Docent slaat brugger
zondag 9 juni 2019 om 21:00
Mijn zoon vertelde dat een docent een jongen uit zijn klas in het bijzijn van de klas een mep heeft verkocht. Volgens mijn zoon geen veeg, geen dreun, maar een flinke tik waar zijn kleine broertje van zou huilen (deze jongen deed dat overigens ook).
De directrice heeft de volgende dag met de klas gesproken. Samenvatting die zoon gaf: ze vroeg of de klas zich nog ‘veilig’ voelde bij deze docent. De kinderen bleven stil en dat was voor haar mogelijk een signaal dat het nog wel kan.
Ik hoor echter constant rare verhalen over deze docent: ongepaste opmerkingen, kleineren, beledigen... kortom: ik overweeg dit toch aan te kaarten.
Maar wat is gebruikelijk in een middelbare school? Wat ‘moet’ een school met zo een incident?
Hoop dat er hier Vo-docenten zijn die me willen vertellen hoe hun school dit op zou pakken.
De directrice heeft de volgende dag met de klas gesproken. Samenvatting die zoon gaf: ze vroeg of de klas zich nog ‘veilig’ voelde bij deze docent. De kinderen bleven stil en dat was voor haar mogelijk een signaal dat het nog wel kan.
Ik hoor echter constant rare verhalen over deze docent: ongepaste opmerkingen, kleineren, beledigen... kortom: ik overweeg dit toch aan te kaarten.
Maar wat is gebruikelijk in een middelbare school? Wat ‘moet’ een school met zo een incident?
Hoop dat er hier Vo-docenten zijn die me willen vertellen hoe hun school dit op zou pakken.
anoniem_371589 wijzigde dit bericht op 13-06-2019 22:26
0.36% gewijzigd
woensdag 12 juni 2019 om 14:31
https://www.autoriteitpersoonsgegevens. ... -op-schoolKandijsuiker schreef: ↑12-06-2019 12:53Waarom hangen er geen beveiligingscamera's in de klas? Wordt evt pesten etc. ook meteen gesignaleerd. Zolang de beelden binnem school blijven...
woensdag 12 juni 2019 om 14:52
Ja, maar dat kan toch ook nadat een kind geslaagd is?Pavlovski schreef: ↑12-06-2019 14:48Google stuk? https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... id-in-7261
Sugar and spice, and everything nice.
woensdag 12 juni 2019 om 15:07
?
Hoe zie je dat voor je in de dagelijkse praktijk?
woensdag 12 juni 2019 om 15:23
Ik ben blij dat de AVG wat anders zegt. Het is niet oké om standaard te filmen. Lees dat eerste linkje nog eens.
woensdag 12 juni 2019 om 15:57
Ja, ik begrijp niet zo goed waarom na het lezen ervan. Veiligheid lijkt mij zwaarder wegen. Zeker na de zelfmoord van die Arwan.
woensdag 12 juni 2019 om 16:13
We zitten niet in een aflevering van Black Mirror.Kandijsuiker schreef: ↑12-06-2019 15:57Ja, ik begrijp niet zo goed waarom na het lezen ervan. Veiligheid lijkt mij zwaarder wegen. Zeker na de zelfmoord van die Arwan.
woensdag 12 juni 2019 om 16:21
Ik vind het altijd zo belachelijk dat als er een punt wordt gemaakt over streng gereguleerde, veilige beveilingscamera's men het meteen doortrekt naar een dystopie. In de winkel hangen ook camera's.
woensdag 12 juni 2019 om 16:44
Je snapt toch zelf ook wel dat incidenten zoals TO beschrijft en de zelfmoord van die jongen uiterst uitzonderlijk zijn? Voor die paar incidenten, hoe gruwelijk ze ook zijn, worden er geen camera’s opgehangen in klaslokalen, om de privacy van zowel leerlingen als docenten te waarborgen. Een opgroeiend kind voelt zich vaak al ongemakkelijk, laat staan als er constant camera’s op staan gericht. En dan docenten.. er blijft geen leraar meer over! Scholen doen er alles aan om leerlingen in een veilige omgeving te onderwijzen en hen te begeleiden bij het ouder worden. Er zit altijd een rotte appel tussen (lees: docent die TO beschrijft). Laten we uitgaan van het positieve.Kandijsuiker schreef: ↑12-06-2019 16:21Ik vind het altijd zo belachelijk dat als er een punt wordt gemaakt over streng gereguleerde, veilige beveilingscamera's men het meteen doortrekt naar een dystopie. In de winkel hangen ook camera's.
woensdag 12 juni 2019 om 17:06
Het is pas belachelijk om vanwege enkele incidenten alles vol te hangen met camera's. Net als het belachelijk is te denken dat camera's de garantie geven dat er geen incidenten meer voorkomen.Kandijsuiker schreef: ↑12-06-2019 16:21Ik vind het altijd zo belachelijk dat als er een punt wordt gemaakt over streng gereguleerde, veilige beveilingscamera's men het meteen doortrekt naar een dystopie. In de winkel hangen ook camera's.
We used to be friends...
woensdag 12 juni 2019 om 17:08
Integendeel.CourtneyTT schreef: ↑12-06-2019 17:06Het is pas belachelijk om vanwege enkele incidenten alles vol te hangen met camera's. Net als het belachelijk is te denken dat camera's de garantie geven dat er geen incidenten meer voorkomen.
woensdag 12 juni 2019 om 17:14
woensdag 12 juni 2019 om 17:23
Precies. En het weerhoudt niemand ook maar van iets hoor.CourtneyTT schreef: ↑12-06-2019 17:14Als er één stad volhangt met camera's is het Londen wel. Toch heeft het de terroristische aanslagen in 2005 en 2017 niet kunnen voorkomen. Maar succes ermee, dat beeld van schijnveiligheid.
woensdag 12 juni 2019 om 17:54
Je zit dus écht in een aflevering van Black Mirror?
woensdag 12 juni 2019 om 17:55
Natuurlijk.
woensdag 12 juni 2019 om 18:29
Bij sommige kinderdagverblijven hangen ook camera’s toch? Het lijkt mij geen slecht idee. Ik denk dat docenten en kinderen zich beter gaan gedragen. Mijn dochter en een docent hebben een heel ander verhaal over een gebeurtenis. Docent ontkent bij hoog en laag iets heel kwetsend te hebben gezegd en dochter houdt vol, zweert zelfs, dat het echt echt gezegd is en heeft nu alle vertrouwen verloren in die school en wil er niet meer heen. School staat achter de docent. Een ander kind uit de klas heeft een zelfde verhaal over de docent. Ik twijfel enorm. Waren er maar camera’s bij geweest.
woensdag 12 juni 2019 om 18:34
Wow als iemand zweert dan is het écht waar.Sugarspice schreef: ↑12-06-2019 18:29Bij sommige kinderdagverblijven hangen ook camera’s toch? Het lijkt mij geen slecht idee. Ik denk dat docenten en kinderen zich beter gaan gedragen. Mijn dochter en een docent hebben een heel ander verhaal over een gebeurtenis. Docent ontkent bij hoog en laag iets heel kwetsend te hebben gezegd en dochter houdt vol, zweert zelfs, dat het echt echt gezegd is en heeft nu alle vertrouwen verloren in die school en wil er niet meer heen. School staat achter de docent. Een ander kind uit de klas heeft een zelfde verhaal over de docent. Ik twijfel enorm. Waren er maar camera’s bij geweest.
woensdag 12 juni 2019 om 18:41
Dan stuur je hem de les uit...
Dan geef je een publiek geweldloos standje...
Dan krijgt hij een lager cijfer voor het vak...
Dan blijft hij na...
Maar slaan doen we niet.
woensdag 12 juni 2019 om 18:59
Geen idee waar je nu naar vraagt.
woensdag 12 juni 2019 om 19:12
Ik Ben geneigd om te denken dat mijn dochter in dit geval de waarheid spreekt. Maar als er camera’s bij waren wist Ik het zeker.