Werk & Studie alle pijlers

Burnout/arbeidsconflict?

02-04-2021 10:17 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me recent ziek gemeld op het werk. Nadat ik niet meer in staat was om mijn werk goed uit te voeren. De druppel was een vergadering die onder mijn leiding uit de hand liep, omdat ik mijn aandacht er niet bij had. Toen een collega belde om te evalueren ben ik definitief gebroken.

De werkdruk is torenhoog en ik kom al weken niet uit met mijn uren. Het stomme is tot een halve dag daarvoor zat ik er juist goed in. En voelde dit als een droombaan en had ik geen last van de werkdruk.

Een paar maanden terug ontdekte ik dat bij mijn functie volgens de cao een veel hogere salarisschaal hoort. Ik ben geen junior maar zit al ruime tijd in deze functie. Ik heb dit voorgelegd aan mijn manager die mij op dat moment ook wel gelijk gaf dat daar naar gekeken moet worden. Ik vertrouwde erop dat dit een administratieve moeilijke kwestie zou worden, maar wel zou lukken. Desnoods met een afspraak voor het komende jaar hoe ik daarnaar toe kan groeien.

Nu kreeg ik dus vlak voor mijn uitval te horen dat er geen ruimte is voor aanpassing van mijn salaris schaal. En ook geen ruimte om afspraken te maken over welke doelen ik moet halen om het wel te krijgen. Voor mij heeft dat mijn motivatie zodanig naar beneden gehaald dat ik het Spaans benauwd krijg van de hoeveelheid werk die er ligt.

Nu heb ik dus in essentie een droombaan. En ik baal ervan dat ik dat niet los kan zien van de beloning. Heeft iemand in dezelfde situatie gezeten en tips hoe ik hier nu mee om moet gaan? Het liefst wil ik zo snel mogelijk weer gewoon aan het werk (wel minder projecten dan nu) en mijn arbeidsvreugde terug om dan op te termijn gewoon een nieuwe baan te vinden waar ik even veel plezier in heb.

Ik hoop dat iemand tips heeft.
Alle reacties Link kopieren
Maar heb je nou al juridisch advies over hóé je het bij HR neer moet leggen dat je salaris verkeerd is uitbetaald?
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Jamaarhoe schreef:
06-04-2021 21:19
Maar heb je nou al juridisch advies over hóé je het bij HR neer moet leggen dat je salaris verkeerd is uitbetaald?
Ja ik heb juridisch advies ingewonnen.
Alle reacties Link kopieren
Secret01 schreef:
02-04-2021 10:38
Ja klopt. En dat weet ik ook. Maar uiteindelijk wil ik vooral het plezier in mijn werk terug. En een advocaat, vakbond of OR gaat misschien het gapende gat in mijn beloning wel oplossen. Maar zorgt niet voor een betere verstandhouding en dat terwijl ik juist heel goed was met mijn leidinggevende. Wat ik wil is vooral op korte termijn mijn plezier in werk terug. Dat salaris gat dat los ik dan nog liever op met een overstap naar een andere werkgever.
Misschien in gesprek met een vertrouwenspersoon.
Alle reacties Link kopieren
Update: ik heb een goed gesprek gehad met mijn manager. Hij heeft aangegeven dat hij achter mij gaat staan. We gaan samen HR vragen om mij opnieuw in te schalen. Het is natuurlijk nog onzeker wat er uit gaat komen, maar ik heb er meer vertrouwen in gekregen dat er een oplossing komt.

Ik heb ook steun gekregen uit onverwachte hoek van een andere manager dan mijn eigen. Die had het verhaal gehoord via mijn manager. Ergens gok ik dat hij ook de reden is dat mijn eigen manager ineens besloten heeft zijn houding aan te passen. Hij heeft ook een paar beloftes gemaakt die me wel het gevoel geven dat dit linksom of rechtsom goed gaat komen.

Verder ga ik weer gewoon 32 uur werken en wat daar niet in past is jammer voor werkgever.
Goed zo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven