Werk & Studie alle pijlers

Collega ontloopt mij

22-11-2011 18:47 243 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond iedereen,

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben een vrouw van 24 jaar en ik werk sinds 2 maanden bij een kantoor.

Ik heb een tijdelijke contract van 10 maanden.

Ik heb het erg naar me zin op mijn werk, alleen zit mij iets erg dwars.

Sinds een maand zijn de werkplekken veranderd, bijna iedereen zit in een ander team. Dus ook ik ben van team veranderd.

In het begin sprak ik niet zoveel met collega's, maar sinds een tijdje praat ik erg goed met een mannelijke collega. Omdat ik nog beginnend ben, loop ik vaak mee met collega's als ze gesprekken hebben met cliënten.

De laatste dagen had ik een prettig gevoel bij de mannelijke collega. Hij is een gescheiden man en heeft een kind. Hij deed altijd vrolijk tegen mij, complimenteerde mij ,keek me altijd diep in mij ogen, glimlachte als ik lachte en tikte me altijd aan of gaf mij een schouderklopje als hij mij zag.

Na afloop van de gesprekken met cliënten bleven we vaak napraten etc. Ik had iets verteld aan hem wat mij was overkomen en hij vond het erg voor mij en sloeg een arm om me heen.

Ik kreeg sinds die dag verliefde kriebels( klinkt heel naïef maar het kwam doordat ik een band met hem creërde en ik het gevoel had dat hij mij leuk vond)

Na die dag, mailde we elkaar via de zakelijke mail. Als ik niet mailde, kreeg ik een mail van dat ik stil ben etc. We 'flirtten' via de mail een beetje. De laatste keer dat ik hem had gemaild was voor het weekend. Ik mailde van doe rustig aan en geniet van je weekend etc.

Gister mailde hij mij amper en toen ik hem mailde reageerde hij wel, maar op een gegeven moment zei hij niets meer. Toen ik wegging, vroeg hij of ik weg ging en toen zei ik ja. Waarbij hij vervolgens een beetje zielig keek.

Vandaag sprak hij mij een keer aan en vervolgens deed hij heel de dag alsof ik niet bestond. Toen ik in de gang aan het printen was, liep hij langs mij en zuchte toen. Verder zei hij niets. Ook deed hij de deur van de werkplek met een klap dicht, terwijl ik nog terug zou gaan naar die werkplek.

Vervolgens had ik hem gemaild of ik met gesprekken mee mag gaan, maar hij reageerde helemaal niet.

Hij probeert niet meer langs mij te lopen en als hij mij ziet kijkt hij mij niet aan.

Ik weet niet wat ik fout heb gedaan en ik zou graag paar tips willen hebben aub.

Moet ik hem morgen aanspreken op het gedrag of moet ik doen alsof er niets aan de hand is? En zal ik hem nog face to face vragen of ik met gesprekken mag meelopen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen:)
quote:ster89 schreef op 02 december 2011 @ 17:57:

Slap excuus voor mij.. TO reageerde vreemd op ieders adviezen en begon vervolgens te schelden. Typetje snel op de teentjes getrapt.Toch kies je er dan zelf voor hoe je op iemand reageert toch? Haar probleem was namelijk helemaal niet zo gek of onnozel als de mensen hier deden en ze bleek gelijk te hebben gehad over het gedrag van deze man.
Ach, zij zit er uiteindelijk mee. Niet ik, ik lach me rot !

Iemand al gestaffeld voor dat schelden trouwens?
quote:iris1969 schreef op 02 december 2011 @ 18:40:

[...]

Toch kies je er dan zelf voor hoe je op iemand reageert toch? Haar probleem was namelijk helemaal niet zo gek of onnozel als de mensen hier deden en ze bleek gelijk te hebben gehad over het gedrag van deze man.

Maar enig hand in eigen boezem steken vwb haar eigen gedrag doet ze niet.

en als je haar daar op wijst gaat ze om zich heen meppen en schelden. Ze vertelde zelf dit soort gedrag al eerder meegemaakt te hebben maar NEEEEE het ligt nooit aan haar.

anderen zijn raar en zij niet...

(ik heb haar overigens gestaft voor het mij uitschelden,overbodig en het getuigt van haar ....nouja laat maar)
quote:ster89 schreef op 02 december 2011 @ 18:45:

Ach, zij zit er uiteindelijk mee. Niet ik, ik lach me rot !

Iemand al gestaffeld voor dat schelden trouwens?Ik vind het jammer dat je je nu zo gedraagt Ster en dat meen ik echt, want jij hebt ook graag dat men serieus op jouw mannen-problemen reageert. Dit meisje heeft nooit een eerlijke kans gehad, terwijl haar probleem doodnormaal was.
Iris, ik ben pas in dit topic gaan reageren nadat TO om zich geen ging slaan en schelden. Heb een paar keer serieus gereageerd en dan word ik denigrerend 'meisje' genoemd door TO (nav mijn nick). Ik vind haar reactie op veel forumsters heel kinderchtig en zeer overtrokken. Mijn mening. Op het overgrote deel van de forummers reageer ik namelijk zeer serieus, meelevend en behulpzaam. Maar mensen die zo posten als TO, daar heb ik geen respect voor.
en weer eens met ster89
quote:ster89 schreef op 02 december 2011 @ 19:05:

Iris, ik ben pas in dit topic gaan reageren nadat TO om zich geen ging slaan en schelden. Heb een paar keer serieus gereageerd en dan word ik denigrerend 'meisje' genoemd door TO (nav mijn nick). Ik vind haar reactie op veel forumsters heel kinderchtig en zeer overtrokken. Mijn mening. Op het overgrote deel van de forummers reageer ik namelijk zeer serieus, meelevend en behulpzaam. Maar mensen die zo posten als TO, daar heb ik geen respect voor.Jij was ook inderdaad niet de eerste die gelijk flauw ging doen toen zij nog doodnormaal deed (want dat was echt actie-reactie, lees maar na), dus dat reken ik je ook zeker niet aan, maar ik had je reacties niet verwacht omdat je zelf even oud bent en net zo onzeker over mannen.
duidelijk bij wie ik onder de negeerknop sta
haha, ik heb dit ook een keer meegemaakt op mijn werk toen ik in de twintig was. Man deed precies zo tegen mij als tegen jou, beetje flirten, in de ogen kijken, opmerkingen maken, veel bellen, langskomen. En ineens begon hij mij te ontwijken, etc. Bleek dat hij in het begin gewoon een leuk spelletje aan het spelen was, maar later verliefd op mij was geworden en hij niet meer wist wat hij daarmee aan moest. Hij kon gewoon niet meer op de flirtende manier met mij omgaan. kreeg ook een rooie kop als hij mij zag. Errug leuk vond ik dat!! Zal bij jou ook wel zo zijn.
ja huismuts praat TO even aan dat de man diepe gevoelens voor haar heeft.

Ze gelooft toch al wat haar het beste uitkomt
ja, leek mij wel een leuke wending van dit topic.
Hoewel de issues hetzelfde kunnen zijn is de manier van handelen en reageren voor mijn gevoel heel anders, Iris.

Zoveel mensen zoveel meningen en hier op het forum om advies vragen kan ook betekenen dat je adviezen krijgt die niet in je eigen straatje passen. Als je daar niet tegen kan en mensen gaat uitschelden nemen weinig mensen je nog maar serieus denk ik. Het probleem waarom het topic werd geopend heeft niets met de manier van reageren door TO te maken. Dat is waar ik over val, niet zo zeer over het probleem op zich.
En toch kreeg ze van het begin van bijna niemand een echte kans Ster en werd ze voortdurend belachelijk gemaakt. Lees maar na.
Dat kan best Iris, maar wat heeft dat met mijn posts te maken?
quote:ster89 schreef op 04 december 2011 @ 15:12:

Dat kan best Iris, maar wat heeft dat met mijn posts te maken?Jij ging er in mee en van jou had ik het niet verwacht. That's all.
Oke, dan begrijpen we elkaar denk ik.. Begint een beetje een loze discussie te worden

Het valt me echt op dat er veel TO's zijn die niet tegen kritiek kunnen en uitwijken naar in mijn ogen onacceptabele manieren van verweer, zoals schelden. Dat vind ik zwak omdat je ermee toont dat je je in een hoekje gedreven voelt en verder een uitweg ziet dan de aanval.

Misschien is dat ook iets wat je door het forummen heen leert, of iets wat went. Het zijn namelijk vaak de relatief nieuwe forummers die zo reageren. Die ook losse topics openen over hoe men zich aangevallen voelt. Ik snap in sommige gevallen zeker waarom de 'oudere' forummers zo reageren. Er komt immers elke week wel 6 keer zo'n soortgelijk topic voorbij (zwangerschap, not into me? Ik noem maar wat). Maar aan de andere kant, de TO weet dat vaak niet en schrikt van de reacties. Kan ik ook wel begrijpen.

Ik denk dat je gelijk hebt dat er soms wel meer moeite gedaan kan worden om je te verplaatsen in een TO in plaats van een lolletje er van te maken. In die zin ben ik het ook wel met je eens.
En ik ben het weer met jouw laatste post eens. Mooi dan zitten wij weer op 1 lijn .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven