contract vraagje
woensdag 1 februari 2012 om 13:22
op 29 februari loopt mijn jaarcontract af, wegens bezuinigingen, kan mijn contract van 32 uur niet verlengd worden, nou bieden ze me een oproepcontract aan voor een jaar, ben ik nu verplicht dit aan te nemen, en zo niet heeft dat dan gevolgen voor mijn ww uitkering.
Ik weet nu al dat ik dan alle diensten in mijn maag gesplitst krijd die een ander niet wil.
wat is wijsheid.
Ik weet nu al dat ik dan alle diensten in mijn maag gesplitst krijd die een ander niet wil.
wat is wijsheid.
woensdag 1 februari 2012 om 13:23
Volgens mij ben je sowieso niet verplicht om iets aan te gaan.
En wat betreft de WW, je moet 26 weken aan een stuk gewerkt hebben om voor het UWV en de uitkering een jaar gewerkt te hebben. Ik weet niet of het UWV gaat zeuren over een niet aangenomen aanbod. Zeker niet als het nadeliger is dan het vorige contract.
En wat betreft de WW, je moet 26 weken aan een stuk gewerkt hebben om voor het UWV en de uitkering een jaar gewerkt te hebben. Ik weet niet of het UWV gaat zeuren over een niet aangenomen aanbod. Zeker niet als het nadeliger is dan het vorige contract.
woensdag 1 februari 2012 om 13:31
Het is een voorwaarde dat je direct beschikbaar bent voor werk, maar ik weet niet of dat betekent dat je dit oproepcontract aan moet nemen. Misschien kan je even bellen met het juridisch loket www.hetjl.nl
woensdag 1 februari 2012 om 14:00
woensdag 1 februari 2012 om 14:12
je zal waarschijnlijk het contract moeten accepteren en de wisseling in uren per maand door moet geven aan het UWV. De uren die je hebt gewerkt krijg je dan geen WW voor, de rest nog wel (met de normale voorwaarden in acht te nemen). Het UWV denkt zo: elk uurtje gewerkt bespaart op WW dus ook dit contract zul je moeten accepteren. Vraag nog wel even aan ze hoe je solliciattieplicht er dan uitziet want waarschijnlijk kun je er geen pijl op trekken hoeveel uur per week je kan blijven werken denk ik?
donderdag 2 februari 2012 om 16:31
Beste Gnerkje40,
Je geeft aan dat je contract niet verlengd kan worden. Als je contract stopt, moet je je werkgever om ander werk te vragen. En vanaf het moment dat je weet dat je werkloos wordt, ben je verplicht om naar ander werk te zoeken. Je geeft aan dat je werkgever een oproepcontract aanbiedt. Als je dit contract weigert, heeft dat mogelijk gevolgen voor je WW-uitkering.
Als je het contract wel aanneemt, heb je waarschijnlijk wel recht op aanvullende WW-uitkering: werk je op oproepbasis minstens 5 uren minder dan je voorheen gemiddeld per week werkte? Dan vult de WW aan tot dat gemiddelde.
Actuele informatie over de voorwaarden voor WW vind je hier.
Met vriendelijke groet,
Robert
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare
Je geeft aan dat je contract niet verlengd kan worden. Als je contract stopt, moet je je werkgever om ander werk te vragen. En vanaf het moment dat je weet dat je werkloos wordt, ben je verplicht om naar ander werk te zoeken. Je geeft aan dat je werkgever een oproepcontract aanbiedt. Als je dit contract weigert, heeft dat mogelijk gevolgen voor je WW-uitkering.
Als je het contract wel aanneemt, heb je waarschijnlijk wel recht op aanvullende WW-uitkering: werk je op oproepbasis minstens 5 uren minder dan je voorheen gemiddeld per week werkte? Dan vult de WW aan tot dat gemiddelde.
Actuele informatie over de voorwaarden voor WW vind je hier.
Met vriendelijke groet,
Robert
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare