Werk & Studie alle pijlers

Engelse fim kijken

08-09-2014 20:55 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje aan jullie. Mijn engels is niet al te best en ik wil dit jaar toch echt slagen voor dit vak. Ik heb bedacht om films in het engels zonder ondertiteling te bekijken om zo de uitspraak en woordenschat te vergroten. Dit jaar heb ik examen in mondeling en begrijpend luisteren. Ik was zelf al begonnen met tekenfilms te bekijken. Dit lukt aardig maar de meeste films zijn in het amerikaans-engels gesproken. Hebben jullie misschien suggesties voor goed typische brits-engelse films? Ik hoor het graag van jullie. Alvast bedankt!
Oh wat betreft BBC en tv kijken. Ik heb geen tv aansluiting. Na mijn verhuizing nooit aangevraagd en mis die herriebak ook niet haha. Doe alles via mijn laptop kan wel films en series kijken maar live tv word het niet.
Niet alles gelezen: maar Downton Abbey kijken, luisteren. Schitterend taalgebruik, verhaallijn gaat naar huidige begrippen langzaam. (En ik vond het echt heel leuk om te kijken)
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Mr Selfridge, serie
Narnia
Het beste kun je films gaan kijken die je al kent, met de Engelse ondertiteling aan zodat je de woorden kun meelezen terwijl je hoort hoe ze worden uitgesproken. Het heeft weinig of geen zin om een film te gaan kijken zonder ondertiteling, die je nog niet kent. Dit heeft te maken met het feit dat je dan op een bepaald moment (meestal vrij snel) de draad kwijt kraakt van het verhaal en dan haak je af.

En neem het maar aan van een lerares Engels: je kunt er niet onderuit ook grammatica te oefenen. Kijk bijvoorbeeld eens op Digischool voor allerlei oefeningen of op Taaldok voor oefeningen met werkwoorden op havo/vwo niveau.

Succes!
quote:marg81 schreef op 08 september 2014 @ 22:26:

Het beste kun je films gaan kijken die je al kent, met de Engelse ondertiteling aan zodat je de woorden kun meelezen terwijl je hoort hoe ze worden uitgesproken. Het heeft weinig of geen zin om een film te gaan kijken zonder ondertiteling, die je nog niet kent. Dit heeft te maken met het feit dat je dan op een bepaald moment (meestal vrij snel) de draad kwijt kraakt van het verhaal en dan haak je af.

En neem het maar aan van een lerares Engels: je kunt er niet onderuit ook grammatica te oefenen. Kijk bijvoorbeeld eens op Digischool voor allerlei oefeningen of op Taaldok voor oefeningen met werkwoorden op havo/vwo niveau.

Succes!Bedankt voor je reactie. zal even een kijkje nemen op de site's
Monty Python, Bottom, The Young Ones, Blackadder, Keeping up Appearances, Fawlty Towers, Midsommer Murders, Dalziel & Pascoe, Inspector Frost, Shaun of the Dead, Hot Fuzz en ik vergeet vast nog een hoop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven