Werk & Studie alle pijlers

Collega ontloopt mij

22-11-2011 18:47 243 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond iedereen,

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben een vrouw van 24 jaar en ik werk sinds 2 maanden bij een kantoor.

Ik heb een tijdelijke contract van 10 maanden.

Ik heb het erg naar me zin op mijn werk, alleen zit mij iets erg dwars.

Sinds een maand zijn de werkplekken veranderd, bijna iedereen zit in een ander team. Dus ook ik ben van team veranderd.

In het begin sprak ik niet zoveel met collega's, maar sinds een tijdje praat ik erg goed met een mannelijke collega. Omdat ik nog beginnend ben, loop ik vaak mee met collega's als ze gesprekken hebben met cliënten.

De laatste dagen had ik een prettig gevoel bij de mannelijke collega. Hij is een gescheiden man en heeft een kind. Hij deed altijd vrolijk tegen mij, complimenteerde mij ,keek me altijd diep in mij ogen, glimlachte als ik lachte en tikte me altijd aan of gaf mij een schouderklopje als hij mij zag.

Na afloop van de gesprekken met cliënten bleven we vaak napraten etc. Ik had iets verteld aan hem wat mij was overkomen en hij vond het erg voor mij en sloeg een arm om me heen.

Ik kreeg sinds die dag verliefde kriebels( klinkt heel naïef maar het kwam doordat ik een band met hem creërde en ik het gevoel had dat hij mij leuk vond)

Na die dag, mailde we elkaar via de zakelijke mail. Als ik niet mailde, kreeg ik een mail van dat ik stil ben etc. We 'flirtten' via de mail een beetje. De laatste keer dat ik hem had gemaild was voor het weekend. Ik mailde van doe rustig aan en geniet van je weekend etc.

Gister mailde hij mij amper en toen ik hem mailde reageerde hij wel, maar op een gegeven moment zei hij niets meer. Toen ik wegging, vroeg hij of ik weg ging en toen zei ik ja. Waarbij hij vervolgens een beetje zielig keek.

Vandaag sprak hij mij een keer aan en vervolgens deed hij heel de dag alsof ik niet bestond. Toen ik in de gang aan het printen was, liep hij langs mij en zuchte toen. Verder zei hij niets. Ook deed hij de deur van de werkplek met een klap dicht, terwijl ik nog terug zou gaan naar die werkplek.

Vervolgens had ik hem gemaild of ik met gesprekken mee mag gaan, maar hij reageerde helemaal niet.

Hij probeert niet meer langs mij te lopen en als hij mij ziet kijkt hij mij niet aan.

Ik weet niet wat ik fout heb gedaan en ik zou graag paar tips willen hebben aub.

Moet ik hem morgen aanspreken op het gedrag of moet ik doen alsof er niets aan de hand is? En zal ik hem nog face to face vragen of ik met gesprekken mag meelopen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen:)
Misschien heeft die man het druk en zit hij bij nader inzien niet te wachten om een bakvis in te werken.

waar maak je in godsnaam druk over twee dagen doet voldoet hij niet aan jou verwachtingen, je kent de beste man niet eens.

waar denk jezelf dat het aan ligt aangezien je de reacties niet wilt horen?
quote:agsa87 schreef op 22 november 2011 @ 19:35:

En het komt niet door de 'verliefde' vibes dat ik het zo op heb gepikt, ik merk het als iemand anders doet.

Nee dame, HIJ heeft jouw verliefde vibes opgemerkt en is daar niet van gediend

HIJ wil alleen de werksfeer niet verzieken door dat recht in je gezicht te zeggen...

Echt hoor, het is geen hogere wiskunde dit
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:boterblommetje schreef op 22 november 2011 @ 19:29:

ik heb ook een collega die mij opzoekt, ik vind haar stomvervelend en zeg niet zo veel en ontloop haar ook.

misschien heeft jouw collega daar ook last van.

je kunt ook nog teveel aanwezig zijn segmaar...dat het gaat irriteren met je gepraat en gevraag.Ik vraag en praat niet eens zoveel. En ik ben tegenover hem gewoon hetzelfde als altijd. Nooit iets laten merken en gewoon collegiaal. Daarom vind ik het raar dat hij mij ontloop.
quote:new_in_town schreef op 22 november 2011 @ 19:34:

[...]

Waarom dan wel flirterige mails? Ik kan je niet volgen geloof ik...recht lullen wat krom is
quote:liselore schreef op 22 november 2011 @ 19:38:

waar maak je in godsnaam druk over twee dagen doet voldoet hij niet aan jou verwachtingen, je kent de beste man niet eens.

Nou Liselore, ik vind eigenlijk ook wel dat je me errug weinig aandacht geeft hier de laatste tijd!
Daarbij. Het is geen vriend van je, geen kennis. Het is een collega. Het gaat jou nu nog even geen bal aan waarom hij anders doet. Het kan iets in zijn prive leven zijn wat je geen fluit aangaat. Je kent de man amper en dit zijn, als je iemand zo kort kent zeer slechte zakelijke en onprofessionele etiquette. Hou je bij je werk en loop met iemand anders mee.
quote:agsa87 schreef op 22 november 2011 @ 19:38:

[...]

Ik vraag en praat niet eens zoveel. En ik ben tegenover hem gewoon hetzelfde als altijd. Nooit iets laten merken en gewoon collegiaal. Daarom vind ik het raar dat hij mij ontloop.zit nou niet zo dom te kletsen! hoe denk je dat je flirterige mailtjes overkomen of je privé ontboezeming in de spreekkamer?
Als je die man niet interessant had gevonden als liefdesobject, zou je je niet afvragen waarom hij anders reageert en zou je al helemaal geen topic op een forum openen over deze persoon.
Gedraag je potdomme zakelijk zeg. Grote kans dat jij denkt dat het niet opviel, maar andere collega's wel degelijk die er iets over hebben gezegd tegen hem. En hij houdt nu gepaste afstand en een boodschap. Klaar.

Prive ontboezemingen doe je maar bij vriendinnetjes. Niet op je werk waar je krap begonnen bent. Ik zou me heel onprettig voelen als iemand die ik amper ken dat zou doen. Het is geen discotheek of schoolplein.
quote:agsa87 schreef op 22 november 2011 @ 19:35:

Als het een vrouwelijke collega was, had ik precies afgevraagd waarom ze ineens zo doet( ik heb het vaker meegemaakt dat iemand ineens afstandelijk is)!

denk je nog steeds dat het niet aan jouw gedrag ligt dan?

Zou het niet kunnen zijn dat je onbedoeld en onbewust mensen irriteert?
agsa, lees je openingspost nog eens door en daarna je andere reacties. Het is toch een raar verhaal?

In je openingspost schrijf je dat je daar net binnen bent, aan het sjansen geslagen bent met je collega, flirterige mails over en weer, aanrakingen, ontboezemingen, verliefde gevoelens enz..

En later in dit topic zeg je dat je nooit iets hebt laten merken en gewoon collegiaal bent.

Dat klopt toch niet met elkaar?
Je bent de hele tijd met hem bezig, dat kan vermoeiend zijn.

De interesse daalt dan ook, wat je nu dus krijgt.

Je werpt je wel erg makkelijk voor hem...

Ik zou me wat meer op het werk concentreren...
Even voor de duidelijkheid:

Ik heb eigenlijk niet eens flirterige mails gestuurd, hij begon ineens en ik ging er nooit er op in. Of als hij zei heb je een cadeau voor me gehaald, dan zei ik gewoon nee, ik heb geen cadeau etc Ik deed er luchtig over en ik had alleen gezegd, doe rustig aan en fijne weekend. Hij vroeg ook gewoon wat ik in het weekend ging doen. Daarom zei ik ook beetje flirterige mails.

Daarnaast hadden we gewoon een bepaald gesprek, ze zijn erg open daar( lijken net vrienden). Hij gaf me gewoon complimenten en hielp me met dingen etc.

En we groetten elkaar gewoon blij enzo. En nu ineens doet hij vreemd.

Ik wil wel reacties horen, maar ik heb t gevoel dat er wordt gedacht dat ik met die man een relatie wil of wat dan ook.

Het gaat mij erom, dat hij zijn houding heeft aangepast.

Het gaat niet om hem, maar om zijn houding. Ik werk daar pas, en ik wil niet dat collega's zonder reden zo doen.

Ik praat zo vaak met anderen en hou me nie eens zoveel met hem bezig. Misschien omdat ik het zo heb verteld over de dagen dat hij veranderde van houding, maar ik wilde alleen even een beeld schetsen, dat ik het niet begrijp dat hij INEENS zo doet.

En wat betreft die 'verliefde kriebels' ik heb t zo gezet, omdat het niet echt verliefdheid is. Het is gewoon dat ik hem een leuke collega vind, ik ben niet dom om met zo'n iemand te nemen. Ik lach me echt rot om die reactie van iemand. Ik blijf altijd collegiaal tegen hem.

Ik hou me nie perse met hem bezig, maar met de houding.

Ik hoop dat jullie t snappen wat ik wil zegggen
Ik denk dat hij zich gevleid voelde door je aandacht en het daarom ook terug deed, maar dat hij nu via zijn afstandelijke gedrag zijn grens aangeeft (zoals de meeste mannen doen), zodat het voor jou duidelijk wordt dat het niet meer wordt dan het nu is.

Je kunt hem specifiek vragen waarom hij nu zo doet, maar dan maak je het alleen maar extra genant, want zijn daden spreken hier boekdelen: hij ziet niet meer in jou dan een leuke collega.
Je hoeft voor ons niet duidelijk te zijn hoor TO, wij snappen het namelijk prima
Maargoed,het is duidelijk toch.

Hij ontloopt je = hij heeft geen tijd voor je = hij geeft geen zin aan je.

Trek je conclusie en leef ermee.

Klaarrrr.
Je houdt je zoveel met hem bezig dat je er een topic van moet maken. Maak er niet zo'n allejezus drama van en ga het er zeker niet over hebben. Jemig zeg. Zet je er over heen. Het is eenieders goed recht om iemand even te onwijken als ze daar zekf het nut van inzien. Ga je niet zo verlagen door naar een reden te vragen en zeker niet nu, na twee daagjes. Komop he, je snapt zelf toch ook wel dat dit allesbehalve onprofessioneel is?en je ziet wel degelijk meer in hem. Anders was al je informatie ( gescheiden en kind) echt totaal overbodig en zo niet relevant.
Of anders....gastrolletje GTST?

Overdreven gedoe om een collega die anders tegen je doet zeg!

Het is toch ook niet zo dat hij je verrot scheld of zo?

(las ik net hier op het forum, dat je dan een topic opent...ja dat snap ik)
quote:( lijken net vrienden).

je werkt daar net twee maanden! het zijn je collega's wellicht moet eigen professionele houding eens serieus onder de loep nemen.

Nogmaals je het over TWEE dagen ik herhaal TWEE dagen! waarin hij amper, dus niet niet, mailde en je ÉÉN keer aansprak.

waar gaat dit in hemelsnaam over??????

Waarom zou jij je daar im godsnaam druk over maken als het gewoon een normale collega voor je is.
Ik denk dat hij zijn houding heeft aangepast omdat hij gemerkt heeft dat je hem té leuk begon te vinden. Wie weet heeft hij in het weekend nagedacht over jullie contact en besloten de gezelligheid wat terug te schroeven en weer terug te gaan naar collega's zijn in plaats van de jongste bediende proberen te versieren.

Je kunt het beste zakelijk gaan/blijven doen. Zakelijk mailen en een zakelijke omgang met elkaar op de werkvloer (geen aanrakingen, gesprekken over cadeaus, geen ontboezemingen enz.), dan zie je vanzelf of de verhoudingen normaliseren.
quote:iris1969 schreef op 22 november 2011 @ 19:52:

Ik denk dat hij zich gevleid voelde door je aandacht en het daarom ook terug deed, maar dat hij nu via zijn afstandelijke gedrag zijn grens aangeeft (zoals de meeste mannen doen), zodat het voor jou duidelijk wordt dat het niet meer wordt dan het nu is.

Je kunt hem specifiek vragen waarom hij nu zo doet, maar dan maak je het alleen maar extra genant, want zijn daden spreken hier boekdelen: hij ziet niet meer in jou dan een leuke collega.

Ik ben nooit een grens overgegaan, en hij is begonnen. Niet ik, daarom vind ik het raar. ZO, dit is genant. Hij dacht dus dat ik meer wilde...ik walg hier echt van. En nu gaat hij dat natuurlijk doorvertellen.

Maar ik heb me gewoon altijd als een collega gedragen.

Ik vind t wel jammer dat hij dan door denkt, we hadden een goede band, maar bedankt voor je tip.
Agsa, je slaat op hol.
Iris zegt duidelijk 'ik denk'. Je trekt veel te snel conclusies alleen op basis van wat 1 forummer denkt over jouw situatie.
Je hebt je NIET als collega gedragen. Je deed ontboezemingen. Kan best dat je collegas als een soort vrienden met elkaar omgaan maar jij komt daar net kijken en bent nog niet een van die 'vrienden'. Je bent de newbe. Ik denk dat je nog niet echt gevoel voor verhoudingen hebt ontwikkeld zakelijk gezien.
quote:agsa87 schreef op 22 november 2011 @ 20:01:

[...]

Ik ben nooit een grens overgegaan, en hij is begonnen. Niet ik, daarom vind ik het raar. ZO, dit is genant. Hij dacht dus dat ik meer wilde...ik walg hier echt van. En nu gaat hij dat natuurlijk doorvertellen.

Maar ik heb me gewoon altijd als een collega gedragen.

een beetje oogkleppen heb je wel op hè?

Ik vind t wel jammer dat hij dan door denkt, we hadden een goede band, maar bedankt voor je tip.

een goeie band???

Na twee maanden???

Nog een keer..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven