Werk & Studie alle pijlers

Burnout..

04-07-2012 07:32 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit best wel met een groot probleem en vraag me af hoe jullie er over denken.

Het begon 2 weken geleden op een zaterdag op mijn werk, ik voelde me al een tijd niet lekker, misselijk enzo, en opeens ging het echt niet meer, ik zakte als ware een beetje in, werd misselijk, duizelig en emotioneel, trillen. ik ben maar naar huis gegaan, en me ziek gemeld. Ik dacht dat zal wel overgaan als ik rust neem, thuis ging het wel iets beter. Maar het bleef aanhouden, ik voelde me elke ochtend heel erg misselijk, daarbij had ik ook nog hoofdpijn en was heel erg moe, had geen energie om dingen te doen. het bleef maar aanhouden en uiteindelijk dokter gebeld maar die maakte zich geen zorgen. bloed laten prikken en dat zag er allemaal goed uit. elke avond werd ik heel erg emotioneel en heb ik huilbuien: Meer van waarom overkomt het mij? wat doe ik hier nog? en ik kan het niet meer aan.. En nu komt de conclusie dat ik een burn out heb of er tegen aan zit.

maar afgelopen dinsdag gebeld naar het werk en gezegd dat ik tegen een burn out aan zit en echt een weekje rust nodig heb... Voor mijn gevoel werd ik door mijn baas een beetje uitgelachten, zo vroeg zo van: En dat komt door dit werk?? met andere woorden stel je niet aan, ze deed een beetje moeilijk over die week vrij.

in november 2011 voelde ik me ook zo, en toen kwam die conclusie ook dat ik een burn out had, en de therapie adviseerde om voorlopig niet te werken.. Ik dacht een paar weken geleden, het gaat hartstikke goed met me, en was blij dat ik kon werken, ik wou ze laten zien wat ze aan mij hadden, als ik werd gebeld om in te vallen zei ik atijd ja, omdat ik wou dat ze op mij konden rekenen.... Ik werk partime, maar ik kan moeilijk blijven zitten en moet altijd wel wat te doen hebben..

Maar nu zit ik dus een week thuis en eigenlijks zou ik moeten genieten, en zit echt over mijn werk in, als ik daar aan denk wordt ik emotioneel en heb ik geen zin om er nog naar toe te gaan.. ze willen dat ik volgende week weer aan het werk ga. door de telefoon reageerde ze niet begripvol en nu voel ik me daar helemaal niet thuis.. Mijn vriendin en anderen zeiden dat ik nu aan mezelf moet denken, en ik ben de enige die weet hoe ik me voel en die weet wat goed voor me is... Ik ben nu wel elke ochtend nog steeds misselijk, nja niet elke ochtend, maar dat zal wel door de stress komen.. Als het zo door moet, neem ik straks echt ontslag..

Maar ik wil graag weten wat jullie ervaringen zijn met betrekking van een burn out? heeft iemand nog tips om hier mee om te gaan? Ik zou zeggen nu ik een week vrij ben, me niet zo druk moet maken, maar dat lukt me niet.. Ik ga nog wel lekker met de hond wandelen en soms naar de winkel, maar ben dan soms bang dat ik een collega tegen kom en die dan misschien denkt dat ik me aanstel, maar je hoeft toch ook niet binnen te blijven?
Jemig! Het heerst denk ik. Drie parttimers die in november en nu weer burned out zijn... Bizar zeg! Of komen ze alledrie uit friesland en is het gewoon iets regionaals?
ik ben inmiddels al weer aan het werk;) een gesprek gehad met mijn leidinggevende en samen zijn we tot een oplossing gekomen! het gaat nu veel beter, en daarbij krijg ik ook stuen van mijn therapeut, die begeleidt mij er mee! Maar het was meer een dipje en heel veel stress
Weer zo een aansteler! Je bent BURN LUI !! Een week vrij genieten ! Als baas ging ik je ook uitlachen !
@Oriane hoe bedoel je drie parttimers in november? Uit friesland, maar sorry ik kom niet uit friesland, maar limburg.

Het verhaal kort te maken in november 2011 kreeg ik een burn out, daarvoor moest ik ook al op de rem staan, maar ik heb nu een soort project die ik volg, tja blijkbaar heerst het, maar daar kan ik ook niks aan doen;)
TO, in het vervolg niet gelijk met kreten komen als burn out, terwijl je dat blijkbaar niet hebt, mensen nemen je niet serieus, je werkgever al helemaal niet. Sorry maar je komt over als een drama queen.
Het gaat nu zo vreselijk goed dat je je ontslagbrief al klaar hebt liggen in je andere topic van vandaag? Bizar.

Overigens als je na twee weekjes thuis weer aan het werk bent was het dus simpelweg geen burn out.
Om het verhaal kort te maken: Ik weet niet waar jullie het over hebben, ik werk momenteel weer, maar ik ondertussen wel een baan gevonden die beter bij mij past en daarom wil ik ontslag indienen. Mag dat niet? Nee want ik zei net het was idd geen burn out, maar zit in een dip
Ik vind dat je heel erg aanstelt , je heb BURN LUI , als ik jou baas was zou ik je ook uit lachen hoor !
waar heb je het over? ik heb toch geen burn out? dat dacht ik eerst maar mijn therapeut zei dat ik gewoon een dipje had, maar ik werk nu wel weer een tijdje hoor;) maar binnenkort beginnen met een nieuwe baan!
Ach, het is alleen allemaal zo toevallig. Ik denk dat jullie een klubske moeten oprichten met zijn drietjes. Alle drie in november 'burned out' en nu in juli weer. Dat niet alleen maar bij alledrie ook nog eens op precies dezelfde zaterdag. En ook alledrie nog eens een angststoornis ontwikkeld in diezelfde periode. En die andere twee hebben ook een heul nieuwe baan samen. Bij de thuiszorg in dit geval. Want dat is minder hard werken.

Echt zo bizar.
oh is dat zo;) nou ja, kijk als jullie daar zo over denken, doen jullie maar, soms heb je ook toeval, maar ach ik maak me er niet druk over, ik werk momenteel en daar ben ik blij mee,,
Miepje 1011 of Famke89 of Fryske of hoe je je ook wil noemen! Je gaat het nog moeilijk krijgen in de grote mensenwereld!
Miepje=Famkje ik wordt helemaal dizzi van jou verhalen ! Eerst Burn out , dan week vrij, dan opleiding , dan weer kamer meisje , dan weer thuiszorg , dan weer twee banen , dan naar pscyc , dan weer angst , dan moe dan ontslag nemen , dan weer gesprek morgen met leiding gever en nu heb je het gespreek gehad , en dan weer schuldig voelen en nu ben je aan her werk en nu heb je nergens last van !! Meid je bent om gek van te worden pfff vermoeiend mens !
och heden, jullie zullen eerst maar eens na jezelf moeten kijken, voordat jullie een conclusie trekken:)

maar wie is famkje?? ach waarom neem je de moeite om dit topic te lezen, alleen ik snap niet waar die onzin vandaan komt, en als je mij niet kent, laat je oordeel maar lekker achter je:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven