Werk & Studie alle pijlers

Docent slaat brugger

09-06-2019 21:00 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon vertelde dat een docent een jongen uit zijn klas in het bijzijn van de klas een mep heeft verkocht. Volgens mijn zoon geen veeg, geen dreun, maar een flinke tik waar zijn kleine broertje van zou huilen (deze jongen deed dat overigens ook).

De directrice heeft de volgende dag met de klas gesproken. Samenvatting die zoon gaf: ze vroeg of de klas zich nog ‘veilig’ voelde bij deze docent. De kinderen bleven stil en dat was voor haar mogelijk een signaal dat het nog wel kan.

Ik hoor echter constant rare verhalen over deze docent: ongepaste opmerkingen, kleineren, beledigen... kortom: ik overweeg dit toch aan te kaarten.

Maar wat is gebruikelijk in een middelbare school? Wat ‘moet’ een school met zo een incident?

Hoop dat er hier Vo-docenten zijn die me willen vertellen hoe hun school dit op zou pakken.
anoniem_371589 wijzigde dit bericht op 13-06-2019 22:26
0.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sugarspice schreef:
12-06-2019 19:12
Ik Ben geneigd om te denken dat mijn dochter in dit geval de waarheid spreekt. Maar als er camera’s bij waren wist Ik het zeker.
Volgens mij mogen camera’s wel filmen maar geen geluid opnemen. Maar ik kan het mis hebben.
Orișa schreef:
12-06-2019 18:59
Geen idee waar je nu naar vraagt.
Ah verkeerde geqoute. Mijn fout!
whitewolves schreef:
12-06-2019 22:30
Ah verkeerde geqoute. Mijn fout!
:hihi:
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag heb ik een reactie ontvangen van school.
Er is inderdaad ‘een tikje uitgedeeld’ en omdat de kinderen zeggen het niet erg vinden, is het geen probleem (even gechargeerd hè).

Mijn melding van overige ongepaste opmerkingen/gedrag worden aan leidinggevende doorgezonden.

Ik merk dat ik niet zo goed weet wat ik van de reactie vind. Het is een antwoord, maar wel zo ontwijkend mogelijk. Ik krijg het gevoel dat er het eea speelt, maar dat dit niet met ouders gedeeld wordt. Ik weet het niet.

Ben nu op na een lange dag werken, misschien dat ik morgen het antwoord hier (geanonimiseerd) plaats voor duiding of dat ik morgen wel helder heb hoe ik hier in sta (ik heb het in elk geval gemeld, misschien is dat genoeg).
Alle reacties Link kopieren
Jeetje dit is echt onacceptabel van de school. Ik zou hier zeker iets mee doen!
Sugarspice schreef:
12-06-2019 19:12
Ik Ben geneigd om te denken dat mijn dochter in dit geval de waarheid spreekt. Maar als er camera’s bij waren wist Ik het zeker.
Ik ook, als ik jou was zou ik haar geloven en daar naar handelen. Dus als de school het ontkent en zij heeft er geen vertrouwen meer in, zou met haar overwegen om een andere school te zoeken. Zelfs als zij niet de waarheid spreekt, maar bv iets verkeerd heeft opgevangen, zij is het vertrouwen kwijt, dat kan je niet negeren. Zij verdient de steun van haar ouders hier in. Camera's maken hierin geen verschil.
Alle reacties Link kopieren
Franky77 schreef:
13-06-2019 22:25
Vanmiddag heb ik een reactie ontvangen van school.
Er is inderdaad ‘een tikje uitgedeeld’ en omdat de kinderen zeggen het niet erg vinden, is het geen probleem (even gechargeerd hè).

Mijn melding van overige ongepaste opmerkingen/gedrag worden aan leidinggevende doorgezonden.

Ik merk dat ik niet zo goed weet wat ik van de reactie vind. Het is een antwoord, maar wel zo ontwijkend mogelijk. Ik krijg het gevoel dat er het eea speelt, maar dat dit niet met ouders gedeeld wordt. Ik weet het niet.

Ben nu op na een lange dag werken, misschien dat ik morgen het antwoord hier (geanonimiseerd) plaats voor duiding of dat ik morgen wel helder heb hoe ik hier in sta (ik heb het in elk geval gemeld, misschien is dat genoeg).
Was die mail van de mentor?
Dat deze informatie van jou doorspeelt naar een leidinggevende is prima hoor.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
15-06-2019 18:49
Was die mail van de mentor?
Dat deze informatie van jou doorspeelt naar een leidinggevende is prima hoor.
Dat is inderdaad prima maar dit stuk daarentegen:
Er is inderdaad ‘een tikje uitgedeeld’ en omdat de kinderen zeggen het niet erg vinden, is het geen probleem (even gechargeerd hè).
 

Vind ik een erg vreemde reactie van de school. Dat de kinderen het niet erg vinden is zeker gebaseerd op de reacties die kwamen toen de directeur (rector?) in de groep kwam. Erg lastig hoor voor pubers om daarop te reageren. En sowieso een tik uitdelen niet erg vinden??

TO wat vind je er inmiddels zelf van?
Alle reacties Link kopieren
duizel schreef:
15-06-2019 18:53
Dat is inderdaad prima maar dit stuk daarentegen:
 

Vind ik een erg vreemde reactie van de school. Dat de kinderen het niet erg vinden is zeker gebaseerd op de reacties die kwamen toen de directeur (rector?) in de groep kwam. Erg lastig hoor voor pubers om daarop te reageren.

TO wat vind je er inmiddels zelf van?
Omdat het gechargeerd is kan ik er niet zoveel mee eigenlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven