Dilemma, minder werken
dinsdag 3 februari 2026 om 23:20
Ik werk al 1,5 jaar meer dan mijn contract wekelijks. Nu kreeg ik vandaag te horen, dat dit niet meer mag. Mijn eerste reactie was… dit mag niet ik werk dit aantal uren al meer dan 13 weken aan een gesloten.
Ze gingen dit voorleggen en komen er nog op terug, weet dus nog niet precies wat de uitkomst zal zijn, maar nu het dilemma: ik moet over 3 maanden een nieuw contract krijgen[ als ik op mijn strepen ga staan, zouden ze dit zomaar niet kunnen geven. Ga er nu vanuit dat het gewoon verlengd wordt.
Wat zouden jullie doen?
Ze gingen dit voorleggen en komen er nog op terug, weet dus nog niet precies wat de uitkomst zal zijn, maar nu het dilemma: ik moet over 3 maanden een nieuw contract krijgen[ als ik op mijn strepen ga staan, zouden ze dit zomaar niet kunnen geven. Ga er nu vanuit dat het gewoon verlengd wordt.
Wat zouden jullie doen?
Such a beautiful place to be with Friends.
donderdag 5 februari 2026 om 18:08
Dat is natuurlijk een beetje gek gedacht. Ik hoorde vandaag toevallig iets op de radio, over kinderen die per ongeluk geboren waren in gezinnen die ten prooi waren gevallen aan de toeslagenaffaire en die dus 50 uur per week werkten om hun ouders in de gelegenheid te stellen hun 'schulden' af te betalen. Ja, die ouders gingen akkoord en die kinderen dus ook maar. Maar er is dan natuurlijk van alles loos.ladadieladieda schreef: ↑05-02-2026 17:59Maar het gebeurt, en zolang iedereen er blij mee is en het vrijwillig doet, wat is er dan loos?
Graftak!
donderdag 5 februari 2026 om 19:06
Voor vrachtwagenchauffeurs geldt een cao met specifieke afspraken over het aantal te werken uren over een bepaalde periode. En de rij- en rusttijdenwet speelt ook een rol. Niet vergelijkbaar met andere cao's.ladadieladieda schreef: ↑05-02-2026 16:32Mijn broer is vrachtwagenchauffeur en werkt standaard tegen de 50 uur per week. Daar zit ook een paar keer patat eten op locatie bij, maar hij krijgt standaard 50 uur per week betaald.