Werk & Studie alle pijlers

Detex mode-adviseur

26-02-2013 11:07 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ervaring met de opleiding Mode Adviseur van Detex?

En dan de klassikale of de online-versie?

Ik ben hier onlangs mee in aanraking gekomen, en overweeg nu deze opleiding te gaan doen. Echter is de klassikale opleiding bijna eens zo duur als de online versie. En daarbij is dat overdag, als ik werk.

Echter denk ik wel dat een klassikale opleiding beter is dan een thuis studie.

Stof tot nadenken dus,...
Ik heb hem klassikaal gedaan gedurende een MBO opleiding tot verkoopchef. Vond het persoonlijk inhoudelijk niet echt heel sterk. Er wordt in grote lijnen door de modeggeschiedenis heengehobbeld, kort wat technieken besproken, maar achteraf had ik niet het idee er heel erg veel van opgestoken te hebben. Maar dat is mijn gevoel erbij hoor!
Het is geen moeilijke opleiding hoor. Tenminste toen ik hem jaren terug heb gevolgd, niet. Er zat niets bij waar ik achteraf de toegevoegde waarde van klassikaal onderwijs inzie. Het was wel gezellig in een klasje, maar ik had het net zo goed thuis kunnen doen. Mij staat bij dat het eigenlijk alleen maar theorie is en dat het een kwestie van leren is ipv snappen.

Ik heb er nooit wat mee gedaan, maar was wel blij te weten wat de waslabels nou betekenden . Was nog in het pre-internettijdperk, dus niet met 2 klikken op te zoeken.
Hier hetzelfde verhaal als gewoonsuz, niet echt een boeiende opleiding, heb ook nooit veel met die info gedaan.
Ik ben destijds gezakt voor mijn Detex-diploma omdat ik erg slecht was in staaltjes stof uitpluizen op de ingrediënten (wol, katoen, etc).

Muffe opleiding, niemand die er ooit naar gaat vragen.
ik was afgelopen weekend in een winkel waar het personeel die opleiding deed. Zij wist mij wel eea te vertellen over de sterke en zwakke punten van je figuur en hoe je die kan verhullen of accentueren.

Het was geen gewone doorsnee winkel die je in iedere stad ziet. Het personeel was duidelijk ervaren en nam de tijd voor je. Ik had via de mail gevraagd wat voor opleiding het personeel kreeg, en dat was dus van Detex. Zij vonden het wel een goede opleiding waar in vacatures vaak naar gevraagd werd.
Ik heb ooit zo'n cursus moeten volgen toen ik nog op de middelbareschool zat. Was een DETEX cursus van de LOI geloof ik. Ik kan me herinneren dat er vooral veel aandacht lag op het leren kennen van stoffen. Je kreeg er ook zo'n heel boek bij met allemaal staaltjes.

Vond er persoonlijk geen fluit aan maar dat is persoonlijk. Ik ben weleens vacatures in kranten tegengekomen waar ze echt naar die opleiding/cursus vroegen. Dat zijn dan idd vaak, zoals hier al gezegd werd, de "betere" modezaken, geen Zeeman zeg maar
Ik heb ook deze opleiding gedaan tijdens m'n studie. Heb er werkelijk nooit wat aan gehad terwijl ik wel werkzaam ben in de mode. Naar mijn mening stelt het niks voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven