Werk & Studie alle pijlers

bestaat deze opleiding?

27-06-2012 08:53 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bestaat er een MBO opleiding tot fysiotherapeut? Ik google me suf maar vind niks.....
Nee, dit is een opleiding op HBO-niveau, geen MBO.
Bestaat ook niet
Eerst bv MBO sport en bewegen doen en dan doorstromen naar fysiotherapie.
Nee je moet eerst sport en bewegen doen. Deze opleiding kan soms in 3 jaar. Daarna kun je doorstromen naar het hbo
ok. En als ja al in het bezit bent van MBO-4..... kan MBO sport en bewegen dan korter, zodat je sneller kunt doorstromen naar de HBO fysio?
Bergje, voor dit soort vragen kun je vaak het beste met de betreffende hogeschool/roc bellen. Sommige regels/eisen verschillen ook nogal edns per opleiding.
Computer says nooooo
Als je een mbo4 opleiding afgerond hebt kun je in principe meteen aan een HBO opleiding starten. Eindexamen HAVO of MBO4 opleiding zijn geschikt als toelating voor een HBO opleiding. Voor de zekerheid even navragen bij de instelling waar je de hbo opleiding wilt gaan volgen.
Dat ligt eraan natuurlijk, als je een MBO diploma toerisme hebt om maar een voorbeeld te geven dan kun je een sportopleiding niet verkort doen nee, dat sluit toch totaal niet aan? Zou wat zijn, ik ben bijna HBO afgestudeerd, (richting economie), kan ik dan ook WO geneeskunde verkort doen? :D

Hoe oud ben je? Want je kunt wel een toelatingstest doen vanaf 21 dacht ik
quote:jasminn schreef op 27 juni 2012 @ 09:31:

Dat ligt eraan natuurlijk, als je een MBO diploma toerisme hebt om maar een voorbeeld te geven dan kun je een sportopleiding niet verkort doen nee, dat sluit toch totaal niet aan? Zou wat zijn, ik ben bijna HBO afgestudeerd, (richting economie), kan ik dan ook WO geneeskunde verkort doen? :D

Hoe oud ben je? Want je kunt wel een toelatingstest doen vanaf 21 dacht ikJij vergelijkt 2 verschillende niveaus, dat is wat anders.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Als je mbo 4 hebt waarom ga je dan gewoon niet HBO doen? Of wist je niet dat dit kon?
quote:Bergje65 schreef op 27 juni 2012 @ 09:22:

ok. En als ja al in het bezit bent van MBO-4..... kan MBO sport en bewegen dan korter, zodat je sneller kunt doorstromen naar de HBO fysio?

je kunt voor zover ik weet, met elke mbo4 opleiding naar elke hbo opleiding....indien gerelateerd in 3 jaar, anders 4 jaar...

zo was het bij mij althans...
Je kunt gewoon naar het hbo met niveau 4.
Ik heb ooit in het verleden (1990) het eerste jaar van de pabo met goed gevolg afgelegd en ben daarna in het tweede jaar van een totaal andere hbo-opleiding verder gegaan. Dit alles in goed overleg met de twee scholen, dus het kon toen wel. Ik moest wel in de avond-uren het eerste jaar van de andere opleiding gedeeltelijk erbij doen.

Misschien kun je je vraag voorleggen aan de school waar je naartoe zou willen.
Van mbo naar hbo?

Wil jij als mbo’er je toekomst meer kleur geven met een hbo-opleiding? Met een afgerond mbo-4 diploma kun je doorstromen naar vrijwel elke hbo-opleiding. Het is vaak een voordeel als de mbo-opleiding goed aansluit op de hbo-opleiding: van een aantal studieonderdelen heb je al het nodige opgestoken op het mbo, waardoor je beter voorbereid aan het hbo begint.

Download de flyer of bekijk de video om te lezen hoe doorstromen in z’n werk gaat of lees verder onder meer weten.

Van www.leerverder.nl gedownload. Dus ik zou gewoon even naar de HBO-opleiding van je keuze bellen en vragen of jouw opleiding de vereiste startkwalificatie heeft. Gebaseerd op bovenstaande info lijkt mij dat je gewoon wordt toegelaten, mits ze nog niet volzitten.
Als je nog geen MBO hebt maar wel een VMBO diploma, doe dan een jaartje Havo sprint. Kun je over een jaartje beginnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven