Werk & Studie alle pijlers

Dat stomme solliciteren (klaagtopic) 2

14-04-2016 09:44 893 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mede-klagers

Hier kan je terecht met al je vragen, verwardheid, somberheid en boosheid die je ondervind bij het solliciteren.

Omdat samen klagen leuker is dan je alleen voelen in dit hele proces
Ook ik wacht nog (geduldig) af op een aantal reacties van sollicitaties die ik nog heb lopen. Ik heb helaas de laatste 2 weken ook geen goede vacatures meer gevonden dus heb helaas ook niet meer kunnen solliciteren. Het schiet nog niet echt op allemaal bij mij.

@Bankkussen Gefeliciteerd! Je hebt sowieso een baan! Hopelijk wordt het alsnog de baan van morgen (wat een luxepositie ineens ook haha).

Heel veel succes iedereen weer deze week!
What you do today, can improve all your tomorrows.
Wachten is inderdaad irritant.

Nou bij het bedrijf zijn ze verre van blij dat ik nog even wil afwachten. Ik heb aan uzb doorgegeven dat ik het niet netjes vind om het gesprek van morgen zo kortdag af te zeggen. Het bedrijf vroeg aan uzb of ze nog andere kandidaten hadden die op gesprek konden komen en dat ze anders mijn reactie afwachten woensdag. Alsof ze ineens met spoed iemand nodig hebben? Heb ik weer....
Dat is frustrerend Bankkussen.

Ik denk dat je beide jezelf te rade moet gaan welke baan je het liefste wilt. Kun je het jezelf permitteren om de baan via het uzb te laten schieten en je volledig te richten op de baan waarvoor je morgen het gesprek hebt?

Met het risico dat je straks geen van beide banen hebt.

Daarnaast vind ik de reactie van het bedrijf erg raar. Alsof ze denken dat ze het enige bedrijf zijn waar je hebt gesolliciteerd!
Ik weet niet echt of ik het me kan permitteren. Heb wel mijn horeca baantje achter de hand..

Ik heb ze tijdens het gesprek verteld dat ik deze week nog een ander gesprek heb. Reactie van bedrijf naar uzb was daarop dat het hen niet duidelijk was dat ik die wilde afwachten. Ja duh waarom zeg ik het anders tegen ze? Als het zo moet heb ik al niet eens zin meer om daar te werken..

Heb net nog aan persoon van werving en selectie bureau van het gesprek van morgen of ze toevallig weet of er nog andere kandidaten zijn. Voor zover ze weet zijn die er niet
Ik denk dat je je keuze eigenlijk al hebt gemaakt als je het jezelf (financieel) kan permitteren om voor de functie van morgen te gaan, dan zou ik de functie via het uzb laten schieten.

Als ik namelijk in jouw situatie zou zitten en toch zou kiezen voor functie via uzb, dan zou ik de hele tijd zitten denken van "stel dat ik toch op gesprek was geweest bij dat andere bedrijf....".

Daar doe je jezelf en het uzb/bedrijf geen plezier mee.

Maar goed, het is aan jou om te beslissen
Ja ik ga morgen gewoon op gesprek en dan ook zeggen dat een ander bedrijf me in principe wel wil hebben en wat de vervolgprocedure is. Misschien zijn er wel geen meerdere rondes en als ik echt de enige kandidaat ben, willen ze vast wel vaart maken dan. Heb gesprek met de commercieel directeur, dus wel meteen met iemand die een hoge functie heeft.

Verder ga ik morgen het uzb mailen/bellen voor een arbeidsvoorwaardengesprek. Aangezien het uzb denkt dat ik woensdag pas het gesprek heb, komt het denk ik wel positief over als ik hier morgen initiatief voor toon.
Zou eerst morgen met 1 man een gesprek hebben, maar nu zijn het er ineens 3. Waaronder de oprichters
Dat is wel extra spannend! Maar ook wel positief dat je het nu ook met de oprichters hebt omdat het dan misschien maar 1 gesprek is? Is het een groot bedrijf?
Daar hoop ik dus stiekem ook op . Bedrijf bestaat uit ongeveer 30-40 werknemers, dus niet heel groot
Succes met je gesprek vandaag Bankkussen!

Of als je het inmiddels al hebt gehad, ik hoop dat het goed is gegaan!
De duimen draaien Bankkussen!
Hoi allemaal, ik hou me hier een beetje op de vlakte omdat ik herkend ben maar ik ga zoals het er nu uitziet deze week salarisonderhandelingen in met een bedrijf waar ik graag wil werken - dus hopelijk snel meer!

Succes vandaag Bankkussen! Veronica, heb je al meer gehoord?

Xxx
Dropmaan ben je herkend door een kennis of bedrijven?

Ik heb het gesprek gehad. Ging voor mijn gevoel wel goed. Wel pittige vragen en kon niet echt hoogte krijgen van wat ze nou precies van me vonden. Maaaar volgende week hebben ze nog een gesprek en ze wilden eigenlijk ook nog een gesprek met de comm. Directeur erbij. Dus ik heb gezegd dat ik morgen aan het uzb m"n keuze moet laten weten. Toen zeiden ze nouja dan gaan we kijken of we het allemaal wat sneller kunnen doen.

Dus ben benieuwd...
Vervelend Dropmaan! Hoop dat het goed komt.

Spannend Bankkussen, dat is dus nog even afwachten. Voelde het voor jou wel goed?

Ik heb eergisteren een sollicitatie gedaan op een super leuke functie bij een woningbouwvereniging. Ik verwacht er niet veel van (hoewel ik wel aan de eisen voldoe), maar dromen en kansen wagen mag altijd he
Ja heel goed. De manier van leiding geven spreekt me ook erg aan en past bij me . Maar weet dus niet echt wat zij van me vinden. Meestal merk je dat wel een beetje tijdens een gesprek

Goed dat je toch gesolliciteerd hebt. Wie niet waagt wie niet wint!
Nou vandaag weer 2 afwijzingen binnen. Eentje voor een functie waarvoor de reageerdatum al een maand was verstreken,dat kwam dus niet echt als een verrassing.

De andere functie daar had ik wel een beetje mijn zinnen op gezet dus daar baal ik wel van.

Heb nu nog 1 concrete sollicitatie lopen waar ze meerdere mensen zochten dus ik hoop dat dat mijn kansen vergroot.

Morgen ook mijn 1e gesprek bij t UWV. Ben benieuwd....
Wat balen tulpje! Hoop voor je dat die ene iets wordt.

Ik ben net door tussenpersoon gebeld dat de directieleden heel positief waren en eigenlijk niks op me aan te merken hadden. Dit was bij hun andere kandidaten wel zo. Ze vinden me wel een beetje jong en vragen zich dus af of ik wel echt de ambitie heb om daar te blijven en door te groeien. Nu heb ik morgen dus een gesprek met de derde persoon en dan kan hij meteen laten weten of ik het word of niet! Ze wilden me niet in een lastige positie brengen en zijn bereid de andere kandidaat af te zeggen
Weer een afwijzing op mijn brief en verder niks meer. Ook geen nieuwe vacatures meer.

Ik ben bang dat ik straks schoonmaakwerk moet doen of nog erger, een uitkering zal moeten aanvragen. Terwijl ik straks twee masters heb. Schaam me kapot.
quote:LePeridot schreef op 10 mei 2016 @ 18:34:

Weer een afwijzing op mijn brief en verder niks meer. Ook geen nieuwe vacatures meer.

Ik ben bang dat ik straks schoonmaakwerk moet doen of nog erger, een uitkering zal moeten aanvragen. Terwijl ik straks twee masters heb. Schaam me kapot.Troost je, je bent niet de enige. 'Mijn' contactpersoon bij het lokale UWV zegt dat je als WO'er gemakkelijk 6-12 maanden naar een baan moet zoeken. Niet leuk natuurlijk, en je hebt er in feite niks aan dat iemand anders zegt 'je bent niet alleen', maar toch. Zet 'm op, ooit kiezen ze jou!
quote:LePeridot schreef op 10 mei 2016 @ 18:34:

Ik ben bang dat ik straks schoonmaakwerk moet doen of nog erger, een uitkering zal moeten aanvragen. Terwijl ik straks twee masters heb. Schaam me kapot.

Voor een uitkering hoef je je echt niet te schamen! Ik zit nu zelf een paar maanden in de WW. Het is geen vetpot en ik ben er liever vandaag dan morgen uit maar ik heb er jaren voor gewerkt dus ik heb er gewoon recht op.

Beter dan helemaal geen inkomen

In welke richting solliciteer je? Of richtingen aangezien je 2 masters hebt?
Ik solliciteer op docent Engels eerstegraads en heb ervaring met TTO.

Gezien Engels een tekortvak is doe ik echt iets fout.

Op ww heb ik geen recht want heb tijdens mijn studie steeds korte uitzendbaantjes gedaan en een jaar sales. Dus dat wordt bijstand.

Ik heb keihard gewerkt dit jaar en slaag binnenkort, en toch schat niemand mijn kwaliteiten op waarde. Ik ben altijd heel beleefd en gemotiveerd bij een gesprek, heel goede brief en toch niks.
Vriendin van me heeft meer dan een jaar iets anders gedaan eer ze een baan vond voor een ander taalvak. Na nog een jaar invallen voor allerlei soorten verlof heeft ze nu een vast fulltime contract. Het kan dus wel even duren (helaas), maar ik hoop dat je snel goed nieuws hebt!
Ik kan nog via Maandag aan de slag op vaste basis maar geen idee of dat handig is als ik vast iets wil zoeken.
Via Maandag werk je gedetacheerd? Kan nooit kwaad. Ben je tenminste aan het werk en kun je tussendoor altijd verder kijken als je dat wilt.
Je kan ook vast voor ze aan het werk, dan krijg je doorbetaald, maar of je ernaast mag solliciteren...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven