Werk & Studie alle pijlers

De opmerking van mijn baas (!)

31-07-2014 16:13 221 berichten
Hoi!

Nou wat mij vanmiddag overkwam.. Ik heb een tatoeage (het is een sleeve, heel kleurrijk, allemaal lekkere dingen; cup cakes en snoep en kinderlijke dingen) Vind het persoonlijk erg leuk, kan begrijpen dat anderen daar anders over denken je hoeft tenslotte niet alles mooi te vinden.

Omdat ik ooit eens opgevangen heb dat mijn baas niet een hele grote fan van tatoeages is draag ik op mijn werk, ook met 29 graden netjes een vestje of iets anders met lange mouwen.

Vanmiddag tijdens de werkzaamheden piepte er een toefje slagroom onderuit en hij vroeg of ik tatoeages had, ik antwoorde met "ja" en vervolgens zegt hij; "als ik had geweten dat je tatoeages had bij je sollicitatie had ik je niet aangenomen"

Say whut?! Ik was nogal flabbergasted en antwoorde dat tatoeages niets af doen aan mijn werk of mij als persoon.. toen liep hij weg.

Wat moet ik hiermee?
Alle reacties Link kopieren
quote:thaorchid schreef op 31 juli 2014 @ 21:58:

Vriendin van mij heeft een kledingwinkel en wijst sollicitanten keurig verwoord af vanwege niet te cammoufleren tatoeages, en ja, ook dat op schrift. Haar winkel, haar recht.Kijk, dat is eerlijk.
quote:gedanst schreef op 31 juli 2014 @ 21:51:

[...]

Na een sollicitatiegesprek verwacht ik inderdaad dat je een reden geeft waarom iemand het niet is geworden.Pfft. MSW stuurt tenminste nog een afwijzingsbrief. Je wilt ze de kost niet geven die zelfs dat al te veel moeite vinden tegenwoordig. En natuurlijk krijg je dan geen gepersonaliseerde afwijzingsbrief, en al helemaal geen eerlijke. Zie je het voor je? "U bent het niet geworden omdat u uit uw mond stonk tijdens het sollicitatiegesprek". Of: "U bent te dom om te poepen, en we hebben bij de vrijmibo enorm veel lol gehad om uw idiote uitspraken, maar als medewerker zien we u helaas niet zitten".
quote:strikjemetstippels schreef op 31 juli 2014 @ 17:12:

hoe veel mensen die zeggen dat een tattoo kortzichtig is smeren hun snoet in met factor 50, zijn na hun dertigste nog veel te dik waar door ze straks rimpels hebben en als ze af vallen overtallige huid? .

Ik zag vanmiddag een mevrouw in het zwembad precies zoals jij beschrijft en weet je wat? Ze had ook nog eens tatoeages.

Geen idee verder of deze mevrouw kortzichtig dacht en ik kan je wel vertellen dat ik eerlijk gezegd haar tatoeages haar niet meer zo heel mooi vond staan. Ik sprak even kort met haar en vond haar verder wel erg vriendelijk naar mij toe. Tsja....dus. Kortzichtigheid kan niet worden afgemeten aan een aantal tatoeages en/of aan het aantal centimeters lellend vel.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Lady-Voldemort, 39 minuten geleden

Pfft. MSW stuurt tenminste nog een afwijzingsbrief. Je wilt ze de kost niet geven die zelfs dat al te veel moeite vinden tegenwoordig. En natuurlijk krijg je dan geen gepersonaliseerde afwijzingsbrief, en al helemaal geen eerlijke. Zie je het voor je? "U bent het niet geworden omdat u uit uw mond stonk tijdens het sollicitatiegesprek". Of: "U bent te dom om te poepen, en we hebben bij de vrijmibo enorm veel lol gehad om uw idiote uitspraken, maar als medewerker zien we u helaas niet zitten".

Ik zou persoonlijk wel durven, gedanst. Maar het boeit me niet genoeg. Er zijn zoveel redenen om iemand af te wijzen, als je de juiste kandidaat hebt gevonden. Vergelijk het met een verliefdheid, wil je nou echt horen waarom een man je niet zit zitten?
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:Lady-Voldemort schreef op 31 juli 2014 @ 22:00:

[...]

Pfft. MSW stuurt tenminste nog een afwijzingsbrief. Je wilt ze de kost niet geven die zelfs dat al te veel moeite vinden tegenwoordig. En natuurlijk krijg je dan geen gepersonaliseerde afwijzingsbrief, en al helemaal geen eerlijke. Zie je het voor je? "U bent het niet geworden omdat u uit uw mond stonk tijdens het sollicitatiegesprek". Of: "U bent te dom om te poepen, en we hebben bij de vrijmibo enorm veel lol gehad om uw idiote uitspraken, maar als medewerker zien we u helaas niet zitten".

Dat is vrij normaal hoor als je een sollicitatiegesprek hebt gehad, dat men na afloop laat weten of je bent aangenomen of niet. Een beetje fatsoenlijk en zichzelf respecterend bedrijf doet dat. Of vind jij het normaal dat je nu nog zit te wachten op duidelijkheid na een sollicitatiegesprek dat jij drie jaar geleden hebt gevoerd?

En het is ook vrij normaal om te vertellen waarom niet. Daarmee kun je jezelf namelijk verbeteren.

Dus je kunt wel zeggen dat MSW 'tenminste nog een afwijzing stuurt', alsof dat echt heel wat is dat ze dat doet, maar zoals ik al zei, een beetje zichzelf respecterend bedrijf doet dat.
Wat een idioot. Kijk, als je nou tattoeages had met allemaal rare leuzen er op ok, maar waarom zou iemand in 2014 vallen over zoiets superleuks en schattigs als wat jij hebt? Jezus, ik wil het nu ook hahaha.
quote:maruthecat schreef op 01 augustus 2014 @ 04:54:

Wat een idioot. Kijk, als je nou tattoeages had met allemaal rare leuzen er op ok, maar waarom zou iemand in 2014 vallen over zoiets superleuks en schattigs als wat jij hebt? Jezus, ik wil het nu ook hahaha.

Moeilijk, moeten eerst alle tattoos op inhoud beoordeeld worden? Is een tattoo met het logo van de motorclub aanstootgevend? Of al die zoete snoepjes en cupcakes vervelend voor een vetklep die gewicht wil verliezen?

Moeten getattoeerde teksten eerst vertaald worden, of geinterpreteerd?
quote:gedanst schreef op 01 augustus 2014 @ 03:49:

[...]

Dat is vrij normaal hoor als je een sollicitatiegesprek hebt gehad, dat men na afloop laat weten of je bent aangenomen of niet. Een beetje fatsoenlijk en zichzelf respecterend bedrijf doet dat. Of vind jij het normaal dat je nu nog zit te wachten op duidelijkheid na een sollicitatiegesprek dat jij drie jaar geleden hebt gevoerd?

En het is ook vrij normaal om te vertellen waarom niet. Daarmee kun je jezelf namelijk verbeteren.

Dus je kunt wel zeggen dat MSW 'tenminste nog een afwijzing stuurt', alsof dat echt heel wat is dat ze dat doet, maar zoals ik al zei, een beetje zichzelf respecterend bedrijf doet dat.Op een vacature komen tegenwoordig legio sollicitanten. Ook de zogenaamde verplichte ('' ik heb 18 jaar als lasser gewerkt en solliciteer graag naar de functie van kantinemedewerker'').

Een sollicitatieprocedure heeft niet het doel de sollicitanten te behagen en zichzelf te laten verbeteren (echt grappig trouwens ) , maar om een vacature op te vullen.
conversation = awareness
Je baas mag ervan denken wat hij wil. Blijkbaar vindt hij tattoo's niet mooi. Dat hij zegt dat hij je niet aangenomen had als hij dit had geweten, vind ik een beetje cru. Zeker nu hij weet hoe je je werk doet en je niet zichtbaar met klanten te maken hebt.

Persoonlijk maakt het me niet veel uit of iemand een tattoo heeft of niet. Wel ligt het eraan waar je werkt en wat je doet.

Onze werknemers dienen hun tattoo's te bedekken en zichtbare piercings uit te doen. Ze werken namelijk met klanten die dit niet allemaal op prijs stellen.

Een paar jaar geleden heb ik in een plaats gewerkt waar al mijn collega's wel zichtbaar een tattoo en rastahaar mochten hebben in de supermarkt. Maar de klanten waren ook zo, dus die zouden het weer niet op prijs gesteld hebben als daar wat 'kak' madammekes achter de kassa hadden gezeten of achter de toonbank hadden gestaan.

Dus het verschilt ook nog per plaats en het ligt ook nog aan je publiek wat nu wel en niet kan.
quote:gedanst schreef op 01 augustus 2014 @ 03:49:

[...]

Dus je kunt wel zeggen dat MSW 'tenminste nog een afwijzing stuurt', alsof dat echt heel wat is dat ze dat doet, maar zoals ik al zei, een beetje zichzelf respecterend bedrijf doet dat.Mijn bedrijf is in Nederland gevestigd, niet in Lalaland. Een zichzelf respecterend bedrijf is geen filantropische instelling die gratis sollicitatietrainingen geeft.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:Annapalona schreef op 31 juli 2014 @ 21:10:

[...]

Mijn eerste indruk bij iemand in pak met een stukje zichtbare tattoo zou niet negatief zijn misschien wel eerder positief , ik heb namelijk een andere kijk op mensen met tattoo's dan bv Kadanz.

Snap niet waarom dat niet zou kunnen?

Ik herken dit wel. Ik zie mijn collega's altijd alleen maar in pak en nette kleding en toen we een keer een informeel weekendje weg waren, zag ik ineens tattoo's voorbij komen. Vind ik juist interessant.

Merkte dat mijn collega's ook positief verrast waren over de mijne.
On-topic; Ik denk dat je er niets mee moet, behalve goed bedekt houden. Je zou nog eens iets kunnen zeggen van; ik weet dat je er niet van houdt, dus ik zal het goed bedekt houden. Je baas mag vinden wat hij vind.
Je weet dat er mensen zijn die het lelijk en ordinair vinden. Dus waarom de verbazing?
quote:MrsStanleyWalker schreef op 01 augustus 2014 @ 09:14:

[...]

Mijn bedrijf is in Nederland gevestigd, niet in Lalaland. Een zichzelf respecterend bedrijf is geen filantropische instelling die gratis sollicitatietrainingen geeft.Je weet dat ik gelijk heb. Ook al ontken je het.
Even mijn situatie

Ik studeer momenteel HBO (ben 43)

Heb een geweldig gezin

Woon in een prachtige koopwoning in een erg leuke straat

Rijd een leuke vrij recente auto

Zie er altijd netjes gekleed uit

Kortom een doorsnee vrouw ... Wordt altijd beleefd aangesproken en behandeld ...

Totdat het mooi weer wordt en ik in korte mouwen weer lekker naar buiten kan en mijn full sleeve zichtbaar is ...

Dan is het ineens gebeurd met nette omgangsvormen en wordt ik behandeld als een tokkie die een IQ van een ei heeft ... WTF?

Ik zie getatoeëerde mensen als mensen die het leven niet zo serieus nemen, die niet verstikt willen worden door de grijze massa.. Die het leven willen leven zoals zij dat willen ..

Ook getatoeëerde mensen hebbenverantwoordelijkheids gevoel, werken hard voor hun geld en hebben goeie studies gedaan.. Niet elke getatoeëerde houd maandelijks zijn handje op voor zijn uitkering ...

Het gekke blijft dat niet getatoeëerde mensen meer moeite hebben met getatoeëerde mensen dan andersom ...

Ik zeg altijd maar .. Naakt geboren, gekleurd de kist in
Wat een vooroordelen in dit topic zeg! Alsof een tattoo ook maar iets zegt over je kwaliteiten of je inzet. Ik heb zelf geen tattoo, maar snap niet waarom het een probleem zou zijn als een werknemer er wel een heeft, vooral niet als hij/zij die redelijk makkelijk kan verbergen (dus niet op het hoofd of de handen). Ik ken een bankdirecteur met een grote, heftige tattoo. Met zijn pak aan zie je daar echter niets van. En ik denk dat dat voor meer mensen geldt. Daar is toch niets mis mee?
quote:fluffyhunnybunny schreef op 01 augustus 2014 @ 12:15:

Ik zie getatoeëerde mensen als mensen die het leven niet zo serieus nemen, die niet verstikt willen worden door de grijze massa.. Die het leven willen leven zoals zij dat willen ..

Maar..... Er zijn inmiddels zoveel mensen met tatoeages dat je echt kan spreken van een gekleurde massa hoor! Zo bijzonder vind ik tatoeages nou ook niet. Had ook echt geen idee dat iemand om deze reden een tatoeage/sleeve zou kunnen nemen. ik vind een tatoe echt niet heel opvallend en apart.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Je associeert je wel degelijk met een groep mensen.

Net zoals je dat met kleding ook kan doen.

Ik begrijp heel goed dat je daar als werkgever niet op zit te wachten.
Wat vinden jullie van oorpiercings? Ik heb een tragus en een helix, nog niks over gehoord maar zou best kunnen dat iemand er op afknapt.
Dat zijn toch gewoon oorbellen? Die zie je toch ook al veel vaker? Ik vind er niet zoveel van en kan het heel mooi vinden staan.
quote:gedanst schreef op 01 augustus 2014 @ 10:18:

[...]

Je weet dat ik gelijk heb. Ook al ontken je het.
ik zie zelf geen verschil tussen uiting van overtuiging en een tatoeage moet ik zeggen. Ik draag ook een kruisje om mijn nek, ben christelijk, maar tijdens sollicitaties hing die ketting wel onder mijn blouse en keek ik eerst naar het bedrijf, of men wel ok is met een uiting van religie (al dragen veel mensen een katholiek kruisje als mode uiting, ik draag geen katholiek kruisje maar meeste mensen zien toch niet wat het dan wel is).

Ik vind de wet voor discriminatie niet heel terecht, liefst zou ik zien dat je dus wel op uiting van religie mag discrimineren, niet actief vragen naar religie en daar dan op af keuren. En zo zie ik het dan ook wel met tattoos, niet actief naar vragen en de sollicitant bedekt het maar, tot dat die gene weet hoe het bedrijf werkt en of het kan, zo'n tattoo showen.
quote:strikjemetstippels schreef op 01 augustus 2014 @ 14:11:

ik zie zelf geen verschil tussen uiting van overtuiging en een tatoeage moet ik zeggen. Ik draag ook een kruisje om mijn nek, ben christelijk, maar tijdens sollicitaties hing die ketting wel onder mijn blouse en keek ik eerst naar het bedrijf, of men wel ok is met een uiting van religie (al dragen veel mensen een katholiek kruisje als mode uiting, ik draag geen katholiek kruisje maar meeste mensen zien toch niet wat het dan wel is).

Ik vind de wet voor discriminatie niet heel terecht, liefst zou ik zien dat je dus wel op uiting van religie mag discrimineren, niet actief vragen naar religie en daar dan op af keuren. En zo zie ik het dan ook wel met tattoos, niet actief naar vragen en de sollicitant bedekt het maar, tot dat die gene weet hoe het bedrijf werkt en of het kan, zo'n tattoo showen.

Tatoeages en discriminatie? Natuurlijk is dat niet terecht.

Discriminatie gaat over iets waar je niets aan kunt doen (zwart, dik, homo, scheel, etc). Voor tatoeages kies je, daar wordt je niet mee geboren.
conversation = awareness
Iedereen heeft het recht die plaatjes vies te vinden. Dus niet zeuren als je er een opmerking over krijgt

Even mijn situatie

Ik studeer momenteel HBO (ben 43)

Heb een geweldig gezin

Woon in een prachtige koopwoning in een erg leuke straat

Rijd een leuke vrij recente auto

Zie er altijd netjes gekleed uit

Kortom een doorsnee vrouw ... Wordt altijd beleefd aangesproken en behandeld ...

Totdat het mooi weer wordt en ik in korte mouwen weer lekker naar buiten kan en mijn full sleeve zichtbaar is ...

Dan is het ineens gebeurd met nette omgangsvormen en wordt ik behandeld als een tokkie die een IQ van een ei heeft ... WTF?

Dat maakt iedereen mee. Ik merk ook een enorm verschil of ik in mijn werkkleding (jurkje, pumps bijvoorbeeld) even een boodschap doe of in mijn vale spijkerbroek met slobbertrui. Mensen hebben nu eenmaal meteen een bepaald idee bij een eerste indruk.

Daar heb ik geen tatoeage voor nodig.

Het gekke blijft dat niet getatoeëerde mensen meer moeite hebben met getatoeëerde mensen dan andersom ...

Ik zeg altijd maar .. Naakt geboren, gekleurd de kist in Nou, ik lees in dit topic heel veel over saaie kantoorpikken, dat de grootste criminelen in pak lopen etc. Wie heeft dan meer moeite met wie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven