Werk & Studie alle pijlers

De opmerking van mijn baas (!)

31-07-2014 16:13 221 berichten
Hoi!

Nou wat mij vanmiddag overkwam.. Ik heb een tatoeage (het is een sleeve, heel kleurrijk, allemaal lekkere dingen; cup cakes en snoep en kinderlijke dingen) Vind het persoonlijk erg leuk, kan begrijpen dat anderen daar anders over denken je hoeft tenslotte niet alles mooi te vinden.

Omdat ik ooit eens opgevangen heb dat mijn baas niet een hele grote fan van tatoeages is draag ik op mijn werk, ook met 29 graden netjes een vestje of iets anders met lange mouwen.

Vanmiddag tijdens de werkzaamheden piepte er een toefje slagroom onderuit en hij vroeg of ik tatoeages had, ik antwoorde met "ja" en vervolgens zegt hij; "als ik had geweten dat je tatoeages had bij je sollicitatie had ik je niet aangenomen"

Say whut?! Ik was nogal flabbergasted en antwoorde dat tatoeages niets af doen aan mijn werk of mij als persoon.. toen liep hij weg.

Wat moet ik hiermee?
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapalona schreef op 31 juli 2014 @ 18:07:

[...]

Nee hoor, creditanalysten en salesmanagers lopen ook in korte broek en slippers en hebben tattoo's die normaal bij klanten gesprekken en bezoeken netjes onder hun pak verdwijnen.

Dat zeg toch ook iedereen hier? Zolang je als werkgever geen klanten met ouderwetse gedachtes kwijt kan raken, is het je goed recht.

TO heeft zelfs in een functie waar geen klanten haar zien, netjes een afgedekte tattoo en nog roepen mensen hier dat ze kortzichtig is en moeten nog even hun mening en afschuw over mensen met tattoo's melden.

En dat vind ik echt pas kortzichtig en naar. Blech.Ik heb ook duidelijk over zichtbare tatoes.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Annapalona schreef op 31 juli 2014 @ 18:11:

[...]

Haha, nou ik zou echt voor mezelf kiezen als ik een risk manager nodig zou hebben ipv zo'n saaie kantoorpik.

En ach jij denk zo en ik denk wat ruimer... en ja echt zo denk ik echt, moeilijk te begrijpen voor iemand zoals jij maar die mensen zijn er echt.

Zo is dat Annapalona, hier nog eentje. Zo denk ik ook echt! Gelukkig zijn wij niet zo bekrompen en kortzichtig en beoordelen we mensen op wat ze kunnen en wie ze zijn en niet op een piercing, tattoo of dreads. Dingen die ik overigens woest aantrekkelijk vind maar tja, dat zal ze ook wel niet geloven dan, ons "onberispelijke" typetje......

Daarbij, de grootste smeerlappen en oplichters van deze wereld lopen in die driedelige onberispelijke pakken met hun haartjes netjes in de snit...... Dus.....
Maar TO, serieus, je hebt een sleeve van cupcakes?
quote:hamaika schreef op 31 juli 2014 @ 18:55:

[...]

Zo is dat Annapalona, hier nog eentje. Zo denk ik ook echt! Gelukkig zijn wij niet zo bekrompen en kortzichtig en beoordelen we mensen op wat ze kunnen en wie ze zijn en niet op een piercing, tattoo of dreads. Dingen die ik overigens woest aantrekkelijk vind maar tja, dat zal ze ook wel niet geloven dan, ons "onberispelijke" typetje......

Daarbij, de grootste smeerlappen en oplichters van deze wereld lopen in die driedelige onberispelijke pakken met hun haartjes netjes in de snit...... Dus.....Uiteindelijk oordelen we allemaal wel op wat mensen kunnen. Maar als jij een klant te woord staat dan oordelen ze toch echt aan de hand van de eerste indruk. De eerste indruk is allesbepalend.
Ik vind het oprecht belachelijk dat hier vandaag de dag zo moeilijk over gedaan wordt. Ik weet dat van oudsher tattoo's geassocieerd worden met ruig volk maar dat is toch vandaag de dag niet meer aan de orde? En waarom zou het niet representatief zijn? Ok, hakenkruizen en white pride zaken vind ik not done, maar dat is het ook niet wanneer ik iets dergelijks in T-shirt vorm draag.

Mensen gaan veel te veel af op het uiterlijk. En in situaties zoals TO beschrijft, waar niemand, behalve collega's, haar ziet is het al helemaal belachelijk en zwaar overdreven. Werkgever mag zich schamen! bah! Wat een oppervlakkig figuur.
quote:kadanz schreef op 31 juli 2014 @ 19:00:

[...]

Uiteindelijk oordelen we allemaal wel op wat mensen kunnen. Maar als jij een klant te woord staat dan oordelen ze toch echt aan de hand van de eerste indruk. De eerste indruk is allesbepalend.Maar wat zegt dat over de mensheid? Ik bedoel, als je vriendelijk bent, goed in je werk, klantgericht en vul maar in. Wat doen het wel of niet hebben van een tattoo daar dan aan af? Wat is er dan ineens anders aan de eerste indruk? Ik vind dat zo raar.
quote:kadanz schreef op 31 juli 2014 @ 19:00:

[...]

Uiteindelijk oordelen we allemaal wel op wat mensen kunnen. Maar als jij een klant te woord staat dan oordelen ze toch echt aan de hand van de eerste indruk. De eerste indruk is allesbepalend.Ja, en die eerste indruk kan dus voor jou heel anders zijn dan voor mij. Omdat wij andere referentiekaders, normen en waarden hebben.
Ik heb persoonlijk niets tegen tatoes behalve dat ik ze vaak niet mooi vindt en eigenlijk alleen die bij Maori's. Het is niet zo zeer kortzichtig meer een kwestie van prioriteiten die niet liggen bij permanente lichaamsversiering.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Iedereen hoort toch te weten dat zichtbare tattoos in veel werkgebieden niet door werkgevers gaceepteerd worden?Waarom dan op die plekken een tattoo laten zetten ?
quote:miedo schreef op 31 juli 2014 @ 19:05:

Iedereen hoort toch te weten dat zichtbare tattoos in veel werkgebieden niet door werkgevers gaceepteerd worden?Waarom dan op die plekken een tattoo laten zetten ?Ben anders gewoon aangenomen op een financiele functie met tattoo op pols en deze niet afgeschermd. Ligt echt aan het bedrijf.
quote:Annapalona schreef op 31 juli 2014 @ 18:11:

[...]

Haha, nou ik zou echt voor mezelf kiezen als ik een risk manager nodig zou hebben ipv zo'n saaie kantoorpik.

En ach jij denk zo en ik denk wat ruimer... en ja echt zo denk ik echt, moeilijk te begrijpen voor iemand zoals jij maar die mensen zijn er echt.Geen tattoo's hebben betekent niet meteen een saaie kantoorpik zijn. Zo ruim denk je zelf dus ook niet.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik vind zichtbare tatoes vaak ordinair een paar uitzonderingen daar gelaten. Ik zou ook geen tokkie aannemen op bepaalde functies.

Het is niet iets persoonlijk. Ik ken veel aardige en sociale mensen met tatoes en in bepaalde situaties kan het best alleen in het wat hogere zakelijk segment echt niet en in veel van de wat betere publieke functies ook niet. Ik zou niet ver komen in mijn vakgebied omdat elke klant van directeur tot postkamermdw, van NL-er tot Japaner zich op zijn gemak moet voelen bij mij in de spreekkamer. Ik zie er doordeweeks ook vrij klassiek en gekleed uit. Ik wilde dit graag worden en voor mij zou die prioriteit voor gaan.
quote:Annapalona schreef op 31 juli 2014 @ 19:09:

[...]

Ben anders gewoon aangenomen op een financiele functie met tattoo op pols en deze niet afgeschermd. Ligt echt aan het bedrijf.Het mag algemeen bekend worden verondersteld dat de meeste werkgevers minder tolerant hierin zijn
quote:gedanst, 55 minuten geleden

Ben jij dan ook zo eerlijk om in de sollicitatiebrief te zetten dat je iemand afwijst vanwege de tattoo of verzin je een smoes, niet geschikt blablabla.

Ik heb het over een tattoo die je niet ziet.We hebben gewoon standaardbrieven.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 31 juli 2014 @ 19:15:

[...]

We hebben gewoon standaard brieven.Dat is ook wel zo praktisch gezien het aantal afwijzingen dat een werkgever tegenwoordig moet sturen
quote:mrssippie schreef op 31 juli 2014 @ 19:00:

Ik vind het oprecht belachelijk dat hier vandaag de dag zo moeilijk over gedaan wordt. Ik weet dat van oudsher tattoo's geassocieerd worden met ruig volk maar dat is toch vandaag de dag niet meer aan de orde?

Juist daarom vraag ik me andere dingen af bij het zien van een tattoo.

-what were you thinking?

-weet je überhaupt wat die Maoritekens betekenen?

-was je dronken op Ibiza en leek het toen een goed idee?

-heb je je lichaam verminkt omdat al je vriendinnen dat deden?

-ben je heel zweverig en komt er voor elke tattoo een lang verhaal over geesten, krachten en oertekens?

-ben je gewoon leeghoofdig en klad je maar wat neer?

-je verdient drie miljoen per jaar als voetballer en van gekheid weet je niet wat je moet doen?

Gek genoeg kan ik alleen waardering opbrengen voor de mensen die zich helemaal onderkladden. Die doen het goed.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 31 juli 2014 @ 19:10:

[...]

Geen tattoo's hebben betekent niet meteen een saaie kantoorpik zijn. Zo ruim denk je zelf dus ook niet.Nee dat is waar. Ik beoordeel mensen op saaiheid, dat is ook niet aardig nee. Oke dan bedoel ik mensen zoals Kadanz
quote:kadanz schreef op 31 juli 2014 @ 19:17:

[...]

-what were you thinking?

-ben je heel zweverig en komt er voor elke tattoo een lang verhaal over geesten, krachten en oertekens?

-je verdient drie miljoen per jaar als voetballer en van gekheid weet je niet wat je moet doen?

Gek genoeg kan ik alleen waardering opbrengen voor de mensen die zich helemaal onderkladden. Die doen het goed.Je zou je ook kunnen afvragen of ik dat wellicht gewoon mooi vind. Waarom hecht jij waarde aan een onberispelijk gekamd kapsel? Mij zegt dat niks, zoals ik al eerder zei: mensen hebben andere referentiekaders, normen en waarden.
Ik heb eigenlijk alleen problemen met lelijke tattoos, en daar zijn er veel te veel van. En dan bedoel ik niet lelijk in de zin van een voorstelling die ik never nooit niet op mijn lichaam zou willen, maar lelijk in de zin van slecht uitgevoerd, en onlogisch verdeeld over het lichaam. Dat doet echt pijn aan mijn ogen, en ik begrijp werkelijk waar niet dat iemand het dan zelf niet ziet dat het geen gezicht is.
quote:miedo schreef op 31 juli 2014 @ 19:12:

[...]

Het mag algemeen bekend worden verondersteld dat de meeste werkgevers minder tolerant hierin zijnZoals ik al uit ervaring aangaf valt dat wel mee, of ik kies gewoon fijne werkgevers tot nu toe
quote:Annapalona, 21 seconden geleden

Nee dat is waar. Ik beoordeel mensen op saaiheid, dat is ook niet aardig nee. Oke dan bedoel ik mensen zoals Kadanz
quote:MrsStanleyWalker schreef op 31 juli 2014 @ 19:15:

[...]

We hebben gewoon standaardbrieven.Hoe kun je iemand afwijzen op iets wat je niet hebt gezien?
quote:kadanz schreef op 31 juli 2014 @ 19:17:

[...]

-what were you thinking?

Gek genoeg kan ik alleen waardering opbrengen voor de mensen die zich helemaal onderkladden. Die doen het goed.Oke, goed, niet elke tattoo is even mooi. Kwestie van smaak. Ik vind ook niet alles mooi. Maar dat is iets heel anders dan iemand beoordelen op het wel of niet hebben van een of meerdere tattoos.

Leg mij eens uit... hypothetisch voorbeeldje. Ik werk bij de rabobank achter de balie. Ik ben hartstikke goed in mijn werk, klanten lopen met me weg en vinden me toppietop. Ik wil dolgraag mijn overleden katten eren en laat een mooie tattoo zetten op mijn onderarm van een sierlijke kat met wat friemels en al hun voorletters. Ben ik dan ineens een stuk asocialer geworden? Ben ik ineens iemand anders? Ben ik niet meer de medewerker waar iedereen dol op is? Wat is het probleem en wat is het verschil. Ik snap dat niet. Ik vind dat oprecht grenzen aan bekrompenheid.
quote:Lady-Voldemort, 35 seconden geleden

Ik heb eigenlijk alleen problemen met lelijke tattoos, en daar zijn er veel te veel van. En dan bedoel ik niet lelijk in de zin van een voorstelling die ik never nooit niet op mijn lichaam zou willen, maar lelijk in de zin van slecht uitgevoerd, en onlogisch verdeeld over het lichaam. Dat doet echt pijn aan mijn ogen, en ik begrijp werkelijk waar niet dat iemand het dan zelf niet ziet dat het geen gezicht is.

Als ik zie hoeveel van die tattootoko's er zijn en dan ook nog met nagelstudio's erbij enzo. Ik vrees met grote vrezen voor hun klanten. Niet elke beroepskladderaar is een tattoo-artist. Bij lange aan niet, vrees ik.
quote:viva-amber, 5 minuten geleden

Hoe kun je iemand afwijzen op iets wat je niet hebt gezien?

Eh, dat gebeurt ook niet?

Ze worden afgewezen op zichtbare tattoo's en als ze tattoo's in hun nek hebben of op hun hoofd met lichtsnelheid, zeg maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven