Ervaringen zijinstroom basisonderwijs
maandag 6 mei 2019 om 20:40
Iemand hier dit traject doorlopen? Of iemand die dit nu doet? Ben benieuwd naar de ervaringen. Is dit goed te combineren met een gezin? Kon je eenvoudig een werkplek vinden? En hoe was het om vanuit 0 voor de klas te staan? Verder kan ik geen eenduidige info vinden over het salaris tijdens dat traject en na het afronden. Ik zal moeten inleveren maar krijg daar wel heel veel vrije tijd voor terug maar de rekeningen moet ik ook kunnen betalen.
maandag 23 december 2019 om 22:53
Ik bedoelde natuurlijk wel dat ze eerst het traject (ong. 2 jaar) volgen en hun 'eigen' klassen hebben. Hopelijk met de begeleiding die ze verdienen van een ervaren groepsleerkracht. Er gaan al wat verhalen rond, dat dit traject bij soms zo slecht geregeld is. Dan is de kans op slagen vrij klein, maar wel weer een persoon die er tijd in heeft gestoken en misschien gestopt was met een andere baan.Mamasinds2008 schreef: ↑23-12-2019 20:37Aan de andere kant lijkt invallen me ook niet heel erg. Ik ben qua persoonlijkheid flexibel en hou van improviseren. Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen maar het idee niet direct verantwoordelijk te hoeven zijn voor een groep lijkt me in ieder geval het eerst jaar helemaal niet zo verkeerd. Bovendien kun je dan zelf ook een beetje " winkelen" om er zo achter te komen welke school bij je past. Als zij-instromer leer je toch niets op deze manier. Ik vraag me af hoe zo iemand dan begeleid wordt. Wel een trieste gang van zaken.

maandag 23 december 2019 om 23:33
Ah oke, dat maakt het wat duidelijker. Ik vond het al te schandalig voor woorden hahaYor2 schreef: ↑23-12-2019 22:53Ik bedoelde natuurlijk wel dat ze eerst het traject (ong. 2 jaar) volgen en hun 'eigen' klassen hebben. Hopelijk met de begeleiding die ze verdienen van een ervaren groepsleerkracht. Er gaan al wat verhalen rond, dat dit traject bij soms zo slecht geregeld is. Dan is de kans op slagen vrij klein, maar wel weer een persoon die er tijd in heeft gestoken en misschien gestopt was met een andere baan.