Werk & Studie alle pijlers

Eeuwig student

24-02-2010 14:05 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat ben ik dus. Of beter gezegd: ik begin het te worden. Inmiddels ben ik al voor het 8e jaar aan het studeren. En ik ben het zat. Mijn studies an sich niet -die zijn erg interessant- maar ik wil gewoon een diploma.

(Overigens, ik ben geen 8e jaars van dezelfde studie. Ik doe 2 studies waarbij ik 5e en 3e jaars ben)

Wat ik op zijn zachts gezegd ook niet motiverend vind, is dat ik inmiddels iedereen om me heen zie afstuderen. En daar zitten ook mensen bij waarvan ik denk: ik ben toch echt niet dommer.... maar zo voel ik me inmiddels wel. Beter gezegd: loser. En dat helpt niet bepaald bij het studeren.

Is dit herkenbaar, en zo ja, wat kan ik er tegen doen. (behalve mezelf niet meer vergelijken, lekker obvious).
Herkenbaar! Ik zelf zit ook in mijn 8e jaar. Ik studeer duaal en de opleiding duurt ook 8,5 jaar. Maar inmiddels heb ik al 2 jaar vertraging opgelopen, dus ik heb nog minimaal 2,5 jaar te gaan...

Ik wordt gek van de vraag wanneer ik nu eens klaar ben met die studie! Het enige voordeel tegenover vriendinnen die nu af beginnen te studeren is dat ik al veel werkervaring heb en ook een behoorlijk inkomen heb weten op te bouwen.
ben eens een beetje liever voor jezelf

als je je door je tv net zo zou laten regeren als door de mensen om je heen zou je zo dun moeten zijn als een topmodel, moeten kunnen zingen, dansen en vernieuwende dingen ontwerpen en kunnen koken voor minimaal 4 onbekenden.

Of volgens deze viva pagina een spleet tussen je tandjes hebben om leuk en eigenzinnig te zijn... zucht. let go

(maar of je dan uberhaupt nog wil studeren.... hihi)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven