Werk & Studie alle pijlers

Boekhouders Blues?

14-02-2017 18:35 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op zoek naar herkenning Vandaag weer eens een gesprek met werkgever 'joh, wat is er toch aan de hand?' Ik ben giga moe en er komt niet zoveel uit m'n handen. Ik heb daar geen duidelijke verklaring voor. Vervolgens zegt werkgever dat het elk jaar in februari hetzelfde liedje is, en dat ik dan in maart zeg (en blijkbaar laat zien) dat alles weer prima in orde is.

Aangekaart bij m'n vader, die vond het niet zo vreemd, volgens hem zijn het de boekhoudersblues. Je bent met de jaarrekening bezig, een enorme stapel gegevens waar je doorheen moet. Je weet dat wat je ziet niet de waarheid is, dat is het pas als je er helemaal doorheen bent. Het is een hele brei ondanks dat je op gevoel het eindantwoord al weet.

Is dat een herkenbaar iets? Jaarrekeningstress (hoewel niet echt stress, ik doe het hele jaar door mijn werk goed, dat eindantwoord kan ik zo uit m'n mouw schudden). Boekhoudersblues?
Nog nooit gehoord, maar ik ga 'em eens navragen op onze boekhouding.
ik hou me aanbevolen
Het loopt toch thuis ook niet zo lekker?
Klopt. Los van dat heb ik nu echt weer een energiedip. Zat er zelf aan te denken dat het misschien met einde winter (vitamine d) te maken heeft.

Ik vond het wel een vondst van mijn vader, die is zelf ook bekend met dipjes en jaarrekeningen, was benieuwd of dat toch gemeengoed is. Mijn collega controllers zijn in de eerste weken van het jaar namelijk ook veelvuldig s'avonds en in het weekend op hun werk te vibden. Dat zal best een aanslag op je energielevel zijn.

Overigens heb ik jaren in de accountancy gewerkt, dan doe je niet anders dan jaarrekeningen. Bleek achteraf toch een stressvollere baan te zijn geweest dan ik dacht.
Nooit van gehoord. En ik stel het hele jaar door jaarrekeningen op. Zou niet best zijn als ik last had van boekhouderblues.

Kan me wel voorstellen dat als het je werk niet is, dat je dan gestresst kan raken van de verantwoordelijkheid en tijdsdruk misschien. Toch ff 1x per jaar de puntjes op de i zetten en zorgen dat alles klopt en sluit. En van stress word je ook moe. Sterkte, het is alweer bijna maart.
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven