Werk & Studie alle pijlers

Burn Out: roer om. HOE??

31-05-2011 13:30 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

ik zal even kort t 'probleem' voorleggen.

Ik werk sinds n jaar of 11 in de zorg, eerst als woonbegeleider, de laatste 3 jaar als ambulant begeleidster.

Omdat mijn zoontje van 5 ook gehandicapt is lijkt het alsof ik 24 uur aan het werk ben. Als ik thuis kom van mn werk ga ik thuis weer verder met 'zorgen/begeleiden' en t aanvragen van zorg enz.

Sinds 2 maanden ben ik nu ziek thuis van mn werk, omdat het niet meer te combineren is.

Ik ben veel te lang doorgegaan en na alle vermoeidheidsklachten (en TOCH weer gewoon doorgaan) kwamen de lichamelijke klachten. Ik ben op.

Ik ben erachter: ik ben er klaar mee. Klaar met de (directe) zorg.

Maar wat nu?

As maandag heb ik op aanraden van de bedrijfsarts een gesprek op mn werk met P&O of er mogelijkheden zijn meer overdag te werken (nu werk ik vooral in de avonden en vrije middagen van mn zoontje, wat het dus zo zwaar maakt..)

Ik heb momenteel al mn hoop op dit gesprek gevestigd, hoewel ik stiekum denk dat er niet heel veel mogelijkheden zijn binnen de stichting waar ik werk..

Helemaal t roer om dan?

Lastig.. Op mn CV staat alleen maar: Zorg..

N omscholing? Hoe pak ik dat aan? (evt ook eens bespreekbaar maken maandag..)

Door mn burn-out merk ik dat ik veel te moe ben en helemaal geen initiatieven neem. Ik baal er enorm van want zo ben ik helemaal niet..

N schop onder mn kont heb ik nodig en werk waar ik me weer happy kan voelen..
Ik zit zelf ook thuis met een burnout en ik zou je alleen willen adviseren om eerst tot rust te komen. Meld je ziek, en geef je lichaam en geest de tijd om te herstellen, dat is nu de eerste prioriteit. Bij een burnout is het laatste wat je nodig hebt een schop onder je kont, het wordt juist tijd dat je serieus naar de signalen van je lichaam gaat luisteren.