Boeken kaften?!?
zondag 21 februari 2010 om 23:31
Hallo allemaal,
Ik ga binnenkort aan een nieuwe opleiding beginnen. Inmiddels zijn alle boeken binnen en krijg ik van alle kanten te horen... Dat wordt weer kaften! Ik dacht eerst dat ze een geintje maakten, maar iedereen bedoeld het serieus.
Nu begin ik heel erg te twijfelen aan mezelf... Wordt dat tegenwoordig gedaan op HBO´s? Het is voor mij 12 jaar geleden dat ik een school van binnen heb gezien, dus wie kan mij even bijpraten?
Bedankt!
Ik ga binnenkort aan een nieuwe opleiding beginnen. Inmiddels zijn alle boeken binnen en krijg ik van alle kanten te horen... Dat wordt weer kaften! Ik dacht eerst dat ze een geintje maakten, maar iedereen bedoeld het serieus.
Nu begin ik heel erg te twijfelen aan mezelf... Wordt dat tegenwoordig gedaan op HBO´s? Het is voor mij 12 jaar geleden dat ik een school van binnen heb gezien, dus wie kan mij even bijpraten?
Bedankt!
zondag 21 februari 2010 om 23:40
Goeie grap wel:-) (van al die mensen die jou aan het kaften willen hebben)
Nee, dat hoeft echt niet. Het zijn toch jouw boeken? En je gooit niet meer met je tas zoals op de middelbare school neem ik aan? Als je echt heel zuinig bent op je boeken kán het natuurlijk wel, maar het zou mij te veel moeite zijn.
Op de HBO's en universiteiten die ik ken kaft vrijwel niemand.
Nee, dat hoeft echt niet. Het zijn toch jouw boeken? En je gooit niet meer met je tas zoals op de middelbare school neem ik aan? Als je echt heel zuinig bent op je boeken kán het natuurlijk wel, maar het zou mij te veel moeite zijn.
Op de HBO's en universiteiten die ik ken kaft vrijwel niemand.
zondag 21 februari 2010 om 23:47
Je ziet natuurlijk weinig mensen die met papier kaften, behalve de wat oudere docenten die nog kaften met bruin papier. Je ziet wel heel veel mensen die met dat doorzichtige plastic kaften. Ik kaft niet, maar ben wel heel zuinig op mijn boeken, dus het is niet echt nodig. Anders zou ik het zeker wel doen en niks aantrekken van wat de rest doet, het zijn jouw boeken en ze hebben je veel geld gekost. Tweedehands brengen ze ook meer op wanneer ze altijd gekaft zijn geweest en er dus nog netjes uitzien.
zondag 21 februari 2010 om 23:59
maandag 22 februari 2010 om 09:09
Bij mijn opleiding had ik enkele boeken en bergen 'readers', lees bundels met gekopieerde relevante teksten uit boeken en tijdschriftartikelen uit vakbladen. Veel boeken worden regelmatig bijgewerkt, zodat je die niet meer kan verkopen na je studie, omdat er met nieuwere versies wordt gewerkt. En in sommige gevallen met compleet andere boeken door voortschrijdend inzicht bij de opleiding (of andere hoogleraren).
maandag 22 februari 2010 om 13:17
Ik studeer ook op het HBO. Boeken kaften??? Dat doet toch echt niemand meer! Ten eerste vind ik het niet praktisch want je kunt aan de buitenkant niet zien welk boek het is (plak je er dan ook zo'n sticker op met 'dit boek is van....' ), en ten tweede is de kans dat je het boek na vier jaar studie nog kunt verkopen vrij klein, ten derde is het handig om je boeken te houden om voor je latere werk eens iets op te zoeken wat je niet meer zo paraat hebt.
maandag 22 februari 2010 om 19:12
Proberen ze je niet gewoon in de zeik te nemen?
Ik heb nooit gekaft, mijn boeken waren na mijn afstuderen toch niet meer te verkopen vanwege nieuwe drukken.
Readers worden ieder jaar wel aangepast en daarnaast schreef en streepte ik in die boeken dat het een lieve lust was, dus had ik ze toch nooit weg gedaan. Wat ben je van plan met je boeken? In de regen buiten laten liggen of gewoon thuis in werken?
Ik heb nooit gekaft, mijn boeken waren na mijn afstuderen toch niet meer te verkopen vanwege nieuwe drukken.
Readers worden ieder jaar wel aangepast en daarnaast schreef en streepte ik in die boeken dat het een lieve lust was, dus had ik ze toch nooit weg gedaan. Wat ben je van plan met je boeken? In de regen buiten laten liggen of gewoon thuis in werken?
Dat zeg ik....
maandag 22 februari 2010 om 21:57
@ Biebelie --> Handig en snel! Alleen zie je niet meer welk boek het is. Toch maar doorzichtig plasctic?!?
@ Dippy --> Het gaat mij er niet om of ik ze daarna nog kan verkopen, maar de boeken zijn niet mijn eigendom. Mocht ik stoppen met de opleiding dan moet ik ze weer inleveren en moet ik een boete betalen als ze beschadigd zijn.
@ Websje --> de boeken zijn niet mijn eigendom.
@ Dippy --> Het gaat mij er niet om of ik ze daarna nog kan verkopen, maar de boeken zijn niet mijn eigendom. Mocht ik stoppen met de opleiding dan moet ik ze weer inleveren en moet ik een boete betalen als ze beschadigd zijn.
@ Websje --> de boeken zijn niet mijn eigendom.