Ervaringen doubleren in het vo
zaterdag 9 juli 2022 om 16:18
Naar aanleiding van een ander topic, ben ik benieuwd naar ervaringen met doubleren.
En dan vooral hoe je er zelf jaren later op terugkijkt.
En zou je met de kennis/ervaring van nu dezelfde beslissing hebben genomen of zou je ipv daarvan liever hebben willen afstromen of een andere optie?
Ben dus niet op zoek naar "shit, mijn kind blijft zitten". Wel naar "ik ben zelf als kind op de middelbare school blijven zitten, en heb dat zus en zo ervaren."
En dan vooral hoe je er zelf jaren later op terugkijkt.
En zou je met de kennis/ervaring van nu dezelfde beslissing hebben genomen of zou je ipv daarvan liever hebben willen afstromen of een andere optie?
Ben dus niet op zoek naar "shit, mijn kind blijft zitten". Wel naar "ik ben zelf als kind op de middelbare school blijven zitten, en heb dat zus en zo ervaren."
zondag 10 juli 2022 om 16:48
Als je in juli jarig bent vind ik dat inderdaad onzin, dan ben je op een paar dagen na achttien (of zestien).
Kan me voorstellen dat het jong voelt als je maanden daarna pas jarig was. En weer anders als je daadwerkelijk een klas hebt overgeslagen.
Ik hoorde iemand die in juli jarig is een keer zeggen dat ze een vroege leerling was, maar volgens mij ben je dat dan niet, dan ben je gewoon niet vroeg en niet laat.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zondag 10 juli 2022 om 17:29
Blijven zitten in vwo 4. Eerste drie jaar doorheen gevlogen en in de 4e werd alles ineens toch lastiger en meer werk. Bleven met veel zitten dat jaar, dus had er geen enkel probleem mee, ik kwam ook in een hele leuke klas terecht. Fantastisch jaar gehad en met gemak door naar vwo 5.
In vwo 5 bleef ik weer zitten en moest ik eigenlijk van school. Vreselijk vond ik dat. Na veel gedoe en taken in de zomervakantie mocht ik op school blijven en eindexamen gaan doen in havo 5. Naar de universiteit wilde ik toch niet, dus ik was superblij. Heel leuk en prima jaar gehad en glansrijk geslaagd. In dat jaar begon ik wel het leeftijdsverschil hier en daar te merken maar echt last heb ik er nooit van gehad.
Heb een superfijn gehad op de middelbare school en achteraf was het misschien niet nodig geweest om te blijven zitten, maar anders was ik 17 geweest als ik naar het hbo was gegaan en voor mij was dat echt te jong geweest, ik was daar toen nog helemaal niet aan toe.
In vwo 5 bleef ik weer zitten en moest ik eigenlijk van school. Vreselijk vond ik dat. Na veel gedoe en taken in de zomervakantie mocht ik op school blijven en eindexamen gaan doen in havo 5. Naar de universiteit wilde ik toch niet, dus ik was superblij. Heel leuk en prima jaar gehad en glansrijk geslaagd. In dat jaar begon ik wel het leeftijdsverschil hier en daar te merken maar echt last heb ik er nooit van gehad.
Heb een superfijn gehad op de middelbare school en achteraf was het misschien niet nodig geweest om te blijven zitten, maar anders was ik 17 geweest als ik naar het hbo was gegaan en voor mij was dat echt te jong geweest, ik was daar toen nog helemaal niet aan toe.
zondag 10 juli 2022 om 17:53
Ik ben van november, dus wel herkenbaar. Maar ik was dus niet de enige. Voor jouw dochter ligt dat dus net even anders las ik in jouw eerdere post. Hopelijk vindt ze aansluiting bij wat leuke mensen!
zondag 10 juli 2022 om 19:40

zondag 10 juli 2022 om 21:41
Vroeger was dat wel een vroege leerling, omdat de grens eerder lag dan nu. Nu is die cutoff pas in december. Maar destijds was begin oktober de grens. En een jarige in juli wordt soms inderdaad pas aan het begin van het nieuwe schooljaar de leeftijd die de rest al bij aanvang had. Mijn broer van 1 september werd ook altijd als vroege leerling beschouwd. Maar tegenwoordig heb je dan nog wel wat jongere kinderen in je klas.Susan schreef: ↑10-07-2022 16:48Als je in juli jarig bent vind ik dat inderdaad onzin, dan ben je op een paar dagen na achttien (of zestien).
Kan me voorstellen dat het jong voelt als je maanden daarna pas jarig was. En weer anders als je daadwerkelijk een klas hebt overgeslagen.
Ik hoorde iemand die in juli jarig is een keer zeggen dat ze een vroege leerling was, maar volgens mij ben je dat dan niet, dan ben je gewoon niet vroeg en niet laat.
maandag 11 juli 2022 om 04:57
Ik ben mavo 3 blijven zitten. Beste ervaring ooit. Mijn moeder zat er veel te veel bovenop, daardoor was er íedere ruzie thuis. Om het huiswerk wat ik verdomde te maken. Het ging alleen nog maar daar over. Niemand zag dat ik verder heel eenzaam en doodongelukkig was.
Toen ik bleef zitten liet ze me eindelijk met rust. Ik kwam in een leuke klas en sloot vriendschappen. Mijn schoolwerk pakte ik zelf op. Uiteindelijk met hoge cijfers mijn mavo en daarna havo-diploma gehaald.
Dankzij mezelf
Toen ik bleef zitten liet ze me eindelijk met rust. Ik kwam in een leuke klas en sloot vriendschappen. Mijn schoolwerk pakte ik zelf op. Uiteindelijk met hoge cijfers mijn mavo en daarna havo-diploma gehaald.
Dankzij mezelf

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in