Collega's op FB
zondag 24 maart 2013 om 11:11
Op mijn facebook staan foto's van de dagelijkse dingen (vakanties, hobby e.d.) die ik niet openbaar publiceer en plaats ik weleens cynische statusupdates. Leuk voor vrienden enzo, maar dat hoeft niet de hele wereld te zien. Ik heb een serieuze baan in de zorg, waar ik onderdeel ben van een behandelteam. Nu kreeg ik op FB een uitnodiging van een collega, maar ik voel er echt helemaal niets voor om diegene toe te voegen aan mijn vriendenlijst. Ik ga dat ook echt niet doen, maar ik vraag me wel af hoe ik dit dan 'live' kenbaar ga maken aan diegene. Want dat vind ik dan ook wel weer zo netjes.
Zijn jullie dit weleens tegengekomen en hoe ben je hier mee omgegaan?
Zijn jullie dit weleens tegengekomen en hoe ben je hier mee omgegaan?
zondag 24 maart 2013 om 11:15
zondag 24 maart 2013 om 11:21
Waarom zeggen? Collega's nodigen mij ook wel eens uit en ik negeer gewoon de uitnodiging. Een enkele keer komt het ter sprake en dan zeg ik dat ik Facebook alleen gebruik om met een paar mensen in contact te blijven, dus dat ik er daarom verder er niets mee doe en dus ook verder geen mensen accepteer. (Dit is ook het geval bij mij, dus geen leugentje). Ik heb er echt nog nooit scheve gezichten om gehad.
Ik wil ook een motto
zondag 24 maart 2013 om 11:23
Mijn collega's weten niet dat ik facebook heb. Eentje weet het maar ook dat ik geen vrienden word omdat andere collega's dat dan zien en ook willen en ik wil dat niet. Ze begrijpt het, en als dat niet zo was, jammer dan.
Mijn vriend zegt: Durf te weigeren.
En dat is natuurlijk ook zo.
Mijn vriend zegt: Durf te weigeren.
En dat is natuurlijk ook zo.
Bij vlagen ben ik geniaal, nu is het windstil.
zondag 24 maart 2013 om 11:24
zondag 24 maart 2013 om 11:30
quote:Philein schreef op 24 maart 2013 @ 11:24:
[...]
Ik ben ook niet vindbaar op FB om die reden. Maar blijkbaar heeft diegene me bij iemand anders in de lijst zien staan (wat weer geen collega is).Nog een reden waarom ik Facebook irritant vind. Ik heb ooit een account aangemaakt met mijn oude nickname van hier (als grapje). Kreeg ik ineens allerlei tips om vrienden te worden met mensen die ik ook kende in RL. Ik vertrouw Facebook niet.
[...]
Ik ben ook niet vindbaar op FB om die reden. Maar blijkbaar heeft diegene me bij iemand anders in de lijst zien staan (wat weer geen collega is).Nog een reden waarom ik Facebook irritant vind. Ik heb ooit een account aangemaakt met mijn oude nickname van hier (als grapje). Kreeg ik ineens allerlei tips om vrienden te worden met mensen die ik ook kende in RL. Ik vertrouw Facebook niet.
Duss....
zondag 24 maart 2013 om 12:17
ik hou werk en prive ook gescheiden. Ik kreeg een nieuwe collega en binnen no time zat hij met andere collegas te facebooken, whatsappen en heen en weer te mailen. Echt elke dag!
In het weekend en savonds zijn werkmail te lezen en te reageren. Waardoor hij ons dus voor is, als er eens een leuke dienst in de aanbieding is.
Ik doe dat dus zelf bewust niet, maar het irriteert me ook mateloos dat hij dat wel doet. Ik zie het als inlikken.
Is dat gek, dat ik dat zo zie? Zouden jullie dat ook hebben? Of is dat normaal, tegenwoordig?
In het weekend en savonds zijn werkmail te lezen en te reageren. Waardoor hij ons dus voor is, als er eens een leuke dienst in de aanbieding is.
Ik doe dat dus zelf bewust niet, maar het irriteert me ook mateloos dat hij dat wel doet. Ik zie het als inlikken.
Is dat gek, dat ik dat zo zie? Zouden jullie dat ook hebben? Of is dat normaal, tegenwoordig?
.
zondag 24 maart 2013 om 12:22
quote:belaaitafelt schreef op 24 maart 2013 @ 11:30:
[...]
Nog een reden waarom ik Facebook irritant vind. Ik heb ooit een account aangemaakt met mijn oude nickname van hier (als grapje). Kreeg ik ineens allerlei tips om vrienden te worden met mensen die ik ook kende in RL. Ik vertrouw Facebook niet.Je doet je motto wel eer aan! Facebook ziet namelijk veel aan je FBgedrag en je ip.
[...]
Nog een reden waarom ik Facebook irritant vind. Ik heb ooit een account aangemaakt met mijn oude nickname van hier (als grapje). Kreeg ik ineens allerlei tips om vrienden te worden met mensen die ik ook kende in RL. Ik vertrouw Facebook niet.Je doet je motto wel eer aan! Facebook ziet namelijk veel aan je FBgedrag en je ip.
I believe in good
zondag 24 maart 2013 om 12:25
quote:Philein schreef op 24 maart 2013 @ 11:19:
Hah, en toen zuidwester? En waar ik vooral benieuwd naar ben: hebben jullie het er persoonlijk nog over gehad?
Nee hoor! En je bepaalt toch zelf wie je er op wilt hebben, zo belangrijk is Facebook nou ook weer niet.
En de tip van Ster doe ik ook, veel mensen (de meesten!) zijn ingesteld als kennissen.
Hah, en toen zuidwester? En waar ik vooral benieuwd naar ben: hebben jullie het er persoonlijk nog over gehad?
Nee hoor! En je bepaalt toch zelf wie je er op wilt hebben, zo belangrijk is Facebook nou ook weer niet.
En de tip van Ster doe ik ook, veel mensen (de meesten!) zijn ingesteld als kennissen.
I believe in good