaild wat niet zo handig was.
Je bent nog jong en lerende. Daar houdt je leidinggevende als het goed is ook rekening mee. In het vervolg belangrijke dingen een extra keertje checken
Je bent nog jong en lerende. Daar houdt je leidinggevende als het goed is ook rekening mee. In het vervolg belangrijke dingen een extra keertje checken
dinsdag 27 juni 2017 om 14:19
Het kan nog veel erger hoor. Perongeluk op 'antwoorden' drukken in plaats van 'doorsturen' en dus doodleuk naar je klant mailen wat voor eikel je hem vind ipv dit aan je collega's te mailen. Ik werk nu zo'n 20 jaar en het is me drie keer gebeurt dat ik iets naar de klant stuurde waarover ik daarna heel hard mea culpa moest roepen.
Dus nee, je bent niet dom
. En net zoals ik houd je voorlopig goed in de gaten naar wie je wat stuurt. En dan gebeurt je zoiets heus nog wel een keer.
Dus nee, je bent niet dom
dinsdag 27 juni 2017 om 14:19
dinsdag 27 juni 2017 om 14:20
dinsdag 27 juni 2017 om 14:25
dinsdag 27 juni 2017 om 14:33
Voor de grap met collega's onderling op 5 december alle zakelijke brieven op rijm geschreven. En toen per ongeluk die grappige rijmbrieven verstuurd in plaats van de serieuze brieven. Ik was secretaresse op een groot advocatenkantoor. Dit soort humor werd door klanten niet echt gewaardeerd.
Wat eten we vanavond?
dinsdag 27 juni 2017 om 14:34
Mijn baas kon maar niet inchecken op het vliegveld. Ik had zijn vlucht voor 5 mei in plaats van 5 april geboekt...
dinsdag 27 juni 2017 om 14:36
Een foutje is zo gemaakt TO. Ik zou ervoor zorgen dat het niet meer kan gebeuren. Bijvoorbeeld door een mailgroep of in favorieten te zetten.
En lees de blunders van de rest.. Ik heb ooit bij een taxibedrijf op de centrale gewerkt. Er belde iemand met een zware stem, en ik vroeg me het hele gesprek af of het een man of een vrouw was. Toen het gesprek af was, zei ik 'goedemiddag meneer x', waarop als antwoord kwam ' Ik ben een mevrouw....' . Genant. In plaats van alleen af te ronden met 'goedemiddag' maakte ik deze blunder.
En lees de blunders van de rest.. Ik heb ooit bij een taxibedrijf op de centrale gewerkt. Er belde iemand met een zware stem, en ik vroeg me het hele gesprek af of het een man of een vrouw was. Toen het gesprek af was, zei ik 'goedemiddag meneer x', waarop als antwoord kwam ' Ik ben een mevrouw....' . Genant. In plaats van alleen af te ronden met 'goedemiddag' maakte ik deze blunder.
dinsdag 27 juni 2017 om 14:57
Ik heb ooit een hele boze e-mail gestuurd naar een reclamebureau omdat ze hun materiaal na de deadline nog steeds niet hadden aangeleverd. Toen mijn baas dat hoorde, ging hij zich ermee moeien en stuurde ook een boze mail naar dat bureau. De ontwerper van het materiaal in kwestie belde mij niet veel later helemaal in de war op: Hij had dat vorige week toch al gestuurd?
Inderdaad. Dat had hij.
En toen moest ik dat nog gaan vertellen aan mijn baas.
Inderdaad. Dat had hij.
En toen moest ik dat nog gaan vertellen aan mijn baas.
dinsdag 27 juni 2017 om 15:35
Maak je je maar niet druk Flowergirl. Kan iedereen gebeuren (en gebeurt ook zoals je kan lezen). Nu voel je je even rot maar dat gaat ook weer over. En dan check je het de volgende keer extra.
Mijn blunders:
Na veel moeite een set documenten (waarvoor betaald moest worden) binnengehaald en ze dan per ongeluk weggooien. Konden we ze weer opnieuw aanvragen. Gelukkig reageerde mijn leidinggevende heel begripvol.
En bij mijn nieuwe werk. Net kennis gemaakt met mijn nieuwe leidinggevende, want toen ik begon was hij op vakantie. Enkele uren later kon ik al bij hem langskomen omdat ik per ongeluk een grote storing had veroorzaakt. Dat is ruim anderhalf jaar geleden en ik werk er nog steeds.
En waarschijnlijk heb ik er nog wel meer. Ik ben namelijk vrij onhandig en vergeetachtig. Maar deze 2 schoten me zo even te binnen.
En je bent niet dom, echt niet!
Mijn blunders:
Na veel moeite een set documenten (waarvoor betaald moest worden) binnengehaald en ze dan per ongeluk weggooien. Konden we ze weer opnieuw aanvragen. Gelukkig reageerde mijn leidinggevende heel begripvol.
En bij mijn nieuwe werk. Net kennis gemaakt met mijn nieuwe leidinggevende, want toen ik begon was hij op vakantie. Enkele uren later kon ik al bij hem langskomen omdat ik per ongeluk een grote storing had veroorzaakt. Dat is ruim anderhalf jaar geleden en ik werk er nog steeds.
En waarschijnlijk heb ik er nog wel meer. Ik ben namelijk vrij onhandig en vergeetachtig. Maar deze 2 schoten me zo even te binnen.
En je bent niet dom, echt niet!
winters wijzigde dit bericht op 27-06-2017 16:00
2.59% gewijzigd