Werk & Studie alle pijlers

Blunder!

24-10-2012 21:29 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag nogal een blunder begaan.

Ik werk momenteel in de thuiszorg (nog een paar dagen)

Volgende week verhuis ik en begin ik met een nieuwe baan.

Ik moest vandaag werken op 1 adres, van half 9 tot half 12.

Gisteren kon ik niet in slaap komen, waardoor ik pas rond 2 uur in

slaap viel. Ik heb gisteren ook niet gemerkt dat mijn telefoon (die ik als wekker gebruik) bijna leeg was want hij was niet af gegaan en mijn telefoon was vanochtend leeg.

Normaal gesproken wordt ik wel redelijk op tijd wakker maar door slaapgebrek werd ik dus gewoon om half 12 pas wakker. Ik helemaal geschrokken natuurlijk. Ik heb mijn telefoon in de oplader gedaan en meteen een mail gestuurd met wat er was gebeurd en ik heb mijn excuses aangeboden.

Maar toen de telefoon opgeladen was en ik eigenlijk had moeten bellen...durfde ik niet. Ik schaamde me zo voor wat er gebeurd was. Daarom wachtte ik maar op antwoord via de mail, alleen die is niet gekomen en ik ben mezelf nu gek aan het maken. Zie erg op tegen morgen. Hoe ga ik me hieruit redden?
Eerlijk toegeven wat er gebeurd is, en je excuses maken. Geen smoesjes bedenken ofzo: dat geloven ze waarschijnlijk toch niet.

En even nagaan of er uiteindelijk bij dat adres nog is schoongemaakt door iemand. Anders kun je dat in je eigen tijd nog doen morgen. Toch sneu als zo'n meneer/mevrouw nog een week extra moet wachten tot het huis schoongemaakt wordt.
Voor je huidige baan maakt het niets meer uit. Die houdt toch over een paar dagen op. Je moet alleen zorgen dat er bij je nieuwe baan geen rare berichten over jou terecht komen.

Wees morgen op tijd en begin de ochtend met een 'zoenoffer' richting je baas (goede kop koffie, zakje bonbons, koekjes of iets dergelijks). En dan diep door het stof gaan. 'had nooit mogen gebeuren' 'vind het zo erg' 'zal nooit meer gebeuren' ' zal het goedmaken door...'
"Dit-en-dit is gisterochtend gebeurd, ik durfte niet te bellen. Stom, want daardoor heb ik het natuurlijk alleen maar erger gemaakt. Had nooit mogen gebeuren. "

Ik zou aanbieden om een bos bloemen met mijn excuses naar de klant te brengen en morgenavond eventueel te komen schoonmaken.
Ik weet niet..De situatie an sich,tja dat kan gebeuren.

Maar dat je niet direct gebeld hebt vind ik persoonlijk niet handig,je had dan wellicht direct nog naar het adres kunnen gaan na overleg.

Hoe je je eruit kan redden?Eerlijk zijn en zeggen dat je niet durfde te bellen.
quote:Mieomij schreef op 24 oktober 2012 @ 21:34:

Voor je huidige baan maakt het niets meer uit. Die houdt toch over een paar dagen op. Je moet alleen zorgen dat er bij je nieuwe baan geen rare berichten over jou terecht komen.

Wees morgen op tijd en begin de ochtend met een 'zoenoffer' richting je baas (goede kop koffie, zakje bonbons, koekjes of iets dergelijks). En dan diep door het stof gaan. 'had nooit mogen gebeuren' 'vind het zo erg' 'zal nooit meer gebeuren' ' zal het goedmaken door...'

Het lijkt mij dat je meer de klant een zoenoffer moet brengen dan de baas. De klant is de dupe. Het kan gebeuren, ik zou aanbieden de tijd wel in te halen.

Succes bij je nieuwe baan.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik vind je blunder nog wel enigszins begrijpelijk, maar de manier waarop je er mee bent omgegaan minder.

Moest je alleen huishoudelijk werk doen, of ook lichamelijke verzorging e.d.?

Misschien heeft de cliënt niet zelf aan de bel getrokken en dus vandaag de zorg niet gehad.

Als je op het moment dat je het merkte echt actie had ondernomen (bellen dus) had het misschien vandaag nog kunnen worden opgelost. Bijvoorbeeld doordat je 's middags alsnog zelf ging of dat ze een collega konden sturen.

Door ze alleen te mailen en reactie af te wachten neem je zelf geen verantwoordelijkheid om het op te lossen.

Ik zou zelf morgenochtend alsnog bellen en je excuses aanbieden.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ik noem dit nou niet echt een blunder.

Ik vind het gewoon stom.

En dat je niet hebt gebeld is dubbelstom.
Het was alleen huishoudelijk werk.

Ja en ik besef me nu ook dat het heel erg stom is dat ik niet heb gebeld. Mijn plan is om morgenvroeg eerst naar de klant te gaan en mijn excuses aan te bieden en het zsm in te halen. Daarna zal ik inderdaad alles nog uitleggen aan mijn bazin.

Pff zie er echt tegenop...
Ik zou direct een bloemetje, doosje bonbons meenemen naar klant. Dat kan je aan je baas vertellen, dan weet hij dat je het echt goed gemaakt hebt.
quote:misss_L schreef op 24 oktober 2012 @ 21:59:

Het was alleen huishoudelijk werk.

Ja en ik besef me nu ook dat het heel erg stom is dat ik niet heb gebeld. Mijn plan is om morgenvroeg eerst naar de klant te gaan en mijn excuses aan te bieden en het zsm in te halen. Daarna zal ik inderdaad alles nog uitleggen aan mijn bazin.

Pff zie er echt tegenop...

Dat het alleen huishoudelijk werk was scheelt een hoop.

Tja, het is nou eenmaal gebeurd.

De enige weg nu is te doen wat je van plan bent.

En dan komt het vast goed.

Een oprecht excuus doet wonderen.

En tja, uiteindelijk maken we allemaal wel eens fouten en daar leer je van.

Succes morgen.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
niet al te druk om maken nu hoor, eerst lekker slapen.

Natuurlijk is dit allemaal niet superhandig, maar ik denk dat er wel ergere dingen gebeuren hoor.

Als je morgen langs die klant gaat en even afspreekt wanneer je kunt komen inhalen, dan kun je daarna met deze concrete oplossing je baas alles vertellen.

Ik vind persoonlijk bloemen en bonbons e.d. allemaal wel erg ver gaan en nogal nep overkomen, maar daarin is iedereen anders. Als ik je baas was, zou ik echt wel boos op je zijn en je vertellen dat dit soort dingen niet door de beugel kunnen, maar ik zou ook zeggen dat je het heel volwassen hebt opgelost door rechtstreeks met de klant tot een oplossing te komen.

Een fout maken is menselijk, ik ben wel eens vergeten dat ik een inhaaldag moest werken, allerlei afspraken had en ik zat gewoon prinsheerlijk thuis
Wat is het ergste dat je morgen zou kunnen overkomen? Dat ze boos of teleurgesteld zijn? Je bent niet slim geweest door je te verslapen en niet handig dat je niet even hebt gebeld. Maar als er echt een man overboord zou zijn, dan zouden ze wel hebben gebeld. Bied gewoon morgen je excuses aan en vraag hoe je dit goed kan maken.
Waarom niet meteen gebeld? Eenmaal in de oplader kan dat bijna direct. Maar goed je hebt gemaild dus wel iets laten horen.

Maar ik zou ook alsnog iets met die klant proberen te regelen! Doe je baas een voorstel, morgen.
En koop een goede wekker.
En hoe is t adgelopen??
Goed! Ik heb me druk gemaakt om niets. Ik ben een half uur eerder op mijn werk verschenen, eerst naar die klant gegaan om mijn excuses aan te bieden en een andere afspraak te maken. Zij reageerde heel erg goed.

Er was verder niemand boos, ik heb het uitgelegd en omdat ze die mail gelezen hadden vonden ze het wel goed ;) Ik had veel erger verwacht!
Phew, goed afgelopen dan.
Goedzo! En terecht, het kan n keer gebeuren!
Fijn dat het goed is afgelopen! Maar waarom ben je om half 12 niet alsnog naar die client gegaan?
Je hebt geluk dat je baas het zo soepel opnam. Ik zou zelf iets minder gemakkelijk hebben gereageerd op het feit dat je alleen had gemaild. Dit soort dingen gebeuren namelijk dagelijks in de thuiszorg en alleen een mailtje vind ik zelf erg vervelend. Gelukkig voor jou denkt jouw baas daar anders over.

Was het een inval klant, of een vaste klant van je? Wel goed dat je zelf contact met de klant hebt gezocht, erg netjes.

Succes met verhuizen en met je nieuwe baan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven