Werk & Studie alle pijlers

Fraude door ouders groep 5

12-12-2025 14:29 245 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Het volgende: mijn zoon van net 8 zit in groep 5. Ze werken op deze school met een digitaal systeem genaamd snappet. Mijn zoon komt net thuis en verteld dat andere kinderen tijdens de toets hulp krijgen van hun ouders op afstand, dit lijkt met toch niet de bedoeling! Ik heb de juf al een mail gestuurd. Deze kinderen zitten in de plusgroep, zou dit al langer spelen vraag ik me dan af he. En mijn zoon maar zijn stinkende best doen. Kan de juf niet zien vanaf welk ip adres antwoorden zijn ingevoerd of iets dergelijks? Of op welke tijden er aan een toets is gewerkt? Is toch van de zotte dit.

Groet,

een kwade ouder
Joepie40 schreef:
12-12-2025 22:34
TO, ik ben zeer benieuwd wat je man van jouw (re)actie vindt.
Wat maakt dat uit? En misschien heeft TO wel geen man maar een vrouw. Of überhaupt geen partner.
Joepie40 schreef:
12-12-2025 22:34
TO, ik ben zeer benieuwd wat je man van jouw (re)actie vindt.
Deze vind ik ook mooi. Alles wat we doen moeten we afmeten aan wat de Man ervan vindt, net als in de jaren vijftig toen vrouwen weliswaar stemrecht hadden maar dat was het ook wel. Heerlijk, dat waren nog eens tijden :love:
Graftak!
Kikkertje schreef:
12-12-2025 22:43
Wat maakt dat uit? En misschien heeft TO wel geen man maar een vrouw. Of überhaupt geen partner.
Inderdaad. Dat zie ik bij andere topics ook nooit iemand vragen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
12-12-2025 22:51
Inderdaad. Dat zie ik bij andere topics ook nooit iemand vragen.
Ik heb het wel eens gezien, maar toen vond ik het ook idioot.
Graftak!
The_Architect schreef:
12-12-2025 19:36
Dat kan de juf er toch prima bij doen?
Ze heeft op zondagavond tussen acht en negen uur s avonds nog geen taakje denk ik.

Wellus.

Dan maakt ze de planning voor kerstlunch op school, rekening houden met allergieën, diëten, religies en overtuigingen.
Lijkt me ook een klusje voor de plusklas: Maak een menu dat naar ieders zin is. Binnen budget. Instagrammable.
Zoek eens een andere hobby
Ik heb niet alle reacties gelezen, dus wellicht zeg ik iets wat al gezegd is.

Snappet is een online omgeving en daar kun je volgens mij vrij makkelijk thuis inloggen. Het is werkelijk een flutprogramma, maar dat terzijde.

Je komt meestal alleen in een plusklas als je op meerdere vlakken laat ziet dat je dit niveau beheerst. Dat gaat echt verder dan alleen Snappet. Je merkt het in gesprekken met kinderen, bij de onafhankelijke toetsen (bijv. cito) en dergelijke. Het gaat om informatie die al langer bekend is dan alleen groep 5. Ik vind dat je het als ouder best mag melden of vragen bij een juf, maar ik zou er niet kwaad om zijn.
Winteriscoming schreef:
12-12-2025 23:36
Ik heb niet alle reacties gelezen, dus wellicht zeg ik iets wat al gezegd is.

Snappet is een online omgeving en daar kun je volgens mij vrij makkelijk thuis inloggen. Het is werkelijk een flutprogramma, maar dat terzijde.

Je komt meestal alleen in een plusklas als je op meerdere vlakken laat ziet dat je dit niveau beheerst. Dat gaat echt verder dan alleen Snappet. Je merkt het in gesprekken met kinderen, bij de onafhankelijke toetsen (bijv. cito) en dergelijke. Het gaat om informatie die al langer bekend is dan alleen groep 5. Ik vind dat je het als ouder best mag melden of vragen bij een juf, maar ik zou er niet kwaad om zijn.
Daarbij: iemand anders het werk voor je laten opknappen is ook een teken van intelligentie :idee: Delegeren, wordt dat later (enige tijd na groep 5) genoemd. Of: leiderschap.
Arbeidsrecht86 schreef:
12-12-2025 16:36
ik ga ook niet nu mailen hoor ik stap op haar af volgende week

Voor je verhaal is het wel handig als je wat beter voor jezelf bijhoudt wat je gezegd hebt...

Mijn zoon komt net thuis en verteld dat andere kinderen tijdens de toets hulp krijgen van hun ouders op afstand, dit lijkt met toch niet de bedoeling! Ik heb de juf al een mail gestuurd.

Het komt anders nog dommiger over.

Is toch van de zotte dit.

Nou dat is dit zeker!
Arbeidsrecht86 schreef:
12-12-2025 16:42
maar als iemand vals in de plusklas zit dan telt dat toch evengoed mee....
Die vallen vanzelf door de mand.

Echt, stop met jezelf bezighouden met andere kinderen.

Dat van die hack is natuurlijk een gerucht/verhaal… Als ik soms hoor waar mijn dochter mee thuiskomt (ook 8)… Complete waanzin..

Het systeem zit vrij goed in elkaar.
Alles is te hacken maar dat kost tijd en geld en de opbrengst om dit systeem te hacken is veel te laag… Dus in de markt ga je dit niet vinden.. Dus dan moet er toevallig een hacker bij de ouders zitten maar waarom zou die dat gaan delen met andere ouders?
Daphne schreef:
12-12-2025 16:52
Verschillende mogelijkheden. Onderpresteren, maar ook: geruchten. Ik ken een jongetje dat volgens klasgenoten heel langzaam is, en werk nooit af heeft. Ouders horen dat dus ook via die kinderen. Vervolgens blijkt toch bij elke iep/cito, ik weet even niet welke, dat kind maximale score haalt. Beeld van medeleerlingen en hun ouders hoeft niet te kloppen.

Hahaha dit was ik! Kwam volgens mij vooral door gym (daar was ik ook echt traag!) en het feit dat ik altijd naar buiten zat te kijken en te dromen. Maar in groep 8 in 1 keer de hoogste van de klas bij de CITO toets. Met afstand. Uiteindelijk alsnog veel moeite gehad met mijn verdere schoolcarrière. En ik herken ook wel dat ik nooit goed heb leren leren. Met veel pijn en moeite de HAVO gehaald. En uiteindelijk op mijn 27e pas afgestudeerd op het HBO (nu wel een goeie baan overigens).
Kikkertje schreef:
12-12-2025 22:43
Precies. Voor hetzelfde geld heet TO irl Frank van Putten.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Wat een onzinverhaal dit. Ik zou niet weten hoe ouders kunnen helpen bij de toetsen.
En jouw kind van 8 weet dit, maar de juf blijkbaar niet. En zo zaligmakend is zo’n plusklas niet hoor. Mijn zoon had in groep 3 een plusmap, maar daar had hij helemaal geen zin in. En in groep 5 wilde de juf hem naar een plusklas buiten de school sturen, nou daar had hij nog minder zin in. Hij is zonder al dat pluswerk gewoon op het vwo terecht gekomen, wat er in zit, komt er uiteindelijk toch wel uit. En als die kinderen onterecht in een plusklas terecht zouden komen door hulp van ouders, worden ze daar toch helemaal niet gelukkig van? Sterker nog, dan missen ze misschien broodnodige uitleg van het reguliere werk. Mijn dochter zat oa met lezen in een plusgroepje, maar de juf merkte dat voor een aantal kinderen van dat plusgroepje het technisch lezen achteruit ging, dat gold dus ook voor mijn dochter. Prima, dan stopt dat gewoon. Ik kan me echt niet voorstellen dat die ouders 4 jaar op afstand met die toetsen gaan zitten helpen. En dan krijgen ze een te hoog advies en dan?
Jouw kind kan echt wel naar het vwo zonder plusklas.
Tijden niet zo gelachen op Viva! Bedankt TO.
Tja, mijn zoon zat in zo'n plusklas, natuurlijk ook door fraude. Vanaf de kleuterklas al. Toen hielp ik hem met kleuren en torens bouwen.
Omdat ik niet zo groot ben viel ik helemaal niet op tussen de spelende kleuters.
Dat ging goed tot groep 4.

Hij zit nu op het VWO (wil geen dokter worden) en ik heb mijn baan maar opgezegd omdat we door een geheim zendertje contact hebben, zodat ik hem kan influisteren wat de antwoorden zijn, tijdens lessen of toetsen.

Je moet wat hoor, tis toch je kind he!!!
Prachtig verhaal!
Mijn HB zoon zit al vanaf groep 3 in een plusklas, laatste paar jaar ook buitenschoolse plusklas. Goede toetsresultaten/CITO's (zonder onze hulp :lol: ). Voorlopig schooladvies: HAVO, vanwege slechte werkhouding.
Deelname plusklas zegt hier dus ook echt helemaal niets.
Yael78 schreef:
13-12-2025 08:43
Mijn HB zoon zit al vanaf groep 3 in een plusklas, laatste paar jaar ook buitenschoolse plusklas. Goede toetsresultaten/CITO's (zonder onze hulp :lol: ). Voorlopig schooladvies: HAVO, vanwege slechte werkhouding.
Deelname plusklas zegt hier dus ook echt helemaal niets.
Vergelijkbaar verhaal hier… maar… in brugklas tot en met 4 VWO presteert kind met praktisch nul inzet dan wel op VWO niveau, en loopt nu in 5VWO volledig vast omdat het -ondanks mijn herhaaldelijk aangeven- niet heeft leren leren. Echt mooi vervelend, midden in de pubertijd als alles en iedereen (volwassenen) stom is, en school nah ja, het is gewoon stom dat school moet.

Dus wij gaan nu toch serieus kijken of alsnog kunnen afstromen naar havo (want dit gaat hem niet worden)
Ik zit onder het niveau van mijn eigen kind.....was ook sneu geweest. Kun je vwo moet je naar de mavo omdat mamma je snappet heeft gehackt.
Xantileppe schreef:
13-12-2025 09:36
Ik zit onder het niveau van mijn eigen kind.....was ook sneu geweest. Kun je vwo moet je naar de mavo omdat mamma je snappet heeft gehackt.
Hahaha. Niet ver van de waarheid, discussies met ouders over opdrachten die zijn dan zelf gemaakt hebben komen best wel eens voor.
Si abra la puerta hay lobos.
Pelle schreef:
13-12-2025 00:57
Wat een onzinverhaal dit. Ik zou niet weten hoe ouders kunnen helpen bij de toetsen.
En jouw kind van 8 weet dit, maar de juf blijkbaar niet. En zo zaligmakend is zo’n plusklas niet hoor. Mijn zoon had in groep 3 een plusmap, maar daar had hij helemaal geen zin in. En in groep 5 wilde de juf hem naar een plusklas buiten de school sturen, nou daar had hij nog minder zin in. Hij is zonder al dat pluswerk gewoon op het vwo terecht gekomen, wat er in zit, komt er uiteindelijk toch wel uit. En als die kinderen onterecht in een plusklas terecht zouden komen door hulp van ouders, worden ze daar toch helemaal niet gelukkig van? Sterker nog, dan missen ze misschien broodnodige uitleg van het reguliere werk. Mijn dochter zat oa met lezen in een plusgroepje, maar de juf merkte dat voor een aantal kinderen van dat plusgroepje het technisch lezen achteruit ging, dat gold dus ook voor mijn dochter. Prima, dan stopt dat gewoon. Ik kan me echt niet voorstellen dat die ouders 4 jaar op afstand met die toetsen gaan zitten helpen. En dan krijgen ze een te hoog advies en dan?
Jouw kind kan echt wel naar het vwo zonder plusklas.
Bij kinderen die zich echt stierlijk vervelen in de reguliere lessen zijn de plusklasjes hard nodig om er ook uit te laten komen wat er inzit. Als alles je aan komt waaien leer je niet hoe je moet leren en leer je niet om door te zetten als je het niet direct begrijpt. Dan is zo'n plusklas heel hard nodig om eruit te laten komen wat er inzit.
Je moet gestimuleerd worden en een beetje overvraagd op het vlak waar je in uitblinkt, omdat je anders gewoon slachtoffer wordt van de wet van de remmende voorsprong. Of dat nu gaat over makkelijker leren, goed kunnen voetballen of een uitblinker in techniek zijn; je moet iets hebben waarnaar je moet uitreiken.

Dus to, jouw zoon leert al hoe hij moet leren en omgaan met teleurstellingen in de gewone klas. De plusklas is geen beloning voor slimme kinderen. Als dat in de klas van jouw kind zo gevoeld wordt, of als dat de tendens in de school is, moet het nut van die plusklasjes dus beter uitgelegd worden aan alle kinderen. Het is hetzelfde als de extra lessen voor de dyslectische kinderen. Ze hebben gewoon een ander soort stof en een ander soort uitleg nodig die voor de kinderen die in de middenmoot zitten enkel maar belastend en onnodig is.
ladadieladieda schreef:
13-12-2025 14:54
Bij kinderen die zich echt stierlijk vervelen in de reguliere lessen zijn de plusklasjes hard nodig om er ook uit te laten komen wat er inzit. Als alles je aan komt waaien leer je niet hoe je moet leren en leer je niet om door te zetten als je het niet direct begrijpt. Dan is zo'n plusklas heel hard nodig om eruit te laten komen wat er inzit.
Volgens mij bedoelt ze ook niet dat plusklasjes in het algemeen overbodig zijn, maar dat het niet nodig is om in een plusklas te zitten om later naar het vwo te mogen. Er zijn ook kinderen op het vwo die er nooit in hebben gezeten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
ladadieladieda schreef:
Je moet gestimuleerd worden en een beetje overvraagd op het vlak waar je in uitblinkt, omdat je anders gewoon slachtoffer wordt van de wet van de remmende voorsprong. Of dat nu gaat over makkelijker leren, goed kunnen voetballen of een uitblinker in techniek zijn; je moet iets hebben waarnaar je moet uitreiken.
Ok, juf.
Kuzu schreef:
13-12-2025 06:29
Tja, mijn zoon zat in zo'n plusklas, natuurlijk ook door fraude. Vanaf de kleuterklas al. Toen hielp ik hem met kleuren en torens bouwen.
Omdat ik niet zo groot ben viel ik helemaal niet op tussen de spelende kleuters.
Dat ging goed tot groep 4.

Hij zit nu op het VWO (wil geen dokter worden) en ik heb mijn baan maar opgezegd omdat we door een geheim zendertje contact hebben, zodat ik hem kan influisteren wat de antwoorden zijn, tijdens lessen of toetsen.

Je moet wat hoor, tis toch je kind he!!!
Als ie straks als astro-fysicus miljoenen verdient betaalt ie je vast geweldig hard terug :-D.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
ladadieladieda schreef:
Welnee. Dat kun je ook gewoon in de brugklas leren hoor.

Wat ik al zei, op de school van mijn kinderen was niet eens een plusklas en die hebben ook gewoon leren leren ergens. 'Heel hard nodig' is erg overdreven.
Quincy2 schreef:
13-12-2025 19:52
Welnee. Dat kun je ook gewoon in de brugklas leren hoor.

Wat ik al zei, op de school van mijn kinderen was niet eens een plusklas en die hebben ook gewoon leren leren ergens. 'Heel hard nodig' is erg overdreven.
Blijkbaar heb je geen flauw benul waar je t over hebt. De brugklas is veel te laat.
De kinderen die niet leren hoe je door een leerkuil komt die lopen vroeg of laat muur vast.
brugklas gaat vaak nog wel maar 3e of 4e is de stof vaak zo veel en wordt er inzicht en toepassen gevraagd en dan gaat t mis.

NIet roepen dat t onzin want zo kom je over alsof je geen idee hebt waar je over praat.

(en nu probeer ik t subtiel te verwoorden)
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven