Collega moet vertrekken
donderdag 25 oktober 2012 om 19:24
Net nieuw en meteen al een topic openen. Het gaat over een collega waarvan wij weten dat zij ontslagen gaat worden. Wij werken in een team en iedereen weet van haar naderende ontslag behalve zij, eigenlijk. Een leidinggevende was zo dom geweest het tegen de grootste roddelaar te vertellen. Nu ik het weet voel ik mij best wel schuldig en weet mij geen houding tegenover haar aan te nemen. Ben ik de enige hierin? En wat kan ik doen?
donderdag 25 oktober 2012 om 19:37
donderdag 25 oktober 2012 om 19:40
quote:Biebeliee schreef op 25 oktober 2012 @ 19:37:
Kun je niet die leidinggevende zeggen dat het is uitgelekt en dat jij (en evt.andere collega's) dit zeer onprettig vinden?
Laat ze dan eerder dan gepland het vertellen aan de collega die weg moet.
Bah wat onprofessioneel zeg dat leidinggevenden niet hun mond houden als dat nodig is.Ik denk eigenlijk dat zij het wilde dat het zo ging, omdat mijn collega en zij het totaal niet met elkaar kunnen vinden. Dat gekonkel kan ik echt niet mee omgaan.
Kun je niet die leidinggevende zeggen dat het is uitgelekt en dat jij (en evt.andere collega's) dit zeer onprettig vinden?
Laat ze dan eerder dan gepland het vertellen aan de collega die weg moet.
Bah wat onprofessioneel zeg dat leidinggevenden niet hun mond houden als dat nodig is.Ik denk eigenlijk dat zij het wilde dat het zo ging, omdat mijn collega en zij het totaal niet met elkaar kunnen vinden. Dat gekonkel kan ik echt niet mee omgaan.
donderdag 25 oktober 2012 om 19:41
quote:boomsma schreef op 25 oktober 2012 @ 19:40:
[...]
Ik denk eigenlijk dat zij het wilde dat het zo ging, omdat mijn collega en zij het totaal niet met elkaar kunnen vinden. Dat gekonkel kan ik echt niet mee omgaan.
Als dat zo is dan nogmaals: Bah wat onprofessioneel van leidinggevende
Misselijk..
[...]
Ik denk eigenlijk dat zij het wilde dat het zo ging, omdat mijn collega en zij het totaal niet met elkaar kunnen vinden. Dat gekonkel kan ik echt niet mee omgaan.
Als dat zo is dan nogmaals: Bah wat onprofessioneel van leidinggevende
Misselijk..
donderdag 25 oktober 2012 om 19:52
donderdag 25 oktober 2012 om 19:53
donderdag 25 oktober 2012 om 20:04
quote:boomsma schreef op 25 oktober 2012 @ 19:33:
Ik kan het wel goed met haar vinden. Elke dag moet ik toch wel even flink slikken en kijk haar maar niet te veel aan. Het liefst ontloop ik haar, en doe soms misschien net iets te aardig.
dus jij zit de hele dag te huichelen tegen je collega, terwijl je allang weet dat zij binnenkort slecht nieuws krijgt.
wees er maar trots op.
Ik kan het wel goed met haar vinden. Elke dag moet ik toch wel even flink slikken en kijk haar maar niet te veel aan. Het liefst ontloop ik haar, en doe soms misschien net iets te aardig.
dus jij zit de hele dag te huichelen tegen je collega, terwijl je allang weet dat zij binnenkort slecht nieuws krijgt.
wees er maar trots op.