Werk & Studie alle pijlers

dom benoemd

09-09-2013 13:02 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
wat zouden jullie doen.

Ik heb een mail gelezen op mijn werk van een collega (weliswaar extern) de naar een 3e partij van ons (klant) mails dat ik 'dom' ben (en het ook onder hen moest blijven). het komt op de trant dom neer, ik zal niet precies de woorden noteren.

Het komt omdat er een foutje is gemaakt in het verleden en die niet meer controleerbaar is. Ik moet bij de procedure helpen/ondersteunen, maar ben NIET verantwoordelijk voor.

Nu heeft mijn collega de 3e partij uitgelegd waarom het 'foutje' is gemaakt en het komt erop neer dat het door mij komt omdat ik het niet meer weet/kan herinneren.

Op het moment dat die collega bij mijn opheldering kwam vragen over de fout, wist ik niet helemaal wat ik moest antwoorden omdat die procedure ook heel vaag is en onduidelijk is in hoeverre ik daarin verantwoordelijk ben. Dus misschien is het bij diegene ook vaag overkomen en daarom zo'n antwoord gemaild naar de derde partij.

Maar... dan hoef je toch niet in de mail naar 3e partij te schrijven dat het door mijn 'dommigheid' komt? Moet ik diegene (collega) erop aanspreken?
quote:BellatrixVanDetta schreef op 09 september 2013 @ 13:07:

Ik zou zo'n etterbak zijn die met die mail naar de leidinggevende stapt en het niet pikt dat mijn integriteit cq professionaliteit bij een klant te grabbel wordt gegooid.

Zeker als ik niet verantwoordelijk ben voor de fout. Ik speel zoiets hoog op.+1
Zoals ik in dit bericht 'klant' benoem is onze opdrachtnemer, die doet een dienst voor ons. Pfff ik heb hier niets mee gedaan, bang voor de confrontatie denk ik.

Nu heb ik weer een dergelijk mail gelezen naar dezelfde klant/opdrachtnemer, dat ik niet helder ben maar nu erger is (ben zwanger). Ik kan niet precies uithalen wat ik fout heb gedaan in de mail (iets verkeerd opgestuurd?). Baal een beetje, ik heb zelf ook wel het gevoel dat ik warrig ben en soms kleine foutjes van mezelf ontdek of dingen traag verwerk/snap. Dus blijf er nu mee in mijn hoofd zitten, waar het mailtje over ging? Wat moet ik doen?
Hetzelfde dat iedereen je twee maanden terug aanraadde.
quote:annelaure schreef op 13 november 2013 @ 12:35:

Hetzelfde dat iedereen je twee maanden terug aanraadde.

+1

Of over twee maanden weer langs komen omdat je echt ruzie hebt met die collega en hem/haar niet meer vertrouwt...
Misschien ben je ook echt wel dom of vergeetachtig bezig. Ik zou eerst eens met je collega gaan praten en vragen waarom zij dit vindt en waarom ze het zo formuleert naar klanten toe. En mochten jullie er samen niet uitkomen, dan kan je altijd nog een leidinggevende vragen zijn/haar licht op de situatie te werpen.

Maar op hoge poten naar de leidinggevende om te klagen dat je collega je dom noemt, vind ik nogal kinderachtig overkomen eerlijk gezegd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven