Werk & Studie alle pijlers

Collega moet vertrekken

25-10-2012 19:24 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net nieuw en meteen al een topic openen. Het gaat over een collega waarvan wij weten dat zij ontslagen gaat worden. Wij werken in een team en iedereen weet van haar naderende ontslag behalve zij, eigenlijk. Een leidinggevende was zo dom geweest het tegen de grootste roddelaar te vertellen. Nu ik het weet voel ik mij best wel schuldig en weet mij geen houding tegenover haar aan te nemen. Ben ik de enige hierin? En wat kan ik doen?
quote:kipkluifje schreef op 25 oktober 2012 @ 20:04:

[...]

dus jij zit de hele dag te huichelen tegen je collega, terwijl je allang weet dat zij binnenkort slecht nieuws krijgt.

wees er maar trots op.Maar daar voel ik mij juist zo schuldig over en daarom vraag ik hier advies. Wat kan ik meer doen dan dit? Ik moet toch ook mijn geld verdienen...
Wat een nare situatie zeg! en onproffesionele leidinggevende, hebben jullie geen aanspreekpunt? Een '' hoger '' iemand dan je leidinggevende?

Weet je zelf zeker dat je kan blijven, of moet jij ook gaan?
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet

[...]

dus jij zit de hele dag te huichelen tegen je collega, terwijl je allang weet dat zij binnenkort slecht nieuws krijgt.

wees er maar trots op.Wat moet ze dan? onaardig zijn? het aan de collega vertellen? dat lijkt met niet haar taak.

[...]

wees er maar trots op.

Ja het is heel duidelijk dat TO daar blij mee is

Wat een niet-zinvolle bijdrage kippenkluif.
Dus die leidinggevende is helemaal niet dom loslippig geweest, ze wist waarschijnlijk ook wel wie e grootste roddelaar is. Haar bedoeling is duidelijk om de tent op zijn kop te zetten.

En komt er zelf zonder kleerscheuren af, jullie niet.

Er is altijd iemand de pineut en dat is nooit de hoogste in rang
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik had die manager ontslagen i.p.v. die medewerker.

Bij je leidinggevende melden dat iedereen er inmiddels van op de hoogte is en vragen om onmiddellijk actie te ondernemen omdat de situatie op zijn zachtst gezegd heel erg pijnlijk geworden is.
quote:leentjedb schreef op 25 oktober 2012 @ 20:16:

Bij je leidinggevende melden dat iedereen er inmiddels van op de hoogte is en vragen om onmiddellijk actie te ondernemen omdat de situatie op zijn zachtst gezegd heel erg pijnlijk geworden is.Ik vertrouw deze leidinggevende ook niet. Ik heb haar eens zien lachen toen ze wist dat iemand ontslagen worden. En natuurlijk niet dat iedereen het zag, alleen mij viel het wel op. Moet ik dan het nog hogerop gaan zoeken? Dan ben ik bang dat ik straks aan de beurt ben.
quote:boomsma schreef op donderdag 25 oktober 2012 20:22 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="leentjedb in "Collega moet vertrekken"" class="messagelink">leentjedb schreef op 25 oktober 2012 @ 20:16</a>:</b>

Bij je leidinggevende melden dat iedereen er inmiddels van op de hoogte is en vragen om onmiddellijk actie te ondernemen omdat de situatie op zijn zachtst gezegd heel erg pijnlijk geworden is.</div></blockquote>Ik vertrouw deze leidinggevende ook niet. Ik heb haar eens zien lachen toen ze wist dat iemand ontslagen worden. En natuurlijk niet dat iedereen het zag, alleen mij viel het wel op. Moet ik dan het nog hogerop gaan zoeken? Dan ben ik bang dat ik straks aan de beurt ben.

Doen wat Leentje zegt! Ook al vertrouw je haar niet, het is wel jouw en die collega haar leidinggevende.

Haalt dat niets uit, dan zou ik idd een stapje hoger gaan en het bij haar leidinggevende aankaarten.
Weet je uberhaupt zeker of het waar is ? Als die roddelaarster de bron is lijkt me dat nog maar de vraag.
quote:boomsma schreef op 25 oktober 2012 @ 20:06:

[...]

Maar daar voel ik mij juist zo schuldig over en daarom vraag ik hier advies. Wat kan ik meer doen dan dit? Ik moet toch ook mijn geld verdienen...

Weet jij zeker dat je in zo'n slangenkuil wilt werken?

Hoewel, weet je zeker dat dit nieuws geen lulverhaal is van de roddeltante?
quote:kipkluifje schreef op 25 oktober 2012 @ 20:30:

[...]

Weet jij zeker dat je in zo'n slangenkuil wilt werken?

Hoewel, weet je zeker dat dit nieuws geen lulverhaal is van de roddeltante?Dat vermoeden heb ik dus ook. En geloof mij dat ik daar helemaal niet wilt werken maar het nu even niet anders is. Als ik ergens een hekel aan heb is het dit gekonkel en geroddel.
quote:boomsma schreef op 25 oktober 2012 @ 20:22:

[...]

Ik vertrouw deze leidinggevende ook niet. Ik heb haar eens zien lachen toen ze wist dat iemand ontslagen worden. En natuurlijk niet dat iedereen het zag, alleen mij viel het wel op. Moet ik dan het nog hogerop gaan zoeken? Dan ben ik bang dat ik straks aan de beurt ben.

Vul jij nu niet gewoon dingen in? Hoe wil je nou zeker weten dat ze moest lachen omdat iemand ontslagen werd?

Als dit een lulverhaal van een roddeltante is dan lijkt mij dat jouw leidinggevende de kans moet krijgen dit recht te zetten. Ook al vertrouw je haar niet.

Ik zou gewoon even melden dat het gerucht gaat dat collega X ontslag krijgt. Dat iedereen behalve collega X dat al gehoord heeft en de situatie voor alle betrokkenen pijnlijk en ongemakkelijk is. Daar zeg je niets raars mee. En dan merk je vanzelf wel wat er verder gebeurt.
quote:boomsma schreef op 25 oktober 2012 @ 20:41:

[...]

Dat vermoeden heb ik dus ook. En geloof mij dat ik daar helemaal niet wilt werken maar het nu even niet anders is. Als ik ergens een hekel aan heb is het dit gekonkel en geroddel.Zou even langs die leidinggevende lopen en vragen of het echt waar is. Lijkt mij namelijk stug dat een leidinggevende over zulk slecht nieuws zo loslippig is naar zo'n konkelkoosje toe.
quote:kipkluifje schreef op 25 oktober 2012 @ 20:48:

[...]

Zou even langs die leidinggevende lopen en vragen of het echt waar is. Lijkt mij namelijk stug dat een leidinggevende over zulk slecht nieuws zo loslippig is naar zo'n konkelkoosje toe.Nee hoor, die zijn er genoeg die dat doen, en je hebt ook zeker van die klote stiekeme leidinggevende, die dit zo spelen om collega's tegen elkaar op te zetten en precies te kijken welke collega's in zon situatie haar mond houd, en wie het door spelen. Je hebt echt smiechterige mensen , wanneer het op leidinggevende of bazen aan komt. Hoeft natuurlijk niet, maar kan wel, je kan het even netjes aan je leiddinggevende vragen maar of het zin heeft? Ik denk het niet.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ah..de verdeel en heers techniek en het verweren van een angstcultuur. Zo blij dat ik niet meer in een dergelijke omgeving werk. Het maakt mensen kapot.
Everything you see I owe to spaghetti!
Precies, Anna, dit is niet bevoordelijk voor een goede werksfeer. Elke werkgever heeft echter wel een medewerker met bijna psychopatische eigenschappen die er genoegen in scheppen om anderen te pijnigen. Ik ben bij zulke werkgevers altijd snel weer weg of ik zorg dat ik uit de omgeving van zo'n persoon blijf. Een keer moest ik na een verhuizing in een groep mensen zitten waar er twee van dat soort wijven bij zaten. Ik heb met goede argumenten het plan helemaal naar mijn hand kunnen zetten dat ik een kantoor met "normale" mensen kon betrekken... Hoe minder zij van je weten, hoe beter.
quote:Annapicobella schreef op 25 oktober 2012 @ 21:53:

Ah..de verdeel en heers techniek en het verweren van een angstcultuur. Zo blij dat ik niet meer in een dergelijke omgeving werk. Het maakt mensen kapot.

Idd.

Afgrijselijk.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:leentjedb schreef op 25 oktober 2012 @ 20:47:

Ik zou gewoon even melden dat het gerucht gaat dat collega X ontslag krijgt. Dat iedereen behalve collega X dat al gehoord heeft en de situatie voor alle betrokkenen pijnlijk en ongemakkelijk is. Daar zeg je niets raars mee. En dan merk je vanzelf wel wat er verder gebeurt.Dit zou ik ook doen. De situatie zo is namelijk voor niemand goed.
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Wat Leentje zegt. Ik zou persoonlijk geen namen noemen van wie je het hebt. Over het algemeen "win" je het niet snel ten opzichte van een leidinggevende.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven