Werk & Studie alle pijlers

Feedback sollicitatiebrief apothekersassistente

28-01-2019 20:30 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

Ik mag solliciteren bij mijn huidige stageplek. graag ontvang ik feedback op mijn brief zodat die zo goed mogelijk is.

Naam
Adres
telefoonnummer

Adres bedrijf + geadresseerde

Betreft: Sollicitatie functie apothekersassistente

Geachte heer achternaam, beste voornaam,

Hierbij wil ik solliciteren naar de functie van apothekersassistente. Door mijn goede ervaring als stagiaire wil ik graag bij jullie blijven werken als ik mijn diploma heb behaald. Wat mij zo aanspreekt aan deze apotheek is de goede sfeer in het team en de goede samenwerking die er is met de huisartsen en andere disciplines.

In 2016 ben ik begonnen met de opleiding tot apothekersassistente. Tijdens deze opleiding heb ik door middel van mijn stages geleerd hoe ik met patiënten om moet gaan. Dit laat ik zien doordat ik rustig en vriendelijk blijf aan de balie en altijd samen met de cliënt zoek naar een passende oplossing. Ook kan ik mijzelf goed concentreren waardoor ik gefocust ben op mijn taak en nauwkeurig blijf. Naast dat ik goed zelfstandig kan werken, vindt het ook belangrijk om als team samen te werken. Daarnaast kan ik goed omgaan met feedback en kijk altijd wat ik nog kan verbeteren om de cliënt een zo goed mogelijk advies te geven. Graag wil ik mijn kennis verder uitbreiden bij deze apotheek.

Voor meer informatie over mijn werkzaamheden en ervaringen verwijs ik je door naar mijn curriculum vitae. Uiteraard ben ik bereid om verdere informatie toe te lichten.

Met vriendelijk Groet,

Eigen naam

Bijlage: curriculum vitae
wil ik graag bij jullie blijven werken als zodra ik mijn diploma heb behaald.

Naast dat ik goed zelfstandig kan werken, vindt ik het ook belangrijk om als team samen te werken.
De laatste zin klopt niet helemaal: je bent bereid om meer informatie te geven, of je bent bereid om je cv en motivatie nader toe te lichten.

Ik vraag me ineens af: ben je van de apotheek ook al weer een patiënt?
Ik vind dat van sommige dienstverlening in de zorg ronduit raar. Waarom zijn we niet gewoon een cliënt in plaats van patiënt bij de tandarts, apotheek en de prikdienst?
ik kan mijzelf goed concentreren = ik kan me goed concentreren.
Nette brief hoor! Als je er al werkt zou je nog iets enthousiasts over deze apotheek kunnen toevoegen.

De zin met verwijs ik je door naar mijn cv zou ik anders doen: bv verwijs ik graag naar mijn cv.
Je schrijft zowel patient als client. Wat is het? Blijf hierin consequent.

Ook kan ik mijzelf goed concentreren waardoor ik gefocust blijf. Daar zeg je twee keer hetzelfde. En het is: ik kan me goed concentreren, niet mijzelf.

Je gebruikt vaak het woord goed, daar zou ik wat meer variatie in aanbrengen.

Succes!
Zo op het eerste oog geen slechte brief, maar heb hem schuin doorgelezen. ;-D
Sluit me aan bij de reacties die al gegeven zijn.

Weet dat de indruk die je als stagiaire hebt achtergelaten natuurlijk veel belangrijker is nog dan de brief.

Mijn bijdrage:
- even dubbelcheck: de apotheker of HR-persoon is inderdaad een man? (niet dat je in zijn algemeenheid een brief stuurt en maar aanneemt dat de beslisser een man is)
- Groet is met een kleine g en vriendelijk = vriendelijke

Succes.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
als je begint met "Geachte heer", vind ik het raar staan om in de laatste zin opeens "je" te gebruiken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Arya22 schreef:
28-01-2019 20:30
hallo,

Ik mag solliciteren bij mijn huidige stageplek. graag ontvang ik feedback op mijn brief zodat die zo goed mogelijk is.

Naam
Adres
telefoonnummer

Adres bedrijf + geadresseerde

Betreft: Sollicitatie functie apothekersassistente

Geachte heer achternaam, beste voornaam,

Hierbij wil ik solliciteren naar de functie van apothekersassistente. Door mijn goede ervaring als stagiaire wil ik graag bij jullie blijven werken als ik mijn diploma heb behaald. Wat mij zo aanspreekt aan deze apotheek is de goede sfeer in het team en de goede samenwerking die er is met de huisartsen en andere disciplines.

In 2016 ben ik begonnen met de opleiding tot apothekersassistente. Tijdens deze opleiding heb ik door middel van mijn stages geleerd hoe ik met patiënten om moet gaan. Dit laat ik zien doordat ik rustig en vriendelijk blijf aan de balie en altijd samen met de cliënt zoek naar een passende oplossing. Ook kan ik mijzelf goed concentreren waardoor ik gefocust ben op mijn taak en nauwkeurig blijf. Naast dat ik goed zelfstandig kan werken, vindt het ook belangrijk om als team samen te werken. Daarnaast kan ik goed omgaan met feedback en kijk altijd wat ik nog kan verbeteren om de cliënt een zo goed mogelijk advies te geven. Graag wil ik mijn kennis verder uitbreiden bij deze apotheek.

Voor meer informatie over mijn werkzaamheden en ervaringen verwijs ik je door naar mijn curriculum vitae. Uiteraard ben ik bereid om verdere informatie toe te lichten.

Met vriendelijk Groet,

Eigen naam

Bijlage: curriculum vitae
Hierbij wil ik solliciteren naar de functie van apothekersassistente. Op dit moment volg ik bij u stage voor de periode van .... tot ......in de functie van *vul in* die ik met veel plezier uitoefen.

Tijdens mijn stages heb ik geleerd hoe ik met patiënten om moet gaan. Dit laat ik zien doordat ik rustig en vriendelijk blijf aan de balie en altijd samen met de cliënt zoek naar een passende oplossing. Ook kan ik mijzelf goed concentreren waardoor ik gefocust ben op mijn taak en nauwkeurig blijf. Naast dat ik goed zelfstandig kan werken, vind ik het ook belangrijk om als team samen te werken. Daarnaast kan ik goed omgaan met feedback en kijk ik altijd wat ik nog kan verbeteren om de cliënt een zo goed mogelijk advies te geven.

Na mijn stage zou ik graag bij u blijven werken. De reden dat ik graag bij *apotheek* in dienst wil treden is de goede sfeer in het team en de goede samenwerking die er is met de huisartsen en andere disciplines. Ik zou mijn kennis verder willen uitbreiden bij deze apotheek.

Graag zou ik mezelf in een persoonlijk gesprek verder willen voorstellen en mijn motivatie om bij uw apotheek te werken nader toelichten.

Voor meer persoonlijke gegevens verwijs ik u naar mijn curriculum vitae, zodat u een beter beeld krijgt van mijn kennis en kunde.

Met vriendelijke groet,
.
ikvraaghet wijzigde dit bericht op 28-01-2019 22:08
Reden: niet goed gelezen
98.74% gewijzigd
Als de aarde plat was hadden katten allang alles eraf geflikkerd.
Bedankt voor alle reacties! Hier kan ik zeker wat mee.
Waarom moet je nog een sollicitatiebrief schrijven als je er op dit moment (en al langere tijd?) hebt stage gelopen?
Gaat de brief naar een overkoepelende organisatie ofzo?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
28-01-2019 22:52
Waarom moet je nog een sollicitatiebrief schrijven als je er op dit moment (en al langere tijd?) hebt stage gelopen?

Goeie vraag.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Wat zou je startdatum kunnen zijn? Het scheelt nogal of je je diploma in februari of in september krijgt.
himalaya schreef:
Dit inderdaad. Ik kon ook bij mijn stageplek blijven en heb toen alleen een gesprek gehad (zelfde functie, wel zelfstandige apotheek).
In dit geval lijkt me de brief ook niet zo belangrijk, ze weten immers al hoe je werkt.
Nooit je in een brief zeggen! Verder is alles al een beetje gezegd. Geen slechte brief hoor, nu nog de puntjes op de i :)
M0RIARTY schreef:
28-01-2019 22:59
Nooit je in een brief zeggen! Verder is alles al een beetje gezegd. Geen slechte brief hoor, nu nog de puntjes op de i :)
Licht aan het bedrijf, hier moet je vooral géén formele taal gebruiken.
himalaya schreef:
De brief wordt inderdaad doorgestuurd naar andere apotheken binnen het cluster.
Ik vind de brief te algemeen en onpersoonlijk. Je werkt er al. Welke feedback heb je gekregen. Vertel iets over je beoordelingen en je contact met de apotheker.
dit is wat ik nu heb, nadat ik jullie reacties heb gelezen:

Hierbij wil ik solliciteren naar de functie van apothekersassistente. Op dit moment loop ik bij jullie stage, wat ik met veel plezier doe.

Na mijn stage zou ik graag bij deze apotheek blijven werken. De reden hiervoor is de prettige sfeer in het team en de samenwerking die er is met de huisartsen en andere disciplines. Ook heb ik een fijne begeleiding gehad en voel ik me op mijn gemak in deze apotheek.

Tijdens mijn stages heb ik geleerd hoe ik met cliënten om moet gaan. Dit laat ik zien doordat ik rustig en vriendelijk blijf aan de balie en altijd samen met de cliënt zoek naar een passende oplossing. Ook kan ik me goed concentreren op mijn taak waardoor ik nauwkeurig blijf. Naast dat ik goed zelfstandig kan werken, vind het ook belangrijk om als team samen te werken. Daarnaast kan ik goed omgaan met feedback en kijk ik altijd wat ik nog kan verbeteren om de cliënt een zo goed mogelijk advies te geven. Ik zou mijn kennis verder wil uitbreiden bij deze apotheek en dan met name mijn kennis over zelfzorgonderwerpen, de interacties en contra-indicaties.

Graag zou ik in een persoonlijk gesprek mijn motivatie voor dit beroep verder willen toelichten.

Voor meer persoonlijke gegevens verwijs ik u naar mijn curriculum vitae, zodat je een beter beeld krijgt van mijn ervaringen.

Met vriendelijke groet,
lola712 schreef:
29-01-2019 00:40
Licht aan het bedrijf, hier moet je vooral géén formele taal gebruiken.
:idee: :mrgreen:
Je gebruikt 'u' en 'je' nog door elkaar.

En voor mijn nieuwsgierigheid: in je eerste versie schreef je de brief aan 'geachte heer'. Had je nu wel of niet uitgezocht dat de brief naar een man zou gaan? Of had je dat aangenomen?
Coerage schreef:
29-01-2019 19:29
Je gebruikt 'u' en 'je' nog door elkaar.

En voor mijn nieuwsgierigheid: in je eerste versie schreef je de brief aan 'geachte heer'. Had je nu wel of niet uitgezocht dat de brief naar een man zou gaan? Of had je dat aangenomen?
Bedankt nog voor de tip! De btief gaat inderdaad naar een man, namelijk de apotheker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven