Werk & Studie alle pijlers

Blij in de bijstand

24-04-2024 02:51 536 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie is er ook blij dat je niet meer hoeft te werken nooit meer gezeur hebt van een werkgever en zich heerlijk vrij voelt dat je denkt laat dit voor altijd zo blijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
03-05-2024 12:55
Yep. En helaas niet de eerste. Kind was toen 15 en er gelijk helemaal klaar mee en oud genoeg om zelf te bepalen dat het klaar was.
Nu is hij volwassen en heeft hij alsnog iemand gezocht die wel luistert.

Zodra het duidelijk wordt dat ik een stoornis heb gaan professional (hulpverleners, artsen, etc) heel raar doen. Alsof ik verstandelijk beperkt ben en mensen met een hakbijl belaag voor lichaamsbeweging. Maar dus ook gewoon niet luisteren, omdat ze me niet meer als serieuze gesprekspartner nemen.

GELUKKIG heeft hij op z’n eigen moment zelf iemand gevonden die hem kan helpen.
Ik rem in m’n beroep ook vaak hulpverleners af die een kind iets willen opdringen terwijl het moment er gewoon nog niet is.

Afschuwelijk wat je vertelt over hoe men naar je kijkt. Mensen serieus nemen en zien als gelijkwaardig is helaas nog altijd geen gemeengoed in de sector.
Alle reacties Link kopieren Quote
Frizz schreef:
03-05-2024 14:27
GELUKKIG heeft hij op z’n eigen moment zelf iemand gevonden die hem kan helpen.
Ik rem in m’n beroep ook vaak hulpverleners af die een kind iets willen opdringen terwijl het moment er gewoon nog niet is.

Afschuwelijk wat je vertelt over hoe men naar je kijkt. Mensen serieus nemen en zien als gelijkwaardig is helaas nog altijd geen gemeengoed in de sector.
Het was toen wel echt het moment. We waren daar op zijn initiatief en ik denk dat toen een juiste behandeling heel veel jaren van ellende had gescheeld.
Maar ja, het is wat het is.

Vooroordelen en ideeën over hoe zij vinden dat het hoort blijken bij (veel) professionals uit diverse sectoren nog steeds bepalend voor de acties die ze doen.
Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja dat is eigenlijk nog erger, want zijn bestaande hulpvraag werd dus gewoon niet gehoord.
Alle reacties Link kopieren Quote
Frizz schreef:
03-05-2024 15:49
Ja dat is eigenlijk nog erger, want zijn bestaande hulpvraag werd dus gewoon niet gehoord.
Nope. In het geheel niet. Sterker nog, er werd voor hem bedacht dat hij een andere hulpvraag had ;)
En dat voor een best gerenomeerd instituut, echt gênant.
Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
03-05-2024 17:08
Nope. In het geheel niet. Sterker nog, er werd voor hem bedacht dat hij een andere hulpvraag had ;)
En dat voor een best gerenomeerd instituut, echt gênant.

Ja helaas is het geen uitzondering vrees ik. En de meeste cliënten hebben niet de energie of tijd om een klacht in te dienen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Baggal schreef:
02-05-2024 22:02
Des te meer reden om je te verplaatsen in het leven van mensen die moeten rondkomen van de bijstand/universal credit en er af en toe bij stil te staan dat jij, zoals je terecht schrijft, lieve en betrokken ouders had, net als ik.

Hier in de UK zijn de verschillen tussen arm en rijk significant groter dan in Nederland. En ook in het zuiden: London, Poole ten opzichte van het noorden. Mocht het je interesseren, zie onderstaande link.

https://youtu.be/do8khsg20PI?si=facigZAc81jOXdSW
Je doet het vast en hopelijk niet bewust maar hier lijk je een verband te leggen tussen bijstand en de mate van liefde en betrokkenheid die ouders (kunnen) geven. Zou ik niet doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh jee, ik reageer op een oud bericht, hoop dat ik niet een discussie opnieuw begin. Dacht dat ik op de laatste pp zat.
Frizz schreef:
03-05-2024 17:37
Ja helaas is het geen uitzondering vrees ik. En de meeste cliënten hebben niet de energie of tijd om een klacht in te dienen.
Klacht indienen is best tijdrovend, energievretend. En het resultaat is vaak hooguit een excuus.
En idd je zit al niet in een fijne situatie als je hulp nodig bent .

Er zou een consequentie aan moeten vastzitten naar mijn mening.

Ik ben momenteel bezig met een klacht bij medisch tuchtcollege. Ja, de klacht is terecht . En dit mag nooit meer gebeuren. Maar toch stop ik waarschijnlijk. Het gaat ronduitslecht met mij en heb er de kracht niet meer voor. Dat voelt dan ook weer slecht want zo komt hij ermee weg.

Vanmiddag toch de moed en energie bij elkaar geschraapt en een klacht in willen indienen bij de ombudscommissie. ( zelfde als ombudsman in je gemeente)
Hele formulier ingevuld, papieren ingescand en de klacht geformuleerd. Druk op verzenden..
Krijg ik bericht in beeld dat het langer dan 15 minuten duurde en je dan automatisch bent uitgelogd.
Hele diepe zucht. Misschien weekend nog een poging.
Nog steeds geen officiële brief dat er een onderzoek naar mij is.

Een klacht indienen zou simpel moeten zijn.
Selene schreef:
03-05-2024 14:32
Het was toen wel echt het moment. We waren daar op zijn initiatief en ik denk dat toen een juiste behandeling heel veel jaren van ellende had gescheeld.
Maar ja, het is wat het is.

Vooroordelen en ideeën over hoe zij vinden dat het hoort blijken bij (veel) professionals uit diverse sectoren nog steeds bepalend voor de acties die ze doen.
Grrr nog een keer, steeds weer uitgelogd
Enorm irritant.

Herkenbaar de vooroordelen.
Ouderverstoting. Ik bijstand en psychisch kwetsbaar en chronisch ziek. Ex baan en relatie. ( en functionerende alcoholist maar daar ging het nu niet om )
Heel naar hoe dit dan werkt.

Gevolgen zijn regelmatig enorm. Ik heb door oa vooroordelen van de hulpverleners nu al 4.5 jaar geen contact met mijn zoon. Inmiddels volwassen.
Voor mijn zoon schadelijk en tja ik ben kapot van verdriet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voornu schreef:
03-05-2024 19:12
Je doet het vast en hopelijk niet bewust maar hier lijk je een verband te leggen tussen bijstand en de mate van liefde en betrokkenheid die ouders (kunnen) geven. Zou ik niet doen.
Nee, ik reageerde op een eerdere post van Champoo - al staat het er zo wat ongelukkig. Bijstand heeft uiteraard niets van doen met de mate van betrokkenheid van de ouders. Heb ik ook nooit beweerd. Situatie ging over hoe mijn partner thuis opgroeide ten opzichte van mijn eigen thuissituatie.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voornu schreef:
03-05-2024 19:14
Oh jee, ik reageer op een oud bericht, hoop dat ik niet een discussie opnieuw begin. Dacht dat ik op de laatste pp zat.
Geeft niet - kan gebeuren :$
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven